Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

E posibil sa piarda vacuum pe acolo pt ca, motorul nostru nu are o pompa de vacuum, ci foloseste doar vacuumul creat in galeria de admisie. Orice neetanseitate duce la pierdere de presiune si de aici la vacuum slab.

 

Bun, daca spui ca ai gasit ulei la bujii nui prea bine. Acolo nu ar trebui sa fie ulei deloc, ma gandesc sa nu ai pbme cu garniura de chiulasa.

Tine sub observatie si verifica sam\ptamanal sau dupa un drum mai lung bujiile. Daca vei mai avea ulei la bujii cred ca va trebui sa dai si chiulasa jos sa-i schimbi garnitura.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei in locasul bujiiilor poate fi de la garnitura capac culbutori, care defapt e un adeziv! Eu am dat jos capacul si am refacut etanseitatea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, ai dreptate, chiar vroiam sa revin cu o corectie, ma miram si eu de ce anomalii am scris.

Desi sigur Passat ai scapari pe la acea asa zisa garnitura de la culbutori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe bujii la poli nu am ulei de loc ci am ulei pe filetul de la bujii doar pe filet... :| oare sa fii pus cineva vaselina pe ele sa intre bujia mai usor ?

Modificat de Passat_3b
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, sa va povestesc ce am patit ieri. Veneam din Brasov, iar pe la jumatatea drumului am oprit pt o pauza. Muzica oprita, si aud motorul mai zgomotos. Ridic capota si dinspre distributie se auzea un zgomot ca de diesel. De mers mergea ok, si cum afara deja se innoptase, am zis macar sa ajung acasa si vad ce e de facut. Azi dimineata la prima cheie a pornit destul de greu. Am verificat uleiul si era aproare de limita inferioara a zonei striate si am completat pana la nivel. Dau jos capacul motorului, dau jos si capacul de la distributie pe care vad niste depuneri de praf negru, ca o pilitura. Pornesc motorul si am observat cum cureaua mica de la distributie oscila, adica partea vizibila dintre role vibra destul de rau. Zgomotul tot din acea zona se auzea. Daca aveti vreo idee v-as fi recunoscator. In seara asta vine un mecanic sa vada ce e de facut, ca nu am vrut sa mai misc masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ti s-a dus intinzatorul curelei. Nu o mai misca. Cati km ai cu actuala distributie?

In final, mai ales ca vorbim de distributie eu unul as schimba-o toata.

Doar daca nu stai bine financiar, si ai sub 50.000, iar la examinare curelele se gasesc intacte, poti schimba doar rola intinzatoare.

Daca nu are f multi km de la schimb, mi se pare ciudat sa iti pice asa de repede rola.

 

Vezi oricum ce-ti spun si mecanicii.



pe bujii la poli nu am ulei de loc ci am ulei pe filetul de la bujii doar pe filet... :| oare sa fii pus cineva vaselina pe ele sa intre bujia mai usor ?

Nu stiu ce sa zic, dar nu cred.

Tu curata totul calumea, pune bujiile uscate si curate la loc si tine sub observatie. Daca le mai gasesti cu ulei, stii ce ai de facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AZD-ul e cu problema la cureaua mica de la distributie. De obicei daca nu e schimbata la timp acea curea cedeaza prima. Eu am schimbat recent toata distributia, recomand sa faceti acelasi lucru. Cand se rupe cureaua respectiva...e bai mare. Mai bine investit 1000 si ceva de lei in toata distributia, decat mai multe mii de lei in rectificat motor la interior daca se rupe cureaua, asta in cazul in care se mai poate face ceva.

 

Nu e de gluma cu distributia, deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are mai mult de 50.000. Si eu m-am gandit tot la intinzatorul curelei mici, dar nu stiu ce sa spun in privinta zgomotului, tot de acolo sa provina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intinzatorul daca e dus, face un zgomot infernal chiar.

Sfatul meu e sa verifici toata distributia, e posibil si cel de pe cureaua mare sa fie slabit, iar cand acestea se slabesc fac zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur asta am sa fac, voi verifica toata distributia, sper doar sa nu fie ceva mai grav. Oricum voi posta detaliile problemei. Multumesc mult pentru pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nu e topicul potrivit sa intreb asta dar nu il gasesc pe cel referitor la jante.. Are cineva de vanzare jante bbs rs771? Imi place mult modelul acesta si as vrea sa imi inoiesc masinuta cu niste cauciucuri noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbesti serios?!? Intra la anunturi online si gasesti acolo jante cu nemiluita, poate si de-astea de care vrei tu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, revin cu detalii la problema de alataieri. Ieri am tractat masina pana la service, si dupa o inspectie a reiesit ca intinzatorul curelei mici se sparsese. De acolo si zgomotul mare si trepidatiile. Am cumparat toata distributia Conti si pompa de apa, antigel, iar dupa schimbare a fost alta viata. Plus ca si pompa veche curgea putin, si inca o rola se invartea in suturi. Asta a mai remediat o problema pe care am avut-o cu pornirea la rece, acum o ia foarte frumos. Tot ieri am observat si ulei care curgea pe la epurator. O sa urmeze probabil schimbarea acestuia ca am inteles ca nu se poate remedia altfel, ca s-a infundat si de aia curge. Eu ma gandeam ca are probabil vreo garnitura care s-a deteriorat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Epuratorul are doua garnituri care se schimba dupa ce in prealabil sa curatat cu benzina. Eu asa procedez in fiecare an inainte de sezonul rece ca sa nu imi inghete si vad ca nu mai sunt probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Garniturile respective se gasesc separat, sau pot fi improvizate de la altceva? Ma gandesc ca magazinele de piese auto nu prea comercializeaza tot felul de garnituri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garniturile sa gasesc pe original si costa vreo 15 ambele, nu mai retin codul dar daca cauti gasesti pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Dupa caldurile recente am observat o problema la AZD-ul meu. Dupa ce pornesc AC-ul turatia creste (ca de obicei) la putin peste 1000 (de la 600-800 relanti). Problema apare in momentul in care opresc AC-ul si motorul incepe sa fluctueze turatia intre 600 si 1500 (lucru care se observa numai la relanti, daca sunt in mers si calc acceleratia nu mai exista fluctuatie la turatii mari). Am observat ca dupa ce apare problema si merg 5minute cu masina, relanti-ul revine la normalul de 600-800.

Nu inteleg ce ar putea genera problema asta, bujiile le-am schimbat vara trecuta cu niste NGK-uri recomandate pentru AZD (masa cu platina si iridium, long-life - 60k km). Problema se manifesta doar daca folosesc AC (uneori si AC + recirculare), nu apare daca pornesc doar aeroterma fara AC.

Vreo idee de la ce ar putea aparea fluctuatia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca nu e nici o problema ,cand pornesti clima pornesc automat si ventilatoarele alea de la grila , si normal e si un consum mai mare de asta creste si turatia motorului,apoi cand opresti consumatorii relantiul revine, astea sunt probleme inventate unii parca cauta probleme cu lumanarea ma scuzati daca sunt prea rauvoitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KingObeer: topaie turometrul intre 600 si 1500 sau...acum ai 600 si peste 1 minut 1500 si tot asa? Daca iti creste relanti-ul dupa folosirea A/c-ului e posibil sa ai acumulatorul(bateria) slab, iar pentru ca scade mult curentul din baterie, Ecu comanda un relanti mai mare ca sa-ti incarce mai repede si sa n-ai probleme sa se opreasca motorul daca ti-l tine la relanti-ul normal. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Garniturile respective se gasesc separat, sau pot fi improvizate de la altceva? Ma gandesc ca magazinele de piese auto nu prea comercializeaza tot felul de garnituri.

 

Orice magazin cat de cat rasarit, ce are posibilitatea sa comanda piese pe baza vin-ului masinii si nu dupa inchipuiri iti poate aduce aceste garnituri. Insa, daca te temi, poti merge frumos la o reprezentanta si sa comanzi de acolo garniturile. Nu iti recomand sa le improvizezi din altceva. Pur si simplu nu merita.

 

Salut!

 

Dupa caldurile recente am observat o problema la AZD-ul meu. Dupa ce pornesc AC-ul turatia creste (ca de obicei) la putin peste 1000 (de la 600-800 relanti). Problema apare in momentul in care opresc AC-ul si motorul incepe sa fluctueze turatia intre 600 si 1500 (lucru care se observa numai la relanti, daca sunt in mers si calc acceleratia nu mai exista fluctuatie la turatii mari). Am observat ca dupa ce apare problema si merg 5minute cu masina, relanti-ul revine la normalul de 600-800.

Nu inteleg ce ar putea genera problema asta, bujiile le-am schimbat vara trecuta cu niste NGK-uri recomandate pentru AZD (masa cu platina si iridium, long-life - 60k km). Problema se manifesta doar daca folosesc AC (uneori si AC + recirculare), nu apare daca pornesc doar aeroterma fara AC.

Vreo idee de la ce ar putea aparea fluctuatia asta?

 

Incearca daca ai posibilitatea sa faci o scanare cu vagcom-ul.

Insa, parerea mea este ca e de la clapeta, e posibil sa trebuieasca curatata si recalibrata, clapeta de acceleratie la motoarele drive by wire avand un rol destul de insemnat in bunul mers al motorului la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@KingObeer: topaie turometrul intre 600 si 1500 sau...acum ai 600 si peste 1 minut 1500 si tot asa? Daca iti creste relanti-ul dupa folosirea A/c-ului e posibil sa ai acumulatorul(bateria) slab, iar pentru ca scade mult curentul din baterie, Ecu comanda un relanti mai mare ca sa-ti incarce mai repede si sa n-ai probleme sa se opreasca motorul daca ti-l tine la relanti-ul normal. 

"Topaie" turometrul dupa ce opresc AC-ul, de-asta am zis ca mi se pare o problema. Adica in interval de 3secunde e la 600-1000-1500-600-1000-1500 incontinuu. Topaiala se opreste daca merg 5minute cu masina si dupa asta relantiul ramane constant.

 

@Muraru Dan: o sa incerc sa fac o scanare si cu vagcom-ul. Trebuie cumva facuta in mers, sau merge sa replic problema pe loc?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu in mers, scaneaza dupa erori cu masina oprita insa cu contactul pus.

E posibil sa ai undeva o pbma si daca e semnalata pe vagcom iti va fi mai usor sa o depistezi.

 

Eu insa zic ca daca nu ai ceva la compresor, ( e posibil sa nu debraieze corect ambreiajul, zic si eu, ca de altceva legat de compresorul ac nu am de ce ma lua) sigur e de la clapeta. 

Cand ai curatat-o ultima oara?

 

Daca nu ai curatat-o de ceva timp, efectueaza curatarea cu ea data jos complet de pe masina, chiar daca deasupra pare curata, dedesupt de obicei e jale.

Si recalibrare cu vagcom-ul dupa, sa fie tereaba facuta cum trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema: cand pornesc dimineata, in mod normal la rece am relantiul 1000-1100, dar, cam de  o saptamana il aveam 750 rpm.... Nu m-ar fi deranjat, dar, nu vrea sa se tureze, da rateuri. Am fost in service si pe tester da clapeta de acceleratie. Precizez ca am curatat-o anul acesta in ianuarie si i-am facut recalibrarea atat cu borna de la baterie, cat si cu vagcomul.  Astazi cand am pornit, relantiul 1100 si masina se accelera la rece perfect.

 

Inca o problema legata tot de relanti este faptul ca pana acuma, daca nu aveam clima pornita aveam relantiul 750 rpm, iar cand o poneam, aveam 950 rpm. Ei bine, acuma fara clima am 950, iiar cand o cuplez scade la 750 rpm, de multe ori murind masina la relanti.

 

Sa fie clapeta de acceleratie? Sa nu fi facut bine calibrarea cu vag-comul mecanicul oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adum, cred ca ceva nu a fost facut cum trebuie.

In primul rand, calibrarea sa se fectueze corect, temperatura motorului trebuie sa fie musai peste 5 grade si pana undeva in 80 de grade.

De aceea eu personal nu recomand sa se efectueze calibrarea cu masina afara sau intr-o hala rece pe timpul iernii.

Apoi, tensiunea bateriei, care trebuie sa fie peste 12v, recomand chiar peste 12,4 pt acuratetea operatiilor de recalibrare.

 

Incearca sa refaci recalibrarile si vezi cum se comporta.

 

Daca tot iti face pbme, posteaza aici erorile aparute si vedem dupa aceea cam de la ce ar mai putea fi.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mais scris odata despre aceasta problema da nu mi-a raspuns nimeni. De la ce naiba se aude acel zarait .

 

Modificat de Bursasiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!