Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Pai, in afara de cureaua originala, pe care o schimbi la 90 000 km, urmatoarele e recomandat sa se schimbe la 60 000 de km exact din acest motiv! Atentie, sa fie invatatura de minte ceea ce a patit ruslan23 (imi pare rau pentru necazul tau!) Nu lasati curelele schimbate mai mult de 60 000 de km! Si mai e ceva: intervine si uzura generata de pierderea calitatilor cauciucului curelei in timp: chiar daca nu ai facut acel nr de km , ci mai putini, dar in 4-5 ani, odata la 5 ani se schimba curelele indiferent de uzura, pentru siguranta motorului. Cei de la service scriu ca merg 90000 dar nu e asa. Nu va riscati ca dupa aceea e mai nasol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit de m-am plictisit, insa nu am gasit nicaieri problema mea.

Am un golf IV 1.6 16v AZD din 2002, cu 146000 km. De cand am luat-o la 131000 imi mananca ulei foarte mult.

Cand zic mult, zic ca in 15000 de km i-am facut completarea a 4 schimburi de ulei.

Am mers cu ea pe la cativa mecanici, sa o repar, inclusiv augsburg si n-au stiut ce are.

Pe tester nu apare nimic.

Nu scoate fum, nu pierde ulei pe jos.

Mi-au spus ca ar putea fi epuratorul de gaze, ca el merge de obicei dar la drum e posibil sa se infunde sau n-am inteles eu bine si ca mi-ar recomanda sa-l schim. E 360 de lei si nu e nimic cert. Mi-au recomandat sa merg la un service de motoare.

Apelez la voi, poate stiti unul bun in Bucuresti. Fara reprezentante va rog. Nu pot sta o luna fara masina si nici nu ma scald in bani. Stau la 25 km de Bucuresti si fac naveta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt posesorul unui golf IV, motor 1.6 16V benzina, AZD. Masina a fost a tatalui meu care mi-a dat-o mie in folosinta. Am condus Fiesta si renault scenic si ambele sunt mult mai silentioasa ca motorul de pe golf. La golf am impresia ca am diesel sub capota in nici un caz benzina.Toate consumabilele sunt schimbate deci nu cred ca asta ar fi problema.Ma gandesc ca obisnuinta cu sunetul de pe celelalte masini ma face sa cred ca benzinarul este foarte zgomotos?

si al meu e de 1.6 16v AZD si face un zgomot asemanator unui DIESEL dar eu ador acest sunet, chiar imi place:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu dispare sunetul respectiv nici dupa cateva min/km ?

Modificat de B-39-ZOZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine dispare,insa daca sta mai mult la relani,reapare.

stie cineva din ce cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce cred eu ca vrei sa spui ca se aude,dispare si reapare,este un tacanit,(aduce cu sunetul de diesel da cam vag) este zgomotul produs de canistra cu carbon.Daca ma insel,corecteza-ma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tacanitul de la canistra de carbon il stiu si nu despre ala e vorba.Este un tacanit mai gros un pic pe care l am intalnit la mai multe benzinare vag cu 16 supape.

Ma intreb de ce se aude doar la relanti si nu intotdeauna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Aceeasi problema o am si eu cu al meu, e adus din Germania, inca nu am apucat sa merg cu el la mecanic specific pt aceasta problema, dar incontinuu, ca il pornesc dupa o noapte cu -5 grade, ca merg 1000km tot ca un diesel face. Trage tare, nu consuma mult, nicio anomalie. Doar ca are sunetul asta foarte asemanator cu dieselul. Ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... la wot.. adica? Din cate stiu nu scoate fum nu am observat pana acum. Uleiul e ok

(de precizat ca are 137K km masina, 134 in Germania)

Modificat de bogdinamita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La forja - wide open trottle (acceleratie calcata la maxim).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare ? pe un motor 1,6 AZD se poate modifica in turbo , si daca da ce ar impune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE: Cred ca se poate dar ar presupune costuri fff mari ... am inteles in jur de cateva mii de euro. Iti cumperi 1.8T si e cel mai bine :)

Modificat de gavrochem
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, deci faza cu tipul benzinei - defectare EGR pica. Ce ar putea sa fie? Catalizatorul infundat, arderi incomplete(injectoare sau bujii) sau aditivii? Legat de aditivi... am folosit de calitate si EGR s-a stricat intotdeauna dupa 1000-1500 de km de la folosirea aditivului.

incearca sa cureti teava de la epr faci resetare si mai vezi apoi

incearca sa cureti teava de la epr faci resetare si mai vezi apoi

De obicei teava se imbacseste cu depuneri , iar catalizatorul se infunda tarziu.

poti demonta sonda lambda de pe galerie , o speli cu alcool izopropilic cu ajutorul unei periute de dinti , o poti curata si pe cea de pe catalizator la fel , demontarea este ok !

salut, am revenit cu alta problema, am schimbat uleiul si acum cand desfac capacul de la ulei motorul trepideaza foarte tare si da sa se opreasca, ma poate ajuta cineva cu un sfat ? e posibil ca atunci cand a schimbtat uleiul mecanicul sa fi dereglat altceva la motor ? astept raspunsuri, multumesc anticipat

testeaza cu vag-ul toate bujiile sau amplificatoarele de scanteie ce vine pe capatul de sus la bujie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se pot testa cu vag-ul bujiile si bobinele de inductie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

Am o intrebare pentru toti azd - istii si anume:

La schimbarea filtrului de aer din capacul motor daca au gasit cumva ceva urme de lichid pe filtru. Eu am schimbat filtrul de aer si am gasit pe o suprafata de 1 cm pe latimea filtrului ceva lichid ca un fel de ulei.

Din cunostintele mele cred ca este de la epurator ceva ca exista acolo un traseu al lui.

Este o problema sau nu? va confruntati cu asa ceva? Solutii de rezolvare?

Multumesc anticipat>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Astazi am fost la mecanic si am schimbat bujiile, cand le-a scos erau pline de ulei, el a zis ca e de la o garnitura care e din doua bucati si sa o schimbe trebuie demontata si distributia, aveti idee ce garnitura poate fii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am o intrebare pentru toti azd - istii si anume:

La schimbarea filtrului de aer din capacul motor daca au gasit cumva ceva urme de lichid pe filtru. Eu am schimbat filtrul de aer si am gasit pe o suprafata de 1 cm pe latimea filtrului ceva lichid ca un fel de ulei.

Din cunostintele mele cred ca este de la epurator ceva ca exista acolo un traseu al lui.

Este o problema sau nu? va confruntati cu asa ceva? Solutii de rezolvare?

Multumesc anticipat>

Este normal sa existe ulei acolo,pe acolo trec gazele de carter din motive de protectia mediului.Nu ai ce sa faci,te poti lamuri aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am si eu o mica problema,dimineata cand ii sub 5 grade porneste un pic mai greu.

Joi am schimbat bujiile(aveau deja 60 de mii),motorul merge foarte bine desi are deja 255000 km(nu consuma ulei),am facut o scanare si nu-mi apare nici o eroare.

Tare curios sunt ce poate fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Astazi am fost la mecanic si am schimbat bujiile, cand le-a scos erau pline de ulei, el a zis ca e de la o garnitura care e din doua bucati si sa o schimbe trebuie demontata si distributia, aveti idee ce garnitura poate fii?

da aceeasi problema o am si eu dar la mine doar a patra e putin umeda.

daca nu iti pierde mult ulei sau nu ai probleme cu pornirea lasa-l asa pana la urm schimb de distributie si apoi schimbi garnitura odata cu distr. ca sa nu polatesti de 2 ori manopera pe demontat/montat distributie.(eu cel putin asa o sa fac daca nu se agraveaza)

Momentan nu pierd decat 150-200 ml la 10k km.

Modificat de copanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Astazi am fost la mecanic si am schimbat bujiile, cand le-a scos erau pline de ulei, el a zis ca e de la o garnitura care e din doua bucati si sa o schimbe trebuie demontata si distributia, aveti idee ce garnitura poate fii?

Salut,

Bujiile erau pline de ulei sau bobinele?

Mie din cauza acelei "garnituri" mi-a intrat ulei la bobine, la bujii nu prea cred ca are cum.

Am pus "garnituri" intre ghilimele pentru ca (la mine, cel putin) se pune silicon special intre capacul de la culbutori si blocul mototr, nu granituri. Am cumparat si garniturile respective inainte sa fiu sigur ca-mi trebuie cu adevarat si am ramas cu ele. Daca la tine e altfel, adica are garnitura si asta a mea care mi-a ramas se potriveste, ti-o dau tie.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cand le-a scos pe cele vechi erau pline de ulei langa filet, poate era la bobine cum zici u.

Nu stiu daca are garnitura sau e cu silicon. Tu nu ai tot AZD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Dupa 25.000 km la Azd-ul meu am schimbat bujiile din motivul simplu ca mi se pareau mie ca nu mai sunt bune (mergeau perfect) , vaselina sau chesti unsuroase poate pe filet sa gasesti dar nu cred in nici un caz unde da schanteie (concluzie cred ca sunt probleme daca ai ulei in cilindri - segmenti uzati - capul trebuie sa fie uscat) , o bobina de inductie schimbata de mine , uleiuri motor la timp , cutie viteza la fel , filtre de aer , ulei , si mare atentie acordati filtrului de benzina care deobicei din cauza benzinei din romania se umple cu apa - surpriza dupa schimbarea acetui filtru sa schimbat tot de la putere la relanti si alte chesti pe care le mai considerati voi. In rest la 120.000 km pe care ii are da intodeauna cei 105 cp si nu ma dezamagit nicodata in momentele mai grele ale oricarui sofer (depasiri , forje , derapaje, franare , control si stabilitate). Acum iarna ma fascineaza beculetele care se aprin in bord cand patineaza sau derapeaza - asta imi spune ca inca functioneaza toti senzori pe aceasta masina. Sfat - mai incercati si voi cand aveti ocazia si esste sigur, masina voastra mai ales iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

migu, ce beculete se aprind la tine?

inafara de ESP (parca) nu are ce bec sa se parinda.

esti sigur ca functioneaza corect...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!