Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

salut,

 

azd-ul meu a luat-o pe ulei - 500g la 2000km

 

vreau sa-i desfac motorul - segmenti si/sau supape.

 

Aveti un mecanic bun pt aceasta opreatiune?

 

10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu un Bora 1.6 AZD din 2001, am urmatoarea problema: mi se tot descarca bateria la aprox. 2 luni, am schimbat 3 baterii in jumate de an. Nu imi dau seama ce are. Am fost la service, individul de acolo spune ca nu are nicio scurgere, functioneaza in parametri optimi in opinia lui. Problema este ca de fiecare data cand se intampla asta, schimb bateria, iar la repornire trebuie resetat cu VAG COM deoarece nu mai trece de 1500 ture si implicit nu urca viteza peste 30km/h. Intrebarea mea este urmatoarea: ce interfata diagnosticare sa imi cumpar ca sa-mi fac setarile necesare (probabil de la clapeta acceleratie) pt a nu mai merge in service sa arunc banii tot la 2 luni pana imi rezolv partea electrica? este buna versiunea 409 pt asemenea setari sau ce interfata imi recomandati care sa nu depaseasca 150ron?

 

 Multumiri anticipate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu crezi că ar fi mai bine să găseşti cauza problemei? Nu o avea scurgeri, dar dacă alternatorul nu mai încarcă bine (regulatorul de tensiune poate să fie dus şi să nu mai încarce la anumite turaţii), sau dacă ai ceva contacte oxidate?

Conectează un instrument de măsură la brichetă (vezi că se găsesc la vreo 5-6 lei mufă de conectat la brichetă) şi pune pe cineva să se uite care este tensiunea  în diferite regimuri de turaţie şi zi aici (cel mai uşor ar fi să pui un vagcom şi să faci log în mers pe grupul 12).

Mă gândesc că nu ai de gând să schimbi bateria la 4 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, nu mai vreau sa schimb bateria la 2 luni, dar de o interfata tot voi avea nevoie ... ii voi face si testul pe care mi l-ai recomandat, dar deocamdata as avea nevoie de pareri in legatura cu ce interfata ar fi potrivita pt a-mi reseta clapeta de acceleratie etc. pt a putea misca masina de pe loc. Astept pareri si indicatii.

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica alternatorul daca incarca. La relanti ar trebui sa ai intre 12 si 14,7 volti parca pe bornele bateriei (masori cu un aparat simplu, orice electrician il are)

Am avut aceeasi problema si s-a rezolvat prin inlocuirea piesei electronice in care intra mufa si e prinsa de alternator.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pt sfaturi, sunt bine venite si le voi pune in aplicare, dar ca sa ajung la service trebuie sa o misc de pe loc. Am 200 ron disponibili pt a-mi achizitiona acea interfata doar ca nu stiu exact care versiune e potrivita pt a face setarile necesare pt a putea merge normal cu masina. Daca puteti sa-mi dati o solutie va rog care sa ma ajute, ce interfata sa cumpar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BloodyRoots orice interfaţă de la 409.1 în sus este ok, numai programul să fie full (activat), altfel te lasă numai să vezi codurile de eroare şi să le ştergi.

 

@h3llboy, nu ăla este intervalul, trebuie să se încadreze între 13.8-14,2V şi trebuie să stea în intervalul ăsta (hai că o fi un 0,1-0,2V în plus sau minus) indiferent de consumatori sau de turaţie. Piesa aia este regulatorul de turaţie de care ziceam mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porbleme peste probleme. Numi functioneaza casetofonul CD acum , vreo solutie?

Modificat de Bursasiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare ce se intampla daca nu mai am acel filtru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai... treburile pe care trebuia sa le opreasca vor trece mai departe.  :icon_cheesygrin:

Serios acuma... nu spui la ce filtru te referi si te astepti ca lumea sa-ti dea un raspuns concret si corect?  :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu problema cu scurgere de ulei.pierd undeva pe sus prin spatele motorului.

S-a uitat un mecanic la ea pe dedesupt a desfacut capacul la distributie si nu pierde pe acolo.A zis ca nu isi da seama.Pot sa pierd pe la epurator?Pe la garniturile de la epurator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate da cineva o recomandare pt achizitionarea unui cablu VAG COM ? Vreau sa cumpar ceva ieftin si pt "home user" cum s-ar zice, ceva cu care pot face din cand in cand cate o scanare a modulelor de pe masina. Si cu interfata USB normal ca sa-l pot lega la laptop. Masina din semnatura. 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alooo, despre interfata de diagnoza tratati si intrebati in alta parte! 

 

@mikemaniack: daca mecanicul ala stia el despre epurator, ar fi putut sa ti-l curete daca tot s-a bagat p-acolo. Poate sa nu fie acolo problema, dar daca nu l-ai curatat niciodata merita operatiunea si poate scapi si de problema ta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai culmea ca l-am curatat.ca am avut o problema in iarna asta mi-a aruncat tot uleiul pe la joja.

L-am dat jos l-am curatat l-am pus la loc si tot am pierderi de ulei.

Ce-i drept am lasat tot garniturile lui.

Sa fie de la garnituri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dimineata am vrut sa imi pornesc masina si mi sa aprins ESP si EPC motorul oscileaza intre 800-1000 lam pus pe tester si imi da aceasta eroare

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation , si cateodata se mai aude si o pocnitura la clapeta de acceleratie , mi sa dus si servo frana la cu ce as putea incepe ? este un golf 4 1.6 16v azd

Modificat de Passat_3b
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mike, daca it curge ulei la epurator e de la garnituri. Sunt f ieftine, cativa lei ambele. trebuie schimbate altfel o sa ai scurgeri in continuare.

 

Passat, cum adica pocneste clapeta? Fii mai explicit,

Parerea mea e ca iti trage aer fals, trebuie sa verifici garnitura de la baza clapetei, sa verifici daca egr-ul este etans si sa le cureti si calibrezi pe ambele.

Eroarea este de la senzorul de presiune din galeria de admisie, insa, unii ce au avut aceasta eroare au scapat doar curatand clapeta + egr si readaptare cu vagcom.

 

Servofrana e vitala pt siguranta si personal nu as iesi pe drum fara sa am frane bune. Verifica furtunul de vacuum de la servofrana sa nu aiba fisuri. Pedala la frana se intareste cumva? Daca da, e posibil sa fie de la pierderea de vacuum.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aa nu ies cu masina nu vreau sa fac un accident doamne fereste ,se intareste frana nam servofrana de loc , si am pierdere de vacum pe undeva din cauza asta imi oscileaza motorul ,partea cu clapeta pocnitura aceea parca ar veni de la bujii cand imi merge in 3 cilindri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica furtunul de vacuum ce pleaca din tulumba de la servofrana si se duce in galeria de admisie unde se formeaza si acel vacuum. Are pe ea o supapa unisens. Se schimba tot ansamblul, de obicei se crapa la mufe si pierde vacuum.

Costa putin peste 100 lei si se schimba f usor, se scoate furtunul vechi cu mufe cu tot. Cel vechi e securizat cu niste bride de metal, astfel incat va trebui sa le rupi, cel nou e modificat si nu mai are nevoie de bride pt a se fixa.

 

Iti merge in 3 cilindrii tot timpul sau cateodata? Verifica bujiile, verifica bobinele de inductie, mufele si firele bobinelor. Pe vagcom ar trebui sa-ti dea missfire pe cilindrul unde nu da scanteie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lam pus pe vag com imii da eroare doar cu 17961 - Barometric / Manifold ... , mam uitat la furtunu acela de la tulumpa am observat ca este crepat la intrarea in supapa unisens ,se va schimba , dar am astupat furtunu de la admisie ce mere la tulumba masina tot asa mere imi oscileaza cateodata imi mere bine vreo 2-3 secunde , dar imi oscileaza ,am sa schimb si filtrul de benzina, si sa ma duc sa bag benzina in masina pentru ca nu cred ca mai are , sar putea sa imi oscileze si din cauza asta ?, am mai dat jos si galeria de admisie si am observat ca am pus invers garniturile de la admisie leam pus inapoi am montat galeria la loc si parca imi merge putin mai bine dar tot imi oscileaza mai pierde aer pe undeva ...., hmm oare sa schimb si garniturile de la admisie poate sa piarda si pe acolo ? acuma mia venit filtru de benzina ma duc sa il schimb revin cu INFO

Modificat de Passat_3b
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probleme cu benzina la 1,6 16v AZD,am pus benzina de 95 si nu are viata parca nu trage cum trebuie si se aude un clanntanit cand accelerez mai brusc,aveti ceva pareri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clancanitul e de la avans...pune cu cifra octanica mare sa nu te apuci de schimbat sonde...petrom99

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probleme cu benzina la 1,6 16v AZD,am pus benzina de 95 si nu are viata parca nu trage cum trebuie si se aude un clanntanit cand accelerez mai brusc,aveti ceva pareri

 

Maf, oricum cu benzina de 95 e mai lesinat motorul.

De

aceea pedala de acceleratie trebuie dozata mai fin si desigur eu nu

recomand sa se mearga cu 95 decat prin oras sau trasee ce nu cer forta

de la motor.

Altfel, la mers extraurban cu viteza, incarcat,

mers la munte, benzina de 98 face toti banii pt ca oricum motorul va

consuma ceva mia putin, astfel incat diferenta de pret dintre

sortimentele de benzina amortizandu-se.

 

In rest simptomele descrise de tine sunt perfect normale, nu ai de ce sa-ti faci griji in aceasta privinta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am revenit , am schimbat furtunul de la tulumba cu una second din dezmembrari celalalt era crepat ,am comandat garnituri la clapeta de acceleratie si la galeria de admisie cele 4 garnituri, am observat ca era un pic de ulei pe la garnituri ce se scurgea pe la chiulasa oare din cauza asta aveam pierdere de vacum ? , am pus si o poza cu galeria de admisie am marcat cu alb pe unde avea scurgerea , am scos bujiile erau putin negri de la ardere, dar am observat ca filetu de la bujii era uleios , primele 3 nici nu erau stranse asa de bine puteam sa le desfac cu mana .

post-56453-0-85376900-1366793872_thumb.j

Modificat de Passat_3b
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!