Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

canonpixmamp160

Am sa le curat:d si egr ul se calibreazA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur

 

 

pentru adaptare EGR:

 

Ignition ON 
Engine OFF 
Battery voltage at least 11.5 V 
 
[select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Select Group 074.
[Go!]
MVB 074.1: Min Position in Volts
MVB 074.2: Max Position in Volts
MVB 074.3: Potentiometer voltage
MVB 074.4: Adaption status: (Run/OK/etc) 
[switch to Basic Settings]
MVB 074.4: Adaption status: (Run) then it should change to (ADP OK)
[switch to Measuring Blocks]
[Close Controller, Go Back - 06]
 
Special Notes:
For ECU's using ME 7.5, the coolant temp needs to be between 10 and 50 °C. 
In case the adaptation fails switch OFF the Ignition for 30 Seconds, then switch it ON and try again.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi mi sa uns bendixul la electromotor si mi sa defectat bordul. Apare la nr kilometrilor "Def" si acele de la benzina si apa imi raman in partea dreapta. Masina merge in socuri si am doar martorul rosu cu baterie aprins in bord. .mecanicul a zis cqa trb sa rescrie softul la bord. Ce parere aveti*

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bursasiu,

In primul rand, daca inainte iti mergea bine masina, vezi pe unde s-a umblat, poate nu ti-au prins vre-un conductor cum trebuie. Ti-o fi umblat si pe la acumulator si nu ti-au strans ceva cum trebuie. Apoi, verifica sigurantele atat cele din panoul cum deschizi usa de la sofer, cat si cele de pe capacul ce vine deasupra acumulatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza cu vag com spune tot ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ungerea bendixului si punerea electromotorului la loc ( electromotorul la testat si merge) mi sa  intamplat defectiune din Video.Am mai avut problema odat si doar am luat bornele si am pus sarmulita din imagine si totul si-a revenit. Cel de la service a masurat tot ce a fost posibil si tot e OK, a pus boruldul de la alta masina si culmea era in regula.mi-a recomandat sa rescriu softul de la bord.

Uitativa la video si lamuritima daca sa merg sa skimbe softul pe bord sau i ceva i neregula cu firele alea , repet pana azi masina a functiona cu ele asa de 7 luni fara nici o problema,

Modificat de Bursasiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e sa remediezi improvizatia aia de acolo care o ai, apoi sigur 100% iti zic ca ai un scurt undeva de iti stau acele asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

daca nu ma insel, e cea de 130 A . pe partea cu siguranta

am reusit si eu sa o ard cand ma schimbat filtrul de ulei ( am facut scurt cu cheia pe alternator) .Multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

Pe partea cu incarcarea:) scuze :) acum am vazut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am fost astazi la service cu AZD-ul meu sa fac testul de compresie, deoarece ii cam place uleiul. Rezultatele au fost neasteptat de mari: 16,5 16,1 15,5 si 15,8. Apoi au ridicat-o pe elevator si se vedea o mica urma de ulei pe baia de ulei, urma ce venea mai de sus, dar mi-au spus ca sunt sanse mici sa piarda foarte mult ulei pe acolo. Concluzia a fost ca trebuie sa dau chiulasa jos, sa o duca la rectificat si sa inlocuiesc semeringurile de la supape. La asta se adauga bineinteles kit nou de distributie+pompa de apa, garnitura chiulasa, garnitura capac. Voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

Scoate fum pe toba? Cat de mult ulei pierzi? aproximativ asa (daca poti sa ne zici pe 100 km) la cat timp completezi?

Modificat de canonpixmamp160
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti pica ulei pe la garnitura de chiulasa sau pe unde de vor sa-ti ia atatia bani? Orice service vrea sa faca asa ceva unei masini ca e manopera destul de consistenta. Uita-te si mai in spate la consumurile de ulei declarate de alti colegi cu AZD si compara cu ce ai tu si iti dai seama daca haleste ulei mult sau in limita normala. Ce ulei bagi? Ce marca si ce vascozitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consuma destul de mult.. in 8000km am bagat 3litrii(am bagat 5w40 wurth apoi am trecut pe 10w40 castrol). si asta e clar ca nu e normal. ca si cum nu ar fi fost de ajuns, ieri dupa ce am facut testul de compresie s-a ars o bobina de inductie, am inlocuit-o, mi s-a parut ca a mers bine masina in drum spre casa. astazi cand am plecat am constatat ca masina a inceput sa se balbaie, chiar si la 3500 rot merge parca are gunoaie..am mers la rompetrol si am bagat 10 litrii de benzina deoarece mi se aprinsese becul si credeam ca asta e cauza.. dar nimic nu s-a schimbat, ba mai rau, cand am ajuns acasa relatiul sarea de la 800 la 650 am scos mufa egr si s-a stabilizat. apoi am desfacut egr, l-am curatat si am plecat la o plimbare..dar tot se balbaie, desi nu mai fluctueaza relantiul, iar cand stau cu ea pe loc se aude la un interval neregulat cate un rateu foarte foarte incet(il auzi doar daca stai langa toba). nu stiu ce a patit masina.. martorul check engine sta aprins si el... tot de astazi

Modificat de bogdan_16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu faci o diagnoza? N-ai pe nimeni cu vag-com in zona dintre colegii de pe forum?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil o sa merg la service zilele astea..am curatat acum si clapeta de acceleratie si s-a stins intr-un final check engine.. dar tot nu merge frumos masina.. se balbaie cand accelerez:( simt asa ca smuceste chiar si la 3000-3500 rot.. cred ca e ceva de la motor sau injectoare..am bagat acum cateva zile benzina de la un peco "fantoma" si cam din aceeasi perioada a inceput sa faca figuri.. o sa bag si benzina de la rompetrol de 101..poate isi revine..

Modificat de bogdan_16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AZD-ul e un motor foarte pretentios si sensibil la benzina...am experimentat si eu la inceput diverse sortimente, de 95 spre exemplu nu pot baga indiferent de pompa...pur si simplu nu-i place. De aceea bag doar OMV carrera 100. Pentru 35 de bani in plus, prefer sa am liniste si sa mearga masina cum imi place. 

 

Probabil ce ai bagat tu va fi plina cu apa si reziduuri..

 

Iti recomand sa bagi benzina buna, calitatea acesteia conteaza foarte mult, in timp, pentru motor.

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, fa-i o diagnoza.

Oricum, iti consuma f mult ulei. Daca nu-l pierde, il arde si nu vreau sa ma gandesc ce depuneri grosolane ai in motor.

Nu o mai forja ca nici mama benzinei de 100 nu te mai ajuta.

 

Ca si motor, atat timp cat e in regula, merge cu 95 de zbarnaie.

AZD-ul, nu este, repet nu este senzibil la calitatea benzinei, adica nu vrea neaparat de 98+.

El vrea de minim 95 cifra octanica pt ca, avand compresia mai mare decat un motor in 8 valve necesita o benzina mai stabila la compresiune.

Prin comparatie, unul in 8 valve vrwa de minim 91, desi in europa nu se mai gaseste sub 95.

De acord ca nu toate benzilele au 95 fix, insa sa nu-ti inchipui ca e chiar asa de senzibil mai ales daca alimentezi de la un peco serios.

 

Eu stiu ce spun, pt ca merg decand au sarit preturile in halul asta si cu 95 destul de mult si, in afara faptului ca motorul e intradevar mai vioi cu benzina de 100, in rest nu pot spune ca sesizez vreo diferenta.

Insa, in oras sau daca merg normal si nu trag de motor eu personal nu observ diferente si nu pot spune ca motorului nu-i place benzina de 95.

 

Dar repet, daca o ia pe ulei si arderea oricum nu mai e cum trebuie, trebuie remediata neaparat sursa problemei.

Si cum doar desfacarea motorului ne poate da vinovatul pt acest consum, iti recomand Bogdane un mecanic bun care stie ce face.

Pt ca, precum altii au patit, colmatarea segmentului de ungere a dus la consumuri mari de ulei, chiar daca segmentul de compresie isi facea treaba ( deci aveau compresie in parametrii). De aceea spun ca iti trebuie un mecanic bun care sa stie sa-ti masoare si jocurile in paturile supapelor, nu doar sa schimbe garniturile acestora, pt ca altfel va fi frectie la picior de lemn.

 

Oricum, remediaza orice scurgere aparent nesemnificativa precum ar fi pe chiulasa ( poate fi de la gatul de umplere), la epuratorul de ulei, verifica orice urma si vezi cine se face vinovat de acea scurgere.

 

Eu acum cativa anisori, constatasem ca motorul nu mai consuma 3-400 ml la 10.000, ci mai mult de 500, ba chiar daca mergeam in forta consuma chiar si 200 ml in cateva mii de km ( mergeam mult pe atunci cu masina extraurban).

Cand colo, nu mai imi calca bine gatul de ungere pt ca se fisurase si imi manjea tot blocul cu ulei.

Am schimbat gatul, am remediat si pierderile de la epurator si uite asa dupa 10.000km cand am tras linie nu-mi mai consumase decat max 3, poate 400 ml, nesemnificativ.

De aceea spun, nu subestima nimic, vezi ca poate sa-ti piarda pe la multe semeringuri , precum cel de la cutie, de aceea inca o data, sa ai parte de un mecanic care stie meserie si nu se ia si el dupa pareri preconcepute "ca domnule nu are cum sa fie de acolo".

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problem solved. Am schimbat inca o bobina si s-a rezolvat. Cea de pe pistonul 4 dadea scanteie in mor neregulat si apareau rateuri pe pistonul 4, asa ca am schimbat bobinele 4 si 2 intre ele si rateurile s-au mutat pe 2. Am pus bobina noua si masina merge excelent. Totusi eu credeam ca bobina ori merge ori nu merge deloc, dar uite ca se intampla sa mearga si partial. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baietii, revin cu o intrebare. Voi cum faceti schimbul de ulei, prin scurgere sau aspirare ? "Cica" rezultatele ar fi mai bune daca se face prin aspirare....o spun unele studii. 
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numi poate spune nimieni cam cat ar costa un resoftat???? . Sau cat cost un bord secand ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bursasiu, intreba-l pe Voinea de la TCM turbo. El face resoftari si sigur te poate lamuri.

 

Bogdane, bine ca s-a rezolvat.

 

Slasher, sigur nu are de temperatura a aerului de admisie. Are doar senzor de presiune care e langa joja.

In schimb motoarele 1.6 in 8v sigur au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!