Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

canon ai pbme la timonerie.

Verifico pt ca sigur s-au colmatat bucsele cu mizerie si astfel nu mia culiseaza usor capul de bila ce vine in acele bucse.

 

Aceasta timonerie trebuie si ea curatata din cand in cand si dupa parerea mea aceasta timonerie trebuie si gresata cu vaseline de inalta calicate ( preferabil plolyurea) vaselina care trebuie sa fie rezostenta la temperaturi inalte si la mizerie, respectiv apa.

Acestea bazate pe polyurea intrunesc aceste conditii, ceva mai slab insa suficient daca sunt schimbate des o fac si cele pe baza de litiu.

 

Sunt de cumparat din ce am auzit si acele bucse, iar in cazul in care ele sunt f uzate nu mai ai ce sa le faci decat sa le inlocuiesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate pana la urma folosi orice vaselina ce rezista la solicitari mecanice si la temperaturi mari.

Vaselina ce are la baza polyurea are avantajul ca rezista mai bine la mizerie si la apa.

 

Insa, precum am spus, daca bucsele sunt uzate f tare, astfel incat ai joc mare in schimbator nici mama vaselinei nu-ti mai poate imbunatati comportamentul, se impune schimbarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost din nou la mecanic sa auda si el zgomotele. Bineinteles ca cel din bord de sub parbriz nu s-a auzit atunci, am facut 10 min cu masina pana acolo nu s-a incalzit motorul si s-a auzit doar la intoarcere pe drum. 

 

Zgomotul mai "grav" al motorului e de la racordul flexibil, care a cedat intr-un punct cand a ridicat motorul sa umble la distributie, il voi schimba in viitorul apropiat.

 

Ideea e ca zgomotul din bord unde e grila de ventilatie se aude dupa ce se incalzeste motorul si merge masina o vreme. Incepe sa se auda si in mers cand o las in frana de motor sau accelerez.

 

Se poate scoate acel plastic/grila de ventilatie? Banuiesc ca ar trebui sa iese daca il trag in sus. A mai desfacut cineva? Poate gasesc ceva dislocat de acolo sau cine stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

baieti,am si eu o mica pb. Cand opresc motorul din abreiaj,imi porneste greu dupa aceea,gen a 4 a 5 cheie...a mai patit careva din voi pb aceasca? daca da,ajutati`ma si pe mine va rog, In reste porenste bine masina,doar cand o opresc din abreiaj face figura asta. Bujii schimbate,injectoare curatate. Este ul golf 4 1.6 16v azd din 2001. Mulmesc

Modificat de canonpixmamp160
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica ridici ambreiajul cu masina in viteza ca sa opresti motorul? daca da, faci o foarte mare greseala...consecinta ai vazut care e.

 

S-a intamplat si la mine sa-mi moara motorul de cateva ori, daca nu lasi cel putin 10 secunde motorul orpit dupa ce moare, nu reusesti decat la a3-1 sau a-4 a cheie sa-l pornesti.

 

Nu mai opri motorul din ambreiaj...cheia in contact la ce mai foloseste in cazul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

m-ai inteles gresit. NU intentionat fac chestia asta...in graba cand sunt in oras sau pur si simplu intamplator. E greu,mai ales cand esti la semfor si ti se opreste motorul,te claxoneaza astiaa din spate... NU inteleg de ce porneste asa greu..a 4a 5 a cheie..rar de tot o ia la sfert

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil e incepator si mai greseste si el, oprind motorul accidental.

 

Precum am spus intr-un topic anterior, eu fac astfel dupa o oprire accidentala: pun contactul, las pana se sting toti martorii dar si pana termina de bazait ( cam 30-40 sec), iau contactul, astept alte 30 de sec si apoi pornesc normal, imediat dupa ce se sting martorii.

Va porni perfect de fiecare data fara nici un fel de ezitare.

Intradevar, daca locul nu-mi permite si trebuie sa pornesc imediat fara sa efectuez procedura, ezita la ponire, porneste balbait, insa sincer nicidecum la a 4-a 5-a cheie.

Dar cum in mare simptomul e acelasi, pornire greoaie dupa un oprit dinasta accidental.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvarea si evitarea incidentelor de genul, este apasarea mai cu incredere a pedalei de acceleratie la plecarea de pe loc  ;)

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

Am incercat si asa,dar in 90% din cazuri tot la fel...nu cred ca actioneaza clapeta de accelaratie...pentru simplu fapt ca este electronica...nu e ca la dacie pe cablu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai curat-o, curata si egr-ul si recalibreaza-le.

Bujiile in ce stare sunt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

bujiile sunt noi.injectoarele le-am curatat.... nu stiuu ce sa`i mai fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca dai drumu la ambreiaj prea brusc, nu exista sa nu actioneze acceleratia ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

mi se intampla foarte rar sa o opresc din ambreiaj. Clapeta nu accelereaza,daca vrei sa te convingi,da`i filtru de aer jos, pune`i contactu si roaga pe cinva sa o accelereze, si u uita-te la clapeta. NU face absolut nimic,acceleratia lucreaza doar cand e motorul pornit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa ajungi la clapeta de acceleratie trebuie dat capacul motorului jos, nu filtrul de aer. E normal ca si clapeta sa nu actioneze cu motorul oprit, e electronica, nu pe cablu. Cand pui contactul ea se deschide pana la un punct si se aliniaza pentru pornirea motorului. Cand dai cheie se deschide la nivelul normal pentru a sustine turatia la relanti.

 

Eu n-am zis ca clapeta se misca cu motorul oprit..

 

Ziceam sa accelerezi mai tare cand pleci de pe loc de la semafor sau de unde pleci, banuiesc ca motorul sta pe liber la semafor, sau il opresti? Daca il tii la relanti, cand pleci dai talpa mai tare la acceleratie si imposibil sa iti moara motoru daca actionezi si ambreiajul corect, nu exista sa nu poti pleca de pe loc daca o accelerezi mai tare.

 

PS: cred ca nu te exprimi corect cand zici "opresc motorul din ambreiaj". Se intelege ca il opresti intentionat, mai corect ar fi sa zici ca iti moare motorul, nu ca il opresti din ambreiaj, e foarte confuza exprimarea..

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

in fine. cum zici u "moare motorul" . NU am probleme la plecarea dupa loc,cunosc ff bine ambreiajul:D Doar ca vreau sa rezolv problema asta. SI ceea ne numesti u "capacul motorului" in el se afla si filtru de aer daca sustii ca ai 1.6 16v. Cel putin la mine acolo e si filtru de aer.in capacul motorului. Este prins mai exact cu 11 suruburi pe spate numerotate chiar.



deci pe spatele acestui capa motor exista si filtru aer la golf 4 1.6 16v. poate la bora este diferit:) nu stiu,dc sa zic

post-102670-0-68797400-1365672741_thumb.

Modificat de canonpixmamp160
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect ce zici acum. Anterior ai zis ca dai filtru de aer jos pentru a ajunge la clapeta. De fapt nu dai filtrul jos (din capac) ci doar capacul motorului. In fine, rezolvarea problemei este cea prezentata de Muraru Dan o pagina mai in spate ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa este, filtrul de aer la un azd e in capacul de pe motor.

Cand dai jos capacul impliciti dai si jos filtrul de aer.

 

Canon, precum ti-ai dat seama si ti-a spus si hellboy, clapeta nefiind pe cablu ( drive by wire in engleza) nu se clinteste deloc daca nu pui contactul. Ea este actionata direct de catre ecu, in pedala de acceleratie fiind un potentiometru care e citit de acesta din urma.

 

Bun, acum ca am elucidat de ce nu e ca la dacie clapeta, tu zici ca nu se accelereaza cum trebuie.

Sfatul meu e sa dai frumos jos clapeta, ( cu motorul oprit si cheia scoasa din contact desfaci mufa si desurubezi cele 4 suruburi in care e prinsa) si o cureti frumusel cu spary pt curatat carburatoarele si clapetele de acceleratie ( in jur de 20-30 lei in magazine)

Vei vedea ( daca nu ai mai facut acest lucru ) ca va avea f multa mizerie dedesupt, chiar daca partea deasupra care e vizibila e relativ curata.

Dupa ce e oglinda de curata, o pui frumusel la loc, verificand integritatea garniturii de pe galeria de admisie, cea pe care sta clapeta.

 

Dupa aceasta, daca mai ai timp curata frumos si egr-ul, desfacand suruburile in care e prins.

 

Insa vital e clapeta sa fie curata pt a avea un ralanti bun si o acceleratie lina.

 

Dupa toate aceste operatii, va trebui sa recalibrezi clapeta si egr-ul cu un vagcom sa fie totul ca la carte. Deci, de fapt inainte de toate operatiile va trebui sa gasesti pe cineva cu un vag com sa ti-l imprumute pt a efectua recalibrarea.

Daca clapeta a fost f murdara, debeaga o cureti daca nu o si recalibrezi dupa curatare.

Abia dupa aceea mergi din nou cu masina si vezi cum se comporta.

 

Daca ti se va mai intampla sa o patesti, fa procedura care ti-am descris-o cu cateva topic-uri in urma si vezi daca merge. Daca te claxoneaza ceilalti participanti la trafic, pune frumos masina pe avarii si fa procedura.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

pai nici eu nu ma refeream sa dau filtru de aer fizic jos din capat. Cnd am zis filtru de aer tot la capacul motor ma refeream. Cum fiecare interpreteaza diferit. Am sa incerc sa fac si cum a zis dan. Dar totusi banuiesc ca e o fb. Normal ar trb sa porneasca la sfert indifirent de situatie. Oricum la mine,daca lasa pompa pna la sfarsit cum zice dan pana se opreste din bazait imi porneste iar greu... eu i-am pus contactul,o las maxim 2-3 secunde si imi porneste sfert. doar atunci cand imi moare motorul,atunci imi porneste greu



Multumesc frumos muraru dan,dar tot mai am o intrebare, Ai zis ca se calibreaza clapeta. Ai idee cum se face chestia astA? pe un tester sau efectiv ii scot bornele la baterie si le las cva timp scoase? 



sczz,acum am citit chestia cu vag comul. Mulumesc frumos dan,am sa incerc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se face cu vag-com (o interfata de diagnoza si un laptop cu un soft)..

 

Informeaza-te/citeste mai mult ca altfel nu intelegi despre ce e vorba ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

da stiu,Dar nu citisisem chestia cu vag comul in postul anterior. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai vazut in viata ta un vag com sau nu ai lucrat cu el, personal nu iti recomand sa umblii din prima cu asa ceva.

Mai degraba apeleaza la cineva care a mai facut asa ceva.

In teorie nu e greu, insa, te poti lovi de probleme de comunicatie intre interfata si ecu, poti intra pe nu stiu unde si nu mai stii ce sa faci, ma rog, nu recomand sa se umble fara cunostinta de cauza.

.

Uite aici un topic despre curatarea clapetei: vwforum.ro/topic/66128-diy-curatare-clapeta-acceleratie-motor-16-16v-azd/

 

Pe scurt, la ce sa fii atent: musai sa dai clapeta jos pt curatare, nu recomand sa se faca cu ea pe motor, pt ca, precum am spus grosul mizeriei este dedesuptul ei, chiar daca partea deasupra pare curata.

Apoi, pt recalibrare doar cu contactul pus, fara a se porni motorul, intrii in engine (01), measuring blocks (80) grupul 60 si cand vei da switch to basic settings vei auzi cum incepe sa bazaie, semn ca se calibreaza. Dupa ce nu mai se misca nimic in casute si dispar valorile de acolo poti da switch to meas blocks si astfel calibrarea s-a sfarsit.

Calibrarea trebuie facuta cu motorul intre 5 si 80 grade,de aceea nu recomand sa se faca cand e fring (sub 10 grade) afara.

Asta sa se efectueze corect calibrarea.

 

Este f important sa nu bruschezi clapeta dupa ce o vei da jos de pe motor, sa nu umblii la surubelele de pe aripioara sa, sa nu ii faci nimic altceva decat doar sa o cureti, iar cand va trebui sa misti aripioara pt a curata si spatiul intre muchia ei si corpul clepetei sa fii atent ca are un arc destul de puternic ce se opune deschiderii si sa nu o fortezi brusc. Nu e mare filosofie, insa va trebui sa fii atent ca nu cumva sa o scapi din mana sau alte cele.

 

Legat de procedura de pornire. Sa fiu cat mai clar explic inca o data: dupa ce omori motorul si acesta se opreste, se scoate cheia din contact.

Se pune iarasi contactul, se astepata sa se stinga martorii si sa termine de bazait (pana in 30 de sec dureaza totul), apoi iarasi scoti cheia din contact, nu pornesti motorul acum.

Astepti putin ( recomandat 30 de sec insa minim 10) pt ca nu e bine sa-i dai cheie imediat, apoi pornesti normal, dand la cheie dupa ce se sting martorii (deci nu dupa ce termina de bazait). Daca astepti sa termine de bazait e normal sa-ti porneasca balbait.

 

Dar, oricum, e umpic anormal la tine pt ca si eu am mai omorat de cateva ori motorul involuntar. Insa, niciodata nu a pornit la a nu stiu cat-a cheie, a pornit putin mai greu daca nu am facut toata operatia descrisa de mine, insa a pornit din prima.

 

Verifica sa nu ai pierderi de vacuum, gulerul de cauciuc de pe capacul motorului in care intra clapeta sa nu fie crapat, garnitura de la baza clapetei sa fii sigur ca e intacta si astfel nu iti trage aer fals, filtrul de combustibil sa fi fost schimbat in ultimii macar 5-60.000 km, eu recomand chiar la 30.000, sa nu ai furtune de vacuum crapate.

 

Ca idee, la o pornire normala, cat ti se tureaza motorul? Daca se tureaza peste 1200 rpm e posibil sa indice faptul ca ai pierdere de vacuum pe undeva.

 

Oricum, tu fa deocamdata ce ti-am recomadat si vezi cum se comporta masina.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai VAG COM poti incerca sa scoti borna de la baterie, o lasi putin scoasa, o pui la loc,l  apoi sa lasi contactul pus 3-5 minute inainte sa o pornesti si se adapteaza ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

Masina porneste normal. Cand e rece sta undeva in 1200 rpm,si scade pana la ~700 750 pe masura ce se incalaste. O sa ii curat clapeda,si cred ca o sa ma duc la un service sa o calibreze dupa,intrucat nu am o interfata vag com. Cu softul ma descurcam,dar nu am interfata. SI cand o accelerez,defapt cand ii dau un sprit la relanti,parga o gatuie ceva prima data si dupa aia se tureaza.nu se tureaza din prima.Banuiesc ca tot din clapeta este.Inelul de cauciuc de la filtru de are spre clapeta, l-am schimbat... e bun. Era rupt pe din doua . Acum e intreg. Cand am bagat`o p un tester,nu stralucit nici pe depart3e vag com, se numeste autel daca nu ma insel,e dat gratuit de la o firma de piese auto,mi-a dat 2 erori pe clapeta. una suna ceva de genu "servomoturl clapetei de acceleratie,conditiile de baza nu sunt indeplinitE" si cealalta tot de clapeta,dar nu o mai retin. Astazi am mai facut un test,tot cu "autel" si mi-a dat "p0c0e" asta insemndand "Drive Motor 'B' Inverter Power Supply, Circuit / Open". 


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu fa ce ti-am recomandat, curata si egr-ul pt ca si el are un rol in bunul mers si raspuns al motorului, calibreaza-le cu vagcom-ul pe ambele si ai sa vezi ca trebuie sa-ti mearga mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!