Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salut, am si eu o problema, poate a mai patit cineva asa si stie cum se rezolva: se aude un scartait, fie la relantii fie in mers, care dispare la apasarea ambreajului si revine atunci cand ambreajul nu mai este apasat.

 

De la ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos Dan! Eu am crezut ca trebuie sa asteptam pana se termina bazaitul...de acum incolo,o sa-i dau cheie dupa ce se stinge martorul de la airbag :D chiar ma plictiseam pana se termina bazaitul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari mai am si eu o problema ,nu imi mai pormeste un ventilator sau nu-l aud eu si cand dau drumu la clima se aude ca porneste dar parca e foarte turat compresorul sau ceva de genul pt ca il simt si in podeaua din fata soferului si inainte se auzea ca merge doar ca era motorul mai turat ,de la ce poate fi ???? Am schimbat distributia de curand ,si mi sa ars o siguranta din panou de la modul comfort pe care am schimbato ....se poate sa mai fie o siguranta arsa si din cauza asta forteaza doar pe un singur ventilator .??? Tin sa precizez ca baga rece si cald chiar foarte bine ....ce poate fi???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai avut dreptate Dane.Acum porneste masinuta cum ii "arat" cheia,dupa ce se stinge martorul de la airbag :D .Asa ca, nu are rost sa asteptati pana se termina bazaitul,pt ca o sa porneasca balbait...chiar am crezut la un moment dat ,ca are ceva motorul :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca te-ai lamurit.

 

Si inca un sfat in cazul in care "omorati" involuntar motorul si se intampla sa porneasca mai balbait, asta desigur daca va permite traficul si nu riscati sa fiti lovit de cineva : puneti contactul, asteptati sa termine de bazait, luati contactul, asteptati min 10 sec si apoi porniti normal.

Va porni perfect fara balbaire, insa e posibil sa se tureze ceva mai mult. Daca dati contact din prima o posibil sa se balbaie, cel putin eu asa am observat.

 

Pt orice eventualitate apasati si pedala de ambreiaj, care la pornire are rolul de a inchide aripioara clapetei si astfel nu se mai tureaza suplimentar motorul ( va porni de regula fara a se mai tura peste 1100 ture).

 

De altfel, apasarea pedalei de ambreiaj la masinile pe benzina inchide aripioara fara mecanismul de amorsare a inchiderii, astfel incat se previne o turatie suplimetara la pornire din cauza aspirarii a prea mult aer in galeria de admisie.

Insa mie unul la pornirea normala imi porneste la fel indiferent ca tin sau nu apasat ambreiajul.

Dar sunt si cazuri, precum cel de mai sus, cand opresti in trafic motorul si se previne o supraturare a motorului la pornire.

 

La diesel, apasarea pedalei de ambreiaj la pornire are alt comportament decat la otto.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, azi am patit si eu o mare problema, am mers aproximativ 175 de kilometri fara probleme, am oprit la un pod aflat in reparatie pentru a acorda prioritate, am plecat de pe loc treapa 1, a 2, a 3 unde am simtit o  pierdere de putere mai pronuntata, am schimbat  a patra si am acelerat mai puternic ca sa demarez cand dintr o data lipsa de putere, acul de la turometru a cazut la zero, a aparut un mesaj scurt pe bc(ceva  de genu  oldruck motor daca retin bine in limba germana) apoi Stop.Am scos din viteza am tras pe dreapta am lasat-o ceva timp am data la cheie dar nu porneste, electomotorul invarte normal.Pe bord nu am nici un masaj de avertizare sau  martor aprins, ce am obsevat atunci cand pun contactul si se aprind martori inainte se auzea un bizait in bord, acum nu se mai  aude.Ce ar pute fi? Multumesc.

Modificat de apollo^^
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa-i faci o diagnoza ca sunt destule posibilitati: pompa de benzina, clapeta de acceleratie, senzorul g28(cel de impulsuri) si asa mai departe. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

Salutare. Sun nou in forum si nu stiu exact unde anume sa postez. Ma poate ajuta si pe mine cinva cu niste intrebari legate de un golf4 1.6 16v? va multumesc mult .   addicted_to_reality@yahoo.com



aplollo^^ dupa cum apare pe google translate, oldruk ar insemna "pesiunea uleiului" si e normal sa iti apara mesajul "stop". eu am patit`o cu antigelul,era sub minim si la fel, mi-a aparut un mesaj de averitazare,dupa care cuv "stop". Verifica uleiul,daca este la nivel,cuzinetii,pompa de ulei sau pur si simplu poate sa fie vreun senzor care sa iti arate ca ai presiune scauzta la ulei.Mulfa baftaa

Modificat de canonpixmamp160
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

90vrg...ala e rulmentul de presiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor, ieri am fost la reprezentanta la Elcar Gid Buzau si am rezolvat problema,a fost o bobina de inductie busita la cilindrul no. 1 si din cauza ei sa ars si o siguranta ,cea de la calculator motor ,de la aceasta siguranta  nu pornea (putea sa mearga si in 3 cilindri).Nedumerirea mea e, se putea arde acea siguranta din cauza bobinei? La multi sa ars cate o bobina si au si mers ceva km cu o bobina arsa si nu sa ars siguranta.Am rezolvat si cu relantiul instabil si cam ridicat ca turatie,era de la clapata de acceleratie, pe care eu cand am curatato am demontato  de pe acel acs unde e prinsa cu 2 suruburi, nu terbuie umblat acolo deoarece nu se mai calibreaza cum trebuie. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai bobina s-a ars fie intretrupandu-se vre-un fir din ea fie intrand in scurt. Daca au intrat in scurt e normal sa se arda siguranta.

 

La clapeta de acceleratie nu e voie sa se umble absolut deloc nicaieri, singura operatie admisa este sa se miste usor si finut de aripioara pt a se putea curata cum trebuie clapeta.

In rest, recomandarea mea e sa nu se umble, se poate deregla si poate da mari batai de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai bobina s-a ars fie intretrupandu-se vre-un fir din ea fie intrand in scurt. Daca au intrat in scurt e normal sa se arda siguranta.

 

La clapeta de acceleratie nu e voie sa se umble absolut deloc nicaieri, singura operatie admisa este sa se miste usor si finut de aripioara pt a se putea curata cum trebuie clapeta.

In rest, recomandarea mea e sa nu se umble, se poate deregla si poate da mari batai de cap.

Mai  linistit,nu stiam de ce sa ars siguranta.Cu clapeta ai perfecta dreptate, am avut noroc ca tehnicianul de acolo se pricepe si a resusit sa o regleze bine,merge perfect. Drumuri bune.

Modificat de apollo^^
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da..am rezolvat..rulmentul era  :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de acceleratie am demontat o cu grija, am curatato pe ambele parti si  am montat o la loc cu grija,nu e mare filozofie trebuie sa umbli atent atata tot , apoi dupa ce am montat o am lasat bornele de la baterie scoase jumatate de ora si apoi am pornit o sa calibrat singura. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o problema :

-dupa ce pornesc motorul la rece si dau sa plec daca nu o turez mai tare incepe sa gangane si in ~1-2 secunde moare motorul , daca pornesc iar si ii dau putin pedala nu sunt probleme , daca motorul e cald iar nu sunt probleme , daca dupa ce o pornesc o las vreo 20 secunde iar nu mai apare problema , problema apare numai la pornire cu motorul rece in primele ~20 secunde de la pornire

 

-am curatat clapeta si EGR + adaptoare la ambele + scanare cu Vagcom si nu sa remediat problema

-turatia e stabila atat la rece cat si la cald

-benzina folosita e 95+

 

-poate fi de la filtru ce benzina care nu e schimbat de ~ 25.000 Km (e man)  ? .... sau de unde ar putea fi problema ?

Nu e foarte deranjant dar trebuie sa rezolv sa nu afeteze si alceva pe viitor

Modificat de Blaser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu, desi ma gandesc ca e normal. Se intampla mai ales la temperaturi foarte scazute afara, de obicei iarna. La pornirea la rece uleiul este mai vascos, ungerea se face mai anevoios, si sunetul motorului cat si raspunsul la accelerare e altul. Trebuie apasata pedala mai tare sau lasat sa mearga la relanti 2-3 minute, eu de obicei asa procedez (ex iarna pana o curat de zapada in parcare, las motorul pornit si altfel se comporta la plecare daca e cat de cat cald cand pleci de pe loc).

 

Azi am schimbat distributia, pompa de apa si cureaua de accesorii, aveau deja 5 ani si aproape 60.000 km. cand a ridicat motorul la service mi-a gasit si un suport rupt, cel de pe partea pasagerului, l-am schimbat si pe ala, avea un joc extraordinar de mare.

 

Am o mica...mare problema de cand s-a facut schimbul distributiei. Aud in bord , sub parbriz unde e gura aceea lunga de aerisire niste vibratii puternice, ca si cum ai baga un deget intr-o elice si opune rezistenta. Se aude cand accelerez/decelerez si in mers dar si mai accentuat la relanti.

 

Daca pana la schimbul distributiei, cand stateam la semafor aveam senzatia ca motorul e oprit ( nu se simtea nici cea mai mica vibratie in volan), de azi se simt, destul de tare. Dispar cand plec de pe loc si turatia urca peste 1500 de ture.

 

Vibratia din bord nu se mai aude daca apas cu mana pe plansa de bord, sau bag un deget intre parbriz si bord. Nu stiu ce poate fi acolo si de unde pana unde a influentat schimbul distributiei aparitia acelei vibratii.

 

Parca motorul nu merge rotund ca inainte, e posibil sa nu fie asezata/sincronizata corect? Nu pun la indoiala cunostintele mecanicului, lucrez doar cu el de cand am masina si cu 1 saptamana inainte a schimbat o distributie unei cunostinte la acelasi cod motor si nu are nicio problema.

 

Idei, pareri? De la ce ar putea fi acea vibratie din bord si de ce se simt in volan dupa schimbul distributiei vibratii? Sa influenteze suportul de motor care este nou si mai rigid?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

Nu vad care ar fi legatura distributiei  cu vibratul bordului.Daca era din distrbuite,presupunem ca ar fi avansata sau dezavansata s-ar fi auzit putin ciudat motorul,mai zgomotos.Eu inclin s cred ca se trage din schimbarea tamponului care zici ca l-ai gasit rupt.Poate ti-a lasat vreun surub nestrans sau poate fi pur si simplu dn cauza tamponului,defect de fabriciatie.la mine un tampon a durat max 2 luni dupa care l-am gasit rupt pe din doua."birth" italia ...feriti-va de firma asta.

Modificat de canonpixmamp160
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta zic si eu...ca e prea ciudat sa influenteze cu ceva, ideea e ca a aparut chiar acum..

Mai mult ma preocupa noul mers al motorului si vibratiile acestuia, o sa verific si bobinele maine atat vizual cat si pe vag-com

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

nu vad de ce ti-ar cadea bobinele tocmai acum.Nu cred ca ai ce sa verifici la bobine,astea ori merg ori se ard... nu ai cum sa iti dai seama daca sunt pe duca sau nu... . Cand e sa te lasa,s-a ars si alta:)eu zic sa verifici daca sunt stranse suruburile la tampon



o intrebare. La tine cand schimbi viteza sau pur si simplu cand accelerezi ti se misca schimbatorul de viteze? Eu nu mai stiu ca sa ii fac...ma dispera... si cand dau intr`o gropicica imi face schimbataorul ca la balamuc...



o intrebare. La tine cand schimbi viteza sau pur si simplu cand accelerezi ti se misca schimbatorul de viteze? Eu nu mai stiu ca sa ii fac...ma dispera... si cand dau intr`o gropicica imi face schimbataorul ca la balamuc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca mai ai unul obosit...ori ala de la baterie ori cel de sub cutie...

@Blaser schimba bujiile bkur6et10 ngk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se misca si la mine un pic schimbatorul, dar nu tare, in treapta a doua doar, in restul treptelor nu. Banuiesc ca e din cauza timoneriei uzate...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

Eu am schimbat tamponul de sub cutia de viteze,cel lung si cel din drapta masinii cum stai cu fata masinii(cel de langa baterie). Nu mai stiu ce sa fac,nu s-a schimbat absolut nimic dupa ce le-am schimbat. Rog daca a mai patit cinva asa sa`mi dea si mie o idee. Multumesc



h3llboy ,la tine situatia e un pic diferita,u ai bora,eu am golf,e posibil sa difere timoneria si tampoanele. 

Modificat de canonpixmamp160
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Angrenajul cutiei pana la schimbator l-ai verificat? Mai exact timoneria? Ar putea fi mai degraba problema acolo decat la suportii motorului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

canonpixmamp160

sincer sa fiu,nu. am schimbat numai tampoanele. O sa verific si timoneria. Faza e ca si cand iau o gropicica cat me mica ar fi ea,la fel face...cateodata am impresia ca imi sare din viteza...



SI cateodata,de obicei cand merg mai mult cu masina,cca 20 km asa,incepe si se misca greu si schimbataorul,in sensul ca daca il trag spre a intaia,acolo ramane,nu mai revine in punctul mort.Si cateodata mai agata la a 1 a...



PS: chestia are poate sa aibe vreo legatura si cu servodirectia? cand incepe si imi face figura cu schimbatorul,si servo merge greu.. eu unul nu vad care ar putea fi legatura,dar intreb totusi,poate a mai patit careva asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate vad problema ne/te depaseste, ii cazu sa duci masina intr-un service sa explici problemele si sa se ocupe un mecanic..probleme pot fi in multe locuri din cate vad...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!