Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

cine ma poate ajuta sa imi zica unde vine furtunul acela lung de la canistra de carbon si furtunul de la tulumba la un motor 1.6 16v AZD golf 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...Am un golf 4 1.6 16 v AZD. Acum 1 luna si ceva 2 am observat ca se aude un zgomot sub motor. Cu o zi inainte am mers cu masina si totul era ok...cand am pornit masina a doua zi se auzea motorul un pic mai zgomotos...m-am gandit ca o fi sparta vreo conducta de la esapament si am zis sa las pana se incalzeste sa ma uit sub masina...Azi m-am bagat sub ea si nimic anormal..nu e spart nimic,dar zgomotul se aude ca si cum ar fi sparta toba,se aude sub motor,mai ales cand accelerez in deal,e ca si cum ar fi pe motorina motorul. Uleiul nu l-am schimbat de vara trecuta. Si de cateva zile mi-a aparut eroarea SERVICE JETZT. Ce ar putea avea?

 

Service Jetz inseamna "service acum" si e o atentionare a calculatorului ca trebuie sa efectuezi service-ul. Insa, nu are de-a face cu intervalul real, deoarece, calcualtorul calculeaza 15.000 de km de la ultima resetare. Daca tu in tot acest interval ai schimbat uleiul, iti dai seama ca calculatorul nu are de unde sa stie acest lucru.

 

Se poate reseta tinand apasat pe reset, punand contactul si invartind de rotita de reglaj a ceasului in dreapta sau stanga.

 

Daca iti suna a toba sparta iar esapanemtul nu e gaurit, sigur e de la racordul flexibil. Acesta e un fel de teava cu plasa deasupra ei situata in fata masinii, si de regula se sparge teava dinauntru care e un fel de ceramica. Plasa daca nu e lovita va fi in stare buna si de aceea tu nu vezi ca e ceva in neregula. Si eu am avut aceeasi pbma si desi plasa era doar umpic rupta partea din interior era praf. Poti schimba cu unul oem de la reprezentata, insa e enorm de scumpa ( in 2009 era undeva la 7 milioane) sau poti merge pe unul atfermarket ce costa pana in 100 lei insa trebuie sa masori si sa cumperi la lungimea si grosimea corecta. Se sudeaza si gata.

 

Isa, poti verifica daca e devina racordul extrem de simplu, asta pana nu se incalzeste de tot afara: Dimineata cand e rece afara, cand incepe sa scoata abur care la inceput e mai dens ( e condensul din motor practic), uita-te si vezi daca iti scapa pe undeva. De obicei, daca ai scapari, in acele minute dinainte sa se incalzeasca cat de cat motorul, se vede aburul. Dupa ce se incalzeste motorul, aburul nu mai e asa de dens si oricum condensul aparut e dat de catalizator si astfel nu poti verifica decat toba intermediara si finala, partea din fata a esapamentului nemaiputand-o verifica.

 

cine ma poate ajuta sa imi zica unde vine furtunul acela lung de la canistra de carbon si furtunul de la tulumba la un motor 1.6 16v AZD golf 4

 

Furtunul ce pleaca din canistra vine imediat sub clapeta de acceleratie in galeria de admisie.

Furtunul de la tulumba de frana presupun, altfel specifica despre ce tulumba e vorba, vine din galeria de evacuare. Pe el acel furtun are o valva unisens, ce permite aerului sa circule dinspre tulumba, astfel incat sa se creeze vacuum. De acel furtun depinde functionarea in bune conditii a servofranei.

Se schimba intreg furtunul cu tot cu valva. De regula crapa la imbinarea cu mufele. Unul nou costa in jur de 110 lei si sfatul meu e sa-ti cumperi oem de la reprezentanta. Eu atat am dat acum cateva luni pe unul. Se monteaza extrem de usor, doar prin impingere. Cel nou nu mai are coliere de metal, au reproiectat mufele si au alt sistem de prindere, mai bun din punctul meu de vedere. Desigur celui vechi va trebui sa-i tai colierele si sa tragi cu simt de raspundere de furtun. Va face un mic poc, deoarece in tulumba e vacuum. Asta daca nu cumva iti scapa vacuum deja si ti-a intrat aer inauntru. Daca e asa, verifica sa nu ai apa inauntru tulumbei.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pepssi, uite aici despre resetarea intervalului de service.

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vw_sri.html

 

Daca faci rost de un vagcom ( sau ai) poti reseta intervalul cand efectuezi schimbul de ulei astfel incat se va suprapune atentionarea din bord cu intervalul de timp, respectiv nr de km corect.

 

Totusi, e in zadar operatia, oricum nu se recomanda schimbul la 15.000, ci la 10.000 deoarece motorul nu mai e la prima tinerete si se merge pe ideea de a preveni la maximum depunerile din motor. Pt asta uleiul trebuie sa fie sanatos tot timpul, nu merita sa risti sa tii uleiul pana la km recomandati de schimb.  De aceea data urmatoare cand vei efectua schimbul mai repede de 15.000 va trebui sa resetezi iar intervalul din ecu, altfel peste 5.000 de km iar iti va apre in bord atentionarea. De aceea spun ca nu prea isi are rost, tot ce va trebui sa faci e sa o resetezi manual, fara vagcom cand iti apare.

Oricum, daca nu ma insel, ea apare cu 3000 de km inainte de efectuarea service-ului, iar cand ajunge la nr de km de service iti apare service now daca mai tin eu bine minte si bipuie mai tare buzerul.

 

Aici unii o sa ma contrazica, spunand ca oricum un ulei poate tine mai multi km decat cei recomandati pt schimb, am auzit persoane care schimba la 20.000 km mizand pe faptul ca producatorul oricum da un interval mai mic tocmai pt siguranta, insa, as fi partial de acord cu acest lucru daca si masina ar merge in regim ideal, in turatii medii, zilnic macar 30 km, primul drum nu mai scurt de 7-8 km, smdp.

Cum cel putin la noi in tara putini au ocazia sa exploateze masina in aceste conditii, pt siguranta, se recomanda intervalul de 10.000. Dar, asta nu inseamna ca acest interval nu poate si mai mic, pt ca, taximetristii spre exemplu ar trebui sa efectueze schimbul la jumatate din intervalul recomandat.

 

Asta daca tii la masina si nu vrei sa cresti numarul topicurilor din forum ce au ca subiect depunerile din motor, consumul de ulei si nu in ultimul rand colmatarea segmentilor care se intampla tocmai cand se merge cu ulei uzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan,multumesc. M-am bagat sub masina si m-am uitat  sub sita aia. Nu am vazut mare lucru,dar cred ca acolo e problema,desi nu e innegrit deloc acolo de la fum... cu service jetzt am rezolvat. Deci cat ma costa sa rezolv problema cu toba daca e de acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu pot spune ca era negru de fum.

Iar aburul il vezi doar intr-o zi rece. Cand e mai cald afara nici eu nu vedeam nimic.

Dar,poti simti suflul cu niste puf ceva, ca acela de curatat praful de pe mobila.

 

Un racord flexibil costa in jur de 100 lei, poate putin mai mult.

Va trebui sa gasesti undeva un sudor in argon care sa-ti sudeze racordul. Nu stiu cat poate costa o astfel de operatie, ma gandesc ca max 50 ron. Zic si eu.

Oricum, mult mai putin decat piesa pe original.

 

Eu cand l-am schimbat, racordul m-a costat fix 100 lei iar sudorul nu mi-a luat nici un ban insa intrebandu-l cam cat costa operatia mi-a spus ca de regula ia 50 lei.

Asta s-a intamplat in 2008.

 

Bafta

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok..trebuie sa vad daca sudeaza in argon cineva prin Botosani. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi,

 

Revin dupa o lunga absenta cu o intrebare...sau doua. In curand va trebui sa fac schimbul de filtre si ulei, masina are aproape 150.000km, de 2ani am folosit ulei Liqui Moly 5w40. La schimb (cca. 12-13mii km) nu a papat mai mult de 400ml.

Tinand cont de aceste aspecte, si din experientele celor care au trecut de 150k km, ce recomandati ? Sa trec la un alt ulei, alta vascozitate, alt producator ?

 

Mai mult imi spunea cineva ca a asistat la un curs sustinut de Michelin, in care s-a facut o comparatie intre schimbarea uleiului prin aspirare (deci, pe sus), rezultatele fiind mult mai bune in sensul ca s-a aspirat mult mai bine impuritatile si prin schimbarea clasica, unde uleiul se lasa sa se scurga. Ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e mai bine sa il schimbi prin aspiratie dar nu schimba vascozitatea,mergi pe acelasi ulei ca si pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg, dar de producator ce zici ? Castrol, Motul sau raman la Liqui Moly ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liqui e mult mai bun ca celelalte 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai a trebuit sa fac ITP-ul si noxele nu au iesit desi au incercat de doua ori,ce ma mira e ca desi am schimbat sonda lambda acum vreo 6 luni,la fel si EGR-ul, rezultatul nu e ok.Rezultatele sunt:

Tur.(RPM) 2090           Tur.(RPM) 680

CO% vol. 14,9              CO% vol. 15,0

HC ppm. vol. 9              HC ppm. vol. 9

O2% vol. 1,16               O2% vol. 1,16

LAMBDA 1,05               LAMBDA 1,05

 

Temp.83 grade Celsius

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 2100 ti-a zis s-o tii cat se face masurarea? E ciudat ca eu am luat noxele cu sonda lambda dusa de multa vreme. Poate ai probleme cu catalizatorul, eventual cel care a avut masina inainte sa-l fi golit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de mult conteaza, insa stiu ca noxele la masinile pe benzina se iau la 3000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică şi bujiile, filtrul de aer şi cam tot ce ţine de compunerea şi reglarea amestecului. Sunt importante sonda lambda şi egr, dar nu numai ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o problema la pornire dimineata porneste f greu adica dau la automat de vreo 3 ori pana apare STOP in bord.dupa ce a pornit o las 5 secunde opresc motoru si porneste imediat.in urma cu 1 saptamana am facut revizia ma gandesc sa nu fie de la filtrul de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune contactul de vreo 5 ori si pe urma da la automat...daca o ia sfert se dezamorseaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Si eu am facut ITP saptamana trecuta si, la fel, nu mi-au iesit noxele adica mai precis COCCOR(sper ca am scris bine) % trebuia sa fie maxim 0,30% si mie mi-a iesit 0,55%. Tipul de la ITP a zis sa ma duc la service sa regleze avansul, sa verifice catalizatorul si alte tampenii, si sa revin a doua zi. Bineinteles ca mi-a dat respingere. Solutia pe care am gasit-o eu? A doua zi, inainte de a merge la ITP am facut vreo 15 km cu masina, am tinut-o in forja numai la 4500 - 5000 rpm. Am mers la ITP, era si unu de la RAR acolo ca a avut o masina blocata, si tipul de la ITP era praf, ca de ce am venit ca e ala de la RAR, etc.

Am zis: nici o problema, baga masina la testul de noxe sa vad ce iese. Ce credeti ca a iesit? COCCOR 0.09% la 2350 rpm si 0,00% la 680 rpm.

Concluzia mea: mers mult in oras, subturat, din cauza asta nu au iesit noxele prima data.

Asa ca, inainte de a merge la ITP dati-i o forja.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am zis si eu ca se dezamorseaza.dar nu stiu ce sa verific si unde,un sfat?? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai umblat recent la sis de alimentare?daca da,ia'le de la cap (filtru,coliere,conducte,etc)....aca nu,vezi pompa din rezervor sa nu fi iesit returul din ea,asta aca reatul elementelor sunt ok(fara scapari,urme de scurgeri,taieturi)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am si eu o problema, pe care o intalnesc in ultima vreme: Pun contactul si las sa se amorseze pompa de benzina, daca pornesc masina in timp ce ea se amorseaza proneste la sfert, daca las sa termine procesul(adica sa nu mai bazaie) si incerc sa pornesc se balbaie, invarte de cateva ori si porneste. Oare ce poate sa aiba?

Ms.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are nimic. Daca lasi contactul pus cateva zeci de secunde pana sa pornesti motorul, asa se intampla. Cel putin asa patesc si eu. 

 

Apropo, clancul pe care-l auzi cand pui contactul e de la clapeta de acceleratie care se deschide. Bazaitul trebuie sa-l auzi de sub bancheta spate ca sa fie pompa de benzina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am si eu o problema, pe care o intalnesc in ultima vreme: Pun contactul si las sa se amorseze pompa de benzina, daca pornesc masina in timp ce ea se amorseaza proneste la sfert, daca las sa termine procesul(adica sa nu mai bazaie) si incerc sa pornesc se balbaie, invarte de cateva ori si porneste. Oare ce poate sa aiba?

Ms.

 

Incearca sa pornesti masina imediat ce se sting martorii din bord.

 

Practic, cand auzi bazaitul, masina se calibreaza iar dupa ce se sting martorii e calibrata si pregatita pt pornit. Daca lasi contactul mai mult, ecu taie calibrarea pt ca nu are rost sa tina de aiurea sub curent pompa si clapeta.

De aceea e posibil sa-ti porneasa mai greu dupa ce le taie curentul.

Pana la urma sistemul de alimentare nu se dezamorseaza cu una cu doua, insa, clapeta daca nu e sub tensiune, ea revine automat la nivell de minim inchis ( pozitie de repaos). Revine singura deoarece are un arc inauntrul ei care o readuce in acea pozitie.

Cand e sub tensiune, am observat ca aripioara se deschide umpic, deci sigur la pornire are o alta pozitie decat cea de repaos. Astfel, cand vei da contact dupa ce termina de bazait, e posibil ca ecu sa creada ca pozitia clapetei este in pozitie de calibrare, cand colo ea fiind in pozitie de rapaos ( valoarea minim inchis) si astfel porneste mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema ca a colegului de mai sus, o am si eu...ce este de facut? :D  sa dam la cheie dupa ce se sting martorii sau dupa ce se termina bazaitul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce se sting martorii.

Nu are rost sa asteptati pana se termina bazaitul.

 

Eu, cand se stinge martorul de la aribag ( el se stinge ultimul) dau cheie si porneste la sfert.

Nu mai stiu pe de rost, insa desigur, nu se vor stinge toti martorii. Daca nu ma insel,. cel de baterie si epc nu se sting, E si normal, pt ca epc-ul e responsabil de pornirea motorului si el este activ la punerea contactului.

Dar ceilalti martori ce nu au treaba cu pornitul precum airbag, ulei, etc se sting dupa o anumita perioada si dupa acea perioada trebuie dat cheie.

 

Dar, daca sistemul e amorsat si nu are pierderi, ar trebui sa porneasca chiar daca nu se asteapta stingerea tuturor martorilor. Eu de cateva ori cand ma grabeam f tare am dat cheie dupa cca 1 secunda de la punerea contactului si masina a pornit fara pbme.

 

Totul e sa nu se astepte f mult pt ca, precum am spus, ecu taie orice calibrare din motive de economisiere a energiei ( atunci inceteaza bazaitul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!