Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Dacă zici că apare alternator workshop după o anumită turaţie aproape sigur este releul de încărcare. Ar mai putea să fie fulia de la alternator pe ducă, dar ar trebui să ai şi ceva zgomote prin zonă. Eu zic să iei un bosch şi nu o să ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa merg pe bosch? Aseara i-am dat putina forja si dupa a scazut turatia,am ramas fara faza scurta,in rest totul functiona...si eu tot la releu ma gandesc...dar daca bosch este made in turkey e vreo problema? Am schimbat si o bobina de inductie,acum 2 luni si era fabricata in turcia :lol: .Cam ce pret ar fi, releul de la bosch,200-300 lei?



Am gasit releu pe Hella(e multifunctional) made in india :dry: .La pretul de 220lei+ 30 transport...Deci in jur de 250lei, e ok ca brand? Farurile sunt oem pe hella...acum nu stiu acest releu ce durata de viata o sa aibe :tuktuk: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alecs19,acelasi lucru l-am patit si eu la AZD-ul meu.Urcam Buciumul ( cei din Iasi stiu ) in acelasi scop , sa mai curat putin motorul si aveam peste 5000 rpm cind mi s-a aprins Alternator Workshop . Schimbat releul de incarcare si puntea de diode.Nu mai stiu ce marca au fost (daca nu ma insel au fost Cargo ) dar a trecut mai bine de un an si inca merge. BAFTA !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am tot citit postari dar tot nu am gasit nimic in legatura cu problema mea... am sa incep mai intai cu istoricul problmeleor pe care le-am avtut cu motrul meu de pe o bora 1,6 16 v 105 cp, 2001 azd ( sunt multe  si de astea)... am cumparat masina in august 2011 ( avea 151.100 km)... a mers ff bine pana la venirea toameni... am schimbat bateria in ca pornea greu in octombrie iar in decembrie m-am descis sa schimb si bujile pentru la relantiu motorul mergea scadat oscila intre 600 si 800 rpm...si dupa ce le-a schimbat, idiotul de electrician turat-o ca pana in 5000  ca asta trebuie, desi ii spusesem ca nu aveam inca distributia schimbata cand deodata dupa ce o lasa la relantiu intinaztorul de la curreaua de distribuite imi cedeazasi imi distruge tote supapele de pe admisie dupa cum am aflat ulterior de la mecanic atunci am schimbat si distributia... am mers  la buc ca aici stau acum si cand am ajuns am constatat ca imi  mancase mai tot uleiul si martorul nu s-a aprins dupa cateva drumuri prin oras am aflat ca imi consuma cam 1 litru la 500km asa ca am decis sa o duc la un lat mecanic tot inonesti la care am mai fost si cu o alta masina.. dar am avut o urgenta si a trebuit sa ajung pana la iasi asa ca am plecat pe drum in apropiere de iasi mi s-a aprins martorul engine check.. am mers cu ea pana in iasi asa... am facut facultatea acolo asa ca cunosteam un prieten care m-a dus la o firma de diagnosticari.. acolo am aflat ca aveam 4 erori aveam o  eroare de la o bujie nu dadea scanteie, de la un injector care parea ca era infundat de la egr ( era decalibrat) si clapeta era si ea decalibrat... am sers erorile a calibrat erg-ul si clapeta... am curatat tot atunci si cele 4 injectoare ( care erau infundate) dupa de am plecat de la firma la aprox 500 m a inceput sa merga in suturi... am fost inapoi la fima zsa vad de ce face asa si imi zice ca nu are nicio eorare desi la relanitiu motorul oscila inte 600-900 rpm imi zice ca ar putea fi de la alternator il verific si pe ala la un electrician si imi zice ca e bun.. ne mai avand timp am plecat la onesti sa o las la mecanic ca trebuia sa ajung si in buc... dupa cateva zile ma suna mecanicul si mi zice ca mi-a inlocuit segmentii de la pistoane si semerigurile de la supape 2 bujii plus alte chestii... dupa ce am facut si aceasta reparatie nu imi mai consuma ulei am facut deja 8-9 mii dar in schimb de fiecare data cand pornesc motorul pana se incalzeste merge in suturi destul de violente intre 1900 si 2500 rpm... am schimbat si uleiul de curand ( am avut un mobil 10 W40 si am crezut ca poate face asa din cauza ca e prea gros ) cu castrol 5w40 c3 dar, tot la fel face plus ca la relantiu in majoritatea timpului oscileaza intre 600-750 rpm iar cand se supraincalzeste oscileaza si mai tare :dry: , imi poate spune cineva ce poate avea ? ms p.s. scuze pentru postul kilometric :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine cred ca e o problema de scanteie...ar trebui o diagnoza si monitorizate campurile missfire sa vezi daca ai rateuri pana se incalzeste.Mai verifica si masele alea de pe chiulasa(firele maro din zona bujiilor) si deconecteaza rezistenta de pe furtunul de la epurator(ala din stanga capacului de aer)

 

Referitor la alternator,schimba doar releul...nu are rost sa schimbi si puntea.Pe cargo am montat unul zilele trecute si inca e ok.Pret:65 ron(deh...toata lumea vrea cat mai ieftin)

La mine am pus unul no name,ca doar ala era pe stoc dar stau cu unul de rezerva in portbagaj,ca nu se stie.Releul nu ai cum sa il verifici pt ca e pe carcasa alternatorului,nu e ce stii tu,de alea cubice cu 4-5 pini(gen pompa benzina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci  pentru informatii... maine am sa verific legaturile ;)  pe cine am intrebat pana acum nu a stiu sa-mi spuna ce ar putea sa aiba... am uitat sa percizez faptul ca atunci cand este foarte cald mai ales in lunile de vara iulie-augus daca temepratura de afara  e peste 23 de grade si dimneata  nu am socurile respective merge ff bine si la rece :scratch:.... as dori daca poate sa-mi suna cineva un tester de incredere si nu prea scump  unde a pute gasi in buc... alternatorul l-am vreificat de vreo 2 ori si cei de la service mi-au spus ca ca incarca bine dar am sa merg sa ii schimb releul ca sa fiu sigur ;).. as mai semnala  o chestie uneori motorul trage f bine alteori am senzatia ca targe mai greu sau poate sunt eu ff atent la cum merge si de asta :D .. eu folosesc benzina de 95 numai de la petrom sau omv sa fie asta cauza? ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În afară de ce a spus colegul mai sus ar trebui să ajungi la un tester să verifici dacă senzorii de temperatură (temperartură aer admisie şi temperatură lichid răcire) mai sunt în minţile lor.

Aici în topicul ăsta este o listă cu posesorii de vagcom din Bucureşti

http://vwforum.ro/topic/38318-ofertecereri-pentru-diagnoza-vagcomvcds/

Ar mai trebui verificate în cazul în care faza cu senzorii de temperatură nu iese: canistra de vapori, EGR şi presiunea de combustibil în rampa de admisie.

Şi nu în ultimul rând trebuie făcută o adaptare de clapetă, cam cu asta trebuia de fapt început.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut . Am si eu o problema asemanatoare .  Urca greu in ture  mai ales de la 1000 de ture pana la 3000 zici ca trag un elefant dupa mine ...dupa isi revine cat de cat . Am curatat clapeta + ERG , bujii noi , toate filtrele noi plus catalizatorul din galerie scos de tot fiindca imi infunda evacuarea . Ma gandesc cumva la injectoare fiindca probleme cu turatiile nu am , mi se duce pe rosu in orice viteza . Am mers cu o skoda  acelasi motor si era diferenta mare fata de a mea . Multumesc anticipat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să pui mai întâi un tester pe ea pentru că pot fi destule cauze şi o să te coste timp, bani şi nervi dacă începi să le iei prin eliminare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare... Se potriveste catalizatorul de pe 1.6 sr pe 1.6 16v AZD. In urma unei operatii am ramas fara  catalizator si am gasit unu dar de sr. Vreau sa scap de eroarea aceea din bord.

Va multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate spune cineva cam cat costa o segmentare la motorul asta(piese+manopera, aproximativ)? Imi cam consuma ulei si ma gandesc sa merg sa service sa il desfaca si as vrea sa stiu cam la ce sa ma astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. Sa va spun si eu in cele ce urmeaza cu ce ma confrunt. De vreo 2 luni de zile la pornire aud un tacanit mai pronuntat decat cel al tachetilor (care tine cateva secunde dupa pornire). Il aud undeva in partea central-stanga a capacului de la motor, dedesubt, si tine pana la 3-4 minute pana dispare. E un zgomot foarte enervant care il aud si din masina daca am muzica oprita si in jur este oarecum liniste. Toate astea sunt combinate cu o pornire cam greoaie cam tot din urma cu vreo 2-3 luni, si un scurt tremurat uneori, pentru cateva secunde. Pun contactul, dau la cheie, invarte si de abia dupa aia porneste. Acum vreo luna am schimbat 2 bobine de inductie, celelalte 2 au fost schimbate mai demult. Uleiul este Divinol  syntho-light 5w-40, are cam 5500 km. La relanti e ok, nu oscileaza. Am martorul check engine aprins de prin toamna, care se stinge la un drum lung in afara, iar dupa cateva zile in Bucuresti se aprinde din nou. Orice parere este binevenita. Multumesc anticipat.

Modificat de tweesty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să nu fie valva de la canistra de vapori. Dă capacul de la motor jos şi încearcă să determini sursa ţăcănitului (poţi folosi un "stetoscop" mai rudimentar - un furtun cu o pâlnie în capăt, pâlnia la ureche şi cu celălalt capăt te plimbi prin zonă, dacă nu sunt piese în mişcare se poate folosi şi un levier pt ascultare).

Ţăcănitul poate fi şi de la tacheţi din cauza uleiului, ai putea să revii la uleiul care îl foloseai înainte în cazul în care ai schimbat marca

Becul check engine se aprinde din cauza mersului subturat sau drumurilor scurte prin oraş (se contaminează sonda lambda şi la drum lung în afară se mai curăţă). Încearcă să schimbi vitezele la turaţie mai mare (după ce se încălzeşte motorul) şi să mergi mai turat, cam cu 2000-2500 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul canistrei de carbon il cunosc, si nu este acela. Interesant este ca dupa cateva minute nu se mai aude. Ma gandesc ca daca era o bataie a pistonului nu trebuia sa dispara dupa ce se incalzea putin motorul.

Marca uleiului am schimbat-o de vreo 3 ani, deci nu cred ca asta e problema, si m-am gandit sa fac deja schimbul de ulei, chiar daca am facut doar 5500 km.

Am schimbat in vara catalizatorul, si de atunci nu mai schimb vitezele sub 2500 de turatii. Probabil ca a doua sonda este cam "obosita", si fac si multe drumuri foarte scurte.  Ce ma mai nelinisteste este si pornirea greoaie. Multumesc de raspuns.

Modificat de tweesty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude in stanga motorului sau in stanga masinii, la cutie? Pe partea cu distributia ai distributia cu, curea si role si ce mai e pe-acolo si mai ai si toate fuliile de la accesorii+cureaua si rolele acesteia. Daca ai bateria buna, inainte sa pornesti dimineata sau cand auzi zgomotul respectiv, da cureaua de accesorii jos si vezi daca se mai aude. Daca dispare, problema e de la vreo fulie, pompa, rola. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma evenimentului nefericit cu alternatorul,am rezolvat problema, era regulatorul de tensiune(mecanicul a pus Cargo-cost 100lei + 80lei manopera).Am facut si un drum mai lung de 300km ieri si masina s-a comportat excelent,exact ca inainte :D .Multumesc inca o data acestui forum, ca stiam aproape 99% din ce am citit aici,care este problema cu alternatorul meu :lol: .Sper sa mearga ani buni si sa nu ma mai lase in mers :tuktuk: .Numai bine!

Referitor la colegul de mai sus care vrea sa segmenteze motorul (cunosc un service bun si acceptabil ca pret in Ploiesti) daca doresti trimite-mi PM. Drumuri bune tuturor si sper sa nu ne mai faca probleme acest motor(AZD) :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare... Se potriveste catalizatorul de pe 1.6 sr pe
1.6 16v AZD. In urma unei operatii am ramas fara  catalizator si am
gasit unu dar de sr. Vreau sa scap de eroarea aceea din bord.


Va multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj - la asta nu m-am gandit sa incerc, cu prima ocazie o sa fac si asta, dar nu o sa apara vreo eroare in bord daca dau cureaua jos de la alternator? Ms. de idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intampin si eu urmatoarele probleme la masina mea :

- Am un zgomot metalic la relantiu.Se aude mai pronuntat cand e pe gaz, (zici ca e diesel).Cand comut pe benzina se aude mai putin. (un vecin mi-a zis ca se aude de la tacheti , unul mi-a zis ca din cauza unei fulii)

- Dimineata cand pun frana se aude un harsait la rotile din spate, iar pedala de frana e cam "moale", o fi din cauza placutelor de frana?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La problema cu frana, s-ar putea sa fie din cauza stratului de rugina format peste noapte pe discuri(pana se aseaza placuta perfect pe disc) si eu aud dimineata haraitul la discurile din spate,cand calc frana :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj - la asta nu m-am gandit sa incerc, cu prima ocazie o sa fac si asta, dar nu o sa apara vreo eroare in bord daca dau cureaua jos de la alternator? Ms. de idee.

Ar trebui sa ramana aprins martorul de baterie, ca o sa vada ca nu mai incarca alternatorul. Dar cand o sa pui la loc cureaua de accesorii n-o sa mai ramana aprins. 

 

Altceva nu-mi trece acum prin cap care ar putea sa aprinda martori in bord datorita faptului ca ai dat jos cureaua de accesorii. Oricum, odata pusa cureaua la loc se vor stinge si martorii, daca nu imediat atunci macar in cativa km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut mai revin cu o problema ,am testat din nou motorul si imi da acceasi erori ,prima pe care am sterso:  Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1

        P0171 - 35-10 - - - Intermittent ,si a doua la distanta de 2 zile: EGR System: Excessive Flow
            P0402 - 35-00 - -,problema e ca pe bord nu am nimic aprins ,doar relanti care sare ca nebunul ,tremurat in caroserie si un car de nervi :( ...ce ar putea fi??.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!