Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

daca ai citi un pic forumul asta ai gasi foarte multe informatii utile si nu ai mai posta asa pe oriunde tot felul de intrebari. Lichidul de frana se schimba o data la doi ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aud pompa dimineata fara usa deschisa se aude undeva in dreapta sus ,se aude si canistra, aia cu capota ridicata ,acelas zgomot ca acel de la pompa il mai aud si pe parcursul zilei si nu mereu ,aseara l-am auzit dupa ce am oprit motorul ,se poate sa fie si altceva si eu sa dau vina pe pompa ,de pornit porneste ok rar a 2 cheie :( mecanicul a dat si el vina la un moment dat vina pe pompa dar a zis dupa ca merge bine si ca nui defecta ,nu a verificato in rampa si doar a vazut daca ii vine benzina 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de bazaiala pompei, depinde cat de mare e acel bazait.

Pt ca, si la mine bazaie si decand am cumparat-o nu s-a accentuat.

Desigur, bazaitul la ralanti se aude infinit mai putin decat cel facut la deschiderea portiwerei de la sofer cand se amorseaza, insa, daca ma duc in dreptul rotii dreapta spate si azcult cu atentie se aude cum merge motorul pompei.

 

Deci e normal sa se auda insa sa nu se auda f tare, nicidecum cum se aude cand se amorseaza pompa.

Si desigur, in nici un caz sa nu se auda in habitaclu sau daca te departezi putin de masina,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se auzea la rlanti in habitaclu cand a inceput sa faca probleme. Intr-adevar se auzea tare de tot la amorsare, dar se auzea destul de bine si in timpul mersului. Am shimbat-o cu una bosch (OEM era vreo 12 mil parca la Porsche) care are alt design decat cea originala, e mai mica. Vreau sa va zic ca nu s emai aude nimic. La amorsare este aproape insesizabil, iar in mers nu se aude absolut nimic.

 

Clau1979 - cum adica se aude fara usa deschisa in dreapta sus? pompa este sub bancheta spate, in dreapta. Se amorseaza cand ai deschis usa de la sofer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha deci se aude de la altceva ,dumnezeu stie ce se aude atunci, ca mie asa mi se pare ca se aude sus dreapta,se aude si cand bag cheia in contact si stau sa se stinga toti martori pe bord si dupa dau la automat .Adica Gabyte00 se aude ca un pacanit sau ceva de genul care da senzatia ca se misca ceva  jos, sus (zgomot ca cel de secundar ,de la ceas ) doar ca mai gros  si se aude dinspre canistra carbon dar nui canistra.zona aceea .am explicat despre zgomot mecanicului si a zis cai canistra dar nu a stat nicio-data sa asculte zgomotul  ,si cel de la canistra nu se aude in habitaclu ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de benzina nu trebuie sa se auda decat atunci cand se amorseaza, deci cand se deschide portiera siferului. Pana cand motorul nu incepe sa mearga, eu unul nu o mai aud.

Insa, cat timp pui contactul si astepti sa se stinga martorii se aude clapeta de acceleratie care se calibreaza.

E normal sa se auda mai ales cu usa deschisa. Insa dupa cateva secunde de la stingerea marotrilor in bord si aceasta trebuie sa inceteze sa bazaie.

Canistra de carbon nu trebuie sa ticaie decat cu motorul pornit iar cand e rece afara nu ticaie din prima, la mine o face dupa ceva timp de la pornire.

 

Clapeta daca nu e curatata cu ea data jos de pe motor si sa fie lacrima de curata, degeaba se recalibreaza ca poate cauza dereglari la ralanti ( mai ales daca a fost ff murdara). Si tineti minte ca grosul mizeriei se formeaza pe partea dinspre motor, cea invizibila cand te uiti la clapeta. De aceea ea trebuie data jos pt curatare.

 

Inca ceva f important: calibrarea se va face cu motorul avand minim 5 grade si maxim 80-85 daca nu ma insel.

De aceea, mai ales acum cand e f rece afara, nu faceti recalibrarea daca afara sunt mai putin de 5 grade afara si motorul a stat peste noapte. Altfel riscati sa nu se efectueze cum trebuie recalibrarea.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clapeta o aud cand isi face recalibrarea ,dar dupa ce inceteaza se mai aude ceva in dreapta :( .of am sa inregistrez zgomotul si poate am sa il aici :) si inca ceva De ce turometrul o ia razna dupa ce merg mai turata ??? atunci trepideaza cel mai mult si nu merge rotund motorul 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujiile au fost inlocuite? ati incercat si alta benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da au fost inlocuite ,am fost si am incercat sa inregistrez sunetul ,pe telefon se aude bine se intelege doar ca atunci cand l-am scos pe laptop nu mai intelegi nimic ,am sa incerc sa il urc si aici ,poate cineva isi va da cu parerea ( parerea mea acum ca am acultat mai bine se aude ceva gen tropait de cal sau galopat oricum ceva gen ) si probabil multi vor spune CAL PUTERE :) oricum se aude si cand rotesc cheia si dupa ce pornesc motorul si se opreste undeva dupa 5-10 secunde  :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm in dreapta?

Sa nu se auda cumva clapeta de recirculare a aerului de sub filtrul de polen.

Si eu am avut acest zgomot desi nu aveam nici o eroare pe vag com. M-a [pus naiba sa misc putin de acea clapeta si de atunci imi ponea de cateva ori la  pornire.

Pur si simplu am scapat de zgomot recalibrand ( din meniul climatronicului culmea) clapetele de recirculare a aerului.

 

Altceva sa faca zgomot in partea dreapta sincer nu-mi vine in minte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan imi poti explica cum recalibrez clapeta de recirculare ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu o problema! Am aprins in bord Chech Engine. Motorul merge bine, trage bine, doar ca astazi am schimbat bujiile, am curatat EGR-ul si dupa am fost la cineva sa-mi stearga eroare si sa adaptez EGR! Problema e ca nu a putut sa coneteze laptopul la masina, da eroare! Interfata este originala, de service! El are tot un golf 4 si a incercat si la el si merge fara problema! Nu stiu ce sa fac, am zis sa mai incerc si cu alta interfata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flavius, verifica viteza de comunicare sa fie de 9600 baud.

 

Clau, nu mai tin minte pe de rost, exista un topic Ce secrete ascunde climatornicul.

In pp trebuie sa intrii in meniul de diagnoza a climatornicului ( daca ai ac poti uita de metoda asta si nu o poti face decat cu vagcomul) astfel:

ECON + Temp DOWN (albastru) + Viteza ventilator viteza mica (sageata in jos)

 

si sa intrii pe un anumit canal unde isi verifica si recalibreaza clapetele.

Maine ma uit in torpedo unde am scris intr-un carnetel ce si cum si iti spun unde sa intrii.

 

Pe scurt, dupa ce intrii pe respectivul canal si initiezi procedura, va actiona clapetele si ventilatorul pe toate treptele de viteza, la sfarsit va afisa un cod pe display ce face referire la o eroare sau nu.

La mine nu a dat nici o eroare si de atunci nici nu am mai auzit zgomotorul clapetei respective.

Insa daca ai pbme la ea, ar trebui sa-ti raporteze erori si vagcom-ul cand scanezi masina de erori.

 

Asta cu climatronicul e o solutie pt acea clapeta de recirculare daca nu gasesti un vag com.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc zilele astea cu o alta interfata! Am avut mai demult o problema la modulul de confort pe care l-am schimbat si la cateva fire prin bord, dar nu cred ca are legatura! Cert e ca nu se poate conecta deloc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti,cred ca parerile referitoare la calitatea benzinei sunt uneori indreptatite dar eu am alimentat de unde am putut (mai putin Petrom,m am jurat ca nu mai alimentez de la ei pt. ca sunt cei care dau tonul scumpirilor)si nu am avut niciodata probleme.am alimentat de la Luk oil la greu desi toata lumea spune ca e cea mai proasta benzina.imi pare rau sa vad ca sunt atatea probleme la aceste motoare (tot azd am si eu).am avut aceasta problema cand am cumparat masina acum 3 ani si mecanicul a rezolvat o prin curatarea clapetei de acceleratie (imi cadea ralantiul de parca se rupea motorul in doua).cand imi aparea aceasta intrerupere de ralanti porneam aerul conditionat si il lasam sa funct. cam un minut dupa care il opream si ralantiul revenea la normal.incercati si asa ceva la mine asa functiona.acum am schimbat filtrul de aer si am descoperit ca clapeta de aer cald/ rece nu functioneaza,are cineva idee de unde pot cumpara acel bimetal ca nu am gasit prin cartier.ciudat dar motorul functioneaza bine si asa( e blocata pe inchis) iar consumul e in limitele normalului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,am si eu inca o data probleme cu cutia de viteze si trebuie sa o schimb din nou, cutia de la 1.8 20v se potriveste la 1.6 16 v?  De la 1.4 stiu ca merge sigur. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia nu merge...iti mai merge de pe 1.6 sr si 19 sdi...toate cutiile care au scris pe carcasa in dreptul grupului 02k indiferent de codul cutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca sunt nebun dar va zic si ce mai gandesc si ce mai observ la masina :azi am mers cam 20 km cu ea si am dat muzica mai tare (casetofonul 4•50 boxele 4•40 ) casetofonul duce pana la 50 dar merg cu el pe la 36 volum si se aude tare fara sa distorsioneze Acum ,dupa vreo 3 -4 minute de mers cu muzica ma tare a inceput sa trepideze si relantiul :( +ca scade si intensitatea lumini in bord foarte mult ,aproape ca nu se mai vede si trebuie aprinsa pozitia si reglata intensitate mai mare la bord ..intrebarea mea este ,poate cumva casetofonul sa consume prea mult curent cand e dat mai tare si sa afecteze tremuratul masini si relantiul +lumina bord ..si cand tremura relantiul lumina in masina o ia razna scade si creste odata cu relantiul ...Astept pareri daca este posibil asa ceva ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar de cand iti face figurile astea cu relantiul nu ai pus aparatul de masura sa vezi cat iti incarca alternatorul cu si fara consumatorii???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pentru ca nu am facut legatura ca ar putea fi posibil asa ceva ,si nici mecanicul nu sa gandit sa verifice .Dar e posibil sa aiba treaba cu relantiul si eu sa dau vina pe altceva ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria de pe masina sau releul incarcare alternator.

ramane aprins AB - ul cateva secunde dupa ce porneste masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca pentru mine e intrebarea ??? Dar ce e AB ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! S-a mai confruntat cineva cu problema asta...in seara asta pe la orele 23.00 in mers,trecand de 3000-4000 ture in treapta 2-3,am mers putin mai sportiv sa se mai desfunde catalizatorul pe DN1 si aprope de casa(la 3 Km distanta) se aprinde in bord alternator workshop (masina porneste,de pornit...).In prima faza am verificat cureaua de accesorii,ma gandeam ca a sarit, dar a fost ok. Ce poate fi? Releu de incarcare,carbuni?Poate sa fie vreo siguranta arsa i tablou? Daca s-a mai confruntat cineva,astept un raspuns urgent,va rog!

 Are ceva daca am mers 3km fara sa incarce alternatorul...cu martorul aprins si pe avarii decat(fara muzica,lumini,etc)? Am zis sa ajung acasa ok...si doamne ajuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nimic...iti descarca bateria.Verifica pe baterie cutia cu sigurante.Daca puntile sunt ok,atunci mai ramane releul.Verifica incarcarea cu un multimetru.Un releu de la 80 ron un no-name pana la 150 Bosch.Manopera...nu ar trebui mai mult de 70ron,maxim 1 ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult zebro! Am scris la repezeala aseara,plus ca aveam si ceva nervi.Bine ca ai inteles mesajul meu. :D Deci sa verific cutia cu sigurante de pe baterie, sau releul? I-am dat si azi o cheie si a pornit putin balbait, dar a luat-o imediat,cand acceleram pana la 2000 ture mi-a aparut pe bord alternator workshop.In prima faza,aparuse decat martorul de baterie...se poate sa fie mai sigur din releu?? Deci aproximativ 200-300 lei,ar fi costul?Ce-mi recomanzi sa merg cat mai pe OEM(bosch,valeo) sau un no name? Dar as vrea ceva bun, sa nu ma mai lase in drum :tuktuk: .

Modificat de alecsandru19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!