Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Cred ca la mine daca era sonda imi dadea eroare pe ea sau ceva de genul ,doar a mie imi da doar de egr ...si dece imi merge prost dupa ce o alerg putin ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am facut cam tot ce mi s-a recomandat pe forum si nu am rezolvat .....pana la urma o las asa poate crapa ceva si imi da vreo eroare :D. Singura problema intampinata este ca nu am reusit sa adaptez EGR......cand dau adaptare cu VAG-COM imi da eroare.

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot lasa lucrurile asa pt ca imi creste tensiunea cand imi face probleme :( doar a nu mai stiu unde sa umblu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am intampinat-o si eu , ia incearca in felul urmator : dupa ce am dat capacul jos de la motor , cel care tine filtru de aer si in care intra furtunul de la epurator, am turat o putin 2-3000 ture apoi am lasat-o sa mearga vreo 5 minute, nu mai avea oscilatia la relanti. Eu am schimbat si sonda lambda ca era dusa (toti zic ca peste 100- 120 de mii se cam duce , am 124k), filtre si tot schimbate, clapeta curatata, bobine si restul nu m am atins de ele, dar chestia asta am observat-o ca fara filtru de aer ala original merge ft bine. Un filtru sport cred ca ar rezolva problema, eu am probat cu o tubulatura cu filtru in capat din inox, merge super... insa mai astept pana sa mi fac una proprie pt a cumpara un filtru KN original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clau daca pui benzina de la petrol schimba si baga de la rompetrol efixs  un pin si vezi daca tot asa face si io am avut aceiasi problema si mi sa zis sa bag numai benzina cu cifra mare si numai face oscilatiile alea la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagat tot timpul de 98 sau 100 Petrom ,dar mecanicul mia zis sa bag 95 ,ca am schimbat si prim caralizator care avea sita dinspre egr topita si imi bloca egr ,doar ca dupa 2 saptamani a reincepu sa faca la fel + ca mi se pare nici nu mai trage la fel de tare ,m-i se pare mai puturoasa : deci probleme si ma gandesc ca mai poate avea ceva defect si pe aceasi simptome :( nasol nasol nasol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine erau aceleasi simtome si un mecanic a zis sa bag  de la rompetrol ca cica astea 16v is mofturoase tare si petromul nu mai este cea fost e prosta benzina, baga rompetrol si ai sa vezi diferentele si dupa ce mergi un timp fa teste iar, astea nu is ca daciile ca daca bagi cifra mare le strici is invers tre sa bagi cat mai calitativ in azd-uri

Modificat de skiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok ce pot zice am sa incerc si varianta doar rompetrol (eu mai bagam si de la petrom ) si dupa am sa ma duc la mecanic ,sincer nu mai stiu ce sa zic sau sa cred despre problema mea la masina pentru ca am cam epuizat toate variantele ,si credema ca am rupt forumurile in 14 ca sa gasesc o solutie,pt ca pentru mecanic e usor iti spune ca e egr defect si tu il cumperi ,si iti mai zice si ca prim catalizator e defect si cumperi si ala si speri sa termini doar ca dupa un timp am aceleasi simptome ca pana sa schimb piesele ,deci naspa ca pui la indoiala mecanicul si nu e placut .asa ca voi incerca si cu benzina daca nu tine nici asta ,nu stiu ce voi face :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi a mea făcea tot la fel până nu demult, oscila între 750 şi 900 de ture; placebo sau nu, se pare că a dispărut oscilaţia după o curăţare a clapetei de acceleraţie combinată cu Extra '99 de la Petrom.

 

Btw skiro, şi eu am auzit la fel, că AZD urile ar fi pretenţioase la carburant :icon_cry: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numai AZD-urile?  celelalte tot de 1.6 16v BCB, AUS nu sunt pretentioase?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat ca eu doar de la rompetrol alimentez insa decand cu scumpirea asat a benzinei merg de cativa ani doar cu 95, vede 98 doar cand merg in concediu.

Si nu am nici un fel de pbme, merge f frumos masina.

 

Ce trebuie avut in vedere:

filtrul de combustibil sa nu aiba mai mult de 30-40.000 km de la ultimul schimb

bobinele de inductie in stare perfecta

Bujiile schimbate la 30-40.000 daca nu sunt cu platina, pana in 50.000 daca sunt cu platina.

Filtrul de aer schimbat la 2 schimburi de ulei ( 20.000 km)

Verificat daca clapeta de aer din carcasa filtrului de aer e functionala. De fapt este un bimetal acolo ce in functie de temperatura favorizeaza sau nu absorbtia de aer cald din galeria de evacuare. Cand e cald afara ( peste 5 grade) ar trebui sa traga aer doar rece prin orificiul lateral adin carcasa, cand e frig sa traga di ngaleria de evacuare.

 

Egr curatat anual.

Clapeta de acceleratie la fel curatata anual.

 

Desigur, sondal lambda 1 in parametrii, daca nu da valori cum trebuie e normal sa se aiba un comprtament anormal al motorului mai ales la ralanti, care este un regim de mers mai pretentios.

Insa, precum unele motoare au un moc obturator ce relgraza mersul la ralanti, ale noastre drive by wire nu au asa ceva si toata sarcina cade in clapeta de acceleratie.

De accea e f important ca ea sa functioneze perfect.

 

Verificati functionarea canistrei de carbon, multe pbme sunt asociate blocarii valvei canistrei.

Ea trebuie sa ticaie la anumite intervale si desigur nu trebuie sa aveti erori asociate ei.

 

Sa nu aveti pierderi de vacuum care la ralanti deregleaza mersul motorului mult mai mult decat il deregleaza in mers.

 

Cam astea imi vin in minte, verificati totul cu atentie si nu faceti drumuri f scurte cu masina mai ales in aceasta perioada a anului unde condensul e la el acasa.

Eu unul nu recomand drumurile mai scurte de 4 km de la prima ponire, asta un minim, recomandat chiar 7 km.

Chiar daca pare absurd, este un factor care face diferenta intre un motor sanatos si unul cu "pneumonie" sa-i spun asa.

 

Eu decand am masina am respectat aceste puncte de mai sus cu sfintenie si multumesc Domnului, la 170.000 km masina merge impecabil.

 

Desigur, cauzele acestui simptom pot fi diverse, tinemi cont ca nici un motor nu e la fel din pct de vedere mecanic.

Nu neg, e posibil si vre-un senzor de turatie sa genereze astfel de anomalii a turatiei, insa acestea ar trebui sa se resimta si in mers nu doar la ralanti.

 

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uhm, deci o iau pe ruta cea mai lungă pân' la serviciu, de acum încolo.. deşi şi aşa, mai mult de 5km nu pot face :scratch: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea de baza in acesti 7 km recomandati e sa se incalzeasca suficient motorul pt a se elimina condensul si pt a ajunge toti senzorii in regim nominal de functionare.

Pe site-ul Varta daca nu ma insel, am citit ca la prima pornire de dimineata, curentul consumat din baterie se reincarca in cca 7 km.

Un motor, respectiv transmisie se considera a fi incalzite si gata de exploatare in ce regim vreti voi dupa 7-8 km.

 

Smdp.

 

Sunt strict recomandari, nu cerinte exprese insa e bine sa se tina cont de ele.

 

Oricum, vedeti si voi, dupa ce acul ajunge la 90 de grade dupa un km sa zicem se poate considera ca motorul s-a incalzit si condensul format in timp cat motorul era inca rece ar trebui sa fie evacuat. 

 

Probleme sunt desigur cat timp e rece afara, pt ca vara in 2-3 km deja motorul e cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu bag o data pe luna 99 de la petrom ,in rest numai 95, asta de un an de zile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu merg de obicei doar 7-8 km pana la munca si 7-8 inapoi acasa si tot face asa ,azi am mers prin oras undeva spre 40 km si o simtem ca vrea sa mearga neregulat adica sa sara relantiul iar,canistra eu o aud si ,dar mai aud si altceva cred ca este pompa benzina cred pe care o aud mai tot timpul ,si o chestie mai ciudata ,am observat ca daca merg normal adica 2000-2500 ture merge mai mult timp normal dar daca merg mai sportiv imediat cand ajung la semafor sau opresc undeva se simte in caroserie mai rau vibratia si urmeaza si relantiul sa o ia razna :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu 7 km... da e adevarata, eu am omorat o baterie asa. pe langa chestia cu bateria, mi-a facut condens la ulei. incerc sa merg minim 7-8 km de la lucru acasa si vad si la consum.e mai mic. uneori de prind trafic, am oscilatii la relantii, se poate sa fie de la clapeta de acceleratie ?

benzina ii bag doar 99+ de la petrom

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut azi am pus testerul din nou pe masina si mi-a gasit eroarea : 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1, P0171 - 35-10 - - - Intermittent, si masina parca tot nu are viata ,tot azi am recalibrat clapeta acceleratie si dupa parca parea ceva mai sprintena doar ca la consum ma sperie ,mai ales la cel de pe loc care creste ca nebunul sa fie si ca doar cei recalibrasem clapeta acceleratie  ???Si daca ma puteti ajuta cu codul de eroare si cum as putea rezolva eroarea ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai citisem de pe pagina ross-tec despre eroarea mea,e posibil ca de la eroare sa mearga asa prost cu trepidati relanti si mers fara vlaga ;si sincer as incerca sa schimb sonda lambda ,voi ce ziceti??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi puteti recomanda un service sau un mecanic ( nu foarte scumpi) care sa imi verifice ce este cu eroarea ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu 7 km... da e adevarata, eu am omorat o baterie asa. pe langa chestia cu bateria, mi-a facut condens la ulei. incerc sa merg minim 7-8 km de la lucru acasa si vad si la consum.e mai mic. uneori de prind trafic, am oscilatii la relantii, se poate sa fie de la clapeta de acceleratie ?

benzina ii bag doar 99+ de la petrom

E posibil. Curata calpeta sa fie perfect curata, curata egr, recalibreaza-le si vezi daca mai oscileaza ralantiul.

 

mai citisem de pe pagina ross-tec despre eroarea mea,e posibil ca de la eroare sa mearga asa prost cu trepidati relanti si mers fara vlaga ;si sincer as incerca sa schimb sonda lambda ,voi ce ziceti??

Eroarea de pe site are la motorul azd urmatoarele cauze si solutii:

 

1) Scapari pe circuitul de admisie.

Verifica etanseitatea clapetei de acceleratie prin verificarea garniturii de la baza clapetei

Verifica sa nu ai vreo fisura in galeria de admisie, ea fiind din plastic

Verifica capacul de pe motor unde e filtrul de aer sa nu aiba vreo pbma, si desigur garnitura de cauciuc ce vine peste admisia clapetei sa fie in stare buna

2) senzor de ariflow nu avem pe azd deci iese din discutie, insa avem senzor de presiune in rampa de admisie care e undeva langa joja si acesta se poate curata preventiv. 

3) Solutii:

Verifica presiunea in rampa de combustibil pt a vedea daca regulatorul de presiune combustibil e bun sau nu ( parca 3 bari ar trebui sa fie)

Daca ai pbme cu presiunea poate fi ori din cauza acestui regulator ori din cauza pompei. Trebuie investigat suplimentar/

Se pot verifica si injectoarele poate ai vre-un injector infundat.

Verifica si partea de evacuare sa nu aiba scapari, verifica esapamentul sa nu piarda gaze pe unde nu trebuie.

Secondary air sistem nu avem pe azd

Si desigur, precum am spus intr-un post anterior, orice scapari de vacuum sunt penalizate la ralanti de mers neregulat al motorului.

Verifica in principal circuitul de vacuum de la frana si de la canistra de carbon.

Chiar daca pare banala, si canistra daca nu functionaeaza cum trebuie poate cauza dereglari in functionarea motorului.

 

Din pacate, trebuie sa iei pe rand pt ca o sursa sigura nu se poate da deoarece mai multe cauze pot provoca simptome asemanatoare.

 

Daca nu te simti in stare e bine si recomandat sa apelezi la un mecanic care e cat de cat priceput.

Cum esti din Bucuresti nu ar fi o pbma gasirea acestuia.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi ,am sa merg la mecanic doar ca aici este o alta mancare de peste pentru ca eu am mecanicul meu doar ca si-a dat greu seama de problema mea si as fi dorit sa merg la altul,dar care sa se priceapa,mai bine sau care stie unde sa caute odata gasita o eroare si nu luate pe bajbaite ,ca bucurestiul are multi mecanici  :screwy: si pana sa ajung la mecanicul meu de acum am trecut prin 3 serviceuri ,si nu iti pot spune ce prosti au facut  :evil: ,La mecanicul care merg acum ,el a schimbat piesele care produceau vibrati in caroserie si scaderea puteri +tremurat relanti,adica egr nou si prim catalizator ,doar ca masina face la fel dupa 2 saptamani doar ca nu asa de grav dar face ,asa ca nu ma gandesc ca inca masina mai are o buba pe undeva  :pale: +ca acum am gasit eroare cu Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1eroare pe care inainte no aveam .si sincer nu as vrea sa ma mai duc tot la al meu mecanic sa ma mai plimbe prin service 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am citit post-urile tale de la inceput si mi-a atras atentia un lucru. Ai zis ca auzi pompa de benzina tot timpul? Pompa de benzina e normal sa o auzi putin la amorsare, adica la deschiderea portierei dimineata, dar in niciun caz in timpul mersului. Daca o auzi intimpul mersului inseamna ca e pe duca. la mine asta a fost primul semn, impreuna cu vlaga scazuta, apoi nu mai pornea decat daca ii scoteam mufa si o bagam la loc o data la 2-3 zile.

 

Eroarea Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 se refera la un amestec prea sarac in benzina, deci e foarte posibil sa fie de vina pompa. Tremuratul masinii si variatiile de relanti pot fi legate si ele de o pompa care nu mai asigura presiunea corespunzatoare in rampa injectoarelor.

 

Din pacate nu multe service-uri se baga la masurarea presiunii in rampa injectoarelor, asa ca multe o iau pe bajbaite. Sfatul meu e sa cauti un astfel de service sa faci o testare dupa care sa revii cu rezultatele pe forum.

 

Daca vrei sa iti recomand un mecanic priceput din Bucuresti ti-l recomand pe Ciprian de la service-ul lui volksman de aici de pe forum. Eu imi duc masina de vreo 2 ani la el si sunt foarte multumit. Nu am testat presiunea in rampa la el, nici nu stiu daca se baga, la mine era clar pompa de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la AZD-ul meu se aude pompa de benzina......cand ridic haionul si motorul e pornit se aude "bazaiala" pompei de benzina. Sa inteleg ca e pe duca. Cele second hand cum se pot testa? sau o cumpar si cat merge i bun cat nu, alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Vreau sa stiu, lichidul de frana cum/cand trebuie schimbat? Masina mea are aproape 170000 km si am cumparat-o acum 3 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!