Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Pai schimba-l si pe ala. Daca continua sa faca la fel verifica si injectoarele sa nu fie inceput de infundare. Altceva nu-mi mai vine in minte. Filtrul de aer e OK?

PS:

In plus simt un mic "lag" (raspuns intarziat) in timp ce apas pedala de acceleratie, aceasta fiind se pare insensibila la apasari usoare de aprox. 1-2 cm.

E normal asta. Si la mine face la fel si m-am interesat si pe aici prin forum si cam la fel face la toate masinile cu acceleratie wireless

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a anula acea mica intarziere recomand un filtru sport.

Bine, odata cu el vin si niste usoare dezavantaje dar per total merita (mai ales daca faceti schimburile de ulei cu cca. 2-3000 de km mai devreme decat scrie la carte).

De asemenea, acel filtru trebuie intretinut (curatat cu solutie speciala, se recomanda instalarea unui heatshield).

Avantaje:

- raspuns instant in pedala de acceleretie

- motor mai elastic (pleaca usor pe treptele 1/2 - trafic sau conditii de temperaturi ridicate)

- sunet placut la turatii ridicate, respectiv accelerari mai pronuntate

PS: am vorbit in postul meu exclusiv de filtru sport conic SR (short-ram), nu de cele sport in carcasa (panel).

Scuze daca am fost off-topic. :)

post-2-1248251444_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aerofan - merci, am sa verific si injectoarele si in plus am sa schimb si filtrul de benzina (cand o sa am finante :)). Filtrul de aer are 3 saptamani de cand a fost schimbat.

@anorganix, interesant ideea cu filtrul de aer sport. Ma mai gandesc daca e o investitie buna sau nu. Am mai citit posturi pe forum si se pare care parerile sunt impartite...

Multumesc mult pentru raspunsuri. Am sa revin cu feed-back daca / cand o sa reusesc sa-i dau de capat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duminica dimineata am plecat la Vatra Dornei . Ca deobicei inainte de drumuri mai lungi verific nivelul la ulei , apa , lichid de frana etc . Nivelul lichidului de racire era la minim asa ca am pornit la drum oprindu-ma dupa aproximativ 10 minute inntr-o benzinarie sa cumpar lichid. (nu am gasit dar am luat apa ) . Am deschis capota sa complectez dar cand m-am uitat pe borcan nivelul era la maxim .

Martorul din bord nu mi s-a aprins niciodata pana acum . Ce sa fac ? Sa complectez cu lichid pana la maxim cand motorul este rece ? Care este fenomenul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul cald, nivelul lichidului trebuie sa fie la maxim sau un pic peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca este bine asa ? Adica in momentul cand motorul este rece nivelul lichidului de racire este spre minim iar cand motorul este cald nivelul este la maxim .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pentru ca lichidul se dilata la caldura si automat o sa ai spre maxim nivelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am masina din semnatura de aprox 10 luni. Merge impecabil. Benzina serveste numai cu cifra octanica mare de la MOL sau Petrom. Am 2 mici intrebari: 1.am mici fluctuatii de relanti dar rare cand sunt in trafic si stau la semafor, precizez ca fluctuatiile nu sunt constante...

2. in treapta a 2a si a3a parca se simte o mica pierdere de putere la accelerare, sau sa-i spun o accelerare neliniara. Poate sa fie de la bujii sau de la clapeta de acceleratie? Bujiile nu le-am schimbat dar urmeaza sa le verific cat de curand...

Pe vag-com nu am nicio eroare... culmea este ca dupa cand merg in trafic si ajung acasa sa-i fac un test cu laptop-ul nu mai are acele mici (si rare) fluctuatii de relanti, parca ar stii ca urmeaza sa o verific... sau poate sunt prea pretentios si doresc sa mearga ca "ceasul"? :)

In rest sunt super multumit de acest motor... Nu este un motor economic dar nici gurmand (depinde si de cat de grea e talpa la picior), lenes la turatii joase , normal pt ca este un motor aspirat, poate ar trebui putin mai mult cuplu....

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa patesc si eu, acum vara in traficul aglomerat sau dupa cateva ore de mers prin caldurile astea. Daca mai dau drumu si la A/C...parca nici sunetul motorului la accelerare nu mai este acelasi, dar relantiul este cel care ma enerveaza si pe mine, in rest toate bune pentru "natura" lui. Cred si benzina sa fie cauzatoare de fluctuatii, daca mai e si clapeta un pic murdara e reteta completa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

imi cer scuze ca postez in acest topic dar am o problema care ma da peste cap.am un G4 motor de 1.6 BCB si am un tacanit metalic(fier pe fier) care nu il are la rece ci dupa ce se incalzeste motorul cam 2 min.am fost si am schimbat tachetii,o parte din ei care i s-au parut mecanicului mai moi la pipait si tot nu si-a revenit.mentionez ca se aude mai tare la relanti si cand accelerez se aude cam pe la 2500 de ture dar mai des nu ca la relantii.acest mecanic crede ca s-ar putea sa fie o bataie de bolt dar motorul merge bine nu consuma ulei,consum de benzina super si merge rotund;pur si simplu nu stiu ce sa mai fac.ma poate ajuta cineva dintre dvs cu niste raspunsuri ca sunt disperat.masina are aproape 95000 de km si cand am luat-o acum 10.000 de km i-am schimbat distributia,uleiul-Mobil 1,5W-30.daca se poate as posta si o inregistrare cu zgomotul masinii.va multumesc dar in alta parte nu pot posta :lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am si eu o mica problemuta: la golful meu 1.6 16V 2002, AZD urmeaza sa i schimb distributia. Kit-ul l-am adus din Germania odata cu masina, dar in cutie am doar 3 role :) iar la a 4 a nu ii stiu codul, si deci nu stiu ce rola sa cumpar. Ma ajuta careva sa aflu a 4 a rola???

La celelalte 3 role am urmatoarele coduri: 036 109 243 AG, 036 109 243 AF, 036 109 244 J.

Si mai am o nedumerire, am o piesa cu codul 038 121 028 A si pe chitanta scrie ca e pompa de apa, dar nu prea arata a pompa :) Ce poate fi??

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine imi poate zice ce tip de bujie trebuie sa folosesc la motor 1.6 16v AUS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cod bujii NGK standard: BKUR6ET-10

Numar bujii NGK standard: 4

Cod bujii NGK Iridium IX: BKR6EIX-11

Numar bujii NGK Iridium IX: 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un G4 din 2002 1,6 FSI 110 cp .. si am aceasi problema, motorul este zgomotos .. se aude un tacanit ...exact ca la un motor disel .. stie cineva kre ar fi problema ? cineva mi-a zis k s-ar putea sa fie si din cauza combustibilului, este posibil ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa fie de la benzina pentru ca iti da peste cap avansul. Benzina proasta = avans aiurea, detonatii si pierderi de putere. Incearca sa schimbi benzina, eu recomand MOL evo euro 5 adica cea mai scumpa din pacate si vezi dupa. Daca nu scapi trebuie sa vezi la motor daca nu ai probleme la tacheti. Fiind cu reglaj hidraulic sa nu fie imbacsiti cu mizerie si sa nu mai ai ulei prin ei.... Bafta si sa ne spui care a fost problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am revenit .. am fost la un mecanic .. kre a ascultat motorul si mi-a k e din cauza uleiului care a fost de calitate proasta si k trebuie spalat motorul si pus ulei bun .. si in 1000 km ar trebuii sa nu se mai auda asa .. acum astept sa vad cum se comporta dupa 1000 de km .. !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut, am revenit cu alta problema, am schimbat uleiul si acum cand desfac capacul de la ulei motorul trepideaza foarte tare si da sa se opreasca, ma poate ajuta cineva cu un sfat ? e posibil ca atunci cand a schimbtat uleiul mecanicul sa fi dereglat altceva la motor ? astept raspunsuri, multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

cine ma poate ajuta cu o poza a pompei de apa, cod 036 121 008GX.

Eu am o pompa,dar are alt cod si vreau sa vad daca se aseamana.

Pun si poza pompei mele

post-28713-1250271720_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca seamana cu a mea, doar ca a mea are codul 036 121 028A. Oare e buna pompa, cu toate ca are alt cod?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca te duci cu a ta la un magazin de piese si le pui una langa alta . Eu am patit asa cu pompa de apa . Cand am schimbat distributia si pompa de apa mi-au dat piesele uitandu-se pe un program ceva , cand am ajuns sa schimb pompa de apa nu se potrivea , am mers cu ea inapoi si cu cea de pe masina si mi-au dat pompa buna .

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa pe care o am nu are garnitura.

Parca la AZD pompa are si o garnitura. Pompa ta avea garnitura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu mai stiu , a fost de un an iar in momentele alea am cam tremurat ca nu am mai gasit bonul cu care am cumparat piesele si nu au vrut sa-mi schimbe pompa . Pana la urma am dat de el , era pus bine in actele masinii . Ma gandesc ca avea ceva garnitura , nu stiu , nu ma bag ca nu ma pricep la astea . :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am revenit cu alta problema, am schimbat uleiul si acum cand desfac capacul de la ulei motorul trepideaza foarte tare si da sa se opreasca, ma poate ajuta cineva cu un sfat ? e posibil ca atunci cand a schimbtat uleiul mecanicul sa fi dereglat altceva la motor ? astept raspunsuri, multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari.

Am si eu un golf 4 1,6 16V;AZD.

Pana sambata nu am avut nicio problem a majora.

Am deja 245.000,motorul lucreaza foarte silentios,dar sambata m-a lovit ghinionul.

Sau rupt vreo 10 dinti de pe cureaua mica de la distributie.

Toate supapele trebuieasc schimbate,si chiulasa la rectificat.

Si totul datorita ca nu mi-au montat o curea buna,a cedat la 60000 km.

Ma intreb daca o sa mai fie la fel motorul cum o fost innainte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!