Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

On 2/22/2017 at 6:52 PM, adrianb95 said:

Si inca ceva... mai vreau sa schimb, daca tot ajung in service, si distributia, filtrul de benzina, aer, polen dar si niste bucse. Cam care ar fi pretul?

La mine a fost 1200 cu manopera. (schimbat tot)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culoare ulei + nivel joja dupa 3200km cu valvoline 5w40 synpower

IMAG0663_1.jpg

IMAG0662_1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e de speriat, culoare ce ar trebui sa fie dupa 10.000 km sau 7-8000 in caz de regim sever de exploatare, insa incearca sa-l schimbi pana in 5000 km.  Pana la urma uleiul si-a facut treaba buba e sa mai aibe suficienta putere de curatare in el, de aceea si recomandarea mea cu intervalul de schimb. Dar daca e sa luam dupa capacitatea de curatare indeosebi a depunerilor pe piston, aflati ca 5w30-ul e mult mai bun la acest capitol decat 5w40-ul. De aici si recomandarea mea sa nu folositi 10w40 pt ca nu doar vascozitatea conteaza, conteaza si pachetul de aditivi si detergentii folositi in producerea acelui ulei. Pt cei ce nu stiu, pt motorul asta doar 5w30 se recomanda, 5w40 fiind dat ca apt pt folosire insa nu recomandat. De regula uleiurile obisnuite 10w40 sunt mai slabe la preventia depunerilor decat gama 5w-xx si problemele specifice ale acestui motor cam aici se situeaza. Daca veti folosi uleiuri recomandate si nu faceti experimente, garantat nu veti avea pbme. Daca insa ascultati de mecanicul Gigel ce habar nare cu ce se mananca un motor Qg1 atunci nu va mirati ca ajungeti sa aveti pbme. Eu am ajuns cu motorul meu la 250.000 km, consuma cam 3-400 ml la 10.000 km, motor nedesfacut neumblat in el niciodata. Dar nici n-am facut teste cu uleiuri gen 10w40. Folosesc cei drept de pe la 180.000 aditiv mos2 de la LM, dar motorul nu avea simptome de nici un fel inainte de a ma decide sa-l folosesc. Aditivi pe baza ceramica nu recomand decat in cazuri extreme de uzura. Consumul de ulei inainte de utilizarea aditivului nu depasea 500 ml intre schimburi dar aici conteaza si cum alergi masina iar eu am avut o perioada cand am alergat-o ceva mai tare in vara lui 2015. Dar repet, uitati de 10w40 pt AZD si BCB. Si desi s-a spus de nenumarate ori, daca o ia pe ulei, pregatiti-va pt segmentare si schimbare de semeringuri supape. De regula segmentul de ungere se blocheaza, asadar puteti avea compresie buna insa consum ridicat de ulei. Uitati de leacuri babesti ca doar aceasta e remedierea corecta si care garantat va da rezultate. Solutii specifice la pbme specifice. E un motor relativ ieftin de reparat (comparativ cu un diesel spre exp) insa ideal e sa preveniti pt ca i se stiu bubele de ceva timp si daca se previn e un motor ce te poate duce mult timp fara pbme grave. Insa la fel de important e si cum se exploateaza motorul. Buba e ca multe din masinile ce se aduc de afara sunt epave, neamtul ce a avut grija de masina demult nu mai e proprietar, iar un motor alergat la greu pe autostrada in vest cu servisare mediocra cu parere de rau insa nu duce decat inevitabil la motoare ce din pacate trebuie servisate. Nu vreau sa sperii noii proprietari, ci doar sa-i fac constienti asupra lucrurilor ce trebuie sa le faca si sa nu se imbete cu apa rece. Mecanic bun sa aveti.

Referitor la tine Baz, cumpara branduri de renume, insa cumparate din sursa sigura. Flush nu recomand decat la motor ce a fost reparat ca la carte. De regula, in timp, unele depuneri chiar ajuta, iar daca acele depuneri sunt dislocate de flush poti ajunge la mai rau. Eu zic sa nu risti inutil. Pune ulei bun si schimba-l mai des. Nu uita si de filtru pt ca particulele acolo se depun.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul l-am luat de la Promotor Timisoara (magazin de piese auto) acum nu stiu ce furnizori au, iar ca brand am ales Valvoline din o recomandare si am citit cateva pareri cum ca ar fi un ulei destul de bun dar la noi e sub apreciat de aceea si pretul asta (140lei 5l) dar pe alte site-uri e si mai ieftin si m-am ingrijorat cand am vazut joja si de accea am vrut sa vad niste pareri daca ar trebuii sa cumpar ceva mai scump cu o formula mai buna, sau sa trec pe 5w30 si sa ii fac schimbul iara dupa 5000 si sa raman pe 5w30? Sau sa raman pe 5w40 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km faci pe an ? Pentru ca uleiul se schimba la un an. 5w30 este ulei long life si se schimba teoretic la doi ani sau 30000km, dar este si mai scump. Daca tu faci 10000km in doi ani si vrei sa bagi 5w30, care este mai scump, este alegerea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Long life in Romania nu exista pt uz casnic sa zic asa. Asta daca e sa ne luam dupa degradarea uleiului. Pt long life trebuie drumuri relativ lungi, la viteze relativ constante, solicitare normala a motorului, evitate distantele scurte. Mersul in regimul din Romania este la limita regimului de exploatare sever, ceea ce duce la reducerea intervalului de schimb, asta daca nu vreti sa umblati cu ulei uzat in motor. 5w30 recomand doar in motor ce are tolerante mici, adica nu e deajuns sa schimbi segmentii si semeringurile, trebuie verificate ghidurile supapelor, supapele, as merge si pana al verificarea uzurii axului cu came si a arborelui cotit si tot ce tin de acestea. Pt ca daca un element isi iese din parametrii, atunci 5w30 poate fi prea subtire. Asa ca mai bine ramai pe 5w40. Ideea cu sursa este ca multe magazine de la colt de strada pot vinde produse falsificate. Daca cumperi de la un lant mare de magazine, un supermarket, atunci cat de cat ai garantia ca acel ulei e adus pe canal oficial. In rest, brand de renume sa fie. Personal am folosit foarte mult Mobil si am fost multumit. Dar nu degeaba producatorii recomanda 5w30. Si asta pt ca reducerea depunerilor pe piston si implicit pe segmenti e mult mai redusa la acest tip de ulei fata de 5w40 nu mai zic 10w40. Asta faca ca motorul sa ramana curat mai mult timp pt ca, aceste motoare o repet nu sufera de uzura, ci de blocarea segmentului de ungere din cauza depunerilor. Bine, nu e un segment clasic, cum e in marea majoritate a motoarelor, e format din 3 elemente care se blocheaza din cauza depunerilor. De aici si importanta f mare a calitatii uleiului. Dar, un 5w40 schimbat la 10.000 Km in mod normal de utilizare sau 7500 Km in caz de mers preponderent urban, fara discutie isi face f bine treaba. Recomandarea cu 7500 poate parea ciudata, insa vw o recomanda in caz de regim sever de exploatare ce se intalneste la mersul preponderent urban, utilizare in regim de taxi, mers la turatii mari mult timp, mers la altitudini mari, chiar si mers la nivelul marii in mediu preponderent umed cand aerul sarat duce la degradarea mai rapida a uleiului. Nu sunt povesti inchipuite. Dar, eu recomand sa nu faceti drumuri scurte iarna, incercati sa mergeti 6-7 Km la prima pornire, astfel se duce si condensul din motor, din tobe, uleiul nu va mai face spuma, scapati si de posibila infundare a carterului din cauza spumei ce ingheata, bateria va tine mai mult pt ca-si va reincarca curentul consumat la pornire, sunt multe avantaje. Eu unul marturisesc ca acest lucru decand am masina il respect cu sfintenie. Pt drumuri de 2 Km si genul sincer prefer sa iau autobuzul sau sa merg pe jos daca nui o urgenta (de 2 ani prefer sa pedalez ceva mai des). Repet, azd e un motor cu probleme specifice, nu se aplica problemele generale ale motoraleor aspirate ce consuma ulei, cand 99% din mecanici recomanda doar inlocuirea semeringurilor de la supapa. Iar stiindu-se pbmele specifice ale cestui motor, in care intra si BCB, preventia e mama lipsei de pbme. Testat de mine din 2007 decand am masina. Drumuri bune si o primavara frumoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu vad pozele...pare ok doar ca sugestie tine nivelul pe max. ca de baie mica,vin calduri etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va pot spune ca am facut tampenia sa pun la primul schimb dupa ce am luat masina castrol 10w40. Cand l-am scos era ca mierea, avea o consistenta gelatinoasa. Incepuse frigul si la pornire batea cateva secunde de mi se facea mila. De atunci pun numai castrol 5w40. Ma bate gandul sa incerc, totusi, Liqui moly sau Motul. Intre cele 2, care ar fi de preferat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe an fac cam 15mii km drumuri de 50KM uneori si dus intors sa zic ca undeva la 10mii ii fac in afara orasuli si 5 mii in oras, iar, iarna asta nu am avut drumuri mai mici de 9km si daca am avut sau nu lasam motoru sa mearga pana urca apa 60-70 cateodata si 90 de grade... am sa merg tot pe Valvoline 5w40 si am sa fac schimbul pana in 6000 sper sa fie bine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul zic ca e mai bun ca Lm.

 

Baz, nu e recomandat sa tii motorul la ralanti pana se incalzeste. Lasa-l fara discutie 2-3 minute cand e f frig si mergi fara sa depasesti 3000 ture pana se incalzeste. Mersul la ralanti e nociv pt ulei (amestec f bogat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, oricum pana in 3000 mii merg pana se incalzeste si la drum lung tot 3000, doar in depasiri mai despasesc 4000-4500, mersii de sfarturi ✌

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer nu crononetrez statul pe loc. Adopt alta metoda: astept pana cand calculatorul de bord imi arata consumul instant 1.6 l si dupa aceea pornesc la drum. Asta de regula se intampla iarna cam in doua minute. Vara cateva secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eduard.lucaci

Salut,

am inceput sa am probleme cu ABS-ul, mi se aprindea pe bord si ABS si ESP si apoi se stingea dupa o vreme. Apoi dupa cateva luni a inceput sa intre ABS-ul aiurea, la frane la semafor, in parcare etc. Fiind iarna, ma gandeam ca a prins gheata sau ceva, insa acum ca a venit caldura problema a continuat.

Am facut azi o scanare si mi-a dat eroarea:

00285-abs speed sensor; front right (g45)

012-electrical fault in circuit- intermittent

Am dat jos roata dreapta sa vad daca e dusa coroana sau daca e lovit senzorul, si am descoperit ca mufa ce intra in senzor, nu avea clema de fixare, cred ca era rupta de la ultima vizita la mecanic cand mi-a schimbat discurile. Am fixat clema cat de bine am putut cu un colier, pentru ca misca foarte usor. Dupa operatiune, am pornit masina, martorul ABS s-a aprins din nou dar s-a stins la scurt timp (30 sec aprox). Am facut un drum scurt de cartier cu cateva franari si nu a mai intrat abs-ul. Inca nu sunt sigur ca asta e cauza dar voi vedea.

Cum pot sa remediez mufa? sau unde pot gasi o astfel de mufa?

De asemenea, daca se dovedeste ca e senzorul de bai, am probleme cu surubul care il tine, e ruginit si torxul se invarte in gol. Ma puteti ajuta cu idee cum as putea sa il desfac?

Mersi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca merge acum mai bine lasa-l asa. Mufa gasesti la dezmembrari, senzorul se sudeaza pur si simplu, numai cu bormasina il scoti afara (munca de chinez batran).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut . Stie cineva cum pot verifica ,care din cele 4 bobine e stricata . Patesc de multe ori mai ales cand astept la semafor masina incepe sa prinda in tremurat destul de enervant . Am intelesc ca e posibil sa fie problema de la bobine , de curand am schimbat bujiile si am curatat clapeta si egr inclusive readaptare . motor azd 1.6 16v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da faci o diagnoza...doar daca ar fi moarta de tot ar merge prin eliminare manuala altfel nu vad cum ai putea face asta.Mai poti incerca si sa scoti iar bujiile si sa vezi care este afumata dar daca motorul mananca ulei nici asta nu este o solutie concreta...mai pot fi si alte cauze de asta este bine sa faci o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, PopiAdrian said:

Salut . Stie cineva cum pot verifica ,care din cele 4 bobine e stricata . Patesc de multe ori mai ales cand astept la semafor masina incepe sa prinda in tremurat destul de enervant . Am intelesc ca e posibil sa fie problema de la bobine , de curand am schimbat bujiile si am curatat clapeta si egr inclusive readaptare . motor azd 1.6 16v

exista un tester pt scanteie care se baga in bobina ca si o bujie  are un surub care mareste distanta intre electrozi.dai la automat si vezi dimensiunea la  scanteie ( in cm ).apoi are o corelatie intre distanta si voltajul..de obicei sub 1cm  distanta intre electrozi.are sub 10Kv.si necesita inlocuire.cele bune au si 3 4 cm 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca eram in tara faceam o diagnoza dar sunt plecat si ma gandeam ca at fi o variant prin care sa pot detecta bobina defecta. Problema e ca se manifesta doar cand sunt in traffic pe la semafoare sau locuri aglomerate . Chiar daca vin dupa in drum de 200 km cand stationez nu se manifesta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A schimbat cineva caseta de directie la aceasta masina? Am scos ieri lichidul de servo cu o seringa cat am putut, pana nu mai tragea nimic, si am completat inapoi sa fie sub maxim. Azi am vazut ca era sub minim, dupa vreo 150 km. Pierderi n-am vazut pe sub masina, am completat iar, am facut 40 km si nivelul e acelasi. Verific dupa cateva ore sa vad ce si cum. Din cate am inteles, cel mai rau ar fi sa schimb caseta, insa am inteles ca se gasesc greu. Nu stiu cat ar costa o caseta noua, ori reparatia daca se poate, ori una reconditionata. Eu as merge pe nou, dar am vazut ca nu prea se gasesc. Ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/28/2012 at 1:49, gabyte00 a scris:

AZD are un singur senzor de presiune, e alta treaba.

Citat din @xxnelu pt. 1.6mpi de pe O2

Testing oil pressure

– Start engine (engine oil temperature about 80 °C).

Oil pressure when engine idling: min. 0.12 MPa (1.2

bar).

Oil pressure at 2000 rpm: 0.27...0.45 MPa (2.7... 4.5

bar).

Salut! Imi poti spune  , te rog , pentru un BCB 1.6 16V , este aceiasi specificatie pentru presiunea la ulei ? Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrianb95-urmareste mai des si mai atent nivelul.Daca tot scade verifica burdufele si mai este o conducta expusa care rugineste la picioare sofer.Caseta de trebuie sunt la prestari servicii sau altiii dar e bine sa faca tot.Demontat/montat/GARANTIE ! Uite o poza aprox.unde sa verifici,capatul curbat dreapta.

Imag000.jpg

conducta-servodirectie-golf-4-bora-1-6-16v-b1cbc1df4e8489108c-0-0-0-0-0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verific, mersi mult. Exista sanse sa scada nivelul numai in mers? Adica scurgeri sa nu existe atunci cand masina e parcata, ci doar cand merg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate, dar totusi trebuie sa se vada pe unde curge. Daca tot dispare si nu se vede nimic pe traseul de furtune cel mai probabil curge in burdufe.

Nivelul se verifica la rece nu la cald.

Modificat de 53mad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi mai verifica, momentan, parcata fiind, nu a consumat deloc. Mai urmeaza sa fac niste km sa vad ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul asta mi se aude cand rotesc volanul la maxim, insa se aude din spate si doar cand masina sta pe loc. In mers nu e nici un zgomot cand virez. De la ce ar fi oare?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!