Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Treaba sta in felul urmator, se stie ca aceste semeringuri imbatranesc si nu mai etanseaza cum trebuie, dar consumul pe la ele este mic ptr. ca marea scurgere de ulei nu vine pe la ele, ele sunt montate ca o rezerva de etansare, etansarea de baza o fac ghidurile de la supape, consumul mare de ulei vine de la segmenti uzati, uleiul scapa de nu mai fac fata ghidurile si nici semeringurile, asa ca incercati sa nu cheltuiti bani de manopera de doua ori, faceti lucrarea cap-coada, segmentare si semeringuri noi, asa economisiti bani de la ulei, scade consumul de carburant, masina porneste, trage ca in prima zi.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa imi manca si mie si nam rezolvat nimik cu semeringule...dupa ce a dat chiulasa jos ma pus sa i iau si segmenti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa iau in calcul tot ce ati spus aici. Daca asta e ultima solutie..cred ca am sa o abordez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditzu mie in consuma la 100 de km 1 l de ulei, fum albastrui la greu, rezultat final segmentii de ungere buliti, erau ca si inexistenti pe piston, restul de segmenti erau buni, dar i-am inlocuit pe toti+ semeringurile de la supape. In aproape 10 mii de km nu i-am completat deloc si nivelul pe joja e la maxim, dar dupa ce l=am segmentat i-am pus ulei si filtru nou, nu ca alti mecanici care pun tot acelasi ulei uzat si dupa cateva sute de km incepe sa ai pape ulei. Daca doresti sa il segmentezi pune totul nou si mai de calitate ca nu desfaci motorul in fiecare zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce tip de ulei ai pus dupa segmentare FaKyRu? 5W 40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol Magnatec 10w-40 iar zilele astea trebuie sa ai fac schimbul de ulei si vreau sa ai pun castrol edge 5w-30 sa vedem daca e asa de bun la consum ca 10w-40.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si cu Castrol, dar ultima si cea mai practica solutie e: Motul Specific 505 01 - 502 00, 5w40, cu schimb la 12-15 mii km. Consum 0.8-1 litru, peste cel de 3.2 litrii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am bagat Liqui Moly 10w40 dupa segmentare la recomandarea service-ului si mi-a mancat in 9000km cam 500ml. Am un stil de mers mai sportiv/agresiv(turat). Avand in vedere stilul de mers mi se pare ok consumul de ulei. Am facut 2000 km zilele astea si am mers pe serpentine destul de turat si pe Autostrada Soarelui constant dus-intors 140-150 la 4000-4200rpm si nu pare sa se fi modificat nivelul de ulei comparat cu cel dinainte de plecare. Peste 1000km o sa ii fac schimbul si o sa ii bag 5W30 tot Liqui Moly. Mecanicul a spus ca dupa ce se "aseaza" segmentii ar trebui sa nu mai consume deloc.

Modificat de Radu Mircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa bagi 10 w 40 dupa segmentare si a mai si mancat...plus ca ti au mai recomandat si ei?Inseamna ca nu au fost siguri pe munca lor iar nici dumitale bine informat...:mellow:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, Radu Mircea said:

Eu am bagat Liqui Moly 10w40 dupa segmentare la recomandarea service-ului si mi-a mancat in 9000km cam 500ml. Am un stil de mers mai sportiv/agresiv(turat). Avand in vedere stilul de mers mi se pare ok consumul de ulei. Am facut 2000 km zilele astea si am mers pe serpentine destul de turat si pe Autostrada Soarelui constant dus-intors 140-150 la 4000-4200rpm si nu pare sa se fi modificat nivelul de ulei comparat cu cel dinainte de plecare. Peste 1000km o sa ii fac schimbul si o sa ii bag 5W30 tot Liqui Moly. Mecanicul a spus ca dupa ce se "aseaza" segmentii ar trebui sa nu mai consume deloc.

poate pana isi face :OGLINDA: segmenti pe cilindri...nu te speria ca dupa 5 mi de km no sa ti mai manance...liquit moly cu aditiv mos 2 nu este bun daca ti ai segmentat motoru...tre sa consideri ca motoru este unu nou dupa segmentare

Modificat de Cr3itooS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara , am gasit o mufa la motor , si are 2 fire ciupite . Ce mufa este aceea? am pus poze mai jos

http://imgur.com/a/djkoz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e aia care scrie pe ia 310 ? 

Aia care scrie pe ia 310 mar interesa vine dintrun furtunas din mijlocul motorului.

 

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aia este prima sonda lambda si nu vine din mijlocul motorului ci insurubata in galeria de evacuare...de fapt si de drept precatalizator se zice...daca ai sa dai jos acea protectie de aluminiu din fata motorului a sa o vezi unde este bagata...se poate vedea si asa dar nu se poate da si jos...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact am vazut asta, dar ea pare sa fie intrerupta putin in a 2 poza se vede , firele acelea . Conteaza cumva ?

Daca imi afecteaza ceva cum as putea sa o repar.

 

Modificat de AndreiAnd27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai normal ca , conteaza...daca aia nu functioneaza corect ai trebui sa ai si martor aprins in bord si ceva probleme in legatura cu puterea motorului(practic de la aia ecu dozeaza aerul si benzina pentru buna functionare a motorului...)ia si cositoreste acele fire epoi cu tub termocontractabil izolat si vezi ce si cum...Cand pui contactul se aprinde martorul Check Engine in bord sau este astupat...daca se aprinde cand pui contactul si apoi se , stinge la pornirea motorului inseamna ca firele nu sunt inca ciupite...totusi spre linistea ta ia si refa lipiturile alea acolo ca nu se stie cand cedeaza si apoi se lasa cu martori in bord si alte batai de cap.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand pun contactu astept sa se stinga martorii in bord , martorul motor ramane aprins exact cum spui tu. Daca pornesc motoru el  se stinge.

Eu mai am o problema cu masina imi merge intrerupt si am si martorul de motor aprins , mai si palpaie uneori. Sa fie de la mufa aia  ? :o  Legat de asta cand se aprinde becu merge intrerupt cand dispare merge ceas.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e clar ca sunt ciupite...ia si refa lipiturile apoi vezi daca dispare sau nu eroarea...e normal sa ai aceste simptome din cauza ei dupa cum am  spus mai sus...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa merg la un electrician sa vad ce pate face  nu ma pricep la electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.07.2016 at 4:41 PM, calin.g said:

consumul mare de ulei vine de la segmenti uzati, uleiul scapa de nu mai fac fata ghidurile si nici semeringurile,.

   Prima parte este corecta, dar ce legatura este intre segmenti uzati si faptul ca scapa uleiul si nu mai fac fata ghidurile si semeringurile? Nu este absolut nici o legatura intre segmentii care sunt jos, pusi pe pistoane, si ghidurile supapelor care sunt deasupra motorului. Segmentii uzati, fac ca uleiul imprastiat pe cilindrii (prin barbotare din baia de ulei), sa nu mai fie raclat bine si astfel ramane in cilindrii si dupa ce pistonul a coborat. Cand vine combustibilul si explozia, arde si uleiul asta neras de catre segmenti, mai ales de cel raclor

 

1 hour ago, AndreiAnd27 said:

Cand pun contactu astept sa se stinga martorii in bord ,

.La motoarele pe benzina nu are nici un rost sa astepti sa se stinga martorii. Doar la diesel care are bujii cu incandescenta se asteapta, in cazul tau bagi cheia si invarti direct, nu trebuie sa pierzi timpul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand scapa compresie cum zici tu se creaza presiune de vapori de ulei, gazele alea multe de se aduna in capac la fiecare apasare de supapa scapa pe langa coada supapei, acelasi lucru si dupa explozie, nu tot uleiul arde, mai scapa si pe langa coada supapei de evacuare, de aceea se depune pe supape in draci, ai sa vezi ce gasesti pe ele la demontare. Altfel cum iti explici ca nu se rezolva problema daca schimbi numai semeringurile, obligatoriu si segmentii? E delicata problema, dar in mare cam asa sta situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine este lucru sfant sa astept sa , se stinga toti martorii si apoi pornesc...ecu nu are timp sa isi faca treaba ca la carte( nu mai face test de prezenta si scurtcircuit la senzori) si le trimite curent direct...pompa de benzina e nevoita sa porneasca imediat si mai puternic ca sa amorseze si sa faca presiunea necesara...la fel ca si calcarea ambreiajului si a franei la pornirea motorului...de ce ai invarte si axul primar al cutiei plus uleiul gros pentru a ti bate joc de electromotor si baterie(electromotorul cred ca este calculat sa invarta o anumita sarcina pe o scurta perioada de timp...).In timp nerespectarea acestor lucruri esentiale pur si simplu scurteaza durata de viata a electromotorului si bateriei(electromotor obosit egal invartiri mai multe si implicit consum mai mare de curent...).Electromotorul practic trebuie sa invarta doar motorul si accesoriile nu si cutia de viteze...am si probat aceste lucruri pe masina cu motorul fiind cald cu apa la 90 de grade dupa circa 2 ore de functionare am pornit direct si nu mi a placut ce aud...parca a pornit inecat...daca astept ca la carte te unge pe suflet cum porneste indiferent de vreme(electromotor reconditionat si schimbat perii cu baterie aproape noua si alternator functionand in parametri normali nu suna a lauda doar am vrut sa fiti siguri ca am probat cu ele in stare aproape perfecta de functionare...ma rog nu exista perfect dar ne straduim...).Am probat si pornirea fara tinerea pedalei de ambreiaj respectiv franei si nu porneste la prima invartire a motorului ci  la a 2 a uneori chiar 3 sau a 4 a ...daca se va respecta iar cele mentionate mai sus porneste la prima cheie fara sa fure nimic...Poate am fost un pic offtopic dar tot cred ca m am incadrat in parametrii topicului si tot ce am spus este inspre binele masinilor noastre si in special  buzunarului...daca nu astept un warn asta este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul desigur ca trebuie calcat, dar treaba cu pompa de benzina care trebuie sa porneasca mai puternic si imediat daca dai la cheie cum te urci in masina?! Daca astepti sa se stinga martorii pompa porneste mai bland? Apoi calcarea franei? Pentru ce?(exceptand modelele facute sa nu porneasca decat daca calci frana). Doar ca sa se aprinda stopurile si bateria-alternatorul sa mearga mai greu? 

 calin.g: Nu se face nici o presiune datorita gazelor de carter abundente la un motor uzat, pentru ca este un furtun de aerisire a gazelor de carter. Daca cumva acest furtun se infunda, -caz frecvent la unele motoare de 1,4, de regula AXP mai ales iarna pentru ca se face dop de gheata-, presiunea care se face arunca tot uleiul afara din baia de ulei, pe la joja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mereu porneam motorul cu ambreiaj si frana apasate. Deci trebuie sa renunt la frana. Va multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!