Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Pai turatiile la care il tii tu sunt cam tot ce poate acest motor, parerea mea este sa-l lasi mai moale ca-l distrugi repede mai ales ca are niste anisori buni. Daca totusi o tii tot asa nu te zgarci la ulei si baga-i 5w30 si benzina de la 98 in sus :icon_thumleft:. Ca si consum de ulei la turatiile astea nu cred ca vei gasi vreo marca de ulei care sa nu se prajeasca, depinde si de uzura motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor de turatie inseamna ca e un motor ce are cuplul maxim motor la ture mai mari decat media.

Un 1,6 8v are cuplul maxim undeva in jurul a 3500 rpm.

1.6 16v-ul il are la 4500.

Asta nu e un lucru rau, deoarece daca veti vedea curba cuplu/putere a motorului veti vedea ca dupa 3000 de ture e f aproape de valoarea maxima, plaja care se intinde inspre 4500 (4700 in unele teste Dino) si abia dupa aceea se duce in jos de tot.

La 8 valve dupa 3500 se tot duce-n jos.

 

Asta ne ajuta pe noi cu 16v sa avem un raspuns mai bun al motorului.

Ca e necesar sau nu sa-l duci pana la valoarea de cuplu maxim, asta o impune conditiile de trafic, de sarcina, etc.

De regula o turatie de 3000 rpm e arhisuficienta pt un mers normal, trebuie de la 3500 in sus daca vrei sa ai demaraj in depasiri si chestii ce tin de dinamica marita.

 

In rest, ca ulei, e recomandat un ulei care sa aiba pelicula cat mai rezistenta, hths-ul mai mare mai exact.

Marea majoritate a uleiurilor trebuie sa-l aiba in jur de 3,5, insa sunt si uleiuri din clasa normala ce il au de 3,7-3,8.

Peste 4 doar cele scumpe de racind il au.

 

Astfel, sa fii sugur ca acel ulei va avea pelicula suficient de sanatoasa, e recomandat schimbul devreme, de aici si recomandarile mele privind un ulei 5w30 schimbat la 10.000 sau 5w40 la 7500.

Eu unul recomand schimbul la 16v in conditiile de utilizare specifice regimului sever de exploatare, asta pt a preintampina depunerile si a avea garantia performaneti uleiului in motor.

 

Insa, din practica, atat doar, segmengii si semeringurile s-au gasit punctele slabe ale motorului, avem si colegi pe forum ce au desfacut motorul dupa 200.000+ Km si cilindrii, respectiv "camasile" blocului aratau f bine, fara uzura.

 

LE: atata timp cat aveti benzina buna si uleiul bun calitativ, puteti, chiar e recomandat sa va mai dati din cand in cand la motor, turele de pana in 4500 rpm personal nu le vad nerecomadnate si nocive pt motor. Peste, doar daca situatie o cere, pt ca nu au rost asa inutil.

Dar nici sa abuzati inutil, totul trebuie adaptat traficului, insa nici sa ajungem in extrema cealalta, sa mergem sub 2000 rpm, pt ca il fortam (depuneri marite) si ne vom plange ca-i lenes si alte lucruri specifice aspiratelor.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FaKyRu motoru merge brici nici nu se aude ...problemă este ca nu prea sunt împăcat cu segmenți prima dată mia zis ca îmi pune goteze,Aku mia pus mahle original și nu știu cât de buni o fi ca nam mai văz la nimeni pe forum să fi pus dastia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai turatiile la care il tii tu sunt cam tot ce poate acest motor, parerea mea este sa-l lasi mai moale ca-l distrugi repede mai ales ca are niste anisori buni. Daca totusi o tii tot asa nu te zgarci la ulei si baga-i 5w30 si benzina de la 98 in sus :icon_thumleft:. Ca si consum de ulei la turatiile astea nu cred ca vei gasi vreo marca de ulei care sa nu se prajeasca, depinde si de uzura motorului.

 

Benzina ai bag numai EVO de la mol, desi am citit pe ceva site-uri ca nu are decat cifra octanica 98 , pe alta ca e de 100 , eu tot la aia raman, fiindca are arderea mai buna, protejez atat bujiile cat si bobinele, si se simte ca masina e mai vioaie , sare mai bine, merge mai rotund, deci in concluzie sa zica cine ce vrea eu sunt multumit de el..

Am gasit ceva clipuri video despre uleiul Motul 300V care se baga in masinile de raliu , mai exact in Dacia cu motor Renault turbocharged de 3800cc de850 Bhp care ruleaza la 6-7000 rpm. Acum nu stiu daca e diferenta ca al nostru e aspirat si celalalt e cu turbo dar de asta intreb. Nu e mare diferenta de pret intre uleiul X-cess si 300V si daca ar fi unul mai bun decat celalalt atunci din aia sa pun.

 

@Dan , ms de lamuriri, acum c-am inteleg de ce e numit motor de turatie , omul cat traieste invata dar pacat ca tot prost moare.

Deci mai e un lucru ce vrea sa te intreb : Care este diferenta intre cuplul maxim si caii putere maxima

Atat stiu ca la AZD-ul nostru cuplul maxim e la 4500 rpm, si caii putere la 5700 dar ce sa intelegem din asta? 

La 4500 trage cel mai bine ? Daca da atunci ce e la 5700? Sau invers ... la max HP trage cel mai bine?

 

De aceea ai dau cox cand ies afara pentru ca in oras umbluu in turatii minime (2000/2200) si sa impiedic depunerile ici-colo cand ies afara nu ma intereseaza de consumul mai mare decat de obicei ai dau sa sune :-)

Saptamana trecuta am fost la o tura in afara orasului , si schimbat in 3000 de ture mers frumos pana in 100 in afara localitatii mi-a mancat 6.4 la 100 de km(asta facut la plin+completare iar pana la plim) deci e un consum relativ foarte bun avand  in vedere uzura si vechimea motorului , deci pot spune ca sunt foarte multumit de performantele acestui motor. 

 

Cat despre ulei, am pornit la drum cu nivelul la mijloc , am facut 850 km si la intors dupa ce am lasat motorul la racit si s-a asezat uleiul am verificat iar, si s-a dus jos aproape de minimul zonei punctate , dar nu de tot ... deci sa zic ca mi-a mancat in jur la 200/300 ml. DAR la dus turatii pana in 3000 , si la intors cox pana in 5-6000. Pe autostrada am mers aproximativ 100km la viteza constanta intre 205/210 km/h. la turatie de 6000 si ceva.

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-a mancat precum ai spus intre 2 si 300 ml. Inca nu ai de ce sa te ingrijorezi daca consumul e stabil in timp.

La ture inalte e normal sa pape mai mult.

 

Legat de cuplu si putere: la 4500 ai cuplul maxim, deci pana acolo masina are randamentul cel mai bun, dupa care acel randament scade, apoi la 5700 ai puterea maxima, dupa care incepe sa scada. De mers motorul merge pana la 6500, unde e limitat electronic.

 

Pana in 4500 ai garantia randamentului maxim, deci pana acolo e recomandat sa mergi daca vrei sa ai consum optim, la 5700 va avea cei mai multi cai putere, iar la 6500 va avea atat cai cat si cuplu mai mic, insa, daca conditiile de drum (unghi rampa, incarcare masina, presiune pneuri, uzura pneuri, coeficient frecare pneuri, etc) sunt prielnice, masina va accelera, mai greu ce-i drept dupa 5700, pana la 6500 cand vei avea viteza maxima posibila.

 

Ca idee, cuplul iti da demarajul, puterea iti da viteza.

 

De aceea dupa 3000 de ture masina va accelera mai puternic si pana in 5700 de ture (cam 170 la ora) vei ajunge fara mare efort. Dupa pragul de 170 va accelera insa mult mai greu decat a facut-o pana atunci.

 

Pt a nu solicita inutil motorul, cutia si transmisia, iti recomand sa nu depasesti turatia de putere maxima, desigur o poti depasi doar daca conditiile o impun. La fel, sa tii motorul intr-un randament cat mai bun, sa nu-l duci inutil peste 4500 ture.

 

Ca idee, toti producatorii recomanda exploatarea motorului pana in 2/3 din turatie, pt a avea un balans optim intre consumul de combustibil si uzura.

 

Legat de ulei, poti pune 300v, e mai bun decat xcess sau xclean insa atat timp cat se schimba devreme, sincer, nu-i vad rostul.

Nu trebuie nici sa cadem in cealalta extrema, sa punem ulei super nu stiu de care, nu avem totusi racheta sub capota sa se impuna astfel de solutii.

 

Legat de benzina, am mai discutat, motorul asta daca e in deplinatatea sanatatii mintale merge cu 95 de rupe. Bine, sa fie o benzina buna.

Cu 98, 100 de acord ca e mai sprinten putin, recomand acest sortiment daca se alearga tare masina, daca se merge incarcat, insa in oras, personal nu i-am gasit nici un avantaj fata de 95.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum inteleg treaba cu cuplu/putere maxim. Ms Dan.

Cred ca o sa raman la X-cess , ai fac schimbul cum ai sugerat pe la 7500 sa fie sigur. 

Nu abuzez in exces de masina, chiar deloc as putea spune.

Acum am vrut sa-l trag un pic pe autostrada fiind pentru prima data nu m-am putut abtine.

Multumesc de informatii !!! :icon_thumleft:

 

Azi mi s-a intamplat ceva ciudat.

 

Acum am fost la o tura , nu prea lunga si in drum spre casa a aparut check engine normal, dupa care a inceput sa tremure un pic masina dupa asta am observant ca martorul palpaie intermittent. 

Am tras pe dreapta , am oprit motorul , dupa cateva minute iar l-am pornit dar avea numai martorul aprins , dupa care am pornit si cu pornirea iar a inceput sa-mi palpaie intermittent.

La cateva minute am ajuns acasa si am pus jos masina .... :(  Ce poate avea?

Ca dupa drumul asta lung am mai mers cu masina apr. 70 de km si nu a avut absolut nici un simtom suspect sau ciudat.

Am tester dar nu am laptop si la ora asta nu deranjez pe nimeni  , maine vb cu un prieten sa-si aduca laptopul sa pun testerul sa vad ce eroare are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Am un GOLF 4 1.6 16v AUS

 

De ceva timp se aude un "tziuit" urat la motor...e destul de enervant ....plus de asta se aude si pacanitul ala din partea dreapa a masinii ( la secunda 35 a filmuletului).

 

Problema e ca nu stiu cat de grav e si nu pot ajunge prea curand in service.... :(

 

V-ati mai intalnit cu problema asta?

 

https://www.youtube.com/watch?v=E2tI4-gp9n4&feature=youtu.be

Modificat de Proof89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare sa fie zgomotul de la filtrul de ulei. Au avut mai multi problema asta in ultimul timp din ce am vazut pe forum. Ce filtru de ulei aveti pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala ar trebui sa fie din partea din fata. Si eu am probleme cu filtrul de ulei desi am luat Mann. Dar la mine este un fluierat constant, la el face altfel.

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu Mann am avut si eu probleme si am trecut pe Mahle

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtru de ulei nu stiu ce au pus , ulei au pus 5w40 Magnatec. Mentionez ca scoate si un miros urat pe esapamet....a benzina nearsa

 

Fum nu scoate.

 

E grav ? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa ai aceasi problema ca si a mea.

Ai vibratii in motor ca din clipul video nu imi pot da seama?

 

 

P.S. M-am orientat si eu la Mahle la recomandarea lui M. Dan.

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vibratii foarte putine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine miroase a benzina ce iese din esapament, trepidatii am de imi sare motorul dar stiu sigur ca cilindrul 4 nu functioneaza. La mine ori bujia ori bobina e dusa.

 

Deci cu ocazia asta intreb cunoscatorii de pe forum daca bobina se poate defecta fara sa se umfle ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Proof, tacanitul ala enevant din partea dreapta e supapa canisteri de carbon care asa face ea.

Sa-ti faci pbme cand nu o vei mai auzi deloc.

 

Legat de zgomotul tau, clar e ceva care nu e prins cum trebuie, e zgomot de rezonanta.

 

 

Acum legat de bobine.

Nu e o lege ca rebuie sa se umfle inainte sa se arda. Se umflau din cauza materialelor deficitare care cauzau gaze, acestea umflau bobina dand semne ca e pe duca. Insa la fel de bine se poate arde o infasurare a ei, fara a se umfle nimic.

 

Insa, teoretic bobinele revizuite nu se mai umfla, cel putin nu asa de usor precum o faceau cele dinainte de 2007-2005.

 

Orice check engine intermitent inseama ca ceva e grav si nu trebuie trecut cu vederea.

 

Acuma, daca ai avut missifre pe unul dintre cilindrii, verifica si uleiul, sa nu miroasa a benzina, e posibil sa-ti fi fost contaminat si va trebui schimbat si acesta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai vazut pe youtube niste clip-uri cu zgomote la motor...este unul care face la fel ca al meu. Din comentarii am inteles ca e de la filtru de ulei. Cred ca o sa incerc sa il schimb si sa vad daca mai face asa...

 

 

- seamana cu ce am eu...la zgomot

Modificat de Proof89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e de la filtru, pune Mahle in loc de Mann.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Dan, asa o sa fac.

Acum am venit de la servici, si duc masinuta la doctor.

O sa inverseze si bobinele intre ele si bujiile daca e nevoie.

Apoi cu tester o sa-si dea seama daca trece eroarea de la un cilindru la altul si cu asta si cauza problemei.

 

Mna inca o intrebare. Recomandari bobine. Dan tu mi-ai mai scris mesaj si pe privat si de acolo am notat codul de bujie, dar de bobine n-am vb.

Ce imi recomanzi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand bobine BERU. Sunt mai scumpe decat altele dar sunt bune, zic eu. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei care și au segmentat motoru a folosit vreunu segmenți mahle sau aveți idee cât de buni sunt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan , eu am golf 4 1.6 8v AKL , am vazut ca ati scris mai sus despre turatiile motoarelor 1.6 16v si 1.6 8v cum este al meu , eu ce turatie nu ar trebui sa depasesc ? un prieten care are golf 1.6 16 v la condus pe l meu si a zis ca se infinge mai bine al meu , parca ar avea mai multi cai asta in 8v decat al lui in 16 , eu stiu ca al meu are 101 cp si alea in 16v 105 cp , 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca i s-a parut lui pt ca avea cuplu de la turatie mai joasa...

3800 rpm cuplu max (145 Nm)

5600 rpm putere max (101 CP / 74kW)

Modificat de merisanubgd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobine de inductie recomand oem luate de la reprezentanta. Atat. Eu am gasit mai ieftine decat in magazinele de profil, asa ca nu trebuie sa va faceti griji de pret. Eu le-am schimbat in 2007 pe toate, punand oem, fabricate in Turcia (cele originale in Italia) si desi am avut oarecum mustrari ca nu sunt in Italia sau alta parte, cei din reprezentanta m-au asigurat ca sunt revizuite si ca sunt de incredere. Acum, dupa 100.000 Km pot spune ca nu am gresit.

 

Dar nici Beru nu sunt rele.

 

Legat de 8v vs 16v, cel in 8v e putin mai sprinten la ture joase (unde multe supape nu ajuta), de aici si poate senzatia ca e mai puternic (oricum la un motor aspirat, diferentele sunt f mici).

Repet, demarajul e dat de cuplu, nicidecum de putere.

16v-ul isi arata muschii de la 2500-3000 ture in sus, cand il ajuta curba de cuplu, oarecum liniara.

La 3000 ture azd-ul are cred 98% din cuplul maxim, care tine pana la 4500, scazand putin intre 3000 si 4000 insa oricum, curba de cuplu e net in favoarea 16v-urilor.

 

La 2000 de ture are cam 85% din cumplul maxim.

 

Eu am mers si cu 8v si cu 16v si dupa 120 la ora, 16v-ul clar are demarajul mult mai bun, ceea ce-l ajuta mult in depasiri.

Bine, diferentele sa nu va inchiputiti sa sunt f mari, e cam diferenta dintre a merge cu benzina de 95 vs de 98, deci putin mai buna insa nicidecum nu vorbim de diferente extraordinare.

 

Acum, cat de bine merge o masina tine de ff multi factori: starea generala a motorului, uzura ambreiajului, a transmisiei, pneurile folosite, presiunea in ele, benzina folosita, etc etc, astfel incat nici 2 azd-uri puse unul langa altul nu vor merge la fel.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!