Jump to content

Miroase A Incins!


gabyte00
 Share

Postare recomandată

Salutare,

am de ceva vreme o problema care se agraveaza odata cu trecerea timpului: La urcarea in marsarier a unei borduri mai inalte/damb/sant etc. se intampla 2 chestii. Una este ca urc foarte greu, motorul trebuie turat bine de tot ca sa pot urca iar a doua este ca dupa ce urc se simte din partea din fata a masinii un miros ca de ambreiaj sau frane incinse rau. O alta chestie pe care am observat-o este ca ocazional cand fac manevra asta vad in oglinzi ca masina scoate un fum cenusiu.

Am mers de curand pe niste drumuri mai de munte si mi se pare ca urca destul de greu pe serpentine.

Ce poate fi? Sa fie ambreiajul oare? E adevarat ca mi se pare ca tine cam sus si parca nu mai are acelasi demaraj la plecarea de pe loc, insa nu am probleme la viteze mari, nu mi-a scazut nici viteaza maxima nici puterea in depasiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce spui, eu inclin sa cred ca patineaza ambreiajul.

Ai observat sau simtit cumva ca masina se tureaza fara sa creasca si viteza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Din pacate treapta de mers inapoi nu are forta pentru urcat dimburi sau pante.Recomand evitarea acestor situatii.Eu trebuia sa parchez frecvent intr-o mica panta si mergea mai bine parcata in treapta intii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fii sigur ca e ambreiajul problema, acceleaza pana la 50 cu treapta a doua de viteza, schimba in treapta a treia si apasa pedala de acceleratie la fund. Daca turatia urca foarte repede si masina nu accelereaza, atunci e clar ambreiajul. Aceleasi simptome ca la tine le-am avut si eu, plecam foarte greu de pe loc, cam cu 1800 rpm, ambreiajul tinea foarte sus si intra foarte greu in viteza. Verdict: placa de presiune crapata, probabil defect de fabricatie, altfel nu vad cum ar putea sa pice la 43.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WNS - nu am observat asta, doar mi se pare ca masina a pierdut din putin forta in demaraj cu pedala la fund.

cristian ionut - inainte de golf IV am condus vreo 3-4 ani o skoda felicia cu carfe urcam si coboram cu spatele si cu fata orice. Mi se pare ciudat sa urc asa de greu o panta chiar cu spatele si sa mai si miroasa a incins dupa.

CristiN - incerc chestia asta cand plec de la serviciu si revin cu detalii. La mine schimbatul vitezelor se face foarte usor, prea usor, trebuie sa apas pedala doar 2 cm si pot sa schimb vitezele. De scos din viteza nu mai zic, nu opune nici un fel de rezistenta cu ambreiajul neapasat.

multumesc pentru raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristiN- am incercat ce ai spus tu, dar nu se tureaza in gol. Creste si viteza odata cu turatia.

Nu inteleg ce poate fi ca pana acum sunt doar jumatate din simptomele unui ambreiaj defect, sau sa fie asta doar inceputul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate il patinezi/fortezi tu intr-un mod nu tocmai optim?

si eu urc frecvent in marsarier cand parchez, o pun cu latura stanga la un zid.are forta cat si treapta 1...dar:ma aptopii usor de bordura, o turez ferm, las ambreiajul hotarat insa fara sa bruschez deloc, si in secunda urmatoare sunt sus, si cu ambreiajul calcat din nou la fund inca inainte sa termin manevra.

aceeasi faza facuta de un vecin de 65 de ani:D, a durat vreo 10 secunde, cu motoru tinut in 3000 si ambreiajul pe la jumatate si sa vezi miros.evident ca nu cu masina mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ziceam ca inainte de masina asta am mai avut o skoda felicia si un golf I si nici una nu facea asa. Problema e ca la mine nu urca, am fost anul trecut in maramures in concediu si a trebuit sa bag masina cu spatele intr-o curte in panta. Nu avea forta sa urce, turata bine si fara ambreiaj apasat ziceai ca mai trag o masina dupa mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma daca zici ca tine forte sus e posibil ca discul se fie pe moarte sa nu mai aiba viata lunga ,de obicei asta insemna ca discul si placa sunt uzate , si se poate ca in cazul unor solicitari puternice sa patineze !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am vrut sa urc cu spatele pe o rampa aprox 45 de grade si am cam accelerat-o ptr ca era un damb de pamant cu iarba si i-mi patinau rotile. Am patit la fel sau chiar mai tare decat tine ...a iesit fum de sub capota de parca a luat foc masina. Fumul mirosea a ferodo incins si iesea prin gaura aceea mica de pe cutie unde se vad dintii la volant. Dar s-a intamplat numai atunci...si nu am altfel de probleme la plecarea de pe loc. Sper sa nu am probleme nici in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

:vaidecapulmeu: Salut,mi am cumparat de curand un golf 4 TDI 131 CP ... 2003 .. Masina merge brici,dar am o singura problema,se incing rau de tot jantele dupa fatza,asa e normal? am aruncat intr-o seara,dupa ce am venit cu ea,am dat cu putina apa pe jantele din fatza,si fasaiaaaaaaaaaa rauuuuuuuu apa. ce sa fac??? Help me plsss ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai mers tu mai sportiv si ai folosit frana mai mult ,e normal sa se incinga dar acum nu stiu cat de mult.Ridico si tu pe cric scoate-o din viteza si invarte de roti daca se invart usor atunci totul e in regula dar daca nu ar trebuie sa vezi ce e pe acolo,poate nu trage pistonasul inapoi.

PS:Nu mai da cu apa pe discuri cand sunt incinse pentru ca o sa decalibrezi discurile si nu e bine deloc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se incing placutele. Abia le-am schimbat sambata. si la mers mai sportiv si cateva frane mai puternice (dar nu de genul sa te dea cu capul de bord :P) incep sa miroasa a seminte prajite :P

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa se incinga mai tare si sa miroase a ferodou ars daca nu ai schimbat si discurile. Placutele se rodeaza acum dupa santurile din discul de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sa se incalzeasca este normal, mai ales dupa un drum mai lung...insa sa nu se incinga rau...asa era si la mine la roata st fata si nu intelegeam de ce.

Am verificat f usor: ridicat masina pe elevator (se poate si cu cricul!), scoasa din viteze cu frana de mana off - am invartit de roata cu mana si am observat ca mergea ff greu (cealalta mergea usor, facea 5-6 rotatii).

De vina erau pistonasele de frana (de pe etrier) - nu se mai retrageau complet si placutele de frana atingeau discurile in permanenta, era o frecare continua si de aici supraincalzirea.

In cazul meu de vina erau garniturile de la pistonase care erau uzate si a intrat praf, mizerie, apa....nu se mai retrageau in totalitate.

Le-am curat cu spay degripant si acum sunt ok :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frecarea asta continua nu producea nici un zgomot?

Intreb deoarece la mine dupa ce merg o bucata de drum, si trebuie sa incetinesc la viteza mica( treapta 1, 2 ) mi se aude un zgomot aproape constant( cand merg incet, incet aproape de oprire, nu mai este constant, ca si cand ar fi numai intr-un loc, doua). Daca trag frana de mana foarte putin( nu se aprinde martorul pe bord ) zgomotul dispare. La fel si la franare.

Daca bine stiu, si frana de mana prinde numai pe spate, am zis ca e de la sistemul de franare pe spate.

Am ridicat masina pe spate ( era ceva rugina mai groaza pe buza discurilor care am ciocanit-o jos ) si roata stanga spate se invartea mai greu decat dreapta. La ambele roti se simtea rezistenta, lucru care banuiesc ca e normal, doar ca stanga o invarteam cu amandoua mainile. Placutele de frana mai au destula "carne" pe ele si discurile aratau bine. Am verificat si rulmentii dar din moment ce la apasarea franei nu mai suna nu cred sa fie ceva problema de genul asta.

Din ce am citit pe forum si m-am oprit aici, banuiesc ca dupa ce se incalzeste ceva pe acolo... nu se mai deblocheaza de tot pe roata stanga( desi inainte sa desfac rotile mi se parea ca zgomotul vine de pe partea dreapta spate ), nu mai culiseaza bine ceva pistonaj pe la etrier.

Este dificila operatiunea de curatarea, eventual dat cu ceva spray la etrier?

Alte posibile cauze pentru sunetul acesta ar mai putea fi?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ca si completare pentru cei care au simptome similare cu ce am descris mai sus, problema a fost cauzata de placutele uzate de frana. Cea din interior era pe duca. Din pacate eu nu am stiut si am patit-o in Austria, la 700 de km de casa( ora 7:00 pm ). Din cauza ca am rulat vreo cativa km asa mi s-a dus si discul. Bucuria mai mare este ca am dus masina la 2 mecanici inainte pentru sunetul asta( unul a zis ca nu a constatat nimic in neregula, celalalt ca sunetul e normal din cauza la placutele de frana ecologice folosite mai nou ).

OFF TOPIC: In Oradea am platit 15 ron pentru schimbat bec faza scurta( nu stiam cum se desface si nu am avut timp pentru un pic de research sa stiu si eu ca la service-ul respectiv 15 ron este tariful pe minut ) si in austria la reprezentanta VW, nu am fost taxat nimic, pentru ca mi-au pus placuta uzata, ca sa imi pot continua drumul( si au facut treaba ca la carte, cu degresat(cred?!) etrier, urcat pe standul de test pentru frane si alte chestii marunte care la noi nu se fac intotdeauna ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine dupa ce merg putin se aude acel uruit la franare. Am verificat placutele si mai au destula carne pe ele(cele din exterior ca alea se vad). E posibil sa fie placute ecologice si si d-aia sa se auda asa...dar au deja 20.000km... de ce nu s-au auzit asa de la inceput??? Precizez ca nu s-a aprins nici senzorul cum ca ar fi duse!!!

Ce alte cauze mai pot fi???

Sa incerc sa dau cu degripant acolo???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine sa ridici masina, sa dai jos roata si sa te uiti si pe interior( poti sa te uiti cu o lanterna mai micuta ). In exterior placuta mai avea 6-7 mm si cea de interior era cheala rau de tot.

Ca si o precizare, la mine, la inceput se auzea sunetul cand nu franam( cand apasam frana sunetul disparea ). Cand s-a dus de tot placuta se auzea ingrozitor de urat, indiferent ca apasam frana sau nu( Am inteles ca e normal ca placutele sa atinga un pic discurile ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de la placute este la rotile din partea stanga. El la care placuta arata ca s-a terminat?...la cea din interior sau la cea din exterior?

Modificat de marywss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de la placute se afla la cea din interior, deci acolo arata uzura, dsi el ar trebui sa fie un fel de etalon, adica atunci cand se aprinde martorul inseamna ca toate trebuie schimbate

acum asta ramane la latitudinea fiecaruia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu este vreo roata blocata(din cauza etrierelor) atunci discul de ambreiaj e pe duca.Fumul si mirosul specific de ferodou ars apare la frecari anormale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca uruie cand pun frana e de la discul de ambreiaj???

Sau pt ce problema era postul de mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine uruitul ala o inceput sa se auda dupa ce nu mai era nimic pe placuta de frana. Era cheala de tot. Prin uruit, eu inteleg un sunet foarte foarte pronuntat de fier pe fier. Daca e de la placute, dupa o rulare mai lunga ar trebui sa se incalzesca si roata( la mine nu puteam pune mana pe ea de fierbinte ce era si mi-o deformat capacul de roata ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Faptul ca uruie cand pun frana e de la discul de ambreiaj???

Nu! Pot fi multe cauze. La franari mai puternice sau tot timpul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!