Jump to content

Furtun Radiator Umflat


undertacher2001
 Share

Postare recomandată

undertacher2001

Asa cum scrie si in numele topicului am o problema cu furtunul ala gros care iese din radiator si intra in motor. Cand opresc motorul este tare aproape umflat parca sta sa plesneasca si nivelul apei in borcan este crescut.Ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu problema asta,la mine era chiulasa ovalizata,imi ridica temperatura apei la nivelul de fierbere,si furtunele erau gata sa explodeze,si logic ca mi-a ars si garnitura de chiulasa,verifica si termostatul,eu nu am verificat ala si din cauza asta am patit numai belele,termostatul si termocupla sunt niste belele daca le neglijezi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un test simplu : cand furtunul ce se umfla e fierbinte celalalt ce iese din radiator cum e ? mult mai rece ? daca e mult mai rece atunci pare a fi termostatul.

o alta idee ar fi sa scoti direct termostatul (oricum e cald acuma si mare lucru nu prea face) si sa vezi daca se intampla la fel , daca nu mai face schimba-l , oricum ai timp sa gasesti altu ca merge si fara o vreme...

incearca si pune un raspuns !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Va multumesc frumos pentru raspunsuri maine o sa verific sa vad ce se intampla.Va anunt imediat ce am facut verificarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si supapele din busonul de la vasul de expansiune.

S-ar putea sa fie blocate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa din capacul vasului de expansiune are rolul de a deschide la o anumita presiune. Daca se blocheaza supapa aia, in momentul in care ai o problema la motor si se produce suprapresiune in circuitul de racire nu o sa mai deschida supapa ci o sa crape un furtun. Deci nu o sa ii rezolve problema omului faptul ca schimba busonul. Problema ta e defapt suprapresiunea aia, deci trebuie sa descoperi cauza. Primul lucru e termostatul asa cum a mai zis cineva, dupaia daca problema persista e cazul sa te gandesti la chiulasa. Ce mai poti sa verifici: Ai la radiator stutz dinala subtire care merge in vasul de expansiune? Eh daca ai, scoate furtunul ori de pe stutz ori de pe vas si vezi daca cu motorul pornit iti vine lichid pe acolo. Daca nu vine iti e infundat si nu ti se poate aerisi circuitul bine. Nu cred sa fie asta problema ta dar oricum daca te apuci de motor e bine sa verifici si aia ca sa nu patesti din nou. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Ma intreba cineva daca si furtunul din partea de jos a radiatorului este cald sau rece .Am fost azi la o forja scurta de vreo 5 km si am deschis capota .Concluzii: Toate furtunele care fac circuitul de racire sunt fierbinti .Apa in vasul de expansiune are un nivel mult mai crescut aprox 5cm peste limita de max.Inainte de a pleca am verificat si garnitura aceea de la capacul vasului de expansiune si functioneaza cel putin cu motorul rece ca atunci cand e furtunul umflat daca apas pe furtun nu iese aerul.Acul de la temperatura apei sta la jumatate de obicei. O sa incerc sa desfac si stutul ala ca il am sa vad daca este infundat daca nu trebuie sa ma duc la mecanic sa vada termostatul.Apropo pe unde mai este si asta bagat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca ai golf 2 , termostatul e acolo pe motor undeva in lateral in partea opusa distributiei sub un capac de plastic acolo unde vin mai multe furtune , dar daca toate sunt la fel de calde nu cred ca e termostatul

mai poti vedea daca vine apa pe furtunasu ala subtire din partea de sus a vasului de expansiune pe ala trebuie sa vina apa imdiat ce pornesti (porneste si da-te jos si scoate-l , trebuie sa vina asa incet , doar daca e turat motorul vine mai multa apa ) daca nu vine nimic e infundat...

daca face presiune mare dar totus nu fierbe apa inseamna ca de racit se raceste motorul deci apa circula , presiunea poate veni din cilindru pe la garnitura de chiulasa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca toate furtunele erau fierbinti nu cred ca are rost sa te preocupe termostatul. Oricum eu iti zic: il gasesti dupa ce dai jos furtunul de jos al radiatorului, cel dintre radiator si pompa de apa. Termostatul este in acel "git" al pompei pe care vine montat acel furtun. Daca nu ai servo e simplu ca ai de desfacut doar furtunul si doua suruburi ce tin gitul. Daca ai servo trebuie sa dai jos si pompa de servo care obtureaza accesul la cele doua suruburi.

Clasic verificarea presiunii pe circuitul de racire se face cu o instalatie cu manometru ce se monteaza in locul bushonului. Daca indica peste 1,3 atunci intr-adevar undeva este o buba. Doamne fereste sa fie chiulasa sau garnitura ei - dupa mine astea-s cele mai nasoale cauze.

Eu unul nu pot sa pun punctul pe rana pentru ca simptomele mi se par contradictorii. Ca idee am patit o faza intr-o iarna cind un furtun de apa a bufnit sub nasul meu din cauza presiunii (motorul fiind inca rece). Stii unde era indicatorul de temperatura apa (el imi daduse "alarma) ? La maxim de scala...

Vreau sa zic ca daca indicatia din bord sta la 90 (acul indica temperatura si presiune) si nu clipoceste nici ledul de deasupra (care indica lipsa lichid racire si supratemperatura) atunci n-ar trebui sa fie nici o problema in circuit.

Sigur nu te-ai alarmat de presiunea normala ce apare in circuit in timpul mersului, dupa incalzirea motorului ? Si la mine cu greu mai apas pe acel furtun cind motorul e cald.

E normal sa creasca si nivelul de apa din vas - orice lichid prin incalzire se dilata. Acum cu cit creste nivelul e alta discutie. In mod normal n-ar trebui sa ajunga la bushon si sa fie aruncat afara.

Bafta

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect adevarat, e posibil ca totul sa fie normal si sa iti faci probleme degeaba. Dealtfel daca nu iti creste apa mai mult de jumatate pe ceas nu e cazul sa iti faci griji. La orice sistem de racire care funtioneaza sub presiune e normal sa simti furtunele putin intarite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta da asa este cum au zis si baietii,poate iti faci griji degeaba,si la mine erau furtunele tari cand aveam motorul foarte cald,dar ca masura de precautie verifica si ce au zis colegii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undertacher2001

Astazi am scos si furtunul acela subtire si cu motorul pornit curge apa cand accelerez curge umpic mai tare .Am oprit motorul si am suflat pe el si circuitul functioneaza (ies bulbuci in vasul de expansiune).Ce sa zic imi fac grijidin cauza ca furtunele nu erau asa tari inainte si nici apa in vasul de expansiune nu crestea asa mult(aprox 5 cm peste max.).Azi am circulat destul de mult urcat drumul de poiana brasov ,oras si ce sa zic parca se observa si o pierdere de putere(parca nu mai raspunde la pedala la fel)Nu stiu la voi insa la mine termocupla porneste la penultima gradatie de pe ceas cred ca la 120 nu? E normal?Sa dea d-zeu sa-mi fac griji degeaba si sa nu fie nimic, oricum o sa observ in continuare anomaliile si va tin la curent ,va multumesc frumos de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ventilatorul porneste cind acul ajunge aproape de 3/4 din scala. Si termocuplele astea dau dureri de cap: ba nu fac contact la pini, ba sint decalibrate.

Ar trebui ca acul de temperatura sa nu plece de la 1/2 din afisaj decit in caz de forja, stat la ralanti mai mult timp sau circulind printr-un oras gen capitala unde mai mult stai...

Ultima gradatie de pe afisaj corespunde lui 120. Daca termocupla isi face hatirul sa percuteze abia acolo, schimb-o.

Referitor la furtunul subtire (returul) ce vine sub bushon, la ralanti curge cu intermitenta iar la turare curge continuu.

Cei 5cm nu ma prind cum ii stabilesti - chiar si la nivel minim daca adaugi 5cm cred ca ajungi in bushon, la gura vasului. Daca scot bushonul imediat dupa ce opresc motorul, sare lichidul pe mine. Tu cum stabilesti diferenta aia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am circulat 2 ani cu ceasul de apa la 3/4 si nu s-a intamplat nimic.......coxuri nonstop, 8000 de ture, mers prin oras, ventilatorul pornea intr-una. Acum dupa ce am reconditionat motorul, tot la fel stau treburile. Si in mers la drum intins imi sta tot acolo. Nu o consider asta o problema deoarece din chiulasa mea lipseste mult... :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut , schimba termocupla ca nu e scumpa , mi se pare ca porneste cam tarziu cand e acul la 3/4

daca vii prin SB am eu una noua nouta cu 2 contacte pt ventilator cu 2 turatii , cupleaza la 87 si la 92 grade C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

cred ca problema ta e cam asa:

ai termocupla cu doua momente (temperaturi) de cuplaj si una din ele nu mai merge.Dupa cum spui prim nu merge.ca sa-ti dai seama cind simti ca a pornit ventilatorul incearca sa te uiti la el sa vezi daca merge cu turatie mare sau mai mica.Daca merge la turatie mare inseamna ca merge putin citeva secunde si se opreste.

La mine acul este la jumatate (ora 12) cind merg in conditii dificile si la 1/4 stinga, mers normal.Dupa 12-jumatate cupleaza imediat, iar in sarcina intra si a doua treapta.

Termocupla are contactele expuse si in timp poti avea probleme.Eu am pus scut la golf si adio probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
electronstietot

Dimineata cu motorul rece ,pornit NU TREBUIE SA FACA PRESIUNE IN INSTALATIE.se porneste motorul se desface busonul de la vas se tine astupat cu mana 30 secunde ,se tureaza usor,daca face presiune e ceva putred in...motor adica garnitura de chiulasa,bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

ma alatur si eu cu citeva intrebari. Am 2 masini, un golf2 (SB) si un passat2 (RA).

Actualmente folosesc golful pentru ca este mai nervos un pic decit passatul.

Si mai este un motiv in plus: exact aceeasi problema anume la turatie mare/drum intins ma trezesc ca se face presiune in instalatia de racire de nu pot sa ating furtunele.

Am facut toate verificarile .. schimbat termostat, curatat circuitul de apa cu solutie speciala, schimbat antigel cu unul mai "destept" (care elimina oxizii de pe peretii circuitului) .. si nimic. Am fost pe la mecanici care mi-au confirmat ca circuitul este etans (evident din moment ce ajunge la asemenea presiuni ca nu pot sa apas pe furtune). Si au mai si spus ca nu este cazul sa dau jos chiulasa ca ii ok daca nu bolboroseste apa in borcan.

Am auzit si eu de posibilitatea ca garnitura de chiulasa sa nu faca treba.

Insa ce nu am primit este o explicatie plauzibila pentru presiunea din circuit.

Daca vin gaze din cilidru, mai ales la diesel, pai atunci clar ar fi trebuit sa explodeze furtunele. Lucru care nu s-a intimplat.

Problema nu este ca nu m-as baga in motor da macar sa stiu cam ce ar trebui sa fac acolo.

Intrebare:

Este cineva care a avut aceeasi problema si dupa inlocuirea garniturii de chiulasa + refacut planeitatea la chiulasa a scapat de problema?

Este destul de dificil de dat jos avind in vedere ca este si turbina care trebuie desfacuta.

Multumesc frumos pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel am patit si eu si am incercat TOTUL inafara de garnitura pe care cind am dat jos chiulasa am constatat ca era "muscata" si in timp scapa incet compresie in instalatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MA poate ajuta si pe mine cineva cu o explicatie? Ca eu sunt in plop.

Am pornit masina dimineata si am lasat o sa se incalzeasca cu socul tras. Problema e ca dupa aprox 5 min sa zic m am intors la masina si in momentul ala a bubuit ceva la motor si s a acoperit masina cu un nor de aburi. Am oprit motorul si am constatat cu stupoare ca mi a bubuit radiatorul in partea de jos. Acum sa se fi facut atata presiune in sitemul de racire, nu cred, ca la mine capacul de la vasul de expansiune, e inlocuit de un capac de Granini care lasa orice fel de presiune sa iasa. deci sistemul nu este etans ca sa se faca presiune.Termostatul e stricat si ventilatorul il pornesc direct de la buton. Mentionez ca in 2 ani de cand am masina nu mi a facut nici macar adata probleme de acest fel. In plus ca am schimbat radiatorul acum o saptamana. Sa fie problema de la radiator? Nu pot sa imi explic.

Va rog sa ma ajutati ca sa stiu ce fac. Sa ma duc sa ii dau cu radiatorul in cap aceluaia de la care l am luat, sau sa imi verific instalatia de racire?

Modificat de cera_mic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropos de furtune "beton" .. azi m-am apucat sa desfac motorul (1.6TD cu intercooler, pe masina din semnatura) cu intentia de a face planeitatea la chiulasa (si bineinteles schimbat garnitura de chiulasa).

Sincer am cautat un topic care sa semene cu "reparatie capitala" sau apropiat si nu am gasit.

In cazul in care ce spun aici isi are locul in alta parte multumesc anticipat administratorului cu rugamintea de a ma anunta si pe mine pentru a putea urmari discutia.

Si cum spuneam .. m-am apucat singur singurel de "capitala" ..

Totul frumos pina am ajuns sa dau jos suruburile din capul axului cu came si cel din capul pompei de injectie.

am facut-o si pe asta dar acum nu pot da jos rotile dintate. Astea se pare ca sint presate pe ax.

Citeva intrebari pina aici:

1: cum se blocheaza arborele cotit, cel cu came, roata/axul pompei de injectie si arborele de antrenare al pompei de ulei? Intreb asta pentru ca am stat 2 ore sa desfac 2 suruburi (din capul arborelui cu came si din capul pompei de injectie).

2: in Timisoara, unde imi remandati sa merg sa fac planeitatea la chiulasa

Cod motor este RA iar fostul proprietar spune ca cilindrii au camasa de cilindru deci nu sint alezati direct in blocul motor.

Inca nu am ridicat chiulasa sa verific asta dar peste tot unde am intrebat mecanicii au spus ca nu este asa.

3: mai este cineva cu motorul asta si are camasa de cilindru in blocul motor?

Sint o gramada de lucruri pe care vreau sa le intreb, dar pentru inceput cred ca este suficient.

Daca sint colegi interesati de detalii pot sa fac un rezumat la punctele de interes ale fiecaruia.

Multumesc pentru raspuns si ajutor !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi a bubuit radiatorul in partea de jos.

Mentionez ca in 2 ani de cand am masina nu mi a facut nici macar adata probleme . In plus ca am schimbat radiatorul acum o saptamana. Sa fie problema de la radiator?

Ti-ai raspuns singur. Mi se pare logic... Radiatorul a fost sh ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1: cum se blocheaza arborele cotit, cel cu came, roata/axul pompei de injectie si arborele de antrenare al pompei de ulei? Intreb asta pentru ca am stat 2 ore sa desfac 2 suruburi (din capul arborelui cu came si din capul pompei de injectie).

Nu trebuia sa dai jos fuliile. Scoti doar cureaua de distributie si e suficient. Un manual de reparatie te-ar ajuta mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am improvizat eu ceva pina la urma .. am dat jos suruburile cu pricina.

dar m-am impotmolit iar ca ala la mal ..

am incercat si eu ca inginerul sa dau jos rotile dintate (din capul pompei de injectie si al arborelui cu came) cu presa!

rezultatul: am rupt 2 prese pe rola de pe pompa de injectie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! si tot nu am dat-o jos!!!!!!!!!!!!!

am fost in schrott am vazut ca este un ajustaj conic acolo care probabil din cauza tembelului de mecanic care a strins surubul ultima oara a inghetat (ajustajul, roata pe arbore). baiatul din schrott de la dezmembrari a spus ca nu tre mai mult decit un ciocan mai greu pentru asta :)))))) de aia nu ma duc eu la mecanic !!!! oricum rola de pe arborele cu came inca nu am "incercat-o". sper sa nu imi faca atitea probleme.

Cum se dau jos rolele astea?

Oricum multumesc pentru raspuns codres_ali !! Daca ai si un manual care crezi m-ar ajuta .. mii de multumiri!!

Si multumesc tuturor care isi dau cu opinia si ma pot ajuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!