Jump to content

Din 8valve In 16 Valve


MaxX_82
 Share

Postare recomandată

Incerc sa aflu daca pe motoarele de 1,8 8valve merge tranformarea la 16 valve. A incercat cineva? ce adaptari trebuie facute. generatia de motoare 1,8 din anii 90, din cate stiu, blocul seamana foarte mult fie ca e vorba de 8valve, 16valve sau g60 .

M poate sfatui cineva? Apreciez raspunsurile date strict la subiect. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am inteles de pe la altii/ce am mai citit pe net de exemplu la motorul meu AAM de 1.8 75 cp blocul motor ar fi identic cu cel de pe g60. Sunt ceva pareri impartite cu privire la galeriile de apa (racirea) care cica nu s-ar pupa chiar perfect pe toate motoarele in cazul in care se pune chiulasa de g60...

Deci teoretic as putea obtine un motor g60 daca pastrez doar blocul si inlocuiesc restul motorului - pistoane/biele/ax cu came/etc/ etc...

Practic costa cel putin dublu fata de pretul cu care as putea gasi un motor g60 complet la second hand.

Nu am pus peste toate astea manopera care la o inlocuire totala e mult mai simpla decat la transformare plus cutia de viteze care tb inlocuita daca schimbi motorul, planetarele care tb inlocuite, franele mai performante necesare, etc....

Modificat de simplu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si care ar fi castigul de putere ? scuzati dar nu cunosc motorul G60 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

160 cai stock :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de g60 cam asa stiam si eu, dar e cu compresor si nu e 16v...intrebarea mea era daca merge sa il fac de 16 valve pe cel de 8 valve(motorul de pe vento sau g3). am posibilitatea sa cumpar partea superioara (deci nu blocul motor), nu stiu daca are un nume mai tehnic :P, de la un GTI de pe golf 2 sau de g3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e vorba de supraalimentare ( compresor ) iti trebuie si injectoare mai mari si un soft pentru ECU care stie de supraalimentare , custom

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea este daca se poate pune chiulasa de 16V pe un bloc motor de 8V. Sa ia chiulasa de 16V de undeva si sa o monteze direct. Acum sa-ti raspun eu MaxX_82 :icon_cheesygrin:. sincer cred ca trebuie sa ai mare noroc sa se potriveasca fara sa schimbi si blocul motor. Daca schimbi blocul inseamna ca schimbi tot motorul. Seamana intre ele motoarele dar sunt multe modificari de la an la an si de la motor la motor. iti urez bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte simplu COMPARI GARNITURILE DE chiulasa,ale celor 2 motoare.Te duci la un magazin de piese auto si ...te descurci...cu ceva prieteni.

Modificat de christofor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca se potriveste totul pe blocul tau motor daca faci schimbarea tine cont ca tb sa faci upgrade si la frane/cutie sau ambreiaj/planetare/pompa benzina...

degeaba ai 140-150 cai daca nu poti opri masina...sau nu merge motorul in parametrii ca nu primeste benzina...sau ti se rupe o planetara la prima pedala....etc...

Modificat de simplu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

dupa ce m-am documentat circa 5 minute am aflat cam ce iti trebuie :

- chiulasa 16v

- admisie de 16v

- galerie de evacuare de 16v

- inca nu stiu sigur dar cred ca o sa iti trebuiasca si pistoane de 16v

- curele noi pt distributie

- aprindere de 16v

pe langa toate astea iti trebuie si un mecanic bun care sa puna toate astea cap la cap, eventual un electrician.

si cica o sa ai compresie mica...

multi zic ca e mai ieftin sa schimbi motorul cu totu.

spor la treaba,

edi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la acest lucru m-am gandit si eu la masina mea

si cred ca s-ar porivi dar este un factor care difera cele de 8 valve sun monopunct iar cele de 16 valve sunt multipunct

deci cred ca ar trebui si o pompa noua de injectie in rest nu vad nici o diferenta ce sa difere iar de frane nu trebuie sa iti bati capul pentru ca o sa tina de la 75- de cp o sa urce maxim in 100 ,deci nu ar fi nici o problema

in mond normal cred ca se potriveste ,inceraca sa iti gaseti un mecanic pe la noi in cluj care sa iti faca transformarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresie mai mica nu va fi numai daca pastrez pistoanele actuale. Legat de "e mai ieftin sa schimbi motorul cu totul" nu are cum sa fie mai ieftin pt. ca RAR-u nu aproba transplant de motor care nu a echipat modelul de serie, deci la vento e clara treaba + cresterea de putere trebuie sa fie maxim +40% din puterea actuala din talon (aici nu ma incadrez).

Rac3mast3r imi poti spune te rog de unde ai informatiile de care ziceai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da exact RAR -ul e problema la noi

dar la 16 valve nu are ce sa zica , cred

din tot ce zice racemaster nu cred ca e nevoie de sa schimbi pistoanele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

ce ziceti de transformarea unui motor de 1.6 8v 75 cai in 1.6 8v 101 cai?

ce ar trebui schimbate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti incerca daca vii la intalniri o sa vezi ca avemun coleg cu 1.6 101 cp dar nu prea seamana cu motorul tau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cunosc pe colegul, am vazut motorul lui....suntem aproape vecini:)

On topic. ce elemente structutale sunt diferite intre cele doua motoare? admisie-evacuare , injectie,altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa la o prima vedere aruncata sub capotele celor 2 masini difera radical atat admisia cat si sistemul de injectie. cel mai probabil sunt si alte elemente care difera in interiorul motorului (gen valori compresie, cursa pistonului, alezaj, soft ecu, etc). oricum daca vrei ne uitam mai atent la prima intalnire si vedem :(

arunca o privire si aici ca sa te lamuresti deoarece s-a mai ridicat problema asta: http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;hl=diferente

succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci slabe sanse....multumesc pt informatii, cea mai simpla metoda sa pun un motor de 1.6 101 cai si gata:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui chiulasa cu 16 valve automat trebuie schimbate si pistoanele, alea pentru 16 valve au scobituri in dreptul supapelor(4 supape pe cilindru-4 scobituri). Supapele sunt montate cam la 45 de grade inclinatie si pot atinge in pistoane cind sunt deschise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai pe romaneste...iti trebuie un motor complet 16v...doar blocul motor ramane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest ghicicine

Maxx..ce ai mai rezolvat?Stiu pe cineva care are un motor ABF de 150 cai.

Ai luat motorul ala de 115 cai de care ziceai la intalnire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut pe tableul ala intre motorul ADY si cel 16V e diferenta doar la raportul de comprimare. La ADY fiind 10 si la cel 16v fiind 10,5.Sa inteleg ca daca ramane blocul meu motor si schimb restul de componente va merge? As vrea sa ma feresc de treaba cu R.A.R. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da poti sa schimbi pe 16 v blocul ramane dar se schimba alte piese

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!