Jump to content

Viteza I.


jagoman
 Share

Postare recomandată

Am o nelamurire. Recent am observat, adica din curiozitate am incercat, in panta mare dupa ce am parcat, am lasat in viteza 1 si nu am tras frana de mana.

Rezultatul masina coboara incet-incet se simte cum se invarte cate un pic si motorul. Eu stiam ca in viteza 1 ar trebui sa stea si fara frana de mana.

Ar fi ceva in neregula?

Cei din CLuj daca ar incerca pe strada Trambitasului in Gruia, caci eu acolo am incercat sa-mi spuna daca face sau nu la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte ciudat ce spui.nu stiu daca are legatura, eu nu am incercat pana acum, dar din cate stiu, daca imi aduc bine aminte, cand opresti masina, in panta stiu ca se lasa in treapta a II a , frana de mana trasa, si rotile bracate astfel incat masina sa se deplaseze spre bordura in caz ca o ia la vale. astept si eu cu mare interes alte opinii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal ce ai observat jagoman, nu te agita, doar trage frana de mana

daca o lasi in treapta a2a se misca si mai usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte aveam Renault 11, si in acelasi loc statea si fara frana de mana chiar o noapte intreaga. De aceea m-am mirat.

Eventual tu Fabian ai putea incerca in acelasi loc, esti din CJ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asta iti spuneam, ca si mie cu cutia de la AME 68 cp facea la fel (e drept ca nu intotdeauna)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

renoul avea alta compresie fata de fabia de 1,4 pierde compresie mai usor motorul asta si in general motoarele noi pleaca mai repede si ca unu de dacie in panta, e normal asa face toate... trage frana de mana si gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu uitati ca motorul diesel are compresie mult mai mare ca un motor pe benzina, asa ca nu puteti compara mere cu pere; pe linga asta mai intervine si uzura motorului, desi nu am auzit de un diesel (care sa si functioneze) cu compresie mai redusa decit a unui benzinar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei carora nu le place frana de mana cred ca cel mai ok ar fi sa lase ( in panta cu botul in jos bineinteles) in marsarier.Asa sigur nu o ia la vale. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e sigur deloc, motorul poate fi invartit si invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si renaultul era de 1,4. Dar m-am linistit un pic daca mai multi spuneti ca e normal asa. Repet eu am avut doar experienta in acest sens cu Renault-ul.

Totusi masina are 138kkm. Credeti ca ar trebui sa verific presiunea pe cilindrii pentru eventualele uzuri?

Cu frana de mana sunt precaut doar iarna pe timp de noapte. Am mai patit sa inghete si era destul de neplacut.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este perfect normal. motorul se invarte si invers. greutatea masinii pune masina in miscare invartind motorul invers. pentru asta exista frana de mana. nu inteleg insa de ce nu trageti frana de mana. eu nici pe loc drept nu o las fara frana de mana. imediat ce am luat piciorul de pe frana de picior si motorul e oprit sau masina este scoasa din viteza trag frana de mana. oricat de drept ar fi terenul. in plus pana si regulamentul spune ca soferul are obligatia la parasirea autovehiculului sa il asigure cu o treapta inferioara, frana de mana si sa-l incuie. sa nu mai zic si ca in manualul masinii spune "la parasirea autovehiculului trageti ferm maneta franei de mana" pentru cine nu crede sa citeasca sau daca ii este lene ii scanez eu din manual.

eu nu las niciodata masina fara frana de mana.

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cand e nasol de tras frana de mana? Cand afara e un ger de crapa pietrele. Atunci ar fi indicat sa nu se traga frana de mana pe timpul noptii ca sa nu ramana blocate placutele de frana.

In rest nu sunt probleme si chiar e indicata folosirea franei de mana.

Modificat de pmhoria
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu blocatul placutelor pe ger era valabila la Dacia

totusi vorbim de alta generatie de masini

daca gandim asa si despre Skoda de dupa 2000 nu facem altceva decat sa le dam nas desteptilor de care e plin forumul si care o recomanda ca fiind "sora mai saraca" a VW.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum doua ierni mie mi-au inghetat tamburele pe spate. Mi-a luat 10 minute de tarait rotile ca sa la deblochez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cand e nasol de tras frana de mana? Cand afara e un ger de crapa pietrele...
chestia cu blocatul placutelor pe ger era valabila la Dacia

totusi vorbim de alta generatie de masini

daca si astea sint intretinute ca daciile, tot asa se vor comporta; pina una alta sistemele de frinare sint aproximativ aceleasi (ABS&Co nu intra in schema)

am avut mai multe dacii pe mina de la citeva joburi si stiu bine ce vorbesc; nu se lipesc placutele (dacia are tambur pe spate) ci se blocheaza cablurile daca sint in stare proasta camasile lor: ingheata apa, jeg, etc.

LE: stiu bine ce vb = mereu am controlat starea acestor cabluri inainte de iarna :)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cand e nasol de tras frana de mana? Cand afara e un ger de crapa pietrele. Atunci ar fi indicat sa nu se traga frana de mana pe timpul noptii ca sa nu ramana blocate placutele de frana.

In rest nu sunt probleme si chiar e indicata folosirea franei de mana.

omu tu poate ai placute pe spate, poate ai frane pe disc. eu nu am disc pe spate, si deci nu sunt placute care sa se blocheze. dar vreau sa iti spun ca nu mi s-au blocat niciodata franele, indiferent cat de frig a fost afara. poate nu a fost destul :)

referitor la blocat, spre exemplu la megane 1 l-am tinut in garaj nemiscat o luna si s-au blocat, am mers cu ele taras pana au pocnit odata si s-au deblocat. si asta s-a intamplat acu vreo 2 saptamani. deci nu era frig afara. de blocat se blocheaza cablul, indiferent ce masina e. dar la Fabia n-am patit-o inca, am zis, poate nu a fost destul de frig, si nu s-a intamplat sa nu o misc din loc mai mult de 24 de ore. eu o folosesc zilnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt convins ca la tambur se referea - 1.2 e cu tambur pe spate

si da, cablul e cel care se blocheaza (in special cand folosit destul de rar)

oricum mie de 8 ani nu mi s-a blocat sistemul la Fabia, fie el pe tambur sau discuri (in functie de model)

cat despre trasul franei de mana in plat (la parcare), mi se pare exces de zel; ori o bagi in viteza, ori tragi frana de mana - prima varianta e mai buna ca sa nu induci uzura in timp a cablului

stiu ca la scoala de soferi se preda "tragerea franei de mana pt asigurarea masinii" indiferent de relief, insa eu zic ca e recomandabila doar pe drumuri inclinate

la fel e cu statul la stopuri: ce sa alegi frana de picior sau cea de mana? in primul caz se ard becurile mai repede, in al doilea se uzeaza cablul....va las pe voi sa alegeti

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, la tambure ma refeream. :offtopic:

Legat de ce am zis mai devreme, chiar am vazut o Fabia 1 la mine in parcare in iarna asta si i s-au blocat intr-o dimineata tamburii. Proprietarul e un om care o ingrijeste dar pur si simplu i-au ramas blocati/inghetati tamburii. La pranz cand soarele a batut un pic pe masina a reusit sa plece cu ea. Deci se poate intampla.

Oricum, pana una alta, fiecare face cum crede ca e mai bine pt masina lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu, am ajuns sa ne facem griji ca se uzeaza cablul de frana de mana!

Mai oameni buni, alegeti ce e mai SIGUR: trageti frana de mana! Pe orice suprafata. Asa nici nu mai trebuie sa te gandesti la ea, ca devine reflex sa o tragi imediat ce opresti motorul.

Inghetatul franei de mana pe timpul iernii este posibil, dar foarte rar. Eu in 10 ani si circa 160KKm n-am patit niciodata. Tata conduce de 20 ani si a patit o singura data. Nu merita riscul de a sta fara frana de mana!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma tin si eu de cap.....

Eu intrebam daca e normal sa plece la vale Fabia 1 fara frana de mana, sau este un semn de uzura a motorului. Eu am incercat din curiozitate, ca la masina de dinainte statea si fara frana de mana, intr-o panta destul de inclinata, cei care cunosc zona mentionata stiu despre ce este vorba. Si da mi s-a intamplat si mie la masina cea veche sa inghete frana de mana si n-am precizat ce anume a inghetat acolo pentru simplul fapt ca nu stiu.

La Fabia 1 am folosit iarna in acelasi loc de cateva ori frana de mana peste noapte si nu a inghetat.

Deci CONCLUZIA: se pare ca este normal sa o ia la vale.

Se poate inchide. Altfel ne ducem in polemii prea OFFTOPIC.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motoarele pe benzina si eventual putin uzate sau cele de capacitate mica se mai intampla sa scape compresia si de acolo apare fenomenul !la diesel cand face asa incepi sa-ti faci griji la benzina e normal!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!