Jump to content

Filet Prezoane Dus


Qntrix
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am cautat prin tot forumul, si am gasit destul de multe informatii, dar una fix pentru ce-mi trebuie mie, nu prea.

Iata cum sta treaba: acum 2-3 luni am schimbat cauciucurile, si tipul de la service mi-a zis ca am trei prezoane prost infiletate pe fata dreapta. Ca urmare, s-a tocit filetul si tre' schimbat tot angrenaju'. Omul era grabit nu mi-a zis clar ce anume trebuie schimbat.

Buuun, am tot mers cu masina asa (am avut altele de reparat la ea), si azi dimineatza m-am dus sa iau un set nou de prezoane, poate-poate o rezolv asa. La service insa, mi-au zis oamenii ca nu are rost sa le puna pe astea noi, ca le strica....si mi-au recomandat sa schimb discul de frana.

Intrebare mea e: e de-ajuns sa schimb 1 disc de frana, fata dreapta? Mai trebuie schimbat ceva? Discul = angrenajul de care zicea tipul cu cauciucurile? Asta e tot ce trebuie schimbat ?

Nu de alta, dar:

- am sunat la Volksparts (super tipi, super piese, super pret :icon_thumright: ) si mi-au zis ca discurile se dau numai la set (2). Acuma, si mie mi se pare normal sa le schimbi pe ambele, ca doar , neah, nu o sa franezi cu stanga 80% si cu dreapta 75%....ma rog.

- nu sunt 100% sigur ca nu mai trebuie schimbat si altceva...adik, prezoanele alea se tin numai in discul de frana si atat?

Ca si conluzie: pentru filet ros la prezoane, schimbarea discurilor de frana rezolva problema?

Multumesc anticipat, si v-as ruga, daca puteti sa-mi raspundeti cat mai repede, va multumesc enorm.

O zi buna,

Gab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Daca treaba acolo la discuri e la fel ca la mine, la passat tdi 131 cp din 2002 o sa te pot ajuta eu cu ceva info.

Am schimbat discurile acum 6 luni si cred ca mai am fiarele veki pe undeva, ma pot uita la ele daca au filet gaurile alea, daca au inseamna ca se rezolva ceva daca le schimbi, dar daca sunt doar gauri simple nu cred ca are rost.

Eu ajung acasa dupa 9 in seara asta, dar ma uit si iti zic daca completezi in profil un tel sau un ID de yahoo.

Eu cred ca doar ca recomandare se schimba ambele discuri, ele se vand si separat. Eu am luat originale de la repr din germania si sunt ambalate cate 1 si au cod si pret fiecare, asa ca nu cred ca se vand doar 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de tot, DosarPenal.

Dragii mei, nu tine deloc de discuri, tine de fuzeta. Ma duc din nou cu masina in service, si revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. N-are legatura cu discurile. Filetul e in flansa aia ce tine planetara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Horror.

Tin sa precizez faptul ca mi-a fost spus de catre mecanic ca tre' schimbat discul de frana. Apoi, dupa ce am vb cu DosarPenal (mai sus, multumesc inca o data), am sunat din nou, si le-am zis ca fata ca nu are treaba cu discurile...atunci si-au dat seama ca e fuzeta...menageru' a inceput sa-l injure pe mecanic, ala face 13-14, si tot asa. Concluzia managerului:"treceti pe la noi, sa ma uit eu la masina".

Zis si facut, 1.5 ore prin traficul din Bucuresti, ajuns acolo, nea manajeru' ocupat. Il las 10 minute, 20 minute, 30 minute, o ora. Mi se parea mie ca ma tot evita. Dupa ora respectiva (mi s-a parut de bun simt sa-l las sa lucreze, avea un motor desfacut de 206), l-am intrebat cat se poate de cumsecade cam cat mai dureaza....si atunci, supriza!!! ..."Aaa...pai n-avem timp azi...ca daca era de discuri le schimbam...dar asa....maine.....dar sa stiti ca numai cu piesa noastra....".

Morala: nu va duceti la service-ul de pe Moinesti, langa calea ferata! Tzepari de nota 10, pe scara josniciei.

PS: DosarPenal, esti un domn! Multumesc mult, fara sfaturile tale intram in mare belea.....

Morala 2, foarte importanta: ce ma sfatuiti sa fac? Sa merg asa cu ea (am facut pana acum ~1000 km), fix in aceeasi situatie, sau sa trag dreapta si sa schimb de urgenta fuzeta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimb-o urgent. Sa nu ai neplacuta surpriza ca te depaseste roata. Un prieten a patit :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveai dreptate, DosarPenal, numai ca nu mai e recomandare, e necesar: fuzeta vine cu rulment.....asa ca, 5 mil.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca trebuie sa schimbi nimic. Adica cum prezoane infiletate prost. Prezoanele alea dupa ce ca sunt destul de solide au si pasul calculat bine. Vreau sa-l vad si eu pe acela care le baga gresit. A, inteleg daca ar fi un filet de bujie care a stricat o chiulasa de aluminiu sau ceva asemanator, dar acolo la roata e otel dur.

Le-ai strans tare si scapa la final sau sunt asa de mancate fileturile incat este foarte vizibila deteriorarea lor?

Se infileteaza clar in fuzeta, dar acolo sunt gauri mari, filet solid, nu cred ca s-a stricat ceva.

Prost infiletat poate insemna nu neaparat stramb ci poate doar nestrans. Daca prezoanele noi intra si se strang fara sa scape e super ok. Pune coarba pe ea si vezi daca se strang ca lumea.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai banuiesc ca omul stie daca scapa sau nu. Daca scapa, inseamna ca se invarte in gol. Iar daca NU se invarte, ne agitam degeaba :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca am putut sa fiu de folos, pana la urma cu totii am beneficiat de un sfat bun aici pe forum.

Avand in vedere faptul ca este un element de maxima importanta, nu cred ca trebuie sa se mearga pe incercate daca este o problema acolo, chiar si una mica.

In ce priveste treaba cu coarba (sincer nu prea stiu sigur ce e dar banuiesc ca e o parghie care te ajuta sa strangi foaaaarte tare ceva) mi se pare cam gresita solutia.

Am sa si argumentez:

= daca citim in cartea masinii, ceea ce e un lucru de bun simt, se va vedea acolo ca prezoanele rotilor se strang cu un cuplu de 110 Nm. adica in momentul in care "coarba" are 1 metru lungime, se apasa cu maxim 11 kg. Nu cu toata greutatea corpului eventual sa te sui cu picioarele pe cheie si sa vezi daca se indoaie prezonul sau daca scapa, sincer mi se pare barbarie. pentru o persoana de 70 kg se depaseste de 6 ori cuplu recomandat !!!!

= prezoanele rotilor sunt in principiu suruburi nedeformabile si probabil de aceea sunt facute din otel mai dur, iar fuzeta din fonta. Acest principiu cu prezon nedeformabil se foloseste in cazul ansamblurilor unde insurubarea si desurubarea au loc de mai multe ori. Exista si ansambluri cu prezoane deformabile pentru a preveni desfacerea acelui ansamblu, insa in acele cazuri, producatorul are grija ca piesa ce se inlocuieste sa fie insotita si de un prezon sau prezoane noi.

Pe scurt, daca nu aveti chef sa cititi ce am scris eu, nu va sfatuiesc sa faceti incercari cu pretul propriei sigurante precum si cu siguranta altora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coarba e cheia care vine in dotarea masinii pentru desfacut si strans la loc rotile, refuz sa cred ca cineva sta cu dinamometrica sa stranga prezoanele la roata, chiar daca e descendent direct al lui Ferdinand Porsche (evident se exclud competitiile de F1 sau WRC).

Oricum, onorata instanta reformulez: daca poti sa strangi prezoanele noi (fara sa schimbi fuzeta) cu o cheie dinamometrica la 110Nm fara ca surubul sa se invarta in gol e ok, nu trebuie sa schimbi nimic.

Daca nu ai cheie dinamomentrica poti folosi o parghie de un metru si tragi de ea cu un cantar de mana cu 11 kg. Un metru masurat de la surub pana la locul unde pui cantarul.

Si nu e chiar asa de maxima importanta, daca incep sa se desfaca prezoanele la roata aceasta face un zgomot ca toti dracii si soferul, cat ar fi de curajos renunta cu mult inainte sa sara roata (chiar daca e surd tot aude). Am trait momentele astea din cauza pustilor de la vulcanizari.

:evil:

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E interesant cum puteti voi sa scrieti 2 romane despre strangerea rotilor... :blink:

Cred ca ati explicat destul. Lasati omul sa rezolve problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu ceva asemenator la una din roti (un filet dus in fuzeta). Am fost la cineva care cu un tarod potrivit a refacut filetul si s-a putut infileta din nou OK un prezon nou. Alta solutie poate fi (nu sunt convins ca exista desii unii Rotaristi povesteau despre asta) prezoane de revizie cu diametrul mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Multe sfaturi utile;sper sa primesc si eu unul;am dat jos jantele cu cauciucuri de vara (acum ceva timp,inainte sa vina zapada);problema e ca s-au desfacut greu,iar la cateva din ele s-a cam dus forma aia de hexagon,cand am pus cheia pe ele.Culmea erau noi,venite odata cu jantele.Pentru la primavara cand va fi sa le pun la loc,cred ca ar trebui ,sa cumpar altele;cele de pe jantele originale nu sant la fel(nu ca filet ,ci ca forma ,conicitate)Multumesc pentru eventualele sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si intrebarea care e?? Daca e: a lua sau nu prezoni speciali pentru jantele de aliaj raspunsul e da. Cauta prezoni speciali pentru ca au gatul ala mai alungit

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce cod ar avea prezoanele alea "speciale" pentru jante de aliaj?

Exista un singur cod, o singura varianta si o singura lungime pentru prezoane simple si altul pentru cele cu antifurt.

Probabil prezoanele rotunjite nu erau OEM. ;)

post-8441-0-31379800-1298382277_thumb.jp

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce m-am mai certat si eu cu cativa, pe tema asta - la jantele de aliaj OEM, merg prezoanele OEM - care sunt aceleasi si pt jantele de tabla (asa cum am si eu, si C o s m i n)

problema apare la jantele AM....in functie de modelul buzei in care se fixeaza prezonul - din cauza asta, in cele mai multe cazuri, cand cumperi un set de jante AM, iti baga pe gat, "bonus" sau nu, un set de prezoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si aparatele alea de infiletat cam strica prezoanele din cate imi dau eu seama. Mai ales daca nu erau oem, poate erau un pic mai moi fiind aftermarket. Eu de obicei nu prea ii las sa imi stranga la nesfarsit prezoanele cu aparatu ala de infiletat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu fuzeta puteai sa te duci la un atelier specializat in suduri si alte chestii..iti incarcau un pic cu sudura si pe urma iti dadeau ei alt filet.In legatura cu cei de la vulcanizare,unui prieten i-au rupt un prezon...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!