Jump to content

Probleme la turatie


d_andrei
 Share

Postare recomandată

Salut!

Pentru masina/motorul din semnatura am o dilema.

In mare, ideea e ca din panoul de sigurante, lipsea o siguranta (#43) desi papucii existau,siguranta care se ocupa de ECM - Engine Control Modules (printre care valva N80 si alimentarea sondei Lambda). Am pus acolo siguranta corespunzatoarea -rosie,10A - si ,evident, nu mai primesc nici o eroare cu VAG-COM. Insa, dupa ce am pus aceasta siguranta au aparut 2 probleme:

1) Motorul se incinge mult mai repede si mult mai tare, imi pornesc ventilatoarele de la radiator. Senzorul de temperatura, probabil din cauza temp ridicate, mai are caderi din cauza contactelor, dar daca il imping mai bine in mufa indica corect 90 si temp nu trece de 90. Insa dupa ce s-a incalzit motorul in maxim 2,5 km e la 90 si radiaza efectiv o caldura de numa-numa, incepe sa faca "urat", unde prin "urat" inteleg acestea:

a. in cazul in care o las la relanti si sta in regula la relati, ii dau un impuls mic la acceleratie, de la 800 pan in jur de 950, revine si incepe sa nu mai mearga deloc rotund. motorul face ca toti dracii in suportii in care e prins, vibratii din plin, turatie neregulata intre 550 - 800. Orice turatie ii imprim si incerc sa-l mentin acolo, nu se poate. o tin turata in 2800 sa zicem...scade putin pana in 2300, apoi mai sta vreo 3-4 secunde in 2800.daca repornesc motorul relantiul sta iar in regula.

b. acelasi lucru il patesc in sarcina, insa acolo nu urca(sau chiar scade uneori)in turatie, de aici lipsa de putere. sunt nevoit sa trec in viteza inferioara ca sa o aduc la turatie mai mare.problema in sarcina nu se mai manifesta asa violent, insa la relanti, cu motorul fierbinte, o patesc destul de des si e f neplacut pentru ca la mers prin oras imi "capreste".

2) desi poate nu e relevant asta la functionarea motorului, nu mi se mai aprinde lumina din portbagaj si nici cea din torpedo.

Am descris "problema". Mai adaug ca: filtrele & uleiul sunt noi, clapeta de acceleratie a fost curata si adaptata acu 3 sapt si inca o data adaptata ieri la service fara nici un efect benefic. Nu cunosc starea si vechimea bujiilor si as vrea sa le schimb, dar macar sa stiu ca nu dau degeaba banii aia.

Am fost si la reprezentanta si mi-a spus tipul de la "preluare clienti" dupa o mica discutie ca ar putea fi de la sistemul de aprindere ( de aia ma gandesc eu la bujii), insa la cum merge motorul mie imi pare mai mult ca amestecul nu e corespunzator.

La tot ce am spus mai sus adaugati si un consum de peste 12%, consum care oricum era marit dinainte de a incepe motorul sa faca asa si dinainte de a insera siguranta aia lipsa...

Voi ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simptome similare am si eu.

Sunt 99% convins ca e SONDA LAMBDA. Eu acum incerc zilele astea sa o diagnostichez pe a mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@d_andrei: cu siguranta scoasa cum mergea? Masina o ai de noua sau e SH? Ma gandesc ca poate vechiul proprietar a scos-o cu un scop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rvacaru: Sonda Lambda este noua!!!! nu are nici 1000 km !

@toni: e drept, am masina SH.cu siguranta scoasa nu face asa motorul, dar fara siguranta aia valva N80 si sonda nu functioneaza ( acu tind sa cred ca am cumparat sonda noua degeaba ) pentru ca NU sunt alimentate ! Plus ca am mai descoperit niste sigurante arse si reparate la ciocanu de lipit sau pus lita in ele...le-am schimbat. Sper din tot sufletul sa nu fie ceva de natura electrica in care sa se fi bagat romanasul si sa modifice circuitele electrice originale.

LATER EDIT:

Acu mi-am adus aminte ceva!!!! Esential as putea spune! Unde mi-am facut reglarea clapetei cu VAG-COM, omuletii au o "afinitate" mai mare ptr AUDI TOOL decat ptr VAG si printre valorile afisate de respectivul programel stiu ca este pe undeva un textbox care exprima o valoare exprimata in volti si sub acesti textbox scrie O2 sensor. Eu , in gandirea mea 'limitat', am intrebat de ce da zero volti sonda lambda ? DAR mesterul, mai sa se ia la cearta cu mine , ca afisajul ala nu e ptr sonda...ca e "al doilea senzor" ( ?!?!?!?!?!) ca mai apoi sa recunoasca ca nici el nu intelege toti parametri aia afisati !!! :( :( Va intreb, este sau nu aia valoarea pentru Sonda lambda sau nu ??? Daca DA, de ce zero pentru ca , repet, sonda este noua, cod identic si sub nici o forma cu mai *** 3 mil pe alta noua!

Va rog, ceva pareri, mai ales cei care lucreaza si cu Audi Tool...

Modificat de d_andrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am aceleasi probleme dar la o scara mai mica.

Destul de rar face relantiul salturi de la 500 la 1000. In mers constant la 2000 de ture in a 4a, daca incerc sa urc lin, smuceste putin, ca si cum are intreruperi (de curent sau de benz, habarnam).

Relantiul este usor de tot oscilant, simt aleator batai in scaun neuniforme... Uneori, numai sub 3000 de ture, in orice viteza se simt usoare smucituri/ezitari in accelerarea lina.

Eu am becul MotorManagement aprins, ceva erori legate de amestec (si una sporadica sonda lambda). Sapt viitoare primesc interfata obd si fac o diagnoza mai completa

Azi am deconectat prima sonda, si am constatat ca masina este mult mai vioaie, urca in ture mai bine, dar tot exista ezitari, si o usoara ingreunare a accelerarii la turatii mai mari. Ma gandesc ca si cu sonda deconectata ECU e "confuz", deci masina nu are cum sa mearga perfect. Verifica, daca poti, sondele lambda. Eu nu stiu cum se face cu vag-com, o sa incerc sa aflu tot aici pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa incerc maine sa deconectez sonda sa vad ce "zice" motorul dupa asta...sunt curios.

PS. tre' sa ma lipesc si eu de o interfata OBD ca nu se mai poate asa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si am plecat si eu sa ma uit meci ca omul. La intors, a mers masina cum n-a mers de cand e ea! Tragea motorasul de manca JAR, nici un fel de probleme...ma gandeam ca poate nu s-a incalzit, asa ca am mai dat o tura de vreo 10-12 km de forja. Pentru prima data se auzea la turatie cum N80-ul tzacanea cu mult "tupeu" ! I-am dat "putin" peste 4000-4500 in a 3-a si mergea f frumos! Cred,dar nu garantez, ca si consumul a fost bun. Maine la prima ora iau spray-ul de contacte si incep sa refac toate legaturile la care s-a umblat: lambda, senz de temp, N80, bujii...ori eu, ori ea ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am defacut azi clapeta de acceleratie pentru a ocurata din nou! Clapeta in sine se "leaga" de blocul motor printr-o alta piesa intermediara, in care intra 2 "conexiuni": 1) furtunasul cel ce aduce vaporii de benzina de la valva de recirculare N80 si 2) o teava metalica prinsa in 2 suruburi care aduce gaze de la "exhaust recirculation valve" (SOTE). Ambele "intrari erau infundate in proportie de cel putin 80% ! Am luat sarmulite si am curatat, am dat si cu spray si am facut luna acolo, ca cei de la servici au ignorat complet cele 2 "gaurele" ( stau si ma intreb daca macar aveau habar ca ele exista...nu mai intreb daca erau constienti si la ce foloseau ele). Bun, apoi am desfacut partea electrica a clapetei de acceleratie si totul era curat si in regula, dar cred ca acel motoras - actuator - a cedat moral! De ce cred asta? Pai atat timp cat motorul merge rotund si bine, se aude un "tziuit" de la partea electrica a clapetei si dupa ce s-a incalzit bine de tot motorasul, acel "tziuit" nu mai este constant, se aude in valuri, urmat indeaproape de poticnelile motorului, gata sa-si dea sufletul ! Daca opres si repornesc relatiul e iar ok, dar nu dureaza f mult nici asta , motorul fiind deja cald/fierbinte.

Chiar si asa motorul se simte ca trage ceva mai bine dupa ce am curatat orificiile respective, insa relantiul tot ca toti dracii face... Miercuri dimineata am programare la reprezentata, dar nu mai am stare pana atunci !!!

Cat credeti ca imi poate lua la reprezentanta doar pentru o analiza/diagnoza ca sa descopere problemele care imi cauzeaza consumul marit si problemele de la relanti ?? Eu ma duc doar cu 1,5 mil in mana ca efectiv astia-s ultimii mei banuti momentan....

Va rog mai dati-va cu parerea despre problema, mea ? ati mai intalnit ? alte idei despre ce sa mai verific/curat ?

Mersi oricum ca ati citit ce am scris eu pe aici...sper sa ajute macar pe altii care se vor baga singuri in a-si curata clapeta de acceleratie, dar asa cum trebuie ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am condus si eu ceva km in acest weekend cu sonda deconectata. Masina este mult mai vioaie, consumul a scazut cu 1-1,5 litri la suta(exact acelasi traseu facut cu sonda = media 7,6, fara sonda media 6,5)

Intreruperile se pare ca sunt EXCLUSIV pe la 2300-2400 de ture! Doar acolo simt .. foarte ciudat... in orice viteza (am incercat 2,3,4)... cred ca aceea e o problema diferita de sonda lambda, o fi ceva electric...

Saptamana viitoare o sa diagnoistchez sonda si o iau pas cu pas pana o fac sa mearga la loc... cu sonda deconectata am simtit din nou cum e sa te bage in scaun (asa cum te poate baga un motor de 1.4 :-)))) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am defacut azi clapeta de acceleratie pentru a ocurata din nou! Clapeta in sine se "leaga" de blocul motor printr-o alta piesa intermediara, in care intra 2 "conexiuni": 1) furtunasul cel ce aduce vaporii de benzina de la valva de recirculare N80 si 2) o teava metalica prinsa in 2 suruburi care aduce gaze de la "exhaust recirculation valve" (SOTE). Ambele "intrari erau infundate in proportie de cel putin 80% ! Am luat sarmulite si am curatat, am dat si cu spray si am facut luna acolo, ca cei de la servici au ignorat complet cele 2 "gaurele" ( stau si ma intreb daca macar aveau habar ca ele exista...nu mai intreb daca erau constienti si la ce foloseau ele). Bun, apoi am desfacut partea electrica a clapetei de acceleratie si totul era curat si in regula, dar cred ca acel motoras - actuator - a cedat moral! De ce cred asta? Pai atat timp cat motorul merge rotund si bine, se aude un "tziuit" de la partea electrica a clapetei si dupa ce s-a incalzit bine de tot motorasul, acel "tziuit" nu mai este constant, se aude in valuri, urmat indeaproape de poticnelile motorului, gata sa-si dea sufletul ! Daca opres si repornesc relatiul e iar ok, dar nu dureaza f mult nici asta , motorul fiind deja cald/fierbinte.

Chiar si asa motorul se simte ca trage ceva mai bine dupa ce am curatat orificiile respective, insa relantiul tot ca toti dracii face... Miercuri dimineata am programare la reprezentata, dar nu mai am stare pana atunci !!!

Cat credeti ca imi poate lua la reprezentanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No bini...chiar daca nu sare nimeni cu un sfat sau vreo idee, eu voi continua sa postez aici despre problema mea, macar poate va fi de folos cuiva pe viitor.

Noile sesizari sunt urmatoarele: am caderi ale indicatorului de temperatura a apei. Azi mergea motorul perfect si la un semafor, hopa ca a cazut la zero indicatorul si peste vreo 10 secunde am si simtit vibratii in scaun de la relantiul care dedea mici semne de instabilitate. Cu indicatorul de temperatura m-am deplasat asa pana acasa si doar la un moment dat pe la ~2500 am simtit ca s-a plafonat acolo si nu a vrut sa urce pana nu am apasat pedala mult mai FERM si si-a revenit. Chestia e ca imediat ce a, parcat, cu motorul pornit, am deschis capota, am dat un "bobarnac" (am impins putin contactul) de la senzor si pe bord instant arata 90 grade...

Faza e ca senzorul in sine merge bine, dar contactul mai face figuri. Am inteles ca un senzor de temp e cica in jur de 2 mil, insa o clapeta de acceleratie ptr motorul meu e 400 de euro la augsburg.

A mai avut cineva probleme cu relantiul cauzate de senzorul de temperatura ? intreb daca au legatura, pentru ca neregularitatea relantiului se manifesta doar cu motorul incalzit bine de tot !

Hai, poate isi face cineva "curaj" si imi raspunde...

LATER EDIT: Dupa ce ieri am curatat temeinic clapeta de acceleratie, se simte o scadere a consumului, dar inca nu am calculat efectiv un consum. Sper sa nu fie doar o inchipuire...

Modificat de d_andrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai avut cineva probleme cu relantiul cauzate de senzorul de temperatura ? intreb daca au legatura, pentru ca neregularitatea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la reprezentanta Sandra.Au pus VAS-ul pe ea...si-au stat de dimineata de la 9 pan la 14:30 si tot nu i-au dat de capat! In mare, ideile ar fi cam asa:

Relantiul nabadaios s-ar datora clapetei de acceleratie care se pare ca nu se mai adapteaza probabil cedeaza moral...soarta! mai primeam eroarea 1087 - basic settings not performed...

Consumul marit,cel care ma interesa cel mai mult, e problematic in sensul ca sonda lambda nu functioneaza in parametrii normali. Am stat impreuna cu electricianul si ne-am uitat indelung la graficul de pe VAS in timp real si a fost o data o scurta perioada in care sonda a palpait cat de cat conform cu graficele normale, dar nu era nici atunci ok, insa in rest sonda se stabilizeaza pe la 1,5 v.Totodatam, conform documentatiei lor, N80-ul ar trebui sa mearga continuu la relanti si sa creasca frecventa de "pacaneala" o data cu cresterea turatiilor.La mine se pare ca N80-ul functioneaza la relanti destul de rar, dar cand o turez el "tzacane".Am incercat si valva N80 noua si are acelasi comportament.

Ce credeti? e posibil sa fi murit sonda desi nu are nici 2000 km ? sau sa fie un fir intrerupt ? un scurt undeva ? si de ce se stabilizeaza la 1,5 v ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-am zis de mult ca e sonda....

1.5 V mi se pare enorm... eu stiu ca sonda trebuie sa oscileze rapid de la 0.2 la 0.8 ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la reprezentanta mi s-a zis ca tre sa oscileze intre 0,1 - 0,9

dar....daca sonda e noua ?!!?!? de ce ?? e posibil sa nu primeasca ECU bine informatiile de la sonda ?

Cu VAG-COM, unde vad ca se "zbate" sau ca nu se "zbate" sonda cum trebuie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce in ce mai tare degetul aratator se indreapta spre sonda lambda !

Va rog sa-mi spuneti daca stiti, care trebuie sa fie tensiunea de alimentare pentru sonda si cum o determin ? vreau sa masor tensiune de alimentare pe firele mufei de la masina si apoi pe mufa sondei si de asemenea voltajul emis doresc sa-l masor inainte si dupa imbinarea mufelor. Deci, cum masor alimentarea cu aparatul de masura ? intre un fir si masa de la baterie ?! pls help !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic una, dar nu stiu daca e chiar ortodoxa....

inteapa cu 1 ac firul care vine cu tens de la sonda (asta trebuie sa il afli, scria undeva pe net ce culoare are, dar nu ami retin) si masoara tensiunea pe el cu un voltmetru bun... trebuie sa oscileze asa cum scrie in documentatiile de mai sus...

dar cred cel mai simplu e cu vag-com...

Nu m-as repezi sa schimb sonda, mai ales ca ai zis ca e noua, mai curand verifica sa nu ai o alta problema (acei 1,5 V nu sunt in regula deloc)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doamnelor si domnilor,

problema mea e pe jumatate rezolvata. dupa ce am mai fost inca o data cu masina la reprezentanta in incercarea de a diagnostica sonda lambda, sa stiu daca o schimb pe garantie sau e buna, incet incet sonda si-a dat drumu la a functiona cat de cat normal! tind sa dau vina pe niste contacte proaste totusi... Am facut un consum la oras si la aprox ~160 km am scos ~ 7,8-8.0% ceea ce e foarte multumitor ! mai ramane sa vad si la drum intins cum se comporta.

Cealalta jumatate care e inca in belea cred ca e si mult mai costisitoare.

Primesc tot timpul eroarea:

1087 - basic settings not performed

si la relanti simt pedala sub picior cum "joaca" in incercarea de a stabiliza turatia la relanti, dar nu tot timpul. la fel in sarcina, uneori se simte cum se "infunda" si dau vina pe clapeta, evident !

Ce sa fac ? S-a incercat adaptarea clapetei si cu VAS si cu VAG-COM si NU INVATA NOUA ADAPTARE ! => tot timpul da DTC-ul 1087...

ce sa fac ? clapeta noua ?! ECU nou ?! care din ele ? :banghead: macar clapeta e 400euro dar ECU cred ca ustura :banghead:

...macar bine ca acu consuma iar NORMAL ! :banghead:

Modificat de d_andrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai fratilor , zice-ti unu ceva......acu nu mai posteaza nimeni ?

Intr-un timp erau multi mesteri cu documentatii, cu cunostinte ...alea alea....acu vad ca lenea ( sau altceva ? ) e la ea acasa...

Multzam' oricum !

OT & PS: oricum....service-urile au facut la olitza ... singur mi-am reparat masina si macar am invatat ceva ! am zis !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma lupt in tacere cu "Mixture too rich"... si eu suspectez sonda dar nu stiu daca valorile citite cu VAG-COM is bune sau rele.... sap in continuare...in cel mai rau caz cumpar cu 50 euro o sonda universala cu 4 fire si vad care e problema...mai sap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu ma confrunt cu probleme asemanatoare cu ale tale. La mine calculatorul nu vede sonda lambda de loc (dupa ce am pus - o acum 2000 de km)- bosch universala. Am fost la reprezentata bosch din piatra neamt si la audi center. Sonda e buna, firele sunt OK. Mi au dat o solutie de era sa cad pe spate: sa le aduc un calculator ca al meu, sa vada daca celalalt vede sonda. Sau sa cumpar un calculator de la ei cu 46 milioane. Daca e asa ieftin, le-am zis sa dea comanda de doua, sa am si unul de rezerva! :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am circulat o perioada cu conectorul de la EGR scos... super senzatie, adio smuciri, merge mult mai bine. Cu prima ocazie incerc sa il desfac sa il curat sau chiar sa il schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca problema pe care o am eu acum are legatura cu cele descrise mai sus.

Deocamdata nu am gasit "reteta" pe care sa o urmez ca sa reproduc simptomele pe care le voi descrie - deocamdata tind sa cred ca apar "intermitent".

Asadar - am din cand in cand "sincope" ale turatiei. Sunt in plina acceleratie sau merg la turatie constanta si deodata imi cade turatia tare de tot pana spre 5-600. Inclin sa cred ca mi se intampla treaba asta undeva intre 2500-3000. "Caderea" asta tine cam 1 secunda ... dar suficient pentru a produce o smucitura destul de neplacuta.

O alta chestie e ca dimineata fiind oprit la stop (temperatura apei deja la 90) mi se intampla sa mi se opreasca motorul si asta foarte "linistit" - adica nu pare sa se chinuie deloc :confused:

Deocamdata nu am investigat treaba asta la nici un service ... gandidndu-ma ca trebuie sa am "noroc" sa pot arata live acest comportament. Mai nou ... de vreo luna, pare ca frecvenat acestor episoade a mai crescut. Din pacate luna asta masina iese din garantie.

Are cineva sugestii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

[

Ce sa fac ? S-a incercat adaptarea clapetei si cu VAS si cu VAG-COM si NU INVATA NOUA ADAPTARE ! => tot timpul da DTC-ul 1087...

ce sa fac ? clapeta noua ?! ECU nou ?! care din ele ? :P macar clapeta e 400euro dar ECU cred ca ustura :P

...macar bine ca acu consuma iar NORMAL ! :P

<{POST_SNAPBACK}>

:) :P Inainte sa dai o gramada de bani trebuie sa dai de un electrician cu rabdare si sa-ti masoare cablajul electric intre ECU J220 si clapeta de acc. care are 6 sau 8fire.Daca unul din fire este intrerupt sau are o rezistenta el. mai mare e normal sa nu poti sa faci setarea de baza in canal 60.Bafta! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!