Jump to content

Probleme ventilatoare motor


andrew_cristian
 Share

Postare recomandată

Buna ziua
Va rog sa ma ajutati cu o informative:pornesc clima pleaca ventilatorul mare si cel mic dar cel mare are o turatie mai mica si cand si cand mai creste.precizez ca este pornita clima fara econ apasat 16-17 grade. se simte rece dar parca nu la maxim prin gurile de aerisire.singura eroare este 00229 upper limit exceeded refrigerant. intrebarea mea este cum trebuie sa fie turatia ventilatorului mare cand clima este pornita constanta sau variaza ca la mine?
multumesc

Mai fac precizarea ca mi-a fost recomandata inlocuirea ventilatoarelor deoarece ventilatorul mare nu mai merge pe treapta 2.
stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a discutat aici despre eroare

 

Ti-a fost greu sa cauti? Mie mi-a luat fix trei secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnul meu sunt 2 probleme diferite ma trimiti la discutii cu presiune joasa in instalatie iar eu am suprapresiune in instalatie deoarece cred ca nu merge electroventilatorul 1(cel mare) pe treapta 2 de viteza pe caldurile astea creste temperatura motorului si totodata creste presiunea in instalatia de climatizare. Intrebarea este simpla ventilatorul 1 cand trece pe treapta 2 de turatie? La mine nu mai face lucrul asta de cand cred eu ca mi-a ramas ventilatorul 1 pornit dupa ce am oprit motorul si am fost nevoit sa iau borna de la baterie pentru a-l opri. Stima

Nu am treaba cu servomotorasele din bord am rezolvat demult aceasta problema. Pe aparatul de incarcat cu agent refrigerant am presiunea dubla pe ceasuri in instalatie, de asta cred ca fan1 nu functioneaza la capacitate maxima si nu raceste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am treaba cu servomotorasele din bord am rezolvat demult aceasta problema. Pe aparatul de incarcat cu agent refrigerant am presiunea dubla pe ceasuri in instalatie, de asta cred ca fan1 nu functioneaza la capacitate maxima si nu raceste. Imi este frica sa nu sparga instalatia. Voi schimba doar fan1 sa vad daca se schimba ceva si detin cateva cunostinte de electrica/electronica si voi face cateva artificii pentru remedierea problemei dupa care voi reveni cu un diy safe pe circuitul electric al lor daca se poate face stiu ca poate sunt off topic imi asum no offense stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU inteleg ce modificari vrei sa faci , instalatia este proiectata foarte bine, ambele ventilatoare trebuie sa mearga cu aceeasi viteza, controlerul este in cel mare, daca cel mare nu merge, schimba-l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, touranbkd said:

Nu am treaba cu servomotorasele din bord am rezolvat demult aceasta problema. Pe aparatul de incarcat cu agent refrigerant am presiunea dubla pe ceasuri in instalatie, de asta cred ca fan1 nu functioneaza la capacitate maxima si nu raceste. Imi este frica sa nu sparga instalatia. Voi schimba doar fan1 sa vad daca se schimba ceva si detin cateva cunostinte de electrica/electronica si voi face cateva artificii pentru remedierea problemei dupa care voi reveni cu un diy safe pe circuitul electric al lor daca se poate face stiu ca poate sunt off topic imi asum no offense stima

daca presiunea este prea mare in instalatie, climatronicul o sa opreasca compresorul - deci, nu exista riscul sa sparga instalatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua nu reusesc sa ma fac inteles.pornesc climatronicul sa faca rece fan1 si 2 pornesc amandoua, dar fan1 nu mai merge deloc pe treapta 2 de viteza cand face acel zgomot puternic. Pe treapta 1 de turatie fan1+fan 2 nu fac fata sa raceasca.Culmea esta ca, compresorul nu se opreste si am aer rece in habitaclu dar nu la aceeasi intensitate,pe instalatie am presiune dubla, la viteza mai mare decat in oras se simte mai rece cred ca raceste curentul de aer ce intra prin grila si compenseaza putin lipsa treptei 2 de turatie fan1. Am cerut ajutorul sa nu schimb fan1 la spusele meseriasilor din service si sa nu remediez problema. Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna presiune dubla ? Cat este?

Si ventilatoarele tale nu au trepte de viteza, au variatie continua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe unul din ceasuri pe aparatul de incarcare cu agent refrigerant presiunea era intre 25-30 dar nu stiu unitatea de masura (cred ca atmosfere)si trebuia sa stea undeva pe la 15 sper sa nu gresesc. mi-a aratat pe ceas dar nu am vazut unitatea de masura doar valorile. Am mai vb cu d-voastra despre unele probleme la masini,bun acea variatie continua despre care vorbiti la mine fan1 nu mai are turatia acea zgomotoasa dupa un drum prin oras,drum lung indiferent de mers,are cam aceeasi turatie cu cel mic,am observat ca ar incerca sa plece fan1 mai repede dar nu poate,cred ca isi poate varia turatia stima

am scris mai sus acum o luna dupa un drum mixt oras+exterior am oprit masina dar fan1(cel mare), la turatie maxima, nu s-a mai oprit vreo 20-30min decat dupa ce am luat borna de la baterie ca a fost mai accesibila,motorul se racise ca m-am gandit ca mai pot merge ventilatoarele dupa ce se opreste motorul daca este prea solicitat,.am avut o eroare pe fan1 si din momentul acela nu isi mai variaza turatia,sta linistit cam la aceeasi turatie cu fan2 (cel mic)stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. Sunt posesorul unui Touran din 2003 motor 2.0 Tdi cod motor Azv. Azi dimineata, cand am scos masina din garaj, am lasat-o la relanti circa 1 minut, am auzit un zgomot ciudat la motor, m-am uitat in bord si mi-a urcat turometrul la 1000 rpm, plus ca se auzea zgomotul acela ciudat la motor. Am constatat ca zgomotul venea de la termocupla, aceasta mi-a pornit dupa ce am scos-o din garaj motorul fiind rece.Tin sa mentionez ca si la cald cand temperatura apei in bord imi arata un pic peste 90 grade sau la 90 grade porneste iarasi si turatia motorului sta undeva la 1000-1100 rpm. Nu am avut probleme pana astazi cu masina. Imi poate spune cineva care ar fi cauza? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria slaba ? si este activa functia load management ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la un mecanic si mi-ar fi zis ca este un senzor ,un senzor de temperatura.Am puso pe tester si mi-a dat ceva legat de clima la calculator.Clima imi merge perfect nu are nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba senzorul atunci - numai Hella sau original.

ca idee - termocupla nu face zgomot, nu are cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmatoarea problema : la touranul de 2.0 motor BKD 140 cai ventilatoarele nu mai functionau.  Am facut o scanare si a rezultat inlocuirea ventilatorului mare cu comanda. Cel mic functiona daca alimentam pe direct. Dar nici asa nu funcioneaza nici daca pornesc clima. Cine comanda aceste ventilatoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul mare are un controler in el, verifica daca acesta este alimentat, posteaza eroarea asa cum apare pe tester.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca am descoperit problema. Siguranta de la ventilatoare era arsa provocata de clapeta de control admisie. Schimbat siguranta, scos mufa de la clapeta si ventilatoarele au pornit. M-am facut cu un ventilator nou si daca nu trebuia. Acum trebuie o clapeta care nu e prea ieftina ... sau se poate repara ceva la ea ? Ce poate afecta daca merg o perioada asa cu ea ?

Modificat de moldovan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu afecteaza, poti merge o perioada asa.

cine a facut scanarea, trebuia sa realizeze acest lucru - ca e de la clapeta .... avand eroare pe clapeta si fan control, era siguranta comuna

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti cumva daca ventilatoarele de la BKD se potrivesc la AZV.Am probleme cu cel mare (la AZV) si dupa codul ventilatorului mi-au adus 3 bucati cei de la magazinul de piese dar nu se potriveste nici unul la suport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic da, deoarece AZV si BKD sunt aceleasi motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut
Am un touran de aproximativ un an de zile, motor AVQ 101 CP din 2003. In sezonul rece cand afara sunt temperaturi scazute 3,4 grade pornesc masina, totul Ok dar dupa un minut sau 2 de functionare imi creste turatia la 1000 sau 1100 si ventilatoarele pornesc la maxim. Daca merg numai prin oras ventilatoarele nu se opresc, daca merg pe exterior si las masina pe liber am observat ca turatia e normala (probabil ventilatoarele se opresc).
Mentionez ca ventilatoarele sunt noi iar in urma cu o saptamana am schimbat si senzorul de pe radiator (G83 cred). Problema persista. Un prieten mi-a zis ca ar exista un comutator temperatura, ventilator radiator (am atasat o poza cu posibila piesa). Cica ala ar fi stricat. Daca exista un asemenea comutator va rog sa imi spuneti unde este pozitionat. 
As vrea sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu aceasta problema si cum ati rezolvat-o. 
Multumesc

thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut, de ceva timp ma confrunt cu probleme la electroventilatoare si anume, nu pornesc nici daca se supraincalzeste apa si nici la comanda AC. AC-ul functioneaza intermitent cand stau pe loc pentru ca nu are cine sa raceasca agentul refrigerant sau functioneaza normal cand sunt in mers. Am pus ventilatoarele pe direct si functioneaza dar numai cu firele principale inversate si la turatie maxima. Nu stiu ce rol au celelalte doua fire mai subtiri si cum sa le verific. Stiu ca normal ar fi ca ventilatoarelesa functioneze cu firele asa cum sunt puse din fabrica pe culori si rog pe cunoscatori sa ma lamureasca cum ar trebui sa verific si ce parametri ar trebui sa-mi dea la firele de la mufa masinii si ce ar trebui sa-mi dea la mufa ventilatoarelor.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scaneaza si vezi ce erori ai pe motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am facut scanare nu mi-a aratat nimic despre ventilatoare, si am scanat de doua ori. doar o problema cu senzorul de temperatura combustibil pe care am remediat-o dealtfel (fir intrerupt). daca mi-ar fi spus testerul ceva as fi avut o pista de urmat. nu inteleg de ce ventilatoarele primesc curent doar cu fisele inversate.

Multam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salutare,cu rugaminte de ajutor la cunoscatori....ventilatorul mare s-a dus,nu stiu de cand ....vreau sa-l schimb dar, tot ce gasesc de la febi bilstein are 345 mm dar in schimb are 9 lamele nu 7 cum am eu pe ventilatorul vechi...cautarea am facut-o pe google dupa codul scris pe piesa veche....si inca o intrebare,fara ventilatorul mare montat inapoi pot sa circul 1-3 zile pana se monteaza piesa noua ???...multumesc si astept indicatii

15310433244702270322187773360439.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce masina/motor vorbim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!