Jump to content

Distributie La 160000 Km ?


rikimario
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor, am o Skoda Octavia I (tour) combi ALH din 2003 si am cu ea 158xxx km si vreau sa stiu daca e bine sa schimb cureaua de distributie cat mai repede sau nu ?

Problema pentru care m-am decis sa intreb in stanga si in dreapta e deoarece vreau sa plec in concediu si am de mers undeva la ~ 6000 km, deci mult peste 160 mii. Cureaua a mai fost shimbata la 90000 km.

Unde imi recomandati sa schimb, neaparat la o reprezentanta ? are ceva daca schimb la un service normal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius_antonio

Conteaza ce vechime are distributia existenta pe masina si pentru cati km a fost montata.

O poti schimba la orice service care iti ofera garantie atat la piese cat si la manopera,dar pe care sa-l mai gasesti dupa cateva luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci masina are acum 158xxx km, distributia a fost shimbata la 90000 km, vreau sa stiu daca trebuie sa o schimb acuma....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel distributia se schimba la 90.000 km. Deci urmatorul schimb ar fi la 180.000 km. Asta in cazul in care km sunt reali si chiar a fost schimbata distributia la 158kkm. In conditiile astea, nu are rost sa o schimbi acum.

Deci masina are acum 158xxx km, distributia a fost shimbata la 90000 km, vreau sa stiu daca trebuie sa o schimb acuma....

Cred ca s-a inteles intrebarea ta inca de la inceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit hbogdan....conteaza ce kit are pe masina. Exista 3 modele 90.000km, 120.000km si 150.000km. Cum din pacate ai zis ca a fost schimbata la 90.000km nu poti sa stii cu ce kit te-ai ales. Pe la 170.000km zic sa o schimbi daca nu constati ca este ceva in neregula cu ea.

ALH intre MY2002 si MY 2004 au kit-ul de 120.000km din fabrica. Din MY2005 venind cu cel de 150.000km cu curea din kevlar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea e din iulie 2004 deci e MY 2005 si schimbarea e la 150.000 km. Atentie: urmatoarele schimbari se fac la 60.000km nu la 90k km, 120k km, etc. Deci trebuia sa o schimbi la 150k km.

LE Nu sunt sigur dar a lui nasa-miu e MY2007, fabricata in 2006 si distributia scrie ca se schimba la 180k km.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce se fac schimbarile urmatoare din 60k km in 60k km? Daca folosesti aceleasi materiale ca si la original?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru nu inteleg nici eu, daca distributia mea a fost schimbata la 90000 km, cand trebuie sa fie urmatoare ?

Alextz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce se fac schimbarile urmatoare din 60k km in 60k km? Daca folosesti aceleasi materiale ca si la original?

Nu gasesti aceleasi materiale ca original !

Sunt la servici acum dar maina ma uit in carnetul de service sa vedem ce scrie acolo.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu inclin sa cred ce a zis @al_bundy.

Stiu ca sa ofera garantie de 60000 de km, cel putin asa mi-au zis mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat in carnetul de service si nu scrie nimic, deci urmatoarea teoretic tot la acelasi interval. Dar depinde de ce curea se pune si cat ofera garantie.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci? Pe tdiclub oamenii folosesc 100.000mile T-belt adica 160.000km (150.000) in Europa. Si multi de acolo chiar respecta aceste specificatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca garantia are legatura directa cu nr. de km la care se schimba teoretic cureaua (Rapier avea "problema" asta cu un kit de x k km iar garantia era de 60k km :) )

Avind MY 2002, cureaua se schimba la 120 mii km; operatia am facut-o la 100k km si mi s-a zis ca ne vedem peste alta suta de mii km pt aceeasi operatiune.

O sa ma uit si eu ce scrie in cartea masinii, desi cred ca e irelevant intervalul de km la care se face operatia asta pentru ca se tot modifica materialele din care sint facute aceste elemente

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, ca sa ramai 'on the safe side', schimbi curelele cand expira garantia lor, daca aceasta exista si e stipulata in scris.

Mie mi-au recomandat la 60kkm, poate altora la 90kkm, altii recomanda la 120kkm... Prima data am pus Contitech, acum mi-am luat Bosch.

Fac cam 30kkm pe an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia uitati-va ce spune Contitech aici:

Alextz are dreptate, se schimba in functie de anul masinii si tipul de motor, la 2003-2004 TDI ALH este de 100.000 mile adica 150.000km, dar eu o sa o schimb la 120.000km, parere personala.

Pages_from_liste_pkw_usa_timingbelts.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer tot nu am inteles cand trebuie sa schimb cureaua de distributie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT. Deja vu? Ajungem la asemanarea cu intervalele de schimb ulei, unde e recomandat la 15.000 si noi schimbam la 8-10.000, ca, deh, e Romania.

rikimario, ca sa intelegi este suficient sa citesti SI postul lui al bundy

se schimba in functie de anul masinii si tipul de motor, la 2003-2004 TDI ALH este de 100.000 mile adica 150.000km

Adica atunci cand vei ajunge la

90.000km (data ultimei schimbari) +

150.000km (intervalul de schimb pentru MY2003 -

30.000km (scurtezi intervalul pentru siguranta) =

----------------------------------------------------------

210.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

The information relating to timing belt replacement intervals is additional to the main purpose of this manual but is included to provide guidance to garages and for customer advice.

Where possible the recommended intervals have been compiled from vehicle manufacturers' information. In a few instances no recommendation has been made by the manufacturer and the decision to replace the belt must be made from the evidence of a thorough examination of the condition of the existing belt.

Apart from the visible condition of the belt, which is explained fully later in this section, there are several other factors which must be considered when checking a timing belt:

1. Is the belt an original or a replacement.

2. When was the belt last replaced and was it at the correct mileage.

3. Is the service history of the vehicle known.

4. Has the vehicle been operated under arduous conditions which might warrant a shorter replacement interval.

5. Is the general condition of other components in the camshaft drive, such as the tensioner, pulleys, and other ancillary components driven by the timing belt, typically the water pump, sound enough to ensure that the life of the replacement belt will not be affected.

6. If the condition of the existing belt appears good, can you be satisfied that the belt will not fail before the next check or service is due.

7. If the belt does fail, have you considered the consequences. If the engine is an INTERFERENCE type then considerable expensive damage may well

be the result.

8. The cost of replacing a belt as part of a routine service could be as little as 5 to 10% of the repair cost following a belt failure. Make sure your customer is

aware of the consequences.

9. If in doubt about the condition of the belt - RENEW it.

10. Refer to the General Instructions section for further information relating to arduous or adverse operating conditions, inspection and service replacement.

mai multe amanunte pe site la www.gates.com, inclusiv intervale de schimb aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta stiam ! :)

ideea e in felu urmator intrevalul de schimb al curelei depinde de la o masina la alta de obicei cu cat e mai curbat traseul curelei se duce mai repede !

oricum 60 000 km sf asa e si al renult si la 60000 dadem cureaua jos ca noua si role la fel !!pana al urma am renuntat a le schimba la 60 000 si leam schimbat la 100 000 ca la celelte masini si nu am avut probleme !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La schimbareaq distributiei trebuie tinut cont de rulajul masinii (daca mergi mult in oras o schimbi la maxim 90.000. chiar daca in carte scrie 150.000. , daca mergi mai mult afara o schimbi la 150.000.) De ce? Fiindca uzura curelei este diferita, mai precis daca mergi in oras, la 2500 de ture in viteza a doua sau a treia, parcurgi cam 45 -50 km, in exterior la aceeasi turatie in treapta a cincea faci 100 -120 km,rezulta ca in oras motorul se invarte mult mai mult ca sa parcurga acelasi numar de km efectuati in exterior, deci uzura este aproape dubla. De aceea 150.000. de km in exterior ar fi cam echivalentul lui 90.000. in oras.

La schimbarea distributiei trebuie tinut cont de rulajul masinii (daca mergi mult in oras o schimbi la maxim 90.000. chiar daca in carte scrie 150.000. , daca mergi mai mult afara o schimbi la 150.000.) De ce? Fiindca uzura curelei este diferita, mai precis daca mergi in oras, la 2500 de ture in viteza a doua sau a treia, parcurgi cam 45 -50 km, in exterior la aceeasi turatie in treapta a cincea faci 100 -120 km,rezulta ca in oras motorul se invarte mult mai mult ca sa parcurga acelasi numar de km efectuati in exterior, deci uzura este aproape dubla. De aceea 150.000. de km in exterior ar fi cam echivalentul lui 90.000. in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ca ne-ai luminat....poate ne zici si noua la ce viteza medie a fost gandita cureaua de distributie? Ca asa poate o schimbam la 62.231 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Document oficial din Cehia:post-2597-1214642567_thumb.jpg

Asa ca baieti de la service stiu de ele , dar de ce sa nu faca un ban in plus ca replica :"Suntem in Romania domne, aici avem praf etc" merge la multi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sint pe acolo cuvinte pe care nu le inteleg... ai cumva o traducere? :D

Eu nu stiu daca ei stiu sau e o poveste ce se propaga din inertie ca si pe forum... BAI NU AUZI CA LA 90K KM SE SCHIMBAA CUREAUAAA... (iar eu ma luptam cu morile de vint spunind ce scrie in cartulia masinii mele) si punct. :)

:D bine ca s-a mai lamurit un mister pe forum :D ^_^

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu. Dar stiu ca masina mea e 05.07 deci intra clar la 150.000km. Poate o sa o schimb la 120-135k km preventiv dar nu la 90k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!