Jump to content

Octavia GPL


wormostar
 Share

Postare recomandată

Pai ce vrei mai bine de atit la 1,6 ??? :icon_thumright:

Daca ai bagat alt firmware la ECU benzina e posibil sa mearga, in caz de schimbat timpi gaz ramine in bucla inchisa si e controlat de ECU benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moog

    20

  • zafycom

    13

  • 120 L

    12

  • catalin_911

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu vreau nimic domnu' sint multumit de consum...

Am cam acelasi consum ca pe Cielo dar cu vreo 20kW in plus...

Am schimbat/modificat harta injectie pe GPL nu benzina...pe ici pe colo i-am marit , prin altele am micsorat...

De aia zic ca nu stiu ce o sa iasa acum...

Da' se poate schimba/verifica/modifica timpii pe benzina? Adicatelea un fel de "tiuning" ? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la consumul de benzina, Fabia 1.2 HTP mananca ca si Octavia 1.6 MPI. Deci nu e de mirare ca pe GPL ia la fel, chiar putin mai mult.

Facand comparatie intre masele celor 2 masini, cat si diferenta de cilindree si putere, comentariile sunt de prisos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo de consumuri la motoare mici e de porc...

am studiat cind am cumparat octavia.

la regimuri lejere si fara incarcare mare se scot consumuri mici , dar in rest consumurile sint la fel sau mai mari.

nimeni nu spune ca ai consum relativ mic la sarcina mare.

aceeasi chestie si la motoarele noi fsi etc.

mai degraba scoti consum mic cu cilindree mare in conditii mai grele.

ideal ar fi un motor de 1.8... 2l bine reglat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un consum de 8.55% dupa 5562 km parcursi de la montaj.

A vazut si sarcini mici, si mari. Masina plina, drum de munte viteza 1 aproape tot timpul. A vazut si asfalt bun cu viteza pana la 160 km/h etc.

Clima cam 50% din acesti km.

Deci am exploatat-o foarte variat. Este vorba despre masina din semnatura. Daca iau un calcul de doar 6.5% pe benzina tot am castigat deja cam 500 RON la alimentat.

Pana acum multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

x-tremist: e adevarat ca masa de 1,2t la gol isi spune cuvintul la mine dar e bine ca e caroserie solida.

Moog: da' ce ai domnu' ca porcu meu ii bun si manca tot din troaca... :biggrin:

Revenind...papa doar cit ii dau. E normal ca la 2500-3000 rpm in a 5-a sa scoata consumuri f bune dar daca mere la 4-5000 rpm un motor de 1,6 haleste cu mult peste al meu.

Aici totul tine de cutie. La motoarele mai mari ai de regula o treapta a 5-a foarte economica rulind la turatii joase. La al meu e treapta de forta oarecum din cauza raportului cp/kg slab...

Sunt de ex fabii cu motor de 1,0l si care scot consumuri de viteze mari ( 120-140 ) mai bune decit cele cu 1,2 din cauza treptei a 5-a mai economica.

Despre schimbat harta gpl...nu faci decit sa aduci ECU benzina la limite si risti sa aprinzi becul galben. ECU benzina oricum va corecta timpii de gaz si vei avea aceleasi performante putere/consum.

Daca umblii la harta de benzina e altceva. Trebuie avut grija mare acolo ca sa nu distrugi repede catalizatorul din cauza amestecului bogat.

jagoman: Eu in 4000 de km am scos deja vreo 800 de lei amortizare.

Si sa stii ca cel mai bun consum l-am scos cu gas de la Lukoil Sibiu...:P

Au pompa corecta dar e 2,63 lei /l acolo !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as fi avut si eu trafic urban de Bucuresti, cu consum de 11-12% benzina si aprox. 14% GPL si la mine ar fi fost mai mare economia.

Oricum de la inceput mi-am facut calculul de amortizare, si la conditiile mele de trafic mi-a iesit cam 20-25kkm. In timp cam 12 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut ceva probleme dar nu cu instalatia.

Clapeta de acceleratie mi-a jucat ceva feste. Dupa pornirea la rece apareau fluctuatii de turatie foarte mari mai mai ca dadea sa moara motorul, iar pe gaz nu mai avea aceeasi forta.

Am curatat clapeta si am calibrat-o si acum parca e alta masina.

In schimb consumul parca imi tot pare maricel in exterior cam 9%. Cei drept nu am incercat sa merg mai lejer si cat mai putin cu ac-ul.

Per ansamblu foarte multumit de instalatie pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Primul inconvenient al instalatiei GPL.

La montare sau taiat furtunele ce duc la radiatorul aerotermei si nu sau strans bine colierele probabil sau au cedat in timp drept urmare am pierdut putina apa, sa rezolvat prin strangerea colierelor.

Am facut cam 7000 km cu instalatia si sunt foarte multumit , in afara de faza asta cu apa nu au mai fost probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai bre ca asta e de la sine inteles...coliere nestrinse, cabluri spinzurate de aiurea :)

La mine s-a crapat un T-u dupa 3 zile...nu s-a terminat saptamina si-l schimbam duminica pe la servici si pe al 2lea...

Azi am revenit la diuzele de 1.75 cu 1.2 bari...s-a reusit suprapunerea celor 2 "curv(b)e"...erau calare pe situatie... :)

Sa vedem evolutia erorilor si consumului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e montata la tine dar la mine sincer nu sut fire si mate aruncate aiurea. Si nu ma asteptam sa picure, cu toate ca daca ma gandesc bine cel care a montat colierele alea mia spus ca e de preferat sa le verific la o anumita perioada, probabil stia el ce stia. Oricum inca odata le multumesc celor de la Buzau pentru ce au facut. Ii recomand .

Modificat de zafycom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai din principiu Laurentiu nu face treaba de mintuiala...

Tocmai asta il deosebeste de restul atelierelor din tara ; montajul la mine a durat vreo 6 ore si s-a lucrat cu mare atentie.

E drept ca poate vreunul din baieti mai greseste citeodata dar per ansamblu nu am citit pe forumuri despre lipsa lor de calitate.

Azi am facut si eu o verificare la toate furtunelele ca sa vad ce si cum ; e totul ok dupa 6500 de km.

Nota proasta la BRC: T-urile de la lichid racire sunt de plastic in loc de alama...

Au inceput si firmele de renume sa puna in kit componente mai slabe...asta e, pina acum nu sunt probleme. Ramine de vazut daca o sa crape la frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cine stie daca instalatiile GPL iau in calcul sondele lambda sau nu?

Adica corecteaza amestecul functie de ce zice sonda sau nu?

Nu am gasit nimic elecvent decit unele pareri contra sau nu...

Nimic serios...multi zic ca e pt afisare si reglaj in mers...

Daca stiti un link ceva / documetatie referitor la cum lucreaza ECU GPL + sonda in special STAG puneti un link pe aici pls...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

ECU GPL nu are legatura directa cu sondele Lambda dar el emuleaza timpii de injectie de la ECU- benzina care e corectat de sonde => corectia timpilor de gaz in functie de sonde.

Ceva consumuri de iarna la octavia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata Soare :))

Dupa 1 luna aflai raspunsul.

Cica BRC Plug&drive full ar sti si din astea.

Consum de iarna 12-13, cam multicel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul la GPL iarna este normal sa creasca deoarece toti stim "nu-i asa" ca la temperaturi joase gazul este mai dens deci automat va creste consumul.

Apropos @Moog ma gandeam cum sa merg mai mult pe GPL dimineata decat pe benzina avand in vedere ca amandoi mergem cate 7 km apoi oprim motorul iar jumatate aproape e mers pe benzina, si cred ca cea mai buna varianta e de pus o jucarie cu bujii incandescente cum ziceai tu sau webasto sirocol care ar incalzi apa in motor iar dupa aceea am porni si noi masina mai domneste. Ma gamndeam si la varianta cu modificatul temperaturii gazului in softul GPL dar automat va consuma mai mult (daca scad de la 35 grade cat e acuma si pun la 20 grade sa treaca pe GPL....fiind mai rece e mai dens...).

Pe net am vazut webasto pentru benzinare de la 100 euro la 500 euro cu ceas cu tot tacamul.

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog: Exista un plug & drive si trial ? :)

Mda...s-ar putea sa fie o explicatie chestia cu densitatea dar teoretic ECU benzina "tre sa se sesizeze" si sa micsoreze timpii de injectie. In practica e f posibil ca la unele motoare sa nu se intimple acest lucru, motiv pentru care si mie mi-a "explodat" consumul la temperaturi sub -5 grade.

Ce solutie ar fi in acest sens pentru injectii ?

( La carburatie stringeam manual debitul de gaz si basta...)

Si ca fapt divers taximetristii cu logan nu au probleme de genul acesta...

sp0nsoru: Acum la cit ai setat trecerea ?

Eu am setat la 25 pe automat si e ok caci si asa trece f greu din cauza ca nu am scut si se incalzeste extrem de greu lichidul...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am lasat la 30 grade cu toate ca era mai bine la 35 grade datorita denistatii gazului si nici nu ma stresez mult de benzina atata timp cat o bag din Ucraina la un 3,5 lei iar gazul undeva la 2,2 lei. Ma gandesc sa achizitionez un sirocol sa montez pe masina si asa doar pornirea sa o fac pe benzina cel putin iarna caci atunci sunt problemele mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog: Exista un plug & drive si trial ? :)

Iep cica varianta standard e fara link cu ECU masina, care cica ar face si ECU GPL adaptiv , adica ar tine cont de sonda si alte prostii de senzori...dar asta e o poveste...nu am vazut inca montat asa ceva...

Eu am setat la 20 grd... consuma ceva mai putina benzina dar s-a marit consumul pe GPL :)

Varianta Sirocou sau Webasto e prea costisitoare...cica vreo 800-1000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La dacie era usor si simplu de reglat, dar trebuia sa umblu la reglaje dupa fiecare alimentare...cel putin la aer...

Acum ECU regleaza tot dar in functie de mapa data.

Mapa trebuie sa aiba o corectie in functie de temperatura si presiunea gazului din rampa. ( La BRC exista senzor de presiune si temp in rampa )

Aici sunt sigur ca am o problema si trebuie intervenit la corectii. E motivul nr 1 pentru care se consuma mult la motor rece ( < 70 grd ) si la temp ext sub -5 grd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica corectii de temp se dau prin tarile nordice, unde aia au temperaturi f scazute...

Hai sa facem un calcul, la mine de ex producatorul zice oras 10l/100.

Real la nebuneala din Iasi as scoate cel putin ~11-12.

Pe GPL scot ~13-14 daca pun la socoteala si benzina consumata la porniri.

Eu zic ca consum mai bun oricit ai regla-o nu prea pot sa scot.

Senzorul de presiune si temp sint dupa cite am citit majoritar pt trecere benzina-GPL si invers in conditiile setate.

La STAG 300 PLus este si reglajul temp/timpi injectie dar se face manual si habar nu am dupa ce as putea sa ma iau pt asta.

Hmm, cred ca s-ar putea ceva, tot sonda 1 dar si temp pe catalizator sa fiu sigur ca sonda lucreaza la parametri, ca e incalzita...o sa studiem problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In oras conteaza mult setarea data pentru mers in bucla deschisa caci intra f des in aceasta conditie la accelerari. Acolo depinde de mapa data de ECU GPL caci lambda nu mai corecteaza prin ECU benzina timpii de injectie. Daca ii dai acolo un -20% fata de cit ai acum o sa-ti scada la max 12 consumul in oras.

La extraurban in schimb am scos diferente f mari in aceleasi conditii de incarcatura si drum. ( asta toamna la + 10 grade 7,5/100 iar acum pe -14 grade am scos 10/100... )

Se impun clar corectii ( inclusiv incarcarea unei imagini pt tarile nordice cum ai zis ) caci si la noi sunt temperaturi nordice :)

Daca nu exista mapa, se poate umbla manual...nu-i bai.

La mine e prima iarna pe gpl cu injectie deci este in teste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conditiile de drum sint cu totul altele la diferenta de 25 grade...

Incearca si tu un "carton" in fata radiatorului...

Revenind...

Bunnnn... si cum reglajul pt oras?

Eu de ex in group 32 am 1= -7.8 si 2=intre 0 si -2

Adica oarecum se pupa cu ce zici tu, acceleratiile pe oras si relantiul e bogat...

Dar cum dreacu imi dau seama in ce zone a timpului de injectie sa modific? Fara sa stric 2-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am carton demult..:)

Pune un print-screen dupa toata mapa sa-mi dau seama.

Ai modificat ceva sau sunt stock ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E modificata harta dupa sonda lambda.

Merge f bine. Consum acceptabil.

Dar inca nu m-am prins 100% care-i treaba cu group 32 1 si 2.

Si cum naiba reglez si chestia asta...oricum e in marja de eroare +-14% dar nu e optim...

De pe harta nu prea ai cum sa-ti dai seama...

Tu parca ai Bigas...

TRe' sa caut un sapator ca mine cu STAG 300 Plus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!