Jump to content

Alternator - probleme electrice


lucianu
 Share

Postare recomandată

Am avut si eu aceeasi problema. Mi s-a topit cablul si carcasa de la sigurante.

Am fost la un service cu masina unde au masurat tensiunea de incarcare : 13.4v.

Electricianul a zis ca tensiunea de incarcare e prea mica si din aceasta cauza cablul respectiv e suprasolicitat.

Mi-a schimbat releul de la alternator...tensiunea a crescut la 14.3v la ralanti fara consumatori, 14.1 cu totzi consumatorii si surpriza ..... cablul ramane rece.

Deci se pare ca e foarte importanta si tensiunea pe care o genereza alternatorul.

Nu am putut sa ma abtin pentru ca nu stiu daca vei citi .... pe tine te-a pacalit putin cel de la service ...

- si eu, se pare ca multi altii am avut aceeasi problema ...din intamplare, umbland pe la motor / baterie am atins din greseala aceasta borna si m-a ars la degete iar capatul cablui de Cu avea o culoare inchisa ... aceasta se datoreaza papucului care se pare ca este neadecvat pentru aceasta legatura;  eu l-am schimbat cu unul ca cel din imagine (papuc cupru stanat 16/6)  si am folosit o presa; bineinteles ca am scos si o bucata din cablul vechi deoarece era copt si l-am inadit folosind o mufa de imbinare, tot din cupru stanat si folosind presa (la presare, la papuc am folosit o combinatie intre bacuri 16+10 pentru o presare mai buna); 

- ideea este ca nu are treaba releul de la alternator cu incalzirea cablului ... probabil ti-a curatat papucul si nu ai observat tu ....

DA, este importanta tensiunea generata de alternator, DAR NU PT ACEST DEFECT !

post-110980-0-37302400-1410031050_thumb. post-110980-0-44150800-1410031058_thumb. post-110980-0-72576300-1410031064_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, azi am pornit si eu masina si am facut o scanare mica. in modul engine la measure blocks la grupul 006 sau 008 imi arata o tensiune care varia de la 12,850 la 13,200 e normal ? cred ca este tensiunea de pe baterie, nu aveam nimic pornit. stie cineva cum se schimba releul de incarcare sau grupul de diode ? multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam mica tensiunea. Normal releu regulator il poti schimba fara sa dai alternatorul jos. La Bosch e chiar usor, la Valeo ceva mai greu iar daca e Delco Remy sau Denso trebuie demontat jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut spui ca se da usor jos releul de Bosch ,mde incarcare, fara demontarea alternatorului ?

Cum se face ?

Am inteles ca trebuie curatat si colectorul alternatorului?

Eu am tensiunea de incarcare intre 13,8 si 14 depinde de ora peste zi .

Am Golf 4 1.6 benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la Bosch se poate da jos cu alternatorul pe masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut, a schimbat careva regulatorul de tensiune la un Golf 4 1.4 AXP? AL meu are probleme si vreau sa-l schimb, insa nu stiu ce sa cumpar. Pe al meu scrie Bosch 14V. Pe Epiesa am gasit de la Mobiletron, scrie la ei ca e pt 14.5V, e asa mare diferenta daca iau asa? Si arata la fel. De altfel, la cel care e acum pe masina, la mufa scrie L DFM, iar cel de pe EPiesa, desi arata la fel, si e aceeasi mufa, scrie L FR.

http://www.epiesa.ro/regulator-alternator-vw-golf-iv-1j1-1-4-16v-mobiletron-vr-b254/8799/100351/idprod-574558876/

DSC_0002.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 02.08.2010 at 17:23, anemarie213 a scris:

Buna ziua,

am si eu o problema. Saptamana trecuta mi s-a descarcat bateria intr-o noapte de tot. Am cumparat alta baterie si arata consum foarte mare in momentul in care motorul era oprit si fara alti consumatori. Azi am fost cu ea la reprezentanta si mi-au spus ca alternatorul e de vina, ca de incarcat incarca, dar stand pe loc consuma foarte mult, si ca e ceva din el si ca ar trebui sa il schimb cu totul. E totusi posibil sa fie de la o dioda arsa sau altceva si sa nu fiu nevoita sa schimb tot alternatorul?? In mers este ok. Incarca foarte bine, nu imi arata nimic pe bord, nu a dat nici o eroare....dar stand pe loc are consum parca de 4A..... Ce sa fac? Sa schimb alternatorul cu totul sau sa cer si o alta parere???

Același defect a apărut și la mine. Ca soluție de urgență am cumpărat un alternator uzat și din fericire era ok și am rezolvat problema dar am dorit să văd care este problema cu al meu. Am demontat blocul de diode și cu atenție am desfăcut legăturile dintre diode și bobinele statorului iar apoi le-am verificat individual și am constat că toate sunt bune și nici una nu este în scurt cu masa. Am verificat și bobinele statorului și de asemenea toate par a fi ok și fără să am scurt între ele și masa. Am măsurat rezistența rotorului la axul periilor și aici am o rezistență de 3,4 ohmi. Știe cineva ce rezistență trebuie să aibă rotorul pentru că nu știu ce altceva putea să îmi provoace consumul de 3,7 A înainte de înlocuirea alternatorului? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Buna ziua , Am si eu un necaz cu incarcarea la un golf 4 2006 , mergand pe autostrada s a aprins becul rosu in bord cel cu bateria pentru o secunda , Totul bine frumos , peste doua zile aceasi treaba , mai des si cu durata mai lunga .Are cineva idee ce poate fi . Am oprit motorul , cu o cheie am batut in alternator problema fiind remediata pentru o zi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Cărbuni, colector uzat, etc. Trebuie desfăcut și verificat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin . Am un releu cu carbuni la mine , pot oare sa l schimb in parcare fara sa dau jos alternatorul?

IMG_20190424_093706.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

buna ziua.

dimineata la pornire dupa aproximativ 1minut mi-au aparut zgomote sub capota.

am observat o scadere a turatiei alternatorului (insotita de un huruit) si ocrestere brusca (insotita de o pocnitura scurta si culisarea intinzatorului curelei accesorii).

am conrolat tensiunea 14.2 v in turatie si12.3 v la scaderea turatiei.

imi poate exolica problema cineva? multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici o explicatie doar un rulment care este in coma. Dai jos cureaua si cu un pistol de aer sufli in alternator vezi cam ce zgomote se aud si ne anunti. Bafta.

Modificat de vasiuca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper ca se va vedea

videoc;ipul este prea mare

Modificat de 06dab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/25/2019 at 9:17 AM, EEXCALADE said:

Da,poti

Am uitat sa mentionez ca am reusit cu greu sa schimb releul de incarcare. Intradevar carbunii erau gata.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua , am si eu o problema la alternator. Am mare nevoie de in sfat cu privire la problema mea cu alternatorul , am un golf 4 din 2001 , 1,6 benzina si imi arata in bord eroare la alternator , imi apare bateria in bord si dupa se aprind toți martorii si se opreste brusc motorul . Am schimbat releul , cărbunii si puntea de diode , bateria are 2 ani si imi face la fel , cum sa rezolv si eu problema ? Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Scuze de lipsa de reactie la subiect , dar am comandat fulie si am schimbato si e ok !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

           Salut!

          Am descoperit o problema la sistemul de incarcare, respectiv capatul cablului de la alternator, in tabloul de pe baterie, se incingea, caderea de tensiune, intre cablu si papuc, era de 0,6V cu consumatori. Am taiat, am sertizat un papuc ca cel din postul lui Direx, si am scapat de problema, insa, tot atunci am remarcat ca au inceput sa palpaie luminile. Masurand cu doua multimetre bune, am gasit 14,6 - 14,7V, aparent alternatorul functioneaza corect. Am suspectat o componenta alternativa si am verificat cu osciloscopul, tensiunea de la iesirea alternatorului si exista un riplu de aproximativ 4V varf la varf. Asa arata tensiune, cu riplul, in prima poza, fara consumatori, in a doua cu mai torti consumatorii porniti.

Suspectez puntea de diode. In orice caz, un releu original Bosch e 175 lei, unul aftermarket 80-90 lei, iar o punte de diode 150-200 lei. Oare sa risc sa iau un alternator de la dezmembrari?

IMG_20200110_081053.jpg

IMG_20200110_081008.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am gasit un alternator in stare perfecta si mai nou decat al meu, i am schimbat doar fulia, nu imi placea cum lucreaza. Am vechiul alternator care e in stare foarte ok, intre timp i am schimbat si rulmentii, daca vrei sa faci probe pot sa ti l imprumut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

A schimbat cineva doar diodele si colectorul ? Unde se gasesc si sub ce  cod ? 

Rulmenti am luat skf C3 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Da, se pot schimba. Cumperi cu codul de pe alternator, colectorul si puntea de diode nu au coduri. Atentie, la Valeo nu le poti schimba, diodele sint capsate direct in carcasa alternatorului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 13.09.2014 at 19:49, Calin78 a scris:

E cam mica tensiunea. Normal releu regulator il poti schimba fara sa dai alternatorul jos. La Bosch e chiar usor, la Valeo ceva mai greu iar daca e Delco Remy sau Denso trebuie demontat jos.

Am restaurat alternatorul....rulmenti rotor carbuni actuator....

Ptr ca aveam probleme...ramaneam pe strada....acum bateria cu motorul pornit imi arata 10.35 v......de ce????am eroare care zice ca clema DF alternator semnal implausibil plus o alta erroare 01117.....ce paote fi????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/17/2020 at 9:57 PM, Meni said:

Am restaurat alternatorul....rulmenti rotor carbuni actuator....

Ptr ca aveam probleme...ramaneam pe strada....acum bateria cu motorul pornit imi arata 10.35 v......de ce????am eroare care zice ca clema DF alternator semnal implausibil plus o alta erroare 01117.....ce paote fi????

Fir intrerupt care duce la alternator , deasupra la electromotor ai o mufa mare cu 4 pini , vezi daca nu e intrerupt ceva acolo . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A mai patit cineva asa?

Motor pornit:

Measure Blocks 004 arata incarcare 14.0.V

Aparatu de masura pe bornele bateriei : 14.3V.

De ce asa mare diferenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi eu am observat că pe vagcom apare tensiunea ceva mai mică decât cea la borne, dar nu mai ştiu exact cât. Probabil că şi multimetrul are ceva eroare, oricum nu trebuie să-ţi faci probleme. Cea mai valabilă este măsurarea la borne cu un instrument bine calibrat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!