Jump to content

Alternator - probleme electrice


lucianu
 Share

Postare recomandată

Salut,

Deci ... am o problema si fiind plecat din oras pentru weekend inca nu am ajuns la un electrician auto

In timpul mersului a inceput "meciul" ... s-a aprins martorul abs, apoi stergatoarele au inceput sa mearga la viteza mai mica si sa mi se stinga de tot luminile din bord la apasarea franei ...

Am stins tot ce puteam inafara de motor si miam continuat drumul pentru ca ploua si nu aveam ce face unde sa merg pt ca eram plecat din oras ...

Cand am ajuns la destinatie am ridicat capota sa ma uit ce s-a intamplat, am trecut direct la baterie, i-am luat capacul si apoi am desfacut cutia de sigurante principala unde sunt facute plecarile principale la consumatori.

Prima borna de la cutia de sigurante era carbonizata, pe langa fuzibilul cu notatia 110A (nu era ars la mijloc fuzibilul ce era ars chiar langa piulitza si sub) cablul este cel de culoare neagra, i-am urmarit traseul si este cel care merge la alternator (btw nu pot pune la loc clipsurile de la cutia bateriei sub nici o forma).

Ca sa mearga totusi pana fac rost de un alt fuzibil l-am inlocuit cu un conductor monofilar de 1,5mm de cupru m-am gandit ca tine si ala atat.

Borna aceea si cablul se incalzeste foarte tare in continuare, dinspre clema spre alternator mai ales cand un consumator important este in functiune.

I-am schimbat pozitia trecandul pe el in pozitia cablului rosu astfel incat totusi sa mearga cablul cu probleme prin fuzibilul ramas de 110A si cablul rosu prin conductorul de cupru (pana fac rost de fuzibil sau ajung la electrician)

Am facut tot felul de masuratori cu un aparat cerut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep, dar poate te ajuta la ceva acest topic.

Numai bine, bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pricep, dar poate te ajuta la ceva acest topic.

Numai bine, bafta !

Super ... howto sper sa ma ajute oricum ma pune in tema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curata cu smirghel foaret bine contactele care pleaca de la baterie(cel rosu si negru )care sunt incalzite din cauza unui contact imperfect,si poti sa le fixezi direct pe baterie prinse cu piulita pina ajungi la electrician

trebuie verificat daca mai ai montati alti consumatori inafara de cei ai masinii (proiectoare sau instalatie de mizica da putere mere)pt a vedea ce cunsum au si de unde sunt legati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegii mei din ungaria scot acel fir de pe siguranta si il pun direct pe borna + sub piulita si daca stam sa gandim un pic, ne dam seama ca majoritatea masinilor din lume au acel fir direct cu bateria .acum este firesc sa se incalzeasca acel fir de cupru pt ca ai dat consumatori si pe deasupra (daca faci un test ) bateria insasi pana se va reincarca va fi un consumator destul de serios.spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat problema, am lasat in acelasi loc cablul dar l-am curatat klumea cu smirghel si am lucrat putin si la clema astfel incat si partea din clema care era pe izolator am curatato si am fixato direct pe cablu, pe langa asta am mai adaugat si niste conductor de cupru strans bine dupa cablul multifilar pe care l-am dezizolat imediat dupa clema. conductorul de cupru este si el legat sub clema si strans bine cu piulita .... rezultat ... firul nu se mai incalzeste chiar deloc sau poate insesizabil.

Problema remediata pana fac ceva sa schimb clema sau mut cablul cum ati spus si voi direct pe baterie ... dar totusi e legat prin cutia aceea pentru ca are fuzibil de 110A sa il pun direct pe baterie cu fuzibil cu tot nu stiu daca are rost ... daca e strans calumea si contactul e perfect nu sunt probleme.

Problema mai mare am acum cu carcasa de la suportul de baterie ce-a din spate de catre filtrul de aer ... nu reusesc nici cum sa o pun la loc clipsurile alea nu intra de nici o culoare la loc... m-am chinuit sa o dau jos putin fara sa se rupa clipsurile dar la loc nu pot nici cum sa o pun =) probabil ma duk la mecanic trebuie sa aiba el putina experienta si la asta sper ... (am dat jos tot suportul de la baterie pentru ca firul de la alternator incalzindu-se in jos spre alternator m-am gandit ca e posibil sa fie undeva dezizolat sau corodat pe sub suport ... dar nu era !!!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa beneficiezi in continuare de fuzibil poti sa muti cablul pe ultima pozitie libera sau mai bine muta toate cablurile si fuzibilele corespunzatoare cu o pozitie spre dreapta, astfel partea topita nu mai afecteaza prinderea cablurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello

Putin cam tarziu vin si eu cu un raspuns ; vad ca ti-ai rezolvat problema ; la mine insa nu sa remediat duar cu curatat si repus firul in functie; nici pe direct (la borna) si nici in caseta de sigurante ; si la mine cand sa topit sa cam dus si cablul pe pluta ; ieri l-am schimbat cu unul asemanator (asta nou e cu 1 mm mai gros) si problema mi sa rezolvat

In caz in care mai pateste cineva si nu remediaza doar cu curatatul asta ar fi urmatorul sfat.

Numai bine si spor la reparat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am avut si eu aceeasi problema. Mi s-a topit cablul si carcasa de la sigurante.

Am fost la un service cu masina unde au masurat tensiunea de incarcare : 13.4v.

Electricianul a zis ca tensiunea de incarcare e prea mica si din aceasta cauza cablul respectiv e suprasolicitat.

Mi-a schimbat releul de la alternator...tensiunea a crescut la 14.3v la ralanti fara consumatori, 14.1 cu totzi consumatorii si surpriza ..... cablul ramane rece.

Deci se pare ca e foarte importanta si tensiunea pe care o genereza alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi ramane aprinsa bateria dupa ce pornesc motorul , am luat borna 10 minute am zis poate o fi o eroare de calculator , ma gandeam o fi de la alternator ca nu mai incarca bateria ? bateria mi s-a apins inainte sa fac poza cu jumatate de ora . stie cineva alt motiv sa se aprinda bateria ?

dsc025091.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ai masurat tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit??? ar trebui sa ai aprox. 14.3v fara consumatori si 14v cu consumatorii mai mari pornitzi.

poate fi defect alternatorul (releul) si/sau fulia (rola) de antrenare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai masurat tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit??? ar trebui sa ai aprox. 14.3v fara consumatori si 14v cu consumatorii mai mari pornitzi.

poate fi defect alternatorul (releul) si/sau fulia (rola) de antrenare....

problema era de la alternator , s-a ars dintr-o data .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua,

am si eu o problema. Saptamana trecuta mi s-a descarcat bateria intr-o noapte de tot. Am cumparat alta baterie si arata consum foarte mare in momentul in care motorul era oprit si fara alti consumatori. Azi am fost cu ea la reprezentanta si mi-au spus ca alternatorul e de vina, ca de incarcat incarca, dar stand pe loc consuma foarte mult, si ca e ceva din el si ca ar trebui sa il schimb cu totul. E totusi posibil sa fie de la o dioda arsa sau altceva si sa nu fiu nevoita sa schimb tot alternatorul?? In mers este ok. Incarca foarte bine, nu imi arata nimic pe bord, nu a dat nici o eroare....dar stand pe loc are consum parca de 4A..... Ce sa fac? Sa schimb alternatorul cu totul sau sa cer si o alta parere???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce service ai fost?!?!?!?

in mod normal alternatorul poate fi reparat .

la service-urile vw ti-l inlocuiesc indiferent de defectiune.....asha ca mai incearca si in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost la cardinal motors....la reprezentanta.....ms de sfat. Ma gandeam sa incerc si in alta parte...ca totusi mi se pare ciudat faptul ca in mers nu are nimic absolut, chiar incarca bateria bine...chestie verificata....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut la toata lumea,

imi poate spune cineva care sunt simptomele pt alternatorul cu probleme ?

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul in sine cred ca se dce mai greu: de obieci releuul de incarcare si/sau puntea de diode este buba. Daca ai relul de incarcare cum am avut eu atunci nu mai incarca deloc si ai batreia rosie aprinsa in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cristianionut

are cineva idee in cadrul alternatorului marca bosch, ce fel de rulmenti are, tipul ? La mine s-a constat ca unul este pe duca si celalalt un pic mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca e desfacut vezi ca scrie pe ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare de la mare...Ghinion, mi s-a dus fulia de la alternator...E greu de schimbat? Are cineva vreun link, ceva? Multumesc anticipat.

Modificat de Ady Man NFS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

am si eu o prbolema cu alternatorul si nu reusesc sa ii mai dat de capat :(

pentru inceput va zic ca de vro 3 luni am observat ca imi variaza intensitatea la faruri(pozitile) si la toate luminile din masina, inclusiv la luminile din bord(inclusiv cele cand e pompa de benzina aprinsa sau frana de mana trasa) si imi scade intensitatea cand dau dezaburirea la luneta sau cand dau de semnalizare. mi-au masurat doi electriceni daca incarca si au zisa ca nu incarca alternatorul. cautand un electrician mai bun, in seara aceasta mi-a schimbat releul de incarcare de la alternator, spre surprinderea noastra alternatorul tot nu incarca, ba mai mult mi sa aprins pe bord si senzorul de la baterie(cred ca asa se numeste) si mi-a scazut intensitatea la toate luminile(inclusiv la xenoanele de pe faza scurta, ba mai mult becul de pe partea stanga se aprindea, iar dupa cateva secunde incepea sa licare puternic si intr-un final sa stins, nu este ars pt ca porneste cand dau iar drumu la faruri dar face la fel)

pana la urma mi-a montat releul meu la loc si mi-a zis ca nu ii da de capat! mi-a verificat firele care intra la alternator, care intra la baterie, care primeste tenisune si care nu, totul functiona bine dupa parerea lui, dar... a sesizat ca mi se incalzeste un fir de la borna de la baterie(firul care iese din panoul de sigurante de la baterie si se duce pe borna +, daca nu ma insel si zice ca am scurt pe undeva), pana atunci nu am mai sesizat ca se incalzeste firul, ar putea sa aiba legatura cu faptul ca a facut de vro 2 ori scurt pe langa alternator(nu stiu cum a reusit) de sa speriat si el. dupa un drum de vro 7 km cu frica am ajuns acasa deoarece pe drum imi tot scadea intensitatea la luminile din bord de parca ar fi fost date pe minim de la buton...

ps: precizez ca de vro 1 an jumate de cand am pus xenoanele pe faza scurta, la 1 din 3 aprinderi mi se dau stergatoarele. are vro legatura cu problema mea? afecteaza cu ceva?

spuneti-mi si mie va rog care ar putea fi problemele si cum se poate remedia situatia? va rog mult :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru partea de alimentare electrica ar fi de vazut ce tensiune este pe baterie atunci cand scade intensitatea.Eu as verifica si firele de la masa, pt ca se poate ca atunci cand o masa sa fie oxidata, circuitul sa se inchida prin alt consumator (bec sau altceva).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am incercat la un service doar cu puntea de diode schimbata si cu acelasi releu de incarcare, cel de pe masina, si tot nu incarca. a ramas ca pe marti sau miercuri vine si ala si sa vad atunci daca functioneaza :(. daca nu merge ce ar trebui sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de schema dar nu ma pricep eu la asa ceva:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!