Jump to content

Martor Baterie


bogdan_cj
 Share

Postare recomandată

Hmm, n-ar trebui sa se arda daca nu pornesti motorul sau ceva, ca daca motorul e oprit n-ar trebuie sa ai comsumatori care sa depaseasca un... 5A sa zicem. Deci e safe pentru aparat. Acum nu stiu cum se comporta la masuratori de lunga durata ca eu n-am folosit, am in dotare cleste ampermetric pe care-l "agat" fie de cablul mare de - fie de cel rosu gros de +.

Incearca totusi sa-l lasi acolo inseriat 1/2 ora, nu pateste nimic.

Abia dupa 1/2 ora, daca ai consumatori mai mari de 20-25mA te apuci de scos sigurante, una cate una (sper ca-ti imaginezi ca usa sofer trebuie sa o lasi deschisa fizic, inchizi cu surubelnita broasca si apoi o "incui", altfel n-ajungi la sigurante :P ).

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • stefanbnd

    28

  • BLiTZ

    9

  • F l o r i n

    8

  • lupo_bv

    8

ok...am inteles este destul de greu... asa imi pare dar o sa reusesc

dar ca sa nu ard aparatul (sa nu risc nu de alta dar nu e al meu) pot sa incui masina cu usa la sofer deschisa....si dupa 30 min sa masor la sigurante cat A solicita fiecare??

Modificat de stefanbnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cata vreme nu pui contactul si nu incerci sa porneste nu este nici o problema cu aparatul de masura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....si dupa 30 min sa masor la sigurante cat A solicita fiecare??

Pai cum sa masori la sigurante? Ampermetrul se inseriaza intr-un circuit ca sa faci masuratoarea.

Deci, s-o iau de la capat ca sa fie simplu si clar ce-ai de facut:

1. deschizi capota motor si, daca ai martor de capota deschisa, trebuie sa scoti cupla de la switch-ul broastei de capota a.i. sa nu o mai vada deschisa pe ceasurile de bord.

2. comuti aparatul de masura pe o scara mare, de ex. 20A

3. slabesti borna + sau -, care ti-e mai la indemana, o, scoti de pe baterie si inseriezi aparatul de masura cu borna respectiva (adica legi cu banda adeziva un cablu al aparatului de masura pe borna bateriei si celalalt cablu al aparatului il legi cu banda de cablul de baterie pe care l-ai desfacut, care sta in aer si nu atinge altceva pe sub capota).

4. te duci cu o surubelnita la broasca de usa si inchizi broasca (usa ramane deschisa) a.i. sa nu mai ai martor de usa deschisa pe bord

5. incui masina cu usa sofer asa deschisa cum e

6. astepti 30 minute. Poti sa stai cu ochii holbati in aparatul de masura sau nu, cert este ca abia dupa 25-30minute poti fi sigur ca au "adormit" toti consumatorii. Vezi ce consum indica aparatul.

7. Daca consumul e mare, depaseste un 30mA (0.03A) atunci te apuci si scoti pe rand sigurante afara din panou si vezi cum evolueaza consumul pe scara aparatului. Deci pe rand le scoti, scoti una, o bagi la loc, mai scoti una, iar o bagi la loc etc etc.

Nu-ti recomand sa scoti sigurantele de la airbag.

Airbagul, calculatorul de motor, calculatorul de ABS, calculatorul de servodirectie NU sunt consumatori, ei raman fara curent inca din clipa in care ai scos cheia din contact. Trebuie sa te axezi pe altele gen clima, confort, alarma, radiocasetofon etc.

E simplu si daca lucrezi cu grija nu ar trebui sa patesti niciun necaz. Aparatul nu ar trebui sa se arda decat daca e prost.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ca sa vezi cata valaga mai are in ea... asa este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul este 0.06 dupa 30-40 min am masurat aseara exact cum spui tu. oricum cred ca am descoperit de la ce era....

daca pornesc motorul o las 1 min, masor incarcarea =14.3. daca dau drumul la clima la lumini la stergatoare , proiectoare, avarii, ceata....tot tot incarca 12.05 si la relanti si la 2000 rpm. dar daca apas butonul de ECON la climatronic incarcarea scade la 13.5. daca las doar clima pe ECON si fara alti consumatori incarca 13.6-13.8.

si daca o opresc, si vreau sa o pornesc peste ceva vreme porneste cu smuciturile de care va spuneam. oricum nu stiu daca asa ar trebui sa faca dar asta este problema 75%. pentru ca saptamana asta am incercat sa merg fara consumatori si nu au fost probleme, pe urma am pornit luminile, iar nu au fost probleme, pe urma am pornit clima si din nou incarca 13.55-13.75 si am dat-o pe auto (fara econ) si incarca 14.2.

Credeti ca este normal ceea ce face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul este 0.06 dupa 30-40 min am masurat aseara exact cum spui tu. oricum cred ca am descoperit de la ce era....

daca pornesc motorul o las 1 min, masor incarcarea =14.3. daca dau drumul la clima la lumini la stergatoare , proiectoare, avarii, ceata....tot tot incarca 12.05 si la relanti si la 2000 rpm. dar daca apas butonul de ECON la climatronic incarcarea scade la 13.5. daca las doar clima pe ECON si fara alti consumatori incarca 13.6-13.8.

si daca o opresc, si vreau sa o pornesc peste ceva vreme porneste cu smuciturile de care va spuneam. oricum nu stiu daca asa ar trebui sa faca dar asta este problema 75%. pentru ca saptamana asta am incercat sa merg fara consumatori si nu au fost probleme, pe urma am pornit luminile, iar nu au fost probleme, pe urma am pornit clima si din nou incarca 13.55-13.75 si am dat-o pe auto (fara econ) si incarca 14.2.

Credeti ca este normal ceea ce face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, lasand la o parte masuratorile pe baterie, 0.06Amperi (aka 60mA) este MULT pentru consumul in gol. Repet, NU ar trebui sa fie peste un maxim-maximorum 30mA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai un coleg, a spus aici ca 0.07 este normal la logan si am verificat. am logan full 1.5dci si atat are 0.06-0.07. la logan nu cred ca am probleme pentru ca este aproape nou...

oricum voi verifica inca odata si o sa postez exact cat imi consuma fiecare in parte

Modificat de stefanbnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite m-ai facut curios, imediat ma duc sa masor la fabia mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. la mine cred ca imi consuma mult si de la dotari pentru ca am masurat la octavia 2, la masina celui a cui este ampermetrul acesta si el are 0.04-0.05, iar eu am 0.06-0.07. dar el nu are climatronic, alarma, maxidot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nicio treaba climatronicul, maxidot-ul. Am mai scris pe mai multe topic-uri unde ai postat problema asta.... ai un consumator ascuns. Ai un consum dublu aproape, fata de maximul admis.....

ai masurat dupa ce masina a intrat in stand by ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai un coleg, a spus aici ca 0.07 este normal la logan si am verificat. am logan full 1.5dci si atat are 0.06-0.07. la logan nu cred ca am probleme pentru ca este aproape nou...

Fabia mea consuma in gol 22mA (0.02A). Imi pare rau sa spun dar 0.07 este mult prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru masinile din grupul vag da, este mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oki dar cand iau sigurantele pe rand la masurat nu gasesc nimic peste 0.01 si sunt 2-3 cu 0.01....le-am ferificat toate mai putin airbag, abs....

SI am mai verificat odata in seara acesta, cum trec climatronicul pe ECON....si incarcarea trece de la 14.25-14.3 la 13.55-13.65. si daca o las asa si merg cu ea....o opresc si dupa 2 ore bateria are 11.88V. Iar daca nu folosesc ECON la climatronic o tin pe AUTO simplu incarca constatn 14.25-14.3 si bateria dupa 12 ore de nepornit are 12.45-12.5 cand au fost afara 5 grade

Modificat de stefanbnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari din nou. Am fost astazi la alt electrician si mi-a spus ca este posibil ca o dioda la toratie mai ridicata sau in urma unei folosiri a masinii mai indelungata sa dea curent si invers....si pe urma asa sa ramana o perioada... si atunci el sa nu mai incarce cat trebuie...pentru ca masina daca doar o pornesc si o masor ceea ce am facut saptamana trecuta incarca perfect! 14.2-14.3. daca merg cu ea numai incarca cum trebuie....vin o opresc si dupa 1h si 30 min incarca 13.5-13.65.\

la fel face cand apas si butonul econ....

Modificat de stefanbnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar este posibil ca uneori sa mearga si uneori sa nu mearga? ca electricianu asa spus cand intra curent de tensiune mai mare sa cedeze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curent de tensiune mai mare????? ce termeni foloseste electricianul tau.

Eu cred ca problema e din releukl de incarcare, cand se incalzeste nu mai incarca la parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releul este nou l-am luat de 2 saptamani....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat si diodele....acum incarca 13.8-14.01...in functie de turatie consumatori....sa vad cum se manifesta de acum inainte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana acum totul este foarte bine incarca constant intre 13.9 si 14.25. iar acum in standby am masurat-o dupa 40 min, incuiata tot...si avea 0.03-0.04A. cred ca era de la diodele acelea, care la masuratori prezentau fff bine...erau in valorile normale, dar probabil in mers, cu consumatori mai multi mai mult timp una dintre ele ceda...

Sper sa se fi rezolvat tot pentru ca foarte greu a fost ca nici nu stiam ce are...oricum multumesc tuturor celor care m-au sfatuit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0.03-0.04A e mult mai bine fata de 0.07. Interesant totusi de ce-a iesit la masuratoarea initiala 0.07, probabil ca nu se "culcasera" inca toate calculatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarca ok.

Bateria insa e praf. Nu are voie sa scada sub 12,00.

Normal la rece tre sa ai undeva la 12,3 - 12,7 V

Tre sa mergi la garantii cu ea.

La bateriile koreene se face verificare la cumparare si musai dupa 6 luni, altfel pierzi garantia.

Si revin...cu surpriza. Azi dupa doar 12 ore de stationare masurat la rece ( plafoniera aprinsa doar si ceva ecu confort ) ...11, 9 V

La demarare nu scade sub 9 V ( deci ok ) si in rest incarcare constanta la 14,3 indiferent de regim, turatie, consumatori...etc

Scade spre 12 doar la relanti cand tragi de volan si pompa de directie suge vreo cateva zeci de amperi...

Asadar ori e o tehnologie noua la baterii prin care tensiunea scade sub 12 la rece, ori am si eu consum marit in stand-by ( masurat acu 3 ani si era la 20 ma ) ori acumulatorul de back-up alarma de fabrica e cam slabit saracul si suge noaptea prea mult din bateria centrala, ori koreenii nu mai fac baterii ca in anii 90 !

Greu diagnostic am de pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!