Jump to content

Martor Baterie


bogdan_cj
 Share

Postare recomandată

Salut. Azi dupa ceva vreme de stat in trafic in ploaie torentiala a inceput sa imi plpaie martorul acela cu o baterie pe el, iar motorul se tura singur, apoi revenea la normal si tot asa. Mentionez ca aveam pornita dezaburirea luneta, faruri, stergatoare....deci consumatori erau porniti. Ce poate sa fie? E gata bateria? sau e altceva ca m-am ingrijorat pe moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • stefanbnd

    28

  • BLiTZ

    9

  • F l o r i n

    8

  • lupo_bv

    8

Mai de graba alternatorul sau, unul dintre consumatori este "hot" si fura mai mult curent decat ar trebui. Verifica tensiunea de incarcare, in aceleasi conditii...consumatori porniti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan: pe alternator ai o mufa cu 2 electrica (e una singura, restul cablurilor sunt de putere si sunt prinse cu piulite); da-o te rog afara tragand putin in spate de acea siguranta a ei si inspecteaza cablul. S-ar putea sa gasesti rupt unul dintre fire.

Comportamentul ciudat al motorului ti-l pot explica in felul urmator asa empiric (ca sa iti faci o idee): acel cablu merge la calculatorul de motor si ii da acestuia informatii despre incarcarea alternatorului (cu cat ai mai multi consumatori, cu atat alternatorul se roteste mai greu, deci motorul depune un efort mai mare sa il roteasca). Daca ecu nu mai primeste aceasta informatie vei avea lampa de baterie aprinsa continuu pe bord iar ecu nu va mai sti cat carburant sa injecteze ca sa mentina turatia de mers in gol data fiind incarcarea alternatorului si-atunci da sa se opreasca.

Acelasi fenomen se intampla si cand cuplezi A/C: compresorul de clima are si el o rezistenta mai mare si probabil ai observat ca la cuplarea AC creste putin turatia motorului la ralanti.

No, verifica te rog mufa cu pricina. Daca e in regula, cautam altundeva, deocamdata pornim de la lucruri simple, cu acea mufa. Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei vin din fabrica cu alterntoare Valeo. In caz ca ai verificat firele, mufele si tot nu merge, incearca sa-l lovesti cu ceva. Mai intra praf la periile colectoare si raman blocare sau culiseaza greu. Eu am patit la fel pe golf 4, si pana la urma a ramas martorul aprins definitiv. Rezolvarea problemei a fost simpla: Am cumparat alt alternator marca Bosch, si l-am schimbat intr-un service. La golf 4 tre sa desfaci pe dedesupt, vine scos si compresorul de AC + multe altele. Cam nu-s sanse de schimbat acasa alternatorul..

Alternatoarele marca Valeo sunt de unica folosinta, de obicei te lasa rotorul + periile. Chiar daca le schimbi (te costa vreo 250 roni rotorul + 150roni releul de incarcare cu perii + 100-150 roni manopera) ele nu duc viata lunga, imediat te lasa iarasi. In caz ca iti cumperi alt alternator, cauta un Bosch (is mult mai fiabile si se mai pot face unele reparatii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Revin cu informatii: am fost si am pus masina pe tester si a dat o eroare la releul principal, cel care distribuie curent la consumatori...si la ce mai distribuie(nu ma pricep). Mi-a fost recomandat sa il schimb si va intreb daca nu stiti un pret estimativ pentru el daca ati schimbat careva dintre voi. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si la mine a fost dus releul de incarcare. La mine nu-mi incarca suficient si mi-a murit bateria (la inceput se manifesta in sensul ca se aprindea martorul in bord si se reseta modulatorul FM in timpul mersului). M-a costat 180 Ron cu tot cu manopera la un service no name (dar destul de competent, ceva cunoscuti), dar nu stiu ce marca era. La reprezentanta sau magazine mai mari am intrebat si mi-au zis peste 200 RON daca e Bosch sau 400 daca e original. Scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

eu zic ca alternatorul a imbatranit ,oricum daca ai multi consumatori sau un sound mai puternic este foarte posibil sa se aprinda dar ar trb sa compenseze alternatorul,un electrician iti spune in 5 minute daca iti incarca bine alternatorul sau bateria este moarta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am depistat problema. Aceasta era de la releul de accesorii care era ars si de la alternator unde erau arse periile si rotorul. Toata distractia m-a costat 1500 ron din care 1300 alternatorul nou si 70 ron releul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai sistem de sunet mai puternic iti recomand cu caldura un condensator de 1 Farad, face minuni. Eu de cand mi-am pus nu mai am nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sistemul audio de pe masina e cel stock, deci nu cred ca ar fi din cauza aceasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

De ceva vreme se aude la alternator dimineata, cand e frig, un scartait care dureaza cam un minut. Mentionez ca nu se aprinde nici un martor, porneste perfect, motorul merge ok. Exista o metoda simpla sa-mi dau seama daca e de la rulmentii alternatorului? Asta se intampla doar cand pornesc dimineata , dupa ce se incalzeste nu se aude nimic iesit din comun, doar un fasait, probabil de la curea, care nu a fost schimbata niciodata. Am uitat sa spun ca nu am AC, iar alternatorul e Bosch. Cat costa rulmentii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Mai mult ca sigur e cureaua de vina daca nu a fost schimbata vreodata. Daca vrei sa verifici rulmentii trebuie data cureaua jos si miscat de axul alternatorului sa vezi daca au joc. Alta metoda-invarte fulia alternatorului incet si vezi ca nu trebuie sa se invarta sacadat.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva vreme se aude la alternator dimineata, cand e frig, un scartait care dureaza cam un minut. Mentionez ca nu se aprinde nici un martor, porneste perfect, motorul merge ok. Exista o metoda simpla sa-mi dau seama daca e de la rulmentii alternatorului? Asta se intampla doar cand pornesc dimineata , dupa ce se incalzeste nu se aude nimic iesit din comun, doar un fasait, probabil de la curea, care nu a fost schimbata niciodata. Am uitat sa spun ca nu am AC, iar alternatorul e Bosch. Cat costa rulmentii?

Dupa atitia ani e cazul sa faci o verificare generala a sistemului electric. De regula toti trateaza efectul nu cauza ( inclusiv doctorii ).

Intretinerea corespunzatoare este de preferat intotdeauna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Se da problema: in ultimul an mi se intampla uneori ca dimineata sa imi ramana martorul de baterie aprins dupa pornire si tensiunea de incarcare cam 11.5V. Daca o turam un pic, martorul se stingea si tensiunea crestea pe la 13.7V. In urma cu trei zile, martorul nu s-a mai stins sub nici o forma si tensiunea scazuta persista. Concluzia: nu se mai incarca bateria.

Rezolvare: Se duce masina la service cu cat mai putini consumatori porniti. Se scoate alternatorul si se schimba ce trebuie. La mine au trebuit schimbate colectorul de pe rotor(10 Ron) si releul de incarcare(93 Ron), care contine si periile. Manopera a fost 148 Ron la Seat Tehnodinamic.

Rezultatul este disparitia problemei cu incarcarea, insa tensiunea pe baterie nu trece de 14.08V, dar e in limite acceptabile.

Ca idee, acum imi pare rau ca am fost cu masina la ei, pentru ca alternatorul s-a putut scoate usor si fara elevator, insa pentru cine nu se pricepe e mai bine sa se ocupe altii.

Modificat de andygtafan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutari!

Am si eu o problema mare...masina din semnatura acum 2 saptamani incarca 13.48-13.76....am fost la un electrician si a zis ca totul e bun la alternator si ca este din releu...am schimbat releul si incarca 14.21. am crezut ca s-a rezolvat problema dar la o saptamana cand am vrut sa verific din nou incarcarea SI surpriza...13.54. ma duc la el ii zic si imi zice ca m-a lasat bateria si poate avea scurt in ea...pun alta baterie si incarca 14.2! bateria mea o pun la masina tatalui (baterie varta de 72A cumparata de 7 luni). Dupa inca o saptamana adica ieri verific din nou....masina mea din nou incarca 13.48, iar bateria care o schimbasem si o dadusem tatei 14.65 masina nepornita de 3 zile. de la ce poate fi??? DIODE< RELEU< STATOR< FFFF bune fara scurt fara nimic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai facut precizari la ce rpm ai testat si cu ce consumatori.

La relanti cu multi consumatori e normal sa ai intre 13,2-14,2.

La 2000 rpm e musai sa fie intre 13,8-14,3.

Asadar revino cu detalii. Testele se fac cu/fara consumatori la relanti si la 2-3000 rpm.

Si la mine a inceput sa fluiere usor bag sama alternatorul la rece...dar sper sa ii treaca rpd.

In caz contrar rulmentii-s cam greu de schimbat.

Cu tensiunile stau ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am verificat si la bornele alternatorului la fel....13.5

Alternatorul a fost vazut de 2 electricieni unul dintre ei fff bun! si nu are nimic...regulatorul este nou nout....

Inca o problema descoperita pentru ca acum umblu cu voltmetrul dupa mine....am plecat ieri la bucuresti, pana sa plec am schimbat bateria cu cea de la masina tatei, o masor pana sa plec:bateria 12.49, incarcare 14.31. Ajung in bucuresti nu opresc motorul si masor:14.30 incarcare. opresc motorul revin la masina peste 2 ore si masor bateria 11.9!!!!! pornesc motorul incarca 13.52!!!!!

Ce poate avea ca ma disperat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

pai si la 2000 de rpm la fel incarca....si cu consumatori si fara....ramane aproape constant intre 13.5 si 13.75

Alternatorul a fost vazut de 2 electricieni unul dintre ei fff bun! si nu are nimic...regulatorul este nou nout....

Inca o problema descoperita pentru ca acum umblu cu voltmetrul dupa mine....am plecat ieri la bucuresti, pana sa plec am schimbat bateria cu cea de la masina tatei, o masor pana sa plec:bateria 12.49, incarcare 14.31. Ajung in bucuresti nu opresc motorul si masor:14.30 incarcare. opresc motorul revin la masina peste 2 ore si masor bateria 11.9!!!!! pornesc motorul incarca 13.52!!!!!

Ce poate avea ca ma disperat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai un consumator care consuma dupa ce opresti masina. Ia zi ce consum ai dupa ce opresti totul la masina (scoti borna +, treci instrumentul de masura pe A si il pui intre borna + a bateriei si borna pe care ai scos-o, fisa de + a instrumentului se pune la borna + a bateriei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai voltmetrul asta al meu are maxim 10A si daca il pun acolo il ard...asa am inteles ca am vrut sa vad...o sa caut pe cineva cu unul mai bun sa ma ajute... dar daca este un consumator de ce nu incarca cat trebuie dupa ce o pornesc??? tinand cont ca cu 2 ore inainte pana sa o opresc incarca 14.3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu-l arzi, ca nu ai tu atata consum, in standby - in mod normal, trebuie sa ai maxim 0.04A. Ce-i peste, e consumator ascuns....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oki multumesc mult de tot!!!

voi verifica maine de dimineata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai alternatorul defect, ai un consum de 4A, deci nu ai cum sa arzi ampermetrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu masor cu motorul oprit, masina incuiata...consumatori opriti....?? sau trebuie pornita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!