Jump to content

Trepidatii La Relanti Leon 1.6 16v Azd 2002


Crizat00
 Share

Postare recomandată

Salut! Am o problema de cateva zile cu un leon 1.6 16v azd din 2002 la 80 000 km. Cateodata imi trepideaza la relanti indiferent daca motorul e rece sau cald. Cu cateva saptamani inainte mi s-a aprins un bec pe bord pt exces de poluare. Am fost la service s-a sters eroarea si nu a mai aparut. Stie cineva de la ce pot fi trepidatiile si daca trebuie sa merg urgent la service?

Multumesc,

Cristi P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine tremura daca plec cu ea putin subturata in 1-a si inapoi. La service mi-au zis ca am tamponul de la cutie slabit si trebuie inlocuit. El costa 190 ron + inca 80 manopera. Vezi sa nu fie si la tine tot din cauza asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ar fi urmatoarea:

-motorul pe care il ai trebuie mers cu el peste 2000 rot/min si mai tureaza-l puti ca nu se intampla nimic!!

-martorul care ti s-a aprins in bord este de la sonda lambda,inca un motiv ca poate mergi cu ea subturata

-benzina pe care ai bagat-o sar putea sa fie si ea o probleme

-daca nici una din aceste probleme nu sunt, atunci ar putea fi d la injectoare.

sa ne spui ce ai rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi lucru face si la mine la pornire dar nu tot timpul

solutia? 2 pedale usoare pana in 3 mii de ture si nu mai face

in shimb cu becul din bord nush...nu merg cu ea subturata... e mai mare distractia la 4-5mii de ture decat la 2 mii ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fie arsa o bobina de la vreun injector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am acelasi motor...1.6 16v azd doar ca pe golf IV 2001.

Aceleasi simptome le am si eu. Te sfatuiesc sa te duci la un mecanic BUN care sa stie sa dea jos clapeta de acceleratie ( se afla deasupra de motor sub capacul ala mare) si EGR-ul tot pe aceasi parte doar ca jos langa motor; si sa le CURETE in adevaratul sens al cuvantului pentru ca mie mi lea curatat cineva in bascalie si la vrajeala si inca face doar ca mai putin.De frica mam dus la vw la reprezentanta si baietii miau zis ca trebuie data jos clapeta si curatata bine bine; egrul la fel.

Daca era ceva de la injectoare iti mergea aiurea tot timpul, era naspa in mers nu te sfatuiesc sa umblii la ele. E normal sa se murdareasca clapeta de acceleratie dupa 80k km. Nu e o operatiune scumpa costa cam 200 ron tot. SI DUPA CE SE CURATA NEAPARAT SA LE SETEZE DIN COMPUTER pentru ca nau sa iti mearga.

Sfatul meu este sa faci asta; eu asa am facut; si curatand partial clapeta am scos din intensitatea trepidatiilor simtitor; urmeaza sa le curat din nou, dar bine bine ! Mult succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate la motoarele astea vad ca e sport national.

1. Daca variaza turatia la relenty si nu se aprinde nici un bec - curatat clapeta de acceleratie.

(la 1.4 16 V 75 CP - fac asta aproape anual)

2. Daca motorul merge neregulat (tot asa variaza turatia la relanty dar se si batzaie schimbatarul de viteze + se aprinde becul in bord - diagnostic diferentiat :blink:

Motorul merge neregulat indiferent de turatie (nu mai trage bine, merge neregulat la 3000-4000 ture) - atunci ai o bobina arsa sau pe duca. (motorul merge in 3 cilindrii)

La mine cand a aparut fenomenul (2) becul palpaia. (am simtit si m-am uitat in bord). Dupa 5 minute nu mai indica nimic. La urmatoarea pornire nu s-a mai aprins deloc (dar mergea vizibil prost). La a-3-a s-a aprins din prima si asa a ramas pana am oprit motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bag-o pe tester sau daca nu , curata clapeta de acceleratie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

posibil sa fie una din sondele lambda, cea de dinainte de catalizator cel mai probabil, dar cel mai repede afli daca o supui la un test. Mult succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

problema trepidatiilor la relanti am avut-o si eu, in sensul ca imi varia turatia cu aproximativ 2-300 rotatii, deci nu foarte mult, dar enervant. La mine s-a rezolvat dupa ce am schimbat bujiile, care erau, cred, neschimbate pana la acea data...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Revin si eu cu problema trepidatiilor la relanti:din cand in cand imi variaza turatia cu 100-300 rotatii (in ultimul timp se intampla mai des),nu se aprinde nimic pe bord iar in mers nu se observa nicio schimbare,se infige la fel ca inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai curatat clapeta de acceleratie? Daca da, problemele pot fi cauzate de EGR, bujii, bobine de inductie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am curatat nimic,masina are 57,000 Km!Am uitat sa mai mentionez ca luminile scad si cresc in intensitate cand turatia variaza la relanti!

Modificat de Havoc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa faci o scanare cu Vag-COM, mie imi pare o problema de aprindere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta de acceleratie cel mai probabil daca ai luat masina de noua si nu ai curatat-o pana acum. Ar putea sa mai fie bujiile, tot asa, daca ai luat masina de noua si nu le-ai schimbat pana acum, trebuiau schimbate de mult. Daca ti se vede in faruri chestia asta cu fluctuatia in relanti inseamna ca nici bateria nu mai e in mintile ei. Dar nu ai zis cand anume se intampla sa iti varieze relanti-ul.

Dupa ce ai mers cu ea? Am observat si eu problema asta la mine, mai ales cand stau cu motorul pornit la relanti, muzica pornita si farurile aprinse si am considerat ca asta e raspunsul calculatorului atunci cand bateria se goleste: sa creasca relanti-ul ca sa incarce mai repede si sa nu se opreasca motorul.

Cand mergi cu masina in oras n-ar trebui sa se intample asta pentru ca atunci ai destul curent in baterie. Da mai multe detalii despre cand si cum se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina a fost luata de noua,nu am schimbat nicio bujie si nici nu am curatat clapeta.Se intampla cand merg cu ea si stau la un semafor sau stationez dupa ce in prealabil am mers cu ea.Acest lucru se intampla destul de rar dar acum are o frecventa mult mai mare.Bateria am schimbat-o in aceasta iarna cu o Varta Silver(52A).Aceste trepidatii se intamplau si cu bateria anterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci raman bujiile sau clapeta, dar cel mai probabil clapeta. Daca ii ridici capacul ala de pe motor si te uiti pe unde trage aer, ar trebui sa se vada daca s-a depus mizerie pe langa clapeta si nu mai inchide bine si trage mai mult aer si de-aici si relanti-ul crescut. Daca stii sa faci chestia cu curatatul clapetei singur, baga-te! Dar in niciun caz sa nu te duci la vreun "mecanic" care sa-ti dea cu spray de carburatoare pentru ca toata mizeria aia ajunge in capul pistonului. Curatatul clapetei e mai simplu si mai ieftin decat sa te apuci sa schimbi bujiile, pentru ca daca erau bujiile de vina ar fi trebuit sa porneasca putin mai greu. Deci, daca nu te pricepi lasa-mi un PM si iti spun unde sa te duci ca sa faci asta pentru ca nu vreau sa postez aici si sa se considere reclama.

Toate cele bune!

LE: te-am vazut cumva in decembrie la metrotehnica jilava? pentru ca imi pare masina cunoscuta(cea de la avatar, galbenul ala)

My bad: nu ai cum sa vezi mizeria pentru ca e sub clapeta, dar ai trebui sa vezi daca nu se inchide de tot cand e motorul oprit

Modificat de soso_leon 1M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut ! As avea o intrebare pentru cei care cunosc cat de cat in ce interval de turatii este normal sa varieze motorul ( oricat de bun ar fi tot exista mici variatii). Eu am masurat cu vcds si am calculat amplitudinea la rece de 20 rpm iar dupa o tura cu masina dupa ce s a incalzit am calculat aprox 8 rpm (se observa in partea 1 a graficului), dupa care a crescut un pic variatia in partea 2 (nujh de ce) . Ce parere aveti? 

post-143203-0-04150300-1425054905_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut,am un prieten cu un seat Leon 1.6 16v 1M(codul motorului nu il stiu dar e identic cu AUS-ul de pe g4).problema lui consta in faptul ca trepideaza urat masina la relantiu,si se mai si opreste si nici nu prea vrea sa mai porneasca...Am curatat,egr,clapeta de acceleratie,senzor de presiune,pompa de benzina+filtru,fisele le.am schimbat,bujiile la fel, aseară am înlocuit si bobina....problema persista....am observat,ca la relantiu,pana si viratul rotilor duce motorul la o scădere de turatie pana aproape de (moarte).chiar si pornirea climei,care mareste turatia motorului,nu o poate stabiliza....prima data când cupleaza compresorul tinde sa moara si abia dupa se tureaza,dar si atunci merge in "suturi"....ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare!

 

Pana la diagnoza cu VAG, care este cel mai indicat lucru, parerea mea este ca ar trebui masurata tensiunea de incarcare a alternatorului, din cate vad orice consumator activat reduce turatia, simptom clar de tensiune necorespunzatoare. Normal ar fi ca alternatorul sa incarce intre 13.8 - 14.4 V.

 

Bafta!

Modificat de alins
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca idee, cred ca a rezolvat-o pana acum.

 

daca este de la alternator, nu intrerupe, etc.... deci, cel mai corect, ca sa nu schimbi o caruta de piese, degeaba - scanare/diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Scuze ca arunc gaz pe un topic mai vechi, dar chiar am nevoie de un sfat.. Leutul meu 1m (2005, 1.6 16v BCB, 80.000 km) cred ca a racit, caci, din cand in cand, dupa ce se incalzeste motorul, cand stationeaza, tureaza usor la relanti de unul singur ( undeva intre 800-1200 turatii), ca si cum si-ar trage nasul :)) ). Daca deschid capota se aude intre aceste turatii ca un sunet de spray scurt ( fssst ). Ah, si am aprins pe bord de vreo 2 saptamani martorul cu motorul ( dispare de la sine dupa 2 zile, dar dupa alte 2 se aprinde la loc).
Bateria e neschimbata in ultimii 4 ani, bujiile la fel. Am schimbat clapeta de acceleratie acum vreo 3 ani, pentru ca facea la fel dupa ce am scos-o dintr-un service la face am facut schimbul de distributie, si acum cred ca fie am probleme cu vreun furtunas, fie clapeta trebuie curatata, ca baga aer fals. Din cate am mai citit pe forum, s-ar putea sa fie si de la bujii.
Altfel, pleaca intotdeauna la prima cheie, trage bine, totul ok.

Ar mai fi o problema mai veche, si anume, din cand in cand, in timpul mersului, mi se aprinde abs-ul pentru o secunda, timp in care se diminueaza intensitatea farurilor si imi taie sunetul din casetofon. De asemenea, mi se reseteaza destul de des contorul cand scot cheia din contact. Cateodata problema dispare dupa ce misc putin caseta cu fire de deasupra bateriei, ma gandesc ca s-ar putea sa fie un contact imperfect.

Oricum, as vrea sa merg la un service (Bucuresti) sa rezolv problema cu turatiile, si as avea nevoie de o recomandarea din partea voastra.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am un prieten cu Seat Leon 1.6 16V care are o problema cu fluctuatia turatiei la relanti am facut un test si  a dat eroarea aceasta 

3  coduri de defecte:
16555 - Bank1:adaptare amestec 
            P0171 - 35-00 - prea sărac
16786 - Sistem recirculare gaze evacuare 
            P0402 - 35-00 - flux prea mare
17566 - Senzor presiune galerie admisie-G71-  semnal implauzbil 
            P1158 - 35-10 -  - intermitent

imi pate spune si mie cineva daca senzorul acesta G71 este cauza problemelor lui? si unde se afla amplasat. 

P.S. am  sters eroarea apoi am facut si o adapare la clapeta acceleratie si o perioada nu a mai facut, dupa scurt timp si-a lut iar eroarea si a inceput sa oscileze relantiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!