Jump to content

Probleme clapeta rezervor


Barbie
 Share

Postare recomandată

Fir rupt in mansonul de trecere dintre caroserie si capota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    24

  • terminatoru

    13

  • F l o r i n

    11

  • adyi

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Capota spate ma gandesc ca zici.Oricum utima solutie asta era sa merg pe fir cap coada si sa vad deca e intreupt undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, ma gandeam tot la actuatorul din capota dpate, da.

La cel de la clapeta nu trec firele prin manson.

Dar tot pot sa fie intrerupte.

Verifici continuitatea lor si apoi contactele in mufe. E un curent mai sanatos acolo, trebuie contact ferm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am probat alt buton si tot nu merge.M-am apucat si am desfacut firele din spate pana sub mocheta in habitaclu si n-am gasit niciunde sa fie atinse macar,ce sa mai zic intrerupte.In mufa de la buton am patru fire:maro,rosu-verde,albastru-rosu si albastru-alb.Din aceste fire cel maro si rosu-verde merg pana in spate la motoras,acolo neavand curent,la buton tensiune este doar pe 2, cel albastru-rosu si albastru-alb,pe acesta din urma avand tensiune doar cand aprind pozitiile sau faza scurta,de aici tragand concluzia ca acel fir(albastru-alb)si cu altul din cele 3 ramase au rolul de a ilumina butonul,ledul aprinzandu-se normal.E clar ca cel rosu-verde impreuna cu maro trebuie sa actioneze motorasul din spate dar nu vine curent acolo.Tensiune in mufa de la buton cu motorul oprit am 12v iar cu el pornit am 14v.Nu mai stiu ce sa-i fac,poate avea rol aici si modulul comfort cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa scurt in mufa butonului intre 1 si 2 si vezi daca se deschide.

daca nu, pune un bec intre 1 si 3 si vezi daca se aprinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca pinii sunt numerotati pe mufa ca altfe nu stiu cum sa-i identific,revin cu rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat, sunt numerotati , am facut cum a zis Al Bundy si prin scurt intre 1 si 2 nu se intampla nimic iar daca intercalez un bec intre 1 si 3 acesta se aprinde.Ce altceva sa -I mai fac ,ceva releu nu poate fi vinovat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da jos capitonajul si in mufa actuatorului, vezi daca primesti curent cand actionezi deschiderea. Poti proba si actuatorul pe direct, sa vezi daca functioneaza,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut deja asta, am scris cu cateva posturi in spate,curent nu este la mufa in spate, am scos cablajul pana sub mocheta in scaunul din fata, am legat actuatorul si pe mufa din usa direct si nu merge,motorasul a fost probat direct pe baterie si merge, cum am mai scris curent am doar pe 2 din cele 4 fire din mufa din usa,dintre care unul este pt iluminatul becului  si de aceea tind sa cred ca problema e undeva p-acolo,poate mai trebuie sa vina current pe unul din cele 2 fire si nu vine.Azi scot scaunul de la sofer afara si ma duc pe fire pe sub mocheta  pana unde merg sa vad  ce-i acolo, ca nu mai stiu ce sa-i fac.Astept si alte sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu solutia.am desfacut mocheta si m-am dus pe fir pana in panoul cu mufe din stalpul lateral jos,firul nefiind intrerupt vizibil niciunde,apoi m-am strofocat sa inteleg cum functioneaza butonul,dupa ce am inteles cum se fac contactele in buton,acolo avand curent pe pinii 1 si 4(acesta fiind pt iluminatul butonului) am observant ca la actionarea butonului pinul 1 cu 2 se unesc in buton pt moment transmitand impuls motorasului pt a deschide clapeta,apoi am facut o punte intre pinii 1 si 2 si cu un creion de control m-am dus pe fir de la buton catre mufa  din stalpul masinii, constatand ca la mufa nu ajunge curent,implicit nu merge catre motoras,asa ca am tras concluzia ca problema e intre mufa butonului si mufa din stalpul masinii, firele trecand prin burduful de trecere dintre usa soferului si caroserie.Am desfacut banda izolatoare de pe fire si nu se vedea sa fie intrerupt firul respectiv dar spre exemplu la 25 cm de mufa butonului era current iar la 35 cm nu mai era, de unde trag concluzia ca e intrerupt undeva in izolatia lui,nu ma asteptam la una ca asta,am desfacut jumate masina pana sa imi dau seama ,maine inlocuiesc acea portiune intrerupta si sper sa mearga de acum inainte..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am inlocuit bucata de fir care era rupta deabinelea in burduf, intampin alta problema ,la actionarea butonului imi arde siguranta(10 A),si motorasul se misca cam incet , nu cum ar trebui,in schimb daca intre pinii 1 si 2 intercalez o sarma mai groasa umpic nu se arde siguranta si motorasul merge bine, se vede clar ca e actionat calumea.Unde mai e problema iar :banghead: .Butonul sa fie?Tensiune prea mare nu cred sau poate de aia arde siguranta si daca da , de unde vine tensiunea asa mare?Tensiune in mufa de la motoras la fel ca si in mufa de la buton este aprox 12 v cu motorul oprit,cu motorul pornit in ambele mufe este aprox 14 v,in schimb daca pun butonul la loc si-l actionez la mufa de la motoras ajung aprox 4-5 volti iar daca pun acea sarma de care ziceam mai sus( ca si cum as actiona butonul) motorasul functioneaza perfect si tensiunea e constanta,aprox 14 v.De remarcat e faptul ca butonul se cam incalzeste pe circuite cand e actionat.

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata,verdict final:pe langa firul interrupt,era si butonul defect(l-am inlocuit), care aparent nu avea nimic:fara contacte oxidate sau intrerupte,totul perfect la el,doar de nu cumva influenta functionarea lui acea rezistenta care e pusa in serie cu becul ce ilumineaza butonul.Iata si poze cu interiorul butonului:

 

post-58309-0-35387400-1379182640_thumb.j post-58309-0-54689300-1379182689_thumb.j

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba rezistenta. E doar pentru limitarea curentului la LED si asta strict pentru iluminat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun si atunci care ar fi explicatia defectarii butonului ca practic sunt niste circuite care sunt perfect in regula,din cauza scurt-circuitului sa fi scazut/crescut rezistenta circuitului din buton?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei... ca orice buton, are niste contacte ce in timp se uzeaza. Curentul de rupere e destul de important acolo.

De-asta electronica auto moderna foloseste centrala electrica/modul dedicat, unde contactele mecanice sunt eliminate iar functia e preluata de tranzistoare/tiristoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aia am intrebat ca stiam ca te pricepi la electronica si m-ai lamurit,curent de rupere- nu am auzit niciodata de asa ceva.In fine sunt abia la inceput in materie de electronica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice contact suporta un anumit curent de intrerupere in sarcina. Acel curent, chiar daca e suportat, in timp tot uzeaza contactele (acele mici scantei care apar).

Nu e o exprimare foarte tehnica, dar am explicat mai pe intelesul tuturor.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

salutare 

probleme cu inchiderea usi stanga spate[inchizi si se deschide ]si capacul rezervorului nu se mai deschide din buton.

ma poate ajuta cineva cu un sfat-schema eletrica[de preferat]. 

Modificat de C o s m i n
mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

actuator usa carburant - verifica daca primesti curent in mufa acestuia, cand apesi butonul - daca da, atunci actuatorul este de vina - desfa-l si incearca-l pe direct - daca nu merge, il decapsulezi si ii cureti colectorul la motoras.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc florin pentru indrumari.revin dupa ce rezolv problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste posturile mele de mai sus sa vezi ce si cum am rezolvat eu,sa nu fie la fel si cazul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

salut am si eu o problema cu capacul de la rezervor la un golf 4..capacul era inghetat iar eu am tot apasat butonul din masina motorasul se auzea ca actioneaza dar capacul era inghetat. l-am dezghetat intr-un final dar acum mai actioneaza motorasul..ca acum cand apas pe bunonul din inauntru nu se mai aude nici un sunet ca inainte..as vrea sa stiu care e siguranta in panou poate e arsa sa o schimb sau altcv nu stiu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare

Am si eu o prolema cu deschiderea clapetei rezervor - nu se deschide de la buton si nu se aude nimic la apasarea acestuia. Am dat jos actuatorul si l-am probat pe direct - merge. Este vreo siguranta pe acest circuit? ca eu nu am gasit in panoul central din bord nimic referitor la acest circuit. Butonul din usa se poate da jos fara sa dau si panoul usii? Mentionez ca e vorba de Skoda Superb 2003 de1.8T.Are cineva un manual de service?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai citit ceva prin topic? Ia vezi ce se defecteaza si probeaza la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!