Jump to content

Aprinderea automata a farurilor la pornire (DRL)


adynis
 Share

Postare recomandată

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    41

  • Al Bundy

    19

  • htctunat

    10

  • Pitzury

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din cate imi amintesc, pinul 2 si pinul 4. Nu mai stiu care sunt aceia, decat daca desfac sa vad.

Pentru luminile din bord si usi eu am folosit alta metoda, dupa cum am descris aici, cand pun contactul am tot interiorul iluminat, iar dupa pornirea motorului ramane asa pana la scoaterea cheii din contact.

Trebuie sa scoti din blocul de lumini firele 3 si 6. Daca imi amintesc bine firul 3 e pentru faruri si 6 pentru pozitii. Cred ca ar mai fi o varianta sa scoti releul numarul 8 (daytime running lights change-over relay).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci:

cabluriswitchluminipass.th.jpg

Pentru faruri: se face alimenteaza 4 (din firul 1)

Pentru pozitii: se alimenteaza 13 si 14

Pentru iluminat interior (cluster, consola si usi): se alimenteaza 2.

E clar acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crystal clear .. ca sa zic asa.

Merci mult. Intentionez sa fac si eu un montaj pentru aprinderea automata a pozitiilor si a farurilor, imediat (cateve secunde) dupa pornirea motorului, asta pentru a nu suprasolicita bateria la pornire. Si nu eram chiar sigur de legaturile pe care trebuie sa le fac. Dar acum totul e ok.

Bafta

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
v i o r e l

RoDiesel

Nu ne incanti si pe noi cu rezultatul pe care l ai obtinut???

Nu de alta,dar poate ne prezinti si noua schema :) si la o :beerchug: ne ajuti sa l si montam pe masina

Multumesc

V am :(

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Interesante lucrarile!

Acum intrebare: Imi puteti realiza si mie un astfel de "kit"? Nu prea ma pricep la electronica :))

Suport costurile pieselor, transport, si orice altceva mai este necesar.

Doar daca se poate.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutari .... dupa lupte seculare care au durat aproape 30 de ani

Montajul l-am realizat si merge, respectiv se aprind pozitiile, bordul (IC) si proiectoarele la un interval variabil de la pornirea masinii. Ptr cei care doresc, va dau schema montajului.

Ulterior, am gasit pe net ceva fabricat special ptr DLR. Respectiv un montaj care asigura pornirea unui consumator oarecare (max 30A) la 15 sec. dupa pornirea motorului, iar apoi stingerea automata a respectivului consumator dupa 30 de sec. de la oprirea motorului. Parea interesant ... asa ca am dat 20 de euro si l-am luat. Dupa ce l-am pus pe masina, in locul montajului initial, in cele 30 de sec. cat ramaneau porniti consumatorii mei, aveam si buzz-erul activat .. asa ca am anulat aceasta a doua optiune. Stie cineva cum sa fac sa nu mai am semnal pe buzz-er in cele 30 de secunde de dupa oprirea motorului? Curentul ptr consumatori il iau de pe borna de sub bord care are tensiune permanenta pe ea (cred ca 30 este)...

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vrei tu sa faci este destul de complicat.

Adica daca ma gandesc mai bine poate fi chiar foarte complicat. Nu inteleg de ce nu ai pus un releu care sa-ti aprinda farurile cand pui contactul si sa la stinga cand il iei. Este ceva foarte simplu si eficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca este complicat .. dar deja am facut montajul si modificarile aferente. Iar releul respectiv nu l-am pus pentru ca doream sa protejez bateria la pornire. Si oricum e nevoie de mai multe relee (eu am pus 4 buc: proiectoare, IC, pozitie stanga, pozitie dreapta) pentru ceea ce mi-am dorit eu.

Daca doream sa se aprinda doar proiectoarele la pornirea motorului, era si mai simplu si nu aveam nevoie de releu. Un simplu fir intre doua contacte in EuroSwitch facea treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

nu merge..pai atunci cand aprinzi pozitiile se aprinde si plafoniera...trebuie facuta o legatura intre alarma si pozitii.dar ma gandesc ca daca vrei sa lasi masina deschisa o sa stea si pozitiile aprinse.deci nu am nici cea mai mica idee cum se face :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Asi dori si eu DRL dar ceva mai simplu,adica vreau sa cumpar 2proectoare cu leduri(speciale DRL) si sa le pun sa se aprinda odata cu punerea contactului.Imi poate spune cineva unde sa leg firele fara a avea probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un fir la masa si unul la pinul 3 din blocul de lumini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu la pin3 nu am nici un fir deci nici curent

cand pun contactul am curent la pinurile 1 si 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat-o asa cum a spus colegul,un fir pe papucul de la pin3.si celalant la masa

Multumesc frumos pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut, am si eu aceeiasi problema, cum pun contactul se si aprind farurile, dar nu se aprinde faza scurta ci farurile de ceata, si chestia asta cam mananca din baterie, mai ales isrna, intrebarea e, care sunt firele 3 si 6?poti sa faci vreo poza cu ceva sageti?merci fain

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea la care in dreptul lor, pe mufa scrie 3 si 6. LOL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,

Am cautat sa gesesc ceva despre luminile de zi, si ma refer la faza lunga (bec H7) sa.mearga la 40-50% din intensitate cand pun contactul.
Ma interesa daca se poate face din VAG. Am gasit si un modul cu fire pe piaţa care se leaga la H7 si face aceasta chestie, dar tb tait firul la bec.. :(
Masina e Passat din 2003.

Multumesc.

Modificat de C o s m i n
mutat in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vrei tu sa faci din vag nu se poate decat la unele masini care au centrala electrica. La passat 2003 este exclus, deci nu mai ramane decat variata cu un modul auxiliar. Atentie insa si la legislatia rutiera, in romania caschetarii nu au prea multa carte si e greu sa te intelegi cu ei, pana ne vom alinia 100% cu legislatia UE mai e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns.

Ce vad eu aici http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/comanda-modulul-daytime-running-light.html?m=1 este o lumina de zi care nu este galbena, albastra etc. Este o "lumina de zi" care seamana f bine cu lumina de drum.

Nu cred ca voi avea probleme ziua pe drumuri, dar realitatea va decide.

Daca unul dintre noi, posesorii de Passat, a instalat asa ceva, rog un feedback.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi pare foarte ok modulul asta si foarte ieftin.

Eu am ceva asemanator pe Passat, evident mai rudimentar, cu comparatoare si releu. Dar cand l-am facut eu acum vreo 4-5 ani, nu exista asa ceva pe piata.

Din ce am vazut la asta, e cu microprocesor si tiristor. Nu are de ce sa nu fie bun.

 

Singurul lucru ce nu-mi place e ca se cupleaza pe mufa becului, ceea ce inseamna ca pentru a alimenta si celalalt bec, tensiunea trece prin siguranta becului unde se monteaza modulul si prin a celuilalt. Puterea fiind mica, n-ar trebui sa fie probleme, doar ca e putin mai... neconventional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

modulul in principiu e ok dar are doua bug-uri pe care le-am observat eu:

 

aprinde martorul de faza lunga din bord

 

incepe sa bazaie releul de proiectoare daca ai instalatia originala - si cum proiectoarele merg numai daca este faza lunga stinsa nu vor mai putea fi folosite deloc

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri.

@bobby: nu inteleg la ce te referi cu proiectoare, adica faza scurta? In link scrie ca merg toate luminile dupa instalare, pozitii, faza scurta/lunga, proiectoarele de ceata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, merg poate la logan, la passat 5.5 ca si la golf 4 si altele cu electrica similara proiectoarele de ceata trec printr-un releu si cand aprinzi faza lunga se sting, deci tu daca ai faza lunga mereu aprinsa (DRL) nu vei avea proiectoare iar relul care le comanda va bazai, am testat eu pe golful meu .

 

exista insa si o versiune a acelui montaj cu niste relee de bypass care elimina aceste 2 buguri.

Modificat de B0BBY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am iesit afara si am testat, cand aprind faza lunga raman si proiectoarele de ceata aprinse si faza scurta(xenon).

Daca zici ca DLR va modifica doar proiectoarele de ceata, nu ma deranjeaza.

Multumesc de lamurire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu modulul montat.

Intr-adevar bazaie releul dar proiectoarele se pot folosi!

Eu am scos acel releu si am facut punte directa intre contacte (sa nu am bazaitul sub volan) si de atunci merge fara probleme.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!