Jump to content

Aprinderea automata a farurilor la pornire (DRL)


adynis
 Share

Postare recomandată

Cosmine, ceea ce vrei tu sa faci e usor, un releu cu un temporizator, care sa cupleze la x secunde de la punerea contactului. Daca vrei se poate face si faza cu cuplarea dupa ce tensiunea depaseste 13V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    41

  • Al Bundy

    19

  • htctunat

    10

  • Pitzury

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nimic nu e usor cand e vorba de electronica auto care se doreste a functiona IMPECABIL. :)

Semnalul de motor pornit se poate lua ca la alarmele cu pornire de la distanta: de pe monitorizarea tensiunii bateriei, de pe un senzor de presiune ulei sau de la semnalul de tacho. Prelucrarea lui astfel incat sa asigure armarea sistemului absolut de fiecare data e o alta problema...

Daca chiar ar trebui sa fac un astfel de sistem asi alege un semnal de presiune ulei; parca e cel mai curat dintre toate. Prelucrat, ar ataca intrarea set a unui bistabil; pe reset asi pune plusul de contact prelucrat; validarea ar fi asigurata de pozitia comutatorului de lumini.

Intrevad multi nervi in functionarea reala pe masina :evil:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel de presiune ulei e un manocontact care deschide circuitul la 0.35 bari. Cat e oprit motorul acolo e masa. Se ia un releu cu contact normal inchis si se leaga bobina printr-un tranzistor la manocontact. cat timp acolo e masa releul e anclansat, deci contactele deschise. la cresterea presiunii dispare masa si releul revine in repaos, se aprind farurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A trecut de teste montajul electronic pentru pornirea automata a farurilor. Urmeaza sa mai stabilesc mici detalii (comanda prin tranzistor sau releu, in ce carcasa de releu auto il voi baga, etc.) si e gata. :icon_thumright:

Functioneaza perfect. Cum trece de tensiunea de 13V (ajustabil in domeniul 10-15V) porneste farurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel de presiune ulei e un manocontact care deschide circuitul la 0.35 bari. Cat e oprit motorul acolo e masa. Se ia un releu cu contact normal inchis si se leaga bobina printr-un tranzistor la manocontact. cat timp acolo e masa releul e anclansat, deci contactele deschise. la cresterea presiunii dispare masa si releul revine in repaos, se aprind farurile.

Nu ar fi mai simplu ca, in loc de comanda manocontactului sa-i dai comanda din switchul franei de mana? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca stai intr-o coloana de masini, te-ai saturat sa stai cu frana apasata si tragi frana de mana - te trezesti ca ti se sting farurile. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care ar fi problema? ;) De ce sa arzi becurile stand pe loc :lol: ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu-mi convine. ;)

In plus, e posibil ca eu sa las frana de mana si alternatorul inca sa nu fi inceput sa incarce (vad asta dupa detectorul radar care e alimentat pe acelasi principiu, doar mai simplu). In acest caz solicit inutil atat alternatorul, avand o sarcina mai mare din prima, cat si acumulatorul

Pe de alta parte, mi-ai imbunatatit ideea: farurile vor porni daca sant indeplinite 2 conditii:

1. motorul pornit (tensiunea in acumulator peste 13V)

2. frana de mana lasata.

Adica asa, doar ca eu voi face ca odata motorul pornit si frana lasata, sa nu se mai stinga farurile pana la o noua oprire a motorului.

Intrebare: Are cineva un releu de bujii DEFECT?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi e suficient unul de faruri pentru curentul consumat.

Si ce rezistenta trebuie sa pui tu acolo sa reziste la curentul de 5A care trece prin bec? Ce putere si ce valoare tb sa aiba rezistenta si unde o pui, ca la actionarea fazei lungi sa nu treaca prin ea? Si unde o montezi sa degaje caldura?

Am vazut pe un PAssat din 1996 DRL pe faruri cu 0 rezistenta. Are 2cm diametru, 10 cm lungime, nu se mai vedea valoarea dar se incinge tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E suficient un releu de faruri, insa nu-mi ajunge carcasa ca sa bag si montajul electronic in ea. De-aia am nevoie de carcasa mai mare (ca si cea de releu bujii).

Am testat un astfel de bloc de lumini de Audi (cu pozitie de AUTO) pe Passatul meu si surpriza: NU MERGE. :icon_thumright:

In orice pozitie il pun, functioneaza doar ca si DRL. Nici pozitie, nici altceva, cred ca nu sant la fel contactele din el. Sa zicem ca as descoperi eu rapid care ar fi corespondenta firelor, insa nu stiu daca duce acelasi curent. La Audi, firele ce intra in el duc maxim 1-2A. Desi are acelasi numar de pini, aceeasi sectiune (si cei 2 mai mari).

productlicht8p.th.jpg

Oare vreunul din astea ar merge? Sau trebuie neaparat de Passat. Pe B5 sau B5.5 nu cred sa existe asa ceva OEM. Sau ma insel?

touaregeurolightswitch1q.th.jpg dscn2303.th.jpg 2a6sgub.th.jpg

Oricum ma descurc si fara, dar as fi vrut putin mai altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumva era de pe un Audi cu centrala electrica? CA in acest caz curentul nu mai trece prin contactele switcului de lumini, si pe acolo trec doar comenzile catre centrala electrica. Deci trebuie unul de pe masina fara centrala/.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la cat erau de subtiri firele, e clar ca nu treceau pe-acolo curentii si erau doar comenzi.

Ce masini VAG au DRL si nu au centrala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf4, octavia1, passat b5, passat b4, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mda... multumesc celor ce mi-au sarit in ajutor cu un releu de bujii defect. :scratch:

Am gasit altceva mai bun. Asa arata partea electronica (de mica putere). Maine o sa pozez toata instalatia (si releul de mare putere).

Pentru a porni farurile trebuie sa fie indeplinite urmatoarele conditii:

- sa fie pornit motorul (tensiunea in instalatie peste 13.5V-ajustabil).

- frana de mana lasata.

- la 5 secunde de la indeplinirea acestor conditii va cupla pozitia si farurile.

- ca o mica deosebire fata de instalatia OEM, am preferat ca odata lasata frana de mana, montajul sa tina farurile pornite in continuare pana la oprirea motorului. De exemplu daca ajung in parcare si trag frana de mana, farurile sa nu se opreasca inca.

hpim1259a.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar ce legatura are acesta cu frana de mana sau unde vine montat de intereactioneaza cu frana de mana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a inspirat de la DRL din America, unde DRL se aprinde cand se lasa frana de mana jos si se sting cand se trage. Se ia comanda de la firul de la frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care vor un DRL pe direct si foarte simplu, care sa nu aiba legatura cu frana de mana, nu trebuie decat sa puneti pe pinul 3 al switchului de lumini un fir de 2,5mm cu papucul aferent si care sa die dus la una din cele 2 rezistente S20 sau S21. Cand rotiti pe pozitie se sting farurile si se aprind pozitiile, in ultima pozitie se aprind si pozitiile si farurile, din nou ...bineinteles :D. in timp o sa imi fac si eu, dar tot cu releu ;)

post-15891-1252523492_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am terminat si cu montarea instalatiei DRL pe masina. Functioneaza impecabil. Nu-mi pare rau decat ca n-am facut-o mai repede. :))

Am luat comanda de pe pinul 3 al blocului de lumini. Asta inseamna ca pe pozitia 0 functioneaza DRL in conditiile descrise mai sus. Pe orice alta pozitie DRL-ul este dezactivat.

Am lasat sa functioneze o vreme si am verificat toate firele daca nu cumva se incalzesc. Rezultatul? Sant reci ca si cum n-ar trece curent prin ele. :ceuameni:

Deci dimensionarea firelor am facut-o corect, in functie de curentii ce trec prin fiecare (era si normal cu fire de sectiune 3.5 pe circuitul de putere :) ).

Parca imi vine greu a ma obisnui sa nu mai rotesc de blocul de lumini. :(

Poze cu tot instalatia n-am mai facut, dar o sa fac un filmulet elocvent cu pornirea farurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit si cu dovada: :)

DRL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si poze de afara sa vedem cum dau, felicitari pt reusita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi. Pai pozele la xenoane nu prea fac obiectul topicului. :(

De altfel am pus si aici.

Cea mai frumoasa senzatie e cand stii ca doar invarti cheia in contact si iti porneste si motorul, muzica, detectorul radar, GPS-ul, si mai nou farurile, tot. Iti ramane doar sa conduci. Iar cand opresti undeva, toate acestea se opresc automat. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar ai mare dreptate....chestia cu detectorul m-ar interesa si pe mine... si cu luminile bineinteles...dar nu ma pricep sa fac ce ai facut tu acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ai acest sistem pe faruri, am crezut ca ai monta acea banda de leduri DRL in spoiler care se aprinde odata cu pornitul masinii, asa tu mergi cu farurile aprinse indiferent daca e zi sau noapte (scurtezi viata xenoanelor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti inteleg punctul de vedere, dar ce am facut eu imi e foarte util pentru ca circul 80% extraurban, deci trebuia neaparat sa pornesc farurile. De 1 an jumate de cand le am, au functionat zilnic si merg la fel ca-n prima zi.

Oricum, puteam face treaba asta pe proiectoare in loc de faruri.

Iar daca nu vreau sa se activeze DRL-ul la pornirea motorului, pornesc pozitia si gata. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!