Jump to content

Devin TDI-urile nerentabile?


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Draga AB 33 WOB, postul tau este unul foarte interesant si educativ. Trebuie sa mai invatam cum e cu obiectivitatea astea!

1. este vorba de rentabilitatea masinilor din punct de vedere al pretului benzinei si motorinei, dar s-a deviat inca de la inceput si ideea s-a pierdut pe parcurs

2. daca s-a mai deviat in subiectivitati, nu cred ca meritam o remarca asa "interesanta"

3. aceeasi problema ca la pct. 1 + ca discutia cu hibridele este deschisa pe alt topic.

La subiect:

OMV

benzina fara plumb 95 33.200 lei

eco premium 98 33.700 lei

OMV super 100 37.XXX

diesel 30.XXX

diesel euro5 32.200 lei

Inca mi se pare rentabil! Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Iulian HondaFan

    30

  • andREI

    20

  • Vlad MHL

    18

  • oaspetele

    7

Noi vom intra in UE si tineti cont ca acolo majoritatea masinilor noi sunt diesel. Cum vreti voi sa devina nerentabil TDI-ul??!!! Ca acolo sunt preturi pentru combustibili mai normali cel putin ca raport..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba sa ne fereasca Dumnezeu de integrare la preturi!

Astfel: Austria: Motorina 0,90 benzina 1,05 (in orase nu pe autostrada!)

Germania M 1 B 1,20

Elvetia M 1,10 (autostrada) B 1,10!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca topicul se refera la tot ce tine de cost (consum, pretul motorinei/benzinei, revizii, diferenta pret de achizitie, etc).

E foarte greu de dat un "pronostic" care e mai buna si care nu. Eu mi-am pus problema asta cand mi-am luat masina si nu am reusit sa ajung la o concluzie.

Motorul meu l-as compara cu 1.4TDI. Am vazut ca abea acum a aparut cineva pe forum cu un astfel de motor. Peste cateva luni probabil ca o sa poata sa ne dea un consum ok sa facem comparatia.

Circula pe diverse forumuri cifre intre 50.000 si 80.000 km - distante in care s-ar amortiza investitia de diesel (punand la socoteaza pretul carburantului, reviziile, diferenta de pret la cumparare/revanzare). Incercand sa fac si eu diverse calcule, pe la aceleasi cifre am ajuns. Dupa mine cam pe aici se invarte si distanta medie pe care as vrea sa o parcurg pana la revanzarea masinii (nu mai vreau sa aud de masina tinuta 10 ani). Rezultatul ..... si benzina si motorina sunt la fel de scumpe (sau de ieftine, cum vreti s-o luati).

Si acum vine surpriza. Desi sunt adeptul motorinei, mi-am luat benzinar. De ce? Pentru ca nu-mi permiteam intr-o prima faza sa dau avansul pentru motorina. Da, puteam sa dau mai putin (procentual) avans si sa-mi iau motorina. Dar nu am vrut sa-mi creasca simtitor rata. Stiam ca de fapt diferenta de rata va fi recuperata intr-o mare masura prin economia de carburant in luna respectiva, dar era o cheltuiala certa. Pe cand asa, daca nu am bani intr-o luna, las masina in fata blocului si gata. E un stil romanesc de a gandi, stiu, dar se aplica pentru salariile mici si incerte din Romania.

Referitor la discutia care s-a pornit in jurul economiei de carburant in oras/afara, inclin sa-i dau treptate lui Iulian. Sa vedem de ce :

1) In primul rand ca in SUA se parcurg distante mult mai mari in afara orasului decat in oras. Asa ca diferenta de consum e "vizibila" in afara orasului. Omul si-a spus parerea din punctul lui de vedere. Nu scrie nicaieri ca forumul/topicul asta e doar pentru cei din Romania, si nici nu ar trebui sa fie asa.

2) In al doilea rand, daca calculam procentulal, vom vedea ca intr-adevar, diferenta e mai mare afara din oras fata de in oras. Fac aici un calcul cu niste consumuri medii-spre mici :

DIESEL : 4 / 6.5

BEZINA 6 / 8.5

Rapoarte : 1.5 afara, 1.3 in oras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AB-33-WOB

Bag seama ca pe alocuri nu ai inteles esenta.

Si in plus lumea motor sport este dominata de benzina, pt ca se vrea viteza si performanta dinamica, nu economicitate. Nu cred ca acele motoare sunt "rentabile" la circulatia in oras, de ex Bucuresti. Un motor din ala te duce la sapa de lemn in 2 luni in Bucuresti, in stilul meu de mers, de ex (stil la mine = nr km/zi). Si motor sport-ul nu se face in oras si pana la tara.

Iar ultima ta fraza nu suna frumos, e cam deplasata, te rog sa o editezi chiar tu.

<{POST_SNAPBACK}>

bagarea ta de seama se remarca....cat despre esentza.....ca un partizan diesel irait ce eshti iar ai sarit sa dai o replica fara sa citeshti (shgi sa intzelegi) tot. remarca la MOTORSPORT era adresata celor care emit ipoteze cum ca dieselul ar fi mai performant decat benzina (ziceam de performantze dinamice, mai citeshte o data). n-avea nici o legatura cu utilizarea urbana, era doar o remarca sa zicem tehnica. cat despre ultima fraza...supara pe cei ce se simt intolerantzi si care nu accepta si alte opinii sustzinute de argumente

Draga AB 33 WOB, postul tau este unul foarte interesant si educativ. Trebuie sa mai invatam cum e cu obiectivitatea astea!

1. este vorba de rentabilitatea masinilor din punct de vedere al pretului benzinei si motorinei, dar s-a deviat inca de la inceput si ideea s-a pierdut pe parcurs

2. daca s-a mai deviat in subiectivitati, nu cred ca meritam o remarca asa "interesanta"

3. aceeasi problema ca la pct. 1 + ca discutia cu hibridele este deschisa pe alt topic.

La subiect:

OMV

benzina fara plumb 95 33.200 lei

eco premium 98 33.700 lei

OMV super 100 37.XXX

diesel 30.XXX

diesel euro5 32.200 lei

Inca mi se pare rentabil! Parerea mea.

<{POST_SNAPBACK}>

cred ca trebuie sa te corectez : "...Acum incep sa-mi pun problema daca "socotelile" mele de acum 2 ani mai sunt valabile, usor usor dieselul va ajunge mai scump si mai "costisitor" decat benzinarul..

Voi ce ziceti?" din cate deduc eu e vb de costuri IN GENERAL nu doar prin prisma pretzului la combustibil....

uite ca unii mai si intzeleg (vezi stefan_ieu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din fericire se pare ca unii dintre guvernanti sau din conducerea OMV/Petrom citesc acest forum pt ca iata...motorina s-a ieftinit si iar e la distanta nu fff mare dar suficient de mare cat sa ma uit iar cu "superioritate" la colegii cu masini pe benzina.

Basca superreglajul facut la revizie a facut ca masinuta mea sa pape la 100 afara (2 pers+nitele bagaje) 4,8 iar in buc 6,8..iupiii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

poate vrei sa spui 6,8l pe 60-80Km in Bucuresti...

daca tu conduci 100km in interiorul Bucurestilor la diferite ore si consumi sub 8l cu Octavia 1,9TDI eu imi pun cenusa in cap si ma retrag la manastire...

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Sef..iti recomand cu "incredere" manastirea Pasarea unde e scoala de maici si o sa ai cu ce sa-ti clatesti ochii.

Nu mers la diferite ore ci de obicei masina mea merge in timpul saptamanii de la 800 la 900, de la 19 00 la 20 00.

Cateodata si intre...

Metoda stabilirii consumului.

Facut plin miercuri la Mol Luica pompa 1 (ochi ochi)

Mers NUMAI prin oras

Facut plin sambata dimineata Mol Luica pompa 1 (ochi ochi)

Mers NUmai in afara

Facut plin sambata seara Mol Luica Pompa 1 (ochi ochi!)

Iar inainte de revizie NICIODATA nu mi-a consumat la drumuri mai lungi de 5 km mai mult de 7,5l cu sau fara aer pornit.

8% in oras? nu ma cunosti, daca ajungea masina la consumul asta eram deja pe capul celor de la Avia cu tot cu OPC; ANPC...

Modificat de asarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorina iar s-a ieftinit, nu stiu daca si benzina. Din pacate am uitat preturile ;) dar stiu ca diferenta este semnificativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate vrei sa spui 6,8l pe 60-80Km in Bucuresti...

daca tu conduci 100km in interiorul Bucurestilor la diferite ore si consumi sub 8l cu Octavia 1,9TDI eu imi pun cenusa in cap si ma retrag la manastire...

<{POST_SNAPBACK}>

Sa stii ca o sa iti fie greu la manastire ca acolo nu prea se pot face anumite lucruri ... ma rog... ;)

Eu scot in oras (Bucuresti) la ore super nasoale 7,2 l /100 km si mai si trag o fuga intr-un pasaj ("tunel") sa aud motorul (am zero tobe / zero catalizatoare) si o duc pe la 120-130 km/h scurt timp. Daca tii cont ca am 1500 kg (masina nu eu :P ) si masina are 11 ani, 166.000 km pe bord si probabil pe la 300.000 km reali atunci sa stii ca mergi la maici... Ai grija sa nu pacatuiesti B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina a ramas la acelasi pret ;)

OMV PremiumD 32700->32200->31600

cred ca au scumpit-o ca sa aiba de unde sa o ieftineasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

@andREI&asarban

mai baietii moshului, voi sunteti cumva si pescari?... daca va uitati pe acest forum veti vedea ca multi dintre voi spun 8-10l% in Bucuresti.

baietii aici in USA la TDI au gasit 7,2l% pt. TDI-PD 100CP in Detroit dupa ora de varf si 8,2 pt. TDI 90CP in zona metropolitana a New York. ambele motoare detunate pt. a indeplini normele de poluare, care in nici un caz nu ar consuma mai mult fata de specificatiile celor europene care sunt mai puternice.

lectura placuta:

http://search.yahoo.com/search?fr=slv1-adb...mption+1%2c9TDI

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

inca una: Passat 2,0TDI 136CP tot in zona metropolitana New York City 8,5l%....

nici macar VW nu afirma mai putin de 6,8l% urban pt. Octavia si 7,2l% pentru Passat. ocazional puteti ajunge la aceste nivele dar cred ca in regim normal 1-2l% sunt un plus rezonabil pentru circulatia Bucurestilor ( sau s-a umplut orasul de autostrazi libere si eu nu mai sunt la curent).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul oficial pt. 1.9 TDI de 90 CP in oras este de 6.6 .... asa ca VW afirma..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in iarna asta consumul maxim pentru un rezervor (de motorina euro trei) a fost de 7.5 litri/o suta de mii de metri. Asta s-a intimplat imediat dupa ce mi-a facut dl. Voinea tuningul si, evident, l-am testat :D . In plus, in perioada aia (prin martie, anul asta) au fost niste zile foarte geroase. rezervorul ala l-am consumat _exclusiv_ in oras (orasul bucuresti). e consum calculat prin metoda plinului, ca n-am computer de bord.

anul trecut in vara nu treceam de 6.5 litri/100km.

e adevarat, merg destul de mult singur in masina, si in perioada aia eram mai slabut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul mediu pentru 1.9TDI/ALH 90HP in 45.000 Km (approximativ 40% oras, 60%afara), 5.68l/100Km.

Statistica bat-o vina :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Iulian VWFan:

Daca ai dubii legate de precizia masuratorilor mele vreau sa iti spun ca eu masor consumul nu de la un plin la altul ci il masor pe minim 2000 km ca sa anulez erorile de citire si/sau erorile pompei etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tu conduci 100km in interiorul Bucurestilor la diferite ore si consumi sub 8l cu Octavia 1,9TDI eu imi pun cenusa in cap si ma retrag la manastire...

desi nu posed 1,9TDI am si eu un "tractoras" de 110CP

confirm consum de 6.5-7L / 100 km mers exclusiv in bucuresti la ore de varf, drumuri scurte

probabil ca peste ocean asemenea consumuri par neverosimile. sincer, nu cred ca ar trebui sa sarim cu gura pe bietul baiat, ci trebuie sa ii explicam ®evolutia diesel. poate peste 5 ani o sa vada si el cum e, cine stie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca motoarele diesel VW din America si Canada, sa difere de cele europene. Un prieten a venit din Quebec si TDI-ul lui de 90CP din 2003 nu era nici macar euro3.

Sau consumul marit se poate datora temperaturilor mult mai scazute sau mai ridicate de acolo.

@Iulian Te rog sa ai un limbaj mai adecvat si sa incetezi cu acest "razboi" ai ideilor tale vs. ale noastre. Ca nu om fi toti orbi sau prosti, iar tu cel destept si inovator. GATA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

iar ati sarit ca arsi... discut nu dau cu parul.

euro4 e sub standardele americane de poluare in vigoare de cativa ani. de fapt TDI-urile nici nu se califica pentru "California emissions" ( valabile in alte 7 state inclusiv New York). desigur ca o masina vanduta pe piata americana nu are certificare euro, dar daca ii faci emisiile va fi mai curata decat una europeana.

consumul mediu si pe Civicul nostru dupa 77000km e de 7l%.

eu mi-am manifestat indoiala ca in regim exclusiv urban un TDI 1,9-2,0 pe Golf/Octavia/Passat iese sub 8l%. consum >8l% e raportat si de unii din voi in topicul despre cat consuma TDI-urile de pe acest forum.

Vlade, te rog sa te uiti si la limbajul "coechipierilor" tai. ironia este de ambele parti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu..nu sunt pescar! Pur si simplu merg in asa fel incat nu imi consuma mult..Atat!

Daca e de mers 3 m nu ambalez pana la 3000 ca sa plec de pe loc..nu tin neaparat sa merg in a VI-a la 60 Km/h...merge si cu a III-a...asa sunt eu mai potolit.

Repet! Daca imi consuma masina in mod normal 8% in oras ma duceam cu politia peste Avia/Porsche si le faceam plangere pt inselaciune.

Ca nu ma costa avocatul nimic.

Eu am pastrate TOATE bonurile de motorina, am un centralizator al lor, o sa ma apuc sa fac socoteala consumului pe 45.000 km...

Iar pt faza cu pescarul... :mad:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

voi vad ca nu stiti de gluma dragi compatrioti TDI-isti...

anyhow... am fost f. incantat sa citesc asta:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=2672&st=0

succese. si eu am fost pescar si stiu cum e... e greu sa fii obiectiv.

oricum, polemizand cu voi am inteles care e magnitudinea problemei si deocamdata estimarea mea initiala a economiei de carburant a TDI-urilor ( si f. probabil si alte diesele de 90-130CP) fata de benzinarele cele mai eficiente ca abia marginala e destul de corecta.

succese si la cati mai multi km cu cat mai putin carburant tuturor.

raman un admirator al dieselului dar si utilizator fara o umbra de regret de benzinare eficiente cu ochi oblici sau rotunzi.

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca 40% economii exprimate in bani (luand in considerare DOAR consumul, fara alte cheltuieli) numesti tu "marginal" ...

cred ca este o exagerare din partea ta sa nesocotesti astfel de argumente.

probabil ca atunci cand ai sa platesti si tu 5$/galonul de benzina (asa cum platim noi aici) probabil cuvantul "marginal" va capata alte conotatii. eu personal iti inteleg lipsa de intelegere si nu o condamn.

Modificat de godaro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In punctul de vedere al celor de "dincolo de balta", la 2 $/galon benzina, lucrurile sunt clare. Noi, traind cu "miorita", avem toate motivele sa aparam TDI-ul.

Oricum ai lua-o, fiecare are dreptate !!! :lol: :) :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!