Jump to content

Devin TDI-urile nerentabile?


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

1.si iata ca in timp ce ne ciorovaiam aici VAG ne-a pregatit, sau mai degraba v-a pregatit voua fanilor pana la iratiune al Dieselelor, o surpriza placuta:

2.si ca sa nu va bucurati prea tare in Japonia Honda anunta un nou monovolum subcompact benzinar cu o economie si mai buna: Airwave 1,5VTEC cu CVT, 109CP cu un consum de 5,6l% in regim mixt. ...da, da, e mai usoara, e mai "urata" ( dar frumusetea "is in the eye of the beholder") dar e acolo ca o dovada ca si benzinarele pot fi super-economice si ca lupta ramane deschisa...

<{POST_SNAPBACK}>

consider nr. 1 un motiv intemeiat de a cere satisfactie d-lui iulian. eu credeam ca aici se poarta un dialog civilizat, cu argumente si eventual, bazat pe propria experienta. vad ca disputa degenereaza, mai ramane putin ca d-l iulian sa ne faca prosti de-a dreptul. imi pare rau, debutul domniei sale promitea.........

sa nu mai vorbesc de nr.2 ........ bucura-te dumneata, d-le iulian.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Iulian HondaFan

    30

  • andREI

    20

  • Vlad MHL

    18

  • oaspetele

    7

Cu asta ne-ai dat pe spate :lol: . Eu am condus primul diesel acum 13 ani. De atunci Numai asta coduc. In cnod in care an facut pana acum aprox 300.000 km, mi se pare f rentabil, cand ma uit ce piese si ce reparatii am facut la masinile mele.

Asa ca daca iti place Honda, lauda Honda, daca iti place VW lauda VW. Asta este. Pana la urma de aceea am facut acest forum. SA NE REZOLVAM PROBLEMELE, nu sa polemizam la nesfarsit ca e maibuna Honda sau Toyota cu 5% fata de VAG. Mare branza. Nu mai ncalzeste cu absolut nimic.

Haideti sa-l lasam pe dl Iulian sa posteze cat vrea el aici, si noi sa ne vedem de ale noastre probleme, nu de alta da nu mai avem timp decat de Honda pe urma.

PS/OT Paste fericit tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule Iulian, Paste fericit! Aveti un cadou(chiar daca nu sarbatoriti pastele tot astazi), restrictionarea postarii pentru o zi. Si sa va spun de de!

Totul a inceput de la dorinta dumneavostra de a ne arata cat de mult a avansat tehnologia motoarelor japoneze pe benzina ca apoi in lipsa de alte argumente, sa invocati tehnologia hibridelor, binenteles japoneze.

Noi nu ne aparam nici marca, nici motoarele diesel. Ceea ce este un adevar incontestabil, da, aparam. TDI va fi mai economic din punct de vedere al consumului si daca va aparea stiu eu ce tehnologie pentru micsorarea consumului benzinarelor, fii sigur ca si TDI-ul va gasi replica.

Nu a ridicat nimeni VAG(sau TDI) in slavi, insa tu ai venit cu contra-argumente!?! De ce?

Nu a spus nimeni ca masinile japoneze nu sunt bune, ci doar inaccesibile pentru europeni, insa tu ai venit cu argumente ca sunt chiar mai bune decat cele nemtesti. De ce?

Nu ai facut decat sa ne inveti cum sta treaba in lume in ceea ce priveste diesel vs. benzina vs. hibrizi, cand noi nu suntem interesati decat de problema rentabilitatii dieselului la noi in tara si cel mult in Europa...ba chiar mai mult, vrem doar sa discutam despre pretul combustibilului ce influenteaza direct aceasta problema.

Cu ce ne-ai ajutat? Cu nimic.

Atitudinea ta nu este acceptata pe acest forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata lumea e "very touchy" pe forumul asta.

domnul Diesel, in USA nu sunt diesele tocmai ca un exemplu ca in anumite conditii de structura a preturilor carburantilor ( care se schimba si in Europa) si a alternativelor aproape la fel de eficiente pe benzina ( lucru care din nou se va schimba si acolo) NU RENTEAZA decat in circumstante particulare. Faptul ca si in Japonia dieselele lipsesc arata cam acelasi lucru. Daca dieselul era rupt din rai si o binefacere absoluta ar fi fost adoptat de mult in detrimentul lui Otto. Adevarul e ca avantajele si dezavantejele celor 2 tipuri de motoare sunt subtile si variatii mici ale conditiilor exterioare schimba mult modul in care ele sunt privite.

am perseverat pe acest thread numai pt. ca primul post mi-a fost contestat vehement.

<{POST_SNAPBACK}>

Un mic offtopic pentru dl. Iulian...

Pana una alta apropo de surprize, iata una pentru d-ta...

Bush va pregateste o surpriza din nou, de data asta una buna...

Bush pushes diesels, hybrids

Consumers who purchase cars and trucks with new, cleaner-burning diesel engines and gasoline-electric hybrids would be eligible for tax credits under a $2.5 billion initiative President Bush outlined Wednesday.

Making a renewed push to encourage development of new fuels, Bush said he supported wider use of nuclear power as well as ethanol and biodiesel -- diesel fuel extracted from leftover fats and vegetable oils.

http://www.detnews.com/2005/autosinsider/0.../E01-164891.htm

E drept ca e o stire relativ noua - 28 aprilie 2005 si poate ca nu ati citit-o la breakfast, dar poate o sa domoleasca din off topic-ul pe tema TDI in viitor... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se insista f mult pe biodiesel.....

are cineva ceva detalii privitoare la ce gaze se emana in atmosfera, comparativ ... intre motorina din petrol si acest biodiesel??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt un fan al dieselului si al alternativelor economice pe benzina si hibride in USA. indoiala mea se refera numai la faptul ca diferentele de rentabilitate nu sunt asa de mari pe cat dau unii dintre voi de inteles si, cum am argumentat, lipsesc aproape cu desavarsire ( pana in prezent) in afara Europei.

scutirile de taxe pt. hibrizi sunt in vigoare de 4-5 ani deja, desi valoarea lor nu compenseaza decat in mica masura diferentele de pret. momentan cele mai rentabile masini de rulat aici sunt benzinarele de ultima generatie ale celor 2 mari producatori japonezi ( a caror nume pronuntat pe acest forum e aproape ca a necuratului in biserica).

dieselele sunt inca f. slab reprezentate aici. o scutire de taxe ar ajuta desigur, o problema ar veni de la faptul ca producatorii europeni au, de cand cu aprecierea euro, dificultati de a veni cu preturi competitive aici. in plus dieselele exportate peste ocean vor trebui sa indeplineasca normele de poluare mult mai stringente in vigoare aici.

trecerea la standardele euro pt. motorina in 2006 ( masura adoptata inca de Clinton dar a carei aplicare a fost muuult intarziata) va ajuta insa producatorii europeni sa atinga aceste standarde mai usor.

N.B. cum am semnalat altundeva asta e un cont mai vechi care am rugat admin sa-l inchida.

Iulian HondaFan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambitios baiat acest domn Iulian...

OK...cel putin omul a lasat-o mai moale, mai e putin si va incepe sa si respecte un regulament pe care l-a acceptat printr-un click.

On-topic.

Am trecut azi pe la OMV Marasti Cluj:

Euro Motorina (Euro3): 30900 lei

Euro 5 Motorina: 32200 lei

Benzina fara pb 95: 33000 lei

Benzina fara pb 100: 39500 lei.

Desi Octavia 1 a vazut 2 plinuri de "Euro5" pana acum (pana nu se scumpise), cred ca voi reveni din nou la Euro motorina ...nu de alta dar trebuie sa contribui la rentabilitatea motorului in care am investit, azi 3 eurocenti pe litru....maine cine stie...? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam off topic:

Ciudat cum Iulian poate sa tina in curte si un Civic si un Golf, doua masini complet diferite din multe puncte de vedere (scoala de design japoneza nu prea se poate compara cu cea europeana, cu toate ca se chinuie tare sa imite, iar mai nou isi fac masinile prin europa )

In al II-lea rand testele alea facute probabil prin america nu-s deloc concludente, la ei "Oras" este un termen foarte diferit fata de orasele europene, majoritatea oraselor din America sunt super "labartzate", sunt si exceptii normal cum ar fi NY, sau alte aglomerate, dar in general orasele la ei sunt intinse f. mult, nici nu se compara cu orasul european cu stradute mici si casa langa casa. Plus ca la americani e o intreaga cultura a motorului pe benzina din cauza pretului f. scazut al benzinei (stim cu totii cum e obtinut), deci ei din start o sa fie reticienti la un motor tdi care consuma cu cativa litrii mai putini, cand pentru buzunarul lor nici nu se simte.

Referitor la motorina, da e nasol ca tocmai acuma cand eu vreau sa trec pe motorina au scumpit-o...dar totusi in cazul meu motorina o sa o cumpar din urmatorul considerent: cand aveam masina pe benzina mi-era mila sa-i dau peste 3000-3500 rpm pt ca si consumul crestea f. mult. Deci practic nici nu folseam toti calutii sau tot torqeul masinii mele, si mereu ma uitam sa vad cata benzina mai am in rezervor.

Cred ca e altceva sa stii ca ai torque maxim(si mult mai mare) la 1750 sau 1900 rpm si ca nu trebuie sa te ingrijorezi prea tare de consum.

Probabil ca daca un benzinar ar schimba vitezele la valoarea de torque maxim in oras si apoi asa ar face si un tdi-st, cred ca benzinarul ar manca de cel putin 2 ori mai mult carburant ca tdi-ul daca nu mult mai mult.

Eu am stat bine si m-am gandit daca sa-mi iau sau nu motorul de 150 fsi, dar...din ce am citit eu noile FSI-uri trebuie sa fie umblate "mult si tare". Cica nu le plac drumuri scurte si mai ales fsi-ul de 150 are probleme din cauza asta (vorbesc baietii de pe briskoda).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici unui motor nu-i plac drumurile scurte...asta e sigur.

Insa in ce priveste motorizarile, TDI ramane prima emblema in blazonul VAG, va urma TFSI si undeva la coada FSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singurul avantaj al unui diesel care nu poate fi contestat sub nici o forma este consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

@raz.ro

1) Civic nu e nici mai urat nici mai frumos decat Golf4. e diferit, poate prea comun aici vand invedere ca se vand 4 Civic la fiecare Golf sau Jetta.

2) ce conduci e cuplul la roata iar ala poate fi si la benzinare mare, depinde de transmisie.

3) testul dat de exemplu de mine din C&D era facut in acelasi timp pe aceleasi trasee cu toate cele 4 masini. pacat ca lipseste si un compact pe benzina.

4) tocmai ca in oras nu ai nevoie de putere multa, un motor flexibil pe benzina turat moderat va consuma si el putin. poate nu cat un TDI dar nu va fi mult mai departe. de aceea la preturi apropiate intre benzina si motorina 9 cum f. probabil se va intampla in urmatorii cativa ani in Europa) castigul din consum al unui diesel nu amortizeaza devalorizarea masinii decat dupa 3-4 ani si cel putin 60-70000km in Europa si niciodata aici ( cum am spus pe 5 ani si 75000mile e mai ieftin de exploatat un Civic, care e si semnificativ mai fasnet decat un Golf/Jetta TDI-PD de 100 ponei cum e disponibil aici)...

5) cine citeste bine ce am scris vede ca nu am sustinut decat ca unele benzinare consuma mai putin decat unele diesele in regim urban. ceea ce e adevarat si am adus argumente.

6) as fi interesat sa cumpar si eu un diesel daca nevasta-mea va continua sa conduca 35000km/an si peste, dar nu as da banii decat daca vad un avantaj clar.

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@raz.ro

1) Civic nu e nici mai urat nici mai frumos decat Golf4. e diferit, poate prea comun aici vand invedere ca se vand 4 Civic la fiecare Golf sau Jetta.

Scuza-ma ca stiu ca e masina ta si tii la ea, dar mie mi se pare pur si simplu ....nu stiu lipista de cel mai mic simt estetic. Uite la liniile ei generale,nu curg una in prelungirea celeilalte, farurile de la Civic parca-s pur si simplu puse de forma, parca si-a bagat picioarele in ele, daca pe partea din fata pastreaza linia grilei, pe laterala nu mai pastreaza nimic, sunt taiate drept ? De interior nici nu mai vorbesc.

Ok eu vorbesc de modelul nou de Civic, nu stiu daca tu ai modelul vechi sau nou.

Nici la golf4 nu mi-a placut cum au trantit farurile , dar parca arata altfel masina si in general se incadreaza bine o componenta vizuala cu alta. De interior nici nu vorbim, la vw/audi/etc au fost mereu de nota 10. Dar totul depinde de gust, am un prieten care iubeste interiorul de focus(primul focus), iar dupa parerea mea interorul focusului a fost cea mai mare bataie de joc din istoria fordului.

Si chestia cu motorina, passatul meu manca iarna pe super trafic mare cam 13-14% daca nu si mai mult cu toate ca avea motor lenes. Deci ce castigam din asta ? Torque nu aveam ca de abia ajungeam pe la 2500 rpm si trebuia sa ma opresc, benzina bagam de ma spargeam. Daca aveam diesel probabil ca-mi lua vreo 9 si mai aveam si eu parte de o mica repriza pe la 2000 rpm :rolleyes: Plus ca vorba cunoscatorilor (nu eu, altii,) degeaba ai benzina daca nu turezi peste 4000-5000 rpm, asa ca eu care-s un om milos si lenes nu prea asa face asa ceva :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... am citit si eu cele 20 de replyuri de la al meu....Nu inteleg dece trebuie sa aveti o atitudine asa de .... unii fata de altii....pardon fata de Iulian... Eu sar in apararea lui (vad ca sunt cam singur). Ce aveti fratilor cu omu!!!! Adminilor va e frica ca e probabil la fel de documentat ca voi??? si poate va ia locu? ;)))) ma rog ... si eu sunt fan benzina si ma contrazic cu voi vro 3 ani de acum incolo si tot nu ajungem la un rezultat. Deja vb. mult prea "subiectiv"... Nu scrie in titlu ca e legat numai de Romania si cel mult Europa.... Omu e roman in state si vrea si el sa comunice cu noi (romanii de al el de acasa) pe tema gr.VAG... Cred ca cu pumnul in gura nu se face treaba!!!!! Ma rog... sper sa nu ma "certati' si pe mine acum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu continui cu off-topic de genul atac la moderatori si cu remarci de genul noi contra iulian, nu te certam! Incepe sa fie aberant ceea ce gandesc unii useri despre moderatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-=Cristache=-

Asa bre, arde-i! Rupe-i pe genunchi!

Modificat de -=Cristache=-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot OT!!!! si gata!!!!! Mda... nu am facut nici un "atac la moderatori" (eu unu asa cred- daca voi (moderatorii) credeti asta inseamna ca sunteti un pic cam sensibili sincer) iar comentariul meu asupra problemei intre voi si iulian l-am facut pt ca nu e normal aceasta atmosfera incinsa creeata de voi (si iulian si voi) deci eu zic sa nu va mai amenintati reciproc si sa facem ceva constructiv!!!!! adica sa discutam (asa cum poate fiecare mai bine) despre masinile din grupul VAG.... Eu unu de juma de an decand citesc si scriu aici am invatat destule de pe acest forum dar nu e normala cearta asta "care este".... si au am avut o discutie mai aprinsa intr-un post (cod motor {nu mai stiu G4 1.6 16v}) si inclin sa cred ca daca in loc de redliner era unu din moderatori probabil ca aveam acelasi tratament ca si iulian si nu e normal... Ma rog ..... bafta si hai sa ne mai relaxam si noi un pic :D

aaa si PS: EU CRED CA DA!!!!!!! (devine dieselul nerentabil)

Nu neeaparat nerentabil dar e o mare diferenta intre rentabilitatea lui de acum sa zicem 3 ani si azi; si daca totul merge pe directia asta (si nu vad motive sa nu se intample) o sa ajunga la fel de rentabil ca si benzinarele.... Parerea mea !!!:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca intram in UE si preturile vor fi ca acolo...dieselul va fi din nou ceea ce a fost si mai mult decat atat, cum ar zice cineva...:D

Diferenta de pret intre benzina si motorina e mai mare in Occident decat la noi...insa guvernul asta ar taxa si mortii daca ar putea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se ieftineste motorinaa ... 700 de lei

cum sa fie dom'le dieselul nerentabil !? iote preturi de MoL:

-benzina 37.000

-motorina 30.900 si in scadere probabil catre 30.200

de aici rezulta

economie fata de benzina 18%

diferenta de consum litric 15%

1.18 x 1.15 = 1.35 (adica 35%)

acuma fiecare decide cat de nerentabila este o economie de 35%

voi nu v-ati plictisit sa tot faceti atatea calcule? eu da, insa mereu vine cineva si sustine contrariul, fara a verifica aceste cifre in prealabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mrwhite Noi n-avem nimic cu iulian, el are cu noi. Asa ca sa ramanem la ceea ce vrea acest topic.

In comp cu benzina, eu zic ca motorina va ramane inca multi ani de-acum incolo rentabila. Consum/pret mai mici. Ce mai pierdem noi, este la capitolul intretinere, dar tot nu se ajunge la aceleasi costuri.

Si daca devine diesel-ul nerentabil, de ce se vand atatea diesel-uri prin statele UE si nu numai (mai putin Elvetia, Suedia, Norvegia care au alta politica in privinta diesel-ului)? Asa ca e mai interesant? Nu

Problema mai revine in discutie si in functie de varsta a clientilor (numai pers fizice nu firme). Nu o sa vezi unul de 20-25 de ani care nu are inca familie, copil, etc si are timp de distractie ca-si ia diesel. Isi ia benzina, puternica. Uita-te la dieselisti, ca in marea parte sunt trecuti de 30-35 de ani, au o famile, un copil, etc. Se justifica prezenta diesel-ului prin micsorarea unor cheltuieli.

Asta este parerea mea. S-ar putea sa ma insel in anumite privinte, dar cel putin in Germania, am observat ca la majoritatea volanului diesel-urilor erau pers peste 35-40 de ani, cu copii, etc. La benzinare, erau mai mult tineri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.........

Ce mai pierdem noi, este la capitolul intretinere, dar tot nu se ajunge la aceleasi costuri.

...........

Pai multa lume se sperie de un filtru de motorina mai scumpishor... Dar uita ca asta e doar pe perioada garantiei (2 ani parca?) si apoi nu mai trebuie sa il iei de la ei (scump) ci poti lua unul "aftermarket". La aceeasi calitate sau mai buna si mai ieftin (vezi de exemplu CAT, Stanadyne etc)

Cat despre distributia pe varsta a diesel-istilor / benzinarilor si eu am observat acelasi lucru insa mai sunt si exceptii (eu, voinea, zGB, gorrocs si altii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta da, asa este, dar exceptiile intaresc ..... regula. Consumabilele, la o revizie diesel nu depasesc 2.000.000 lei, plus ulei 2.000.000.

Oricum media de varsta pe forumul acesta este de aprox 30 ani, asa ca nu prea se poate aplica regula aici, pt ca multi nu au acces la net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CORECT !!! asta cu varsta e super corecta!!!! probabil ca si eu peste 5 7 ani o sa gandesc mai altfel dar acum sincer nu vreau sa aud de diesel... si nu sunt un pustan de 18 ani (am aproape 26) sa zici ca nu stiu ce gandesc, dar desi dieselul este klaar mai economic are niste neajunsuri fata de benzina (pe care o sa le aibe intotdeauna)....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, dar fiecare motor are avantajele si dezavantajele lui, pe care nu are rost sa le despicam acum.

Cum ai zis tu, si eu as zice la fel despre benzina, are niste dezavantaje clare fata de diesel. dar asta depinde din ce punct de vedere privesti lucrurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu mare rabdare am citit toate posturile de aici. constat cu stupoare cata lipsa de obiectivitate si de atentzie razbate de la unii postatori

1. era vb de rentabilitatea MASHINILOR PE MOTORINA nu a motorinei vs benzina. in acest calcul intra multe, cum am mai spus si eu si altzii pretz de achizitzie, ptretz intretzinere, (eventzuale reparatzii in cazul second handurilor - vezi turbo )si nu in ultimul rand gradul de exploatare a mashinii.

2. acest topic seamana izbitor cu o groapa de nisip unde se cearta cei cu galetushe cu cei cu lopatzele...

3. era vb despe RENTABILITATE, deci orice comparatzie cu diesel mi se pare binevenita (vezi hibridele..)

ca o concluzie observ cu cata patima posesorii de TDI fac praf orice benzinar si vice versa. dieselul este rentabi! de aceea toate companiile de transport folosesc MOTORINA. dar de aici pana la a te lauda cu cata economie faci in cei 20.000 km/an mi se pare lipsit de onestitate, asta luand in calcul toate aspectele semnalate mai sus , nu doar pretzul botorinei vs benz. deci intr-adevar, E RENTABIL dar la km multzi parcurshi.

mai conteaza si bugetul posesorului. de ex un tanar medic, cu un salar de 3 mil., care primeste cadou de la parintzi un g4 tdi normal ca se declara multzumit, nu plateshte diferentza de bani pe diesel , se alege doar cu economia platita la carburant. daca ai un salar suficient poate nu te intereseaza economia ci sportivitate unei benzine. aici iar apar veshnicile polemici, ba ca torqe la turatzii mici, ba ca randament, ba ca mai shtiu io ce... pt totzi acei ce aduc in discutzie performantzele dinamice diesel vs benzina PRIVITZI LUMEA MOTORSPORTULUI . (punct)

o concluzie finala ar fi ca este un subiect mult prea personal, prea particular, care poata sa avantajeze pe unii, iar pe altzii NU. probabil e o problema cu raspunsuri multiple, poate numarul lor corespunde cu cel al celor care incearca s-o rezolve...

ps. daca cei care lupta cu blazonul VAG pe scut cu altzi producatori primesc ceva de la vag, ma inscriu si eu..... pana una alta hai sa fim deschishi si sa acceptam si alte variante. unii cred ca suntetzi membri PRM :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AB-33-WOB

Bag seama ca pe alocuri nu ai inteles esenta.

Si in plus lumea motor sport este dominata de benzina, pt ca se vrea viteza si performanta dinamica, nu economicitate. Nu cred ca acele motoare sunt "rentabile" la circulatia in oras, de ex Bucuresti. Un motor din ala te duce la sapa de lemn in 2 luni in Bucuresti, in stilul meu de mers, de ex (stil la mine = nr km/zi). Si motor sport-ul nu se face in oras si pana la tara.

Iar ultima ta fraza nu suna frumos, e cam deplasata, te rog sa o editezi chiar tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!