Jump to content

Devin TDI-urile nerentabile?


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Sa fiu on-topic .

TDI ramane rentabil !

De curiozitate am completat tabelul trimis de adici :

Masini - G5 2.0 FSI 150 cp Sportline 15964 EUR CIP ( +3% accize +TVA)

- G5 2.0 TDI 140 cp Sportline 16875 EUR CIP ( +1,5% accize + TVA)

Deci diferenta 800 EUR = 29.600.000 lei la ~ 37000 lei/EUR

Carburant

-OMV 100 ( e FSI nu ? :rolleyes: ) 36.990 lei/l

-OMV PremiumDiesel 29.990 lei/l (..astazi ca maine nu se stie :huh: )

Consum am gandit asa -> Daca pe ultimii 1500 km eu am consum mediu 8l/100km asta inseamna ca daca as fi avut FSI nu as fi putut scoate sub 10 ! Deci diesel-8 benzina-10 (iar oficial 5,5 vs 8 deci se cam pastreaza raportul).

Conform tabelului masina se va amortiza undeva intre 20k km si 30k km

20.000 diferenta 25.996.000

30.000 diferenta 38.994.000

Iar cand voi ajunge la 100k km (momentul in care probabil o voi schimba) diferenta va fi de 129.000.000 lei ceea ce inseamna scazand diferenta initiala un profit de 100 milioane de lei ~2800 EUR.

In rest toate cele bune :D driving pleasure si reprize inca nu m-am dat cu un FSI sa va spun impresiile !

edit: cu benzina proasta 29.990 fara plumb omv se ajunge pe 0 la 50.000km deci tot e bine .

Modificat de gorrocs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Iulian HondaFan

    30

  • andREI

    20

  • Vlad MHL

    18

  • oaspetele

    7

tin sa precizez din nou (am mai facut-o si pe un alt thread), se face o mare gresala comparand ca mai ieftina benzina cu cea mai scumpa motorina

cine isi cumpara masina NOUA in anul de gratie 2005 nu poate alimenta cu benzina de 30.000 de lei. toate motoarele NOI pe benzina vandute in anul 2005 sunt EURO 4. ba unde mai pui ca unele vor neaparat CO98 (a se vedea FSI, VVT-i, pana si Lacetti vrea CO98 EURO4). Benzina asta costa cel putin 33.000-37.000, adica 10-15% mai mult decat dieselul comparabil. daca pui si consumul litric mai mic la diesel obtinem economii exprimate in lei de minim 20%. deci haideti sa nu mai comparam motorina EURO5 cu benzina de cielo

mai bine sa ne calmam si sa ne patram cumpatul pt schimbari DRAMATICE in aprilie. va fi groasa ****** fie benzinari, fie tractoristi. ma astept sa vedem preturi mai mari ca in .eu si la benzina si la motorina (deja motorina este comparabila)

asa ca ... noi sa fim sanatosi

Modificat de s_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum a mai spus cineva, scumpirea motorinei pana la un nivel apropiat de cel al benzinei nu e chiar o noutate .Oricum aceeasi tendinta o vedem si in Europa unde pretul motorinei e aproape acelasi cu cel al benzinei sau cel mult mai ieftina cu vreo 10(maxim 20) de centi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum acei 20 de centi reprezinta cam 1/5 din 1euro, nu e chiar neglijabil. M-am gandit destul de bine inainte sa imi cumpar masina : la acelasi pret, benzinarul e mai sportiv, silentios si mai putin pretentios in privinta reviziilor. Tdi-ul consuma mai putin, muuult mai putin. Ma hotarasem la TDI... nu mai aveau pe stoc si nu am mai avut rabdare. Asta se intampla acum 2 ani de zile cand paritatea benzina/motorina era alta. Spaer sa nu repet concluziile anterioare : chiar daca motorina devine mai scumpa decat benzina, tdi-urile vor fi mai economic, e drept, amortizarea se face mai greu, dar tdi-ul beneficiaza si va beneficia de resurse mai mari in ceea ce priveste logistica si cercetarea, ai inmho se va dezvolta in continuare enorm fata de benzinare care, chiar cu fsi, vvt-i sau mai stiu eu ce alte descoperiri devin uzate moral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ma gandesc din ce in ce mai mult la benzina.Azi s-a scumpit benzina cu 1600 lei si motorina cu 1700 lei!!! Nu mai vb de implicatii.Nu mai vorbim ca o masina SH va avea taxa 5%-30% ( nu-ti mai vine sa-ti iei masina de afara).Ataca guvernul la tigari, alcool, combustibil.Voi i-ati votat pe retardati, acu sa va aduceti aminte de 96-2000.

Si da, TDI-ul incet devine nerentabil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca si la americani s-a scumpit combustibilul e clar ca si la noi o sa creasca si asta e doar inceputul initial era vb de o crestere de 4000-5000 insa datorita devalorizarii euro s-a ajuns la 1600-1700 lei

tdi-urile sunt rentabile in comparatie cu benzinarele cu motor de peste 2000 cmc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi i-ati votat pe retardati, acu sa va aduceti aminte de 96-2000.

Si da, TDI-ul incet devine nerentabil!

<{POST_SNAPBACK}>

aha, sa inteleg ca tu i-ai votat pe talharii comunisti ??

chiar crezi ca daca ramaneau bolsevicii tai la putere evolutia preturilor nu era aceeasi ???

:)

cresterea accizelor a fost negociata de mult. ghici de cine ???

si nu in ultimul rand, statul nu mai detine majoritatea la Petrom. (ghici cine a vandut Petromul ?? -oricum, era inevitabil, ma rog). Rafinariile particulare stabilesc preturile pe care le considera potrivite.

e simplu : a crescut numarul de motorinare, scumpim motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu ne bagam in politica si sa ramanem la subiect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e vorba de pretul combustibilului, la urma urmei.

si tot ce are legatura cu acesta este on topic.

cat despre prima parte a postului meu, nu e altceva decat un raspuns la o afirmatie anterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel se auzea si in 98-00 cu privire la euro4. Dar atunci nu se gandea nimeni la FAP si la injectoare piezoelectrice...

Personal faptul ca dieselul nu mai este demult un catar de povara motorizat l-am observat cand mi-am luat dCi in comparatie cu dTi. Au eliminat zgomote, au ajuns la performante asemanatoare cu benzina dar s-a pierdut acea calitate mult ravnita de orice om, motor foarte ieftin in exploatare. Acuma trebuie motorina superioara, filtre superioare, uleiuri superioare and so on... si toate i-si cer pretul lor

<{POST_SNAPBACK}>

Normal ca nu vor deveni nerentabile. Totusi nu este azi un motor scump in exploatare. Uleiul de TDI/HDI/DCI/etc nu costa mai mult ca cel de benzinar echivalent, doar filtru de carburant costa mai mult dar asta numai in garantie unde cam umfla pretul la consumabile. Cat despre ce spune ala in ziarul lui .. ..... nu pot crede nici un fel de prognoza pe mai mult de 5 ani. Lucrurile sunt in asa mare schimbare incat cred ca orice prognoza pe termen lung e sortita penibilului, dar oricum nimeni nu da socoteala pentru aberatiile pe care le scrie, nu? Asa multe trebuiau sa se intample cf. unor oameni indoielnici (ca sa nu folosesc alte cuvinte) dar nu s-au intamplat.

Motoarele cu combustie interna sunt din ce in ce mai aproape de eficienta lor teoretica si asta nu poate dovedi decat ca dieselul va castiga, acesta avand randamentul superior in teorie (iar practica converge din ce in ce mai mult spre teorie).

Cat despre costurile ecologizarii care l-ar face nerentabil mi se pare o dovada de iresponsabilitate sa scrii asa ceva. Noi aici luam warning/ban/etc pentru tampenii scrise dar ei nu patesc nimic. Orice intra in productie mare devine ieftin.

Tot ce se va adauga la diesel si va costa nitel (la inceput) sunt filtrele de particule dar la ce productie de diesel-uri este si va fi vor intra pe o banda rulanta mare si costul va scadea proportional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ah, astept clipa cand si VAG va scadea preturile la motorizarile diesel si diferenta fata de benzinare va scadea. sa vedem atunci cum rezista benzina aspirata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Iulian HondaFan
Preturile ar trebui dictate de costurile de productie care eu stiu ca sunt mai mici in cazul motorinei..

FALS in economia de piata preturile se stabilesc in functie de cerere si oferta.

in multe tari europene cererea de motorina a depasit-o deja pe cea de benzina. dupa cum stiti asta e in directa legatura cu faptul ca in multe tari europene se vand mai multe masini diesel decat benzinare.

FAPT 1 prin metodele comune de prelucrare a petrolului dintr-un litru de benzina se obtin 2-300ml de motorina si 4-500ml de benzina.

FAPT 2 cererea mondiala de petrol e in crestere. China va deveni in 2-3 ani a doua piata auto nationala depasind-o pe cea japoneza. Milioane de indieni isi cumpara anual prima masina. Alte milioane din tarile in curs de dezvoltare cumpara si ei prima masina. In america aproape 40% din masini sunt SUV-uri mari sau truck-uri cu un consum mediu de 15 l% sau peste. America lives and drives larger.

FAPT 3 UE are in vedere sa puna o talpa dezvoltarii dieselului. unele orase europene nu prea mai respira bine. deci normele de poluare se vor inaspri.

FAPT 4 Toyota si Honda sunt liderii mondiali in tehnologie hibrid. Toyota Prius consuma intre 4 si 5 l% de regula mai putin in oras si mai mult in afara.

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FALS in economia de piata preturile se stabilesc in functie de cerere si oferta.

in multe tari europene cererea de motorina a depasit-o deja pe cea de benzina. dupa cum stiti asta e in directa legatura cu faptul ca in multe tari europene se vand mai multe masini diesel decat benzinare.

FAPT 1 prin metodele comune de prelucrare a petrolului dintr-un litru de benzina se obtin 2-300ml de motorina si 4-500ml de benzina.

FAPT 2 cererea mondiala de petrol e in crestere. China va deveni in 2-3 ani a doua piata auto nationala depasind-o pe cea japoneza. Milioane de indieni isi cumpara anual prima masina. Alte milioane din tarile in curs de dezvoltare cumpara si ei prima masina. In america aproape 40% din masini sunt SUV-uri mari sau truck-uri cu un consum mediu de 15 l% sau peste. America lives and drives larger.

FAPT 3 UE are in vedere sa puna o talpa dezvoltarii dieselului. unele orase europene nu prea mai respira bine. deci normele de poluare se vor inaspri.

FAPT 4 Toyota si Honda sunt liderii mondiali in tehnologie hibrid. Toyota Prius consuma intre 4 si 5 l% de regula mai putin in oras si mai mult in afara.

<{POST_SNAPBACK}>

FAPT4: Da, sunt lideri la hibrizi. Dar in afara ca acestea consuma 5-6 l / 100km in oras.. cum se misca? Cat consuma afara unde nu pot merge cu motorul electric? Sunt KO... tehnologia hibrida in opinia mea s-a nascut pe jumate moarta. Se mai misca acum nitel, se va mai misca nitel si va fi inlocuita in final cu pur electric.

FAPT3: Si rezulta asta de la diesel? Sau de la masini in general? Sunt inca multe benzinare. Masinile noi sunt majoritar diesel dar harburile (ca sunt si d'astea in UE nici o grija) sunt majoritar benzinare. Si in plus ce parere ai de filtrul de particule si noile catalizatoare de pe diesel-urile moderne? Eu cred ca o sa il readuca la nivelul de cel mai putin poluant pe toate categoriile (particule, NOx, CO2, CO etc.)

In rest sunt de acord cu tine... e o economie de piata unde pretul final nu prea are multa legatura cu pretul de productie ci mai degraba cu cererea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

check this out:

Honda Accord hybrid: V6 de 3l+ IMA= 255CP@6000rpm, 315Nm@5000rpm ( dar 90% din cuplu este disponibil de la turatii sub 4000rpm), 0-60mph in 6,9sec. cu transmisie hidramata in 5 trepte, consum: oras 8,2l%, autostrada 6,5l%. asta pt. o masina mai mare decat Passatul B5, masa proprie: 1580kg, coeficient de aerodinamicitate de 0.29. pret 31000$ ( daca ar fi in Europa la pretul asta cred ca s-ar dezerta in masa de la TDI-uri, Multijeturi, etc.)

apoi un Civic Hybrid accelereaza la fel de repede ca un Golf TDI de 110CP si pe ansamblu consuma mai putin in oras si mai un pic mai mult i afara fiind mai atractiv pt. urbaniti. problema este ca UE se protejeaza vamal f. agresiv de importurile auto, altfel in 2-3 ani asiaticii ar sfarteca industria auto locala. oricum Toyota si Hyundai deschid uzine noi in vreme ce Opel inchide iar ceilalti reduc productia sau o muta in afara Europei.

cu tehnologia asta se pot face si masini mai puternice, si la o adica se poate pune si pe diesele, desi ambele companii pun accent si pe nivelele record de reduse ale poluarii pe aceste masini. sistemul hibrid inseamna de fapt recuperarea unei parti importante din energia pierduta la fiecare franare, asta va fi pe toate masinile produse in 15-20 de ani indiferent daca vor arde motorina, benzina, hidrogen, ulei de rapitza sau ce-o mai fi.

cresterea cerintelor de poluare va face dieselele mai scumpe chiar daca nu cu mult prin productia de masa.

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

check this out:

Honda Accord hybrid: V6 de 3l+ IMA= 255CP@6000rpm, 315Nm@5000rpm ( ... pret 31000$ ( daca ar fi in Europa la pretul asta cred ca s-ar dezerta in masa de la TDI-uri, Multijeturi, etc.)

apoi un Civic Hybrid accelereaza la fel de repede ca un Golf TDI de 110CP si pe ansamblu consuma mai putin in oras si mai un pic mai mult...

cu tehnologia asta se pot face si masini mai puternice, si la o adica se poate pune si pe diesele, desi ambele companii pun accent si pe nivelele record de reduse ale poluarii pe aceste masini....

cresterea cerintelor de poluare va face dieselele mai scumpe chiar daca nu cu mult prin productia de masa.

1.pai..... la 31 k$ n-ar dezerta nimeni decat poate la SUV-uri imense cu V8 de 4L sau stiu eu.... Sau poate ar dezerta de la un Touareg V10TDI... :( ;)

31k$ e foarte mult. E fooooarte mult. Nu dezerteaza nimeni. Iti poti lua un TDI decent la 15 k$ si de restul.... Apoi daca o masina de 255CP reuseste sa accelereze mai repede decat una de 110CP asta da performanta... E fantastic.

2.EXISTA deja pe diesel-uri. Uite, Smart Tridion4 sau asa ceva are. E o masina de 4 locuri, de oras, diesel-electric (hibrid) care scoate 3L de motorina in oras. Eu zic ca e bine... destul de bine.

Se pare ca unii considera diesel-ul mai poluant ca otto pentru ca vad niste fum pe teava la accelerari mai puternice. alea sunt particule... vor fi filtrate de noile filtre auto-curante de particule pentru diesel ... (Google://"particulate filter diesel"). In rest NOx-ul nu se vede cu ochiul liber, iar el oricum e filtrat bine de catalizatoarele noi de pe diesel-uri. La CO2 otto e batut clar de diesel. La CO nu mai stiu... dar parca era cumva similar.

3. Cu cat va creste pretul masinii diesel datorita filtrului de particule? Cu 1000$? Nu... cred ca cu maxim 600$. Si in plus daca va scadea cererea de diesel va scadea si pretul.. si se echilibreaza lucrurile la loc.

Eu cred ca dieselul a ajuns sus si nu-l mai da nimeni jos. Asta e un "fapt" iar restul sunt "promisiuni".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

aia sunt 255CP la consum f. apropiat de cel al Passatului tau... in Bucuresti la traficul stop&go s-ar putea ca matahala de Accord american sa-ti faca TDI-ul de ras atat la performante cat si consum ( masina opreste motorul automat la stop si daca nu e in sarcina functioneaza numai cu 3 cilindri)...

31000$=24000euro, putin sub. la banii stia nu stiu daca iei in Europa un Passat 2,0TDI dotat la fel de bine.

in USA Passatul 2,0TDI de 136CP costa 28500$ si are un consum de 8,8l% in oras si 6,25l% in afara... la cei 120 ponei lipsa nici nu ma mai intereseaza consumul si inca passatul abia il bate... Civicul meu face acest TDI la 0-100km/h fara probleme si consuma chiar un pic mai putin.

cel mai ieftin TDI in USA vine pe Golf la 17500$ dotat la nivel mediu (comparabil cu un Civic sau Corolla la 16000$). singura varianta din cauza motorinei mai proaste din USA are 100CP cu care mai mult te tarasti. daca ai mult de mers pe autostrada atunci merita, in rest vanzarile in cadere libera ale Golf/Jetta in ultimii 2 ani vorbesc de la sine.

TDI-urile sunt motoare bune, ultima generatie chiar foarte bune dar nu sunt stelare si mai sunt si altii care fac motoare chiar si mai bune pe alocuri...

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca diesel-ul nu va deveni niciodata nerentabil. Poate ca in timp isi va reduce din "elanul" pe care l-a luat, dar nerentabil nu va fi niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

dieselul e deja nerentabil in anumite locuri si la un anumit stil de viata ( respectiv utilizare preponderent urbana)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa ne limitam la o singura arie si anume EUROPA! Nu are rost sa amestacam cu alte continente, cum ar fi America, unde se stie bine ca este invers!

EDIT: ma intreb ce tehnologie au dieselurile americane de nu sunt mai rentabile pentru mersul in oras!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

dieselurile americane sunt cele ale VW si ale Mercedes ( care au pus unul si pe Jeep Liberty=Cherokee in Europa). in rest vorbim de V8-V12 de pe camioane care sunt rentabile la transportul de marfa care este tottusi specialitatea diesel...

discutia a deviat pt. ca am ridicat chestia cu hibridele care sunt cred viitorul si pt. diesel si pt. benzina... apoi Toyota si Honda au niste motoare pe benzina si pe GPL care sunt la consum de nivel diesel. problema e ca voi in Europa nu le vedeti pt. ca asta e politica locala... dar daca nu va deranjeaza eu deschid un pic fereastra catre lume...

oricum peste 5-10 ani si voi veti deveni mai familiari cu marcile japoneze. sper ca presiunea lor competitiva sa faca si pe producatorii europeni sa faca progrese... VW este muuult prea dependent de acest TDI, care nu sunt nici convins ca e mai bun decat commonrail si s-ar putea sa fie intr-o fundatura. deja vanzarile lor pe plan mondial in ultimii 2 ani cam schioapata si au fost depasiti de Renault-Nissan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre alternativa la combustibilul de astazi exista deja un topic! AICI

Noi, europenii, suntem intr-o proportie foarte mare, posesori de masini nemtesti datorita simplului fapt ca ne ofera o fiabilitate ridicata din toate punctele de vedere. Iar asta nu inseamna mereu ca masina sa intruneasca toate noile tehnologii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

eu sunt si fan VW, trebuie sa recunosc ca in mod secundar, fiind mai mult entuziasmat de povestea si ispravile recente ale acestor 2 mari japoneze mentionate mai sus...

apreciez soliditatea masinilor VW, gasesc acest 1,8T excelent si dau un punct in plus calitatii finisajelor interioare fata de marcile japoneze si americane. designul VW este de asemenea elegant si original si placut in peisajul auto american, comportamentul pe autostrada e exemplar ( VW sunt totusi animale de autobahn) dar... ca orice marca are, cu voia d-voastra, si minusuri (fiabilitatea in medie sub cea japoneza, unele motoare mediocre, prea multe glitch-uri electrice)...

ah, si eu sunt european... totusi am trait 30 de ani in Ro si numai 6 aici...

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!