Jump to content

Devin TDI-urile nerentabile?


Mama Omide
 Share

Postare recomandată

Am avut un soc azi la "motorinarie".

Motorina normala (nu import Austria) mai scumpa de cat benzina...oops..am zis eu..s-au tampit astia de la OMV..nu-i nimic ma duc la Mol.

Pacat de drum, ca acolo same thing!

Un diesel costa mai mult decat un benzinar. Pana acum ziceam ca ne "compensam" cu pretul carburantului si cu consumul.

Consumul in oras ca afara..cam tot aia e..

Acum incep sa-mi pun problema daca "socotelile" mele de acum 2 ani mai sunt valabile, usor usor dieselul va ajunge mai scump si mai "costisitor" decat benzinarul..

Voi ce ziceti?

Modificat de asarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Iulian HondaFan

    30

  • andREI

    20

  • Vlad MHL

    18

  • oaspetele

    7

Despre ce tip de motorina este vorba,Euro3 sau Euro4,ca este o diferenta la pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut un soc azi la "motorinarie".

Motorina normala (nu import Austria) mai scumpa de cat benzina...oops..am zis eu..s-au tampit astia de la OMV..nu-i nimic ma duc la Mol.

Pacat de drum, ca acolo same thing!

Un diesel costa mai mult decat un benzinar. Pana acum ziceam ca ne "compensam" cu pretul carburantului si cu consumul.

Consumul in oras ca afara..cam tot aia e..

Acum incep sa-mi pun problema daca "socotelile" mele de acum 2 ani mai sunt valabile, usor usor dieselul va ajunge mai scump si mai "costisitor" decat benzinarul..

Voi ce ziceti?

<{POST_SNAPBACK}>

Este inexplicabil.

Si eu am auzit zvonul dar mi se pare ilogic.

Preturile ar trebui dictate de costurile de productie care eu stiu ca sunt mai mici in cazul motorinei............

Nu inteleg ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"preturile ar trebui dictate de costurile de productie"

;)

din pacate, enuntul e corect, dar nu complet.

in calculul preturilor mai intra si bunul plac, care se manifesta cu precadere atunci cand parcul auto isi inclina balanta spre autoturismele care inghit motorina.

ca sa fim corecti, trebuie sa reamnintim faptul ca onor Petrom este cumparata in proportie mai mare de 50 % de catre renumita firma OMV, guvernul actual nefiind implicat defel in modificarea preturilor la combustibil.

eventual Bombonel, care a intermediat faloasa vanzare.........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am mai spus si pe alta topica ca un apropo la scumpirea cu 700-1000 de lei a motorinei, stati linistiti(cei cu masini diesel), benzina se va scumpi cu 4000 de lei. Din cate stiu chiar saptamana asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Just relax, se va scumpi cu 1 aprilie tovarasica benzina de o sa le treaca cheful de glume pe seama dieselistilor(cum de altfel si pe la servici pe la mine au inceput sa ma ia peste picior).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici este o problema grava. Desi sunt "benzinar", sunt constient ca e o problema majora scumpirea motorinei, si sunt de parere ca pretul motorinei ar trebui tinut cat mai jos posibil, si nu ma gandesc aici la voi cei cu TDI-PD, care nu stiti daca va consuma 4 sau 5%, ci la transportatori, la camionagii. Se scumpeste transportul, se scumpesc absolut toate produsele ==> scade nivelul de trai.

Daca benzina se poate considera oarecum un lux, si se poate acciza oricat, motorina NU.

Romania the beautiful.

PUBLICITATE: Cumpar mountain bike cu 21 de viteze, rulaj mic, posibilitate rate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie-mi consuma 10-11 nu 4 sau 5...poate 1.4 tdi pd consuma 4-5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi la blana iti ia 10. Dar sa stii ca la drum lung, daca mergi la consum, iti ia 4.7-5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian Dascalu

Ca sa fiu on-topic, TDI-urile sunt rentabile doar daca rulajul este de peste 5000 km pe luna, asta in cazul unui VW nou. Diferenta de pret dintre motorizarile pe benzina si diesel se amortizeaza cam intr-un an la rulajul asta (plus sau minus cateva luni depinde de model). In concluzie daca vrei masina noua doar sa mergi la serviciu si inapoi benzina e solutia, daca ai de facut drumuri lungi si iti place mergi peste 130 atunci TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fiu on-topic, TDI-urile sunt rentabile doar daca rulajul este de peste 5000 km pe luna, asta in cazul unui VW nou. Diferenta de pret dintre motorizarile pe benzina si diesel se amortizeaza cam intr-un an la rulajul asta (plus sau minus cateva luni depinde de model). In concluzie daca vrei masina noua doar sa mergi la serviciu si inapoi benzina e solutia, daca ai de facut drumuri lungi si iti place mergi peste 130 atunci TDI.

<{POST_SNAPBACK}>

Bun venit pe forum Ciprian. Ne poti expune niste detalii asupra teoriei tale? De exemplu la ce TDI-uri se aplica, daca sh sau fh, cat sunt diferentele, cum se amortizeaza sau cum nu se amortizeaza.. stii tu, detalii tehnice...

Nu o lua ca o luare peste picior dar am niste date CONCRETE care ar cam contrazice ce spui tu. Eu merg circa 11-14 km pe zi : acasa -> serviciu -> acasa in principiu si la sfarsit de saptamana pe ici pe colo inca vreo 80 - 100 km. Deci vreo 600-700 km pe luna teoretic (practic scot vreo 800 km uneori) si imi iese cu plus pe TDI ca sa zic asa.. aici socotesc: Motorina, ulei, filtre, manopera revizie, amortizoare, cauciucuri, cam tot ce am mai schimbat in 4 ani de cand am masina. Evident daca tu imi demonstrezi contrariul imi voi schimba punctul de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Ca sa fiu on-topic, TDI-urile sunt rentabile doar daca rulajul este de peste 5000 km pe luna, asta in cazul unui VW nou. Diferenta de pret dintre motorizarile pe benzina si diesel se amortizeaza cam intr-un an la rulajul asta (plus sau minus cateva luni depinde de model).

2. In concluzie daca vrei masina noua doar sa mergi la serviciu si inapoi benzina e solutia, daca ai de facut drumuri lungi si iti place mergi peste 130 atunci TDI.

<{POST_SNAPBACK}>

1. Se uita pe-aici valoarea de revanzare a unui TDI, care este mai mare decat la benzina. Dai mai mult pe masina cu 3000 cand o cumperi de 9, si peste 3-4-5 ani o vinzi mai scump cu 2000 fata de benzinar. Deci nu ai de amortizat 3000 de euro, ci numai 1000.

2. Tocmai in oras se cunoaste diferenta de consum, nicidecum in afara, crede-ma pe mine ca stiu ce spun, am o masina care consuma in oras 13-14% (benzina), e un consum care ma deranjeaza. La drum intins ma incadrez fara probleme la 8 (120-130 km/h), daca merg la consum scot si 7,5% (80-100 km/h, fara reprize), acest consum mi se pare mai mult decat rezonabil, consider ca merita un consum de 8% la o masina de 1,8t si mai spatioasa decat o garsoniera, pt ca e supersilentioasa si confortul e maxim (trepidatii zero). Dar, ma repet, in ciclu urban ma rupe acel 14%. Si 80% din drumurile mele sunt in ciclu urban.

Deci se poate spune ca (,) cu un TDI faci economie din primii kilometri.

In favoarea benzinei ar mai fi de spus intretinerea mult mai ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dai seama ca atunci cand un benzinar convins cum e Sharanel (gresesc?) iti recomanda un TDI e o chestie, nu??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt deloc benzinar convins, aveam de ales intre masini mai vechi, de clasa inferioara, mai slab dotate, dar DIESEL, si intre minunea de Sharan care e tot ce mi-am dorit vreodata, dar e benzina ;)

Bani de Sharan TDI nu am avut, dar cand am sa mai produc ceva moloz am sa-l schimb cu un dizalake (tot sharan, sa fac in ciuda la cei care spun ca e model vechi :P )

HEDIT, ca mi-am mai amintit ceva:

In Romania e greu sa vinzi o masina pe benzina, chiar daca e dotata si buna, in schimb daca ai un diesel, e meserias: ce conteaza ca e un gunoi de kadett din `85, care la urmatorul semafor se dezmembreaza, e diesel si gasesti fraierul repede. Daca masina e pe benzina, parca are raie: nu se apropie nimeni de ea. Cand spun cunostintelor mele ca masina mea e pe benzina, se uita la mine cam ciudat, dar in sinea lor sunt fericiti: "lasa sa-i consume mult, asa-i trebuie, ca se da prea mare cu masinuta!"

Asta e cultura auto in Romania: diesel=superbun, benzina=naspa. Punct.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cultura de oameni amarati.. care totusi isi cumpara masini scumpe ( ironic )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se mai justifica scumpirile carburantilor ,ca sa nu mai zic ca platim si rovigneta iar carburantii nu s-au ieftinit odata cu plata ei

pana cum ne pacaleau cu inflatia,cursul valutar(cu cat a creascut euro de au simti ei nevoia sa creasca cu 1000lei motorina?)

motorina influenteaza toate preturile ,aici chiar e tragic pentru ca platesti mai mult chit ca te deplasezi sau nu cu masina (adik ii afecteaza si pe cei fara masini )

eu am 1.6 benzina si papa in oras 9 ;daca as circula mult as lua un TDi sincer

Fabricile de automobile baga mai multi bani in dezvoltarea masinilor diesel Sdi,TDi-pd s.a.m.d pe cand la benzinare abia a aparut Fsi

acuma nu vreau sa fiu rau dar de 2 ani se stia ca pretul motorinei o sa se apropie de cel al benzinei

si ca pretul benzinei o se apropie de 0,90 eurocenti

prin anii 90 nu prea erau dieseluri la noi in comparatie cu benzinarele

cum masinile dieselurile s-au inmultit in comparatie cu benzinarele guvernul (aici ma refer la masinile noi cumparate cat si sh)=>mai multi bani la stat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu se poate compara un Diesel cu un Benzinar din punct de vedere al consumului,eu in oras scot o medie de 8-8,2 litrii la suta iar afara 5-5,5 litrii dar aici mentionez ca nu sunt vitezoman si nici nu imi place sa trag tare de masina nici in oras nici afara dar daca as fii avut un benzinar (am avut) as fii consumat in oras minim 10 iar afara 6-7 litrii la suta.Daca as fii circulat 10km pe zii cu masina poate ca mi-as fi luat un benzinar dar in conditiile in care fac minim 100km pe zii eu zic ca merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la voi, dar la mine cred ca costurile de deplasare dintre benzina si diesel sunt cam la fel. Tin sa mentionez ca aceasta este valabil doar la masina mea personala cu care fac cam 10000 de Km pe an. La servici fac cam 40000-50000 pe an, deci acolo merita.

Eu nu stiu cum scoateti voi consumurile alea asa mici ;) . La Octi meu cand merg in oras (Bucuresti) intre orele 8AM si 8PM consumul variaza de la zi la zi intre 9% si 11,5%. Seara (dupa 10PM) imi ia intre 7% si 8%. Dar cat de mult merg eu seara? Iar la drum lung depinde de cat de mult o calci. De exemplu acum 1 saptamana am plecat la Sinaia la ora 6 dimineata Sambata, iar consumul mediu a fost de 9,6% :P. Bine, dar am facut mai putin de 1 ora :P . Iar la intoarcere am mers civilizat, a nu se intelege ca pensionarii, si am consumat 6 % (nu am depasit 150 Km/h, iar la reprize nu am iertat-o). Deci, la mine merita un Diesel sau nu :P ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca discutia deviaza de la subiect. Era vorba daca TDI-urile devin nerentabile din cauza scumpirii motorinei. Intram in vesnica comparatie diesel/ benzina si exista deja o topica pe tema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact..nu asta a fost intentia mea.

Nu cred ca se va scumpi benzina cu 4000 lei de la 1 aprilie.

Sincer nu cred, s-ar face revolutie!

Nu cred nici ca TDI-urile sunt pentru cei care fac 5000 km pe luna..ce naiba asta inseamna 60 000 pe an! In 3 ani o arunci!

Comparativ cu O1 de 1,6 reviziile la mine sunt mai scumpe cam cu 2 milioane.

Consumul afara e tot cam de 6% (daca nu "ne bagam picioarele" adica nu mai mult de 120-130)

Consumul in oras: la mine 8,5 iarna, 7 vara (circul in intrvalul 8-9 si 17-18) la el cam 12 fara mari diferente vara-iarna (se incalzeste mai repede masina)

Una peste alta am stat ieri cu creionul si hartia si am ajuns la concluzia ca "daca nu se scumpeste benzina repede" (adica un fel de capra vecinului..) am facut o achizitie proasta!

Masina mai scumpa cu 2500. Revizii mai scumpe cu macar 200 euro/an, acciza, RCA mai scump, na..acuma si pret la carburant mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fisierul atasat se prezinta diferenta intre un benzinar si un diesel tinand cont doar de consum

Se pot modifica urmatoarele valori:

1.Diferenata de achizitionare intre un benzinar si un diesel

2.pret benzina/l

3.pret motorina/l

4.curs euro

5.consum benzinar/100 km

6.consum diesel /100 km

Valorile le puteti modifica in functie de informatiile pe care le detinineti: de ex consum benzina /100 am trecut consumul unui coleg cu motor de 1.4 l iar la diesel este consumul meu mediu.

Asa ca fiecare poate sa faca un calcul vs de diesel sau benzina in functie de cati km face si in cat timp isi amortiseaza sau nu costul suplimentar al dieselui, dar doar din punctul de vedere al consumului.

Nu am luat in calcul intretinerea masinii deoarce nu am date despre intretinerea unui benzinar care sa zicem ar trebui sa fie un golf 4 variant cam cu acelasi numar de km si cam aceeasi CP.

Este greu de anticipat care vor fi preturile peste cativa ani la benzina sau motorina. Eu cand am luat masina am luat in considerare datele de la momentul cumparii.

In germania la ora asta 1 l de motorina costa 99 centi, benzina costa 1,15 euro. Eu cred ca tot pe acolo vom ajunge si noi in cele din urma.

Numa bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca in fisierul excel pune preturile carburantilor in € adica 0.99 si 1.15 diferenta se amotizeaza la 70kkm

tinind cont ca, asa cun zice colegul Ender :"Real man drive Torque not HP", cred ca alte motive decat cel financiar te pot duce la achizitia unui TDI

Modificat de eugend
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine, asta e valabil doar in privinta masinilor noi.

la second hand, diferenta la achizitie e mai mica.

in plus, si masina care a fost cumparata de noua o vei vinde candva, ca eu unul nu prea cunosc cazuri de masina tinuta pe viata. si nu ma refer la Dacia.

ei bine, in acel moment, te asigur ca-ti recuperezi restul de bani. daca nu chiar iesi in castig........

asta ca asta, dar problema e : ce ne facem noi, fanii VW, care vor sa treaca de la motorina la benzina, dar nu au un motor pe benzina mai competent ??

sa ma ierte coforumistii benzinari, dar in afara de 1.8T, nici un motor pe benzina nu-mi trage cu ochiul.

1.4 si 1.6 le consider cam "slabute", iar despre monstri de 3.2 l nu vreau sa vorbesc, ca aia costa mai mult decat motorinaru si consuma triplu.

asa ca, nu ne ramane decat sa luam un tdi de 130 cp second hand, si sa-l impingem la 160.

:rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca in fisierul excel pune preturile carburantilor in € adica 0.99 si 1.15 diferenta se amotizeaza la 70kkm

tinind cont ca, asa cun zice colegul Ender :"Real man drive Torque not HP", cred ca alte motive decat cel financiar te pot duce la achizitia unui TDI

<{POST_SNAPBACK}>

Nu am vrut sa arat ca e mai rentabil sa cumperi un diesel. Cand am luat-o eu pe a mea nu m-am gandit deloc la asta, ci am urmat un sfat.

Am facut acest fisier deoarece am auzit multe discutii despre benzina/diesel doar prin prisma consumului de carburant si cel putin pe partea asta fisierul lamureste lucrurile. Doar atat.

Oricum daca mai cresc preturile mult la carburant nu o sa mai fie interesant sa ai masina, si cred ca nici sa traiesti :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!