Jump to content

Electric Supercharger Dar Serioase


esilviu
 Share

Postare recomandată

Am vazut pe net tot felul de superchargere electrice dintre care unele care sunt bullshit-uri de gen e-ram, pulse-r (~ 300 USD) care sunt de fapt niste coolere de calculator si probabil ca n-au niciun efect asupra imbunatatirii performantelor unui motor (www.electricsupercharger.com), dar si superchargere electrice serioase -zic eu- gen thomas knight (http://www.boosthead.com/product.php) care chiar adauga suficient boost (comparabil cu superchargerele mecanice si chiar turbo), din pacate acestea nu se pot alimenta de la reteaua electrica a masinii pentru cu nu poate suporta asemenea necesar de amperi chiar si cu un alternator modificat, astfel folosindu-se una sau mai multe baterii suplimentare care pot asigura burst-uri de 15 secunde de functionare a turbinei dupa care ele trebuie reincarcate (asta-i partea nasoala ) partea buna este ca se monteaza foarte simplu nefiind necesare modificari la motor iar pretul este acceptabil fata de turbo. Atasat sunt si niste poze elocvente.

Vestea buna (si aici vreau sa aud cat mai multe pareri si alte comentarii ) este ca o firma britanica Control Power Technologies a anuntat ca este gata o versiune de serie a unui supercharger electric care va fi alimentat de la reteaua electrica a masinii nefiind necesare baterii suplimentare si care si functioneaza si chiar creste puterea si cuplul semnificativ (comparativ cu superchargerele mecanice) si in mod continuu, nu in reprize. De asemenea a se vedea poza atasata si pentru mai multe despre acest supercharger electric pe link-urile:

http://www.motorauthority.com/news/technic...for-production/

http://www.gizmag.com/electric-supercharge...wer-boost/9364/

Iata aici si un scurt citat in engleza:

"Controlled Power Technologies is prepared to bring an electric supercharger to market in the next, according to a press release issued this week. The electric superchargers are supposed to be affordable and will work on all gas and diesel engines, including engines already equipped with a turbocharger.

Adding an electric supercharger will allegedly take 40 percent off the time required to sprint from 45 to 65 mph in top gear. The supercharger is able to deliver a nearly instant burst of air to the engine. Such a supercharger is said to be plug and play as it is not driven by a belt, like a traditional supercharger. Several automakers are reportedly interested in using the electric supercharger, but none have been named yet."

Si acum cat mai multe opinii, cat de repede va aparea pe piata, si mai ales versiunile aftermarket (si alte stiri din alte surse oficiale daca are cineva), ca si noi care posedam benzinare aspirate si nu numai, sa ne permitem un electric supercharger kit pe care sa-l putem monta chiar noi, fara alte modificari majore la motor si sa dea rezultate foarte bune.

Spor la sapat :D

post-11620-1212038957_thumb.jpg

post-11620-1212039024_thumb.jpg

post-11620-1212039036_thumb.jpg

post-11620-1212039054_thumb.jpg

post-11620-1212039179_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu inteleg cum "nu trebuie facuta nicio modificare la motor". Pai daca nu se face o resoftare... cine comanda acea "turbina"? Da presiune in continuu? Si mai important, cand turbina baga aer in motor, motorul de unde stie sa injecteze mai mult combustibil ca sa profite de acel aer in plus?

2. Apare problema rezistentei motoarelor. Orice motor turbo cand e facut de producator se ia in calcul faptul ca va fi resoftat, obtinand o crestere de putere de pana la 30%. Pentru un motor aspirat ma indoiesc ca producatorul se gandeste la asa ceva. Daca luam cazul unui 1.6 105CP si presupunem ca ar ajunge undeva la 130CP... sunteti siguri ca rezista?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca superchargerul electric de la turbodyne vine impreuna cu o unitate de control care se conecteaza la unitatea masinii. Aceasta unitate comanda turbina in functie de necesitatile motorului (pornire, depasiri, pante, etc) de asemenea si amestecul aer/combustibil este comandat tot de aceasta unitate (a se vedea in poze)

Referitor la punctul 2 motoarele de mic litraj vor veni direct echipate cu asemenea compresoare - deci problema suprasolicitarii motoarelor este eliminata chiar de proiectanti, problema se pune la cele vandute aftermarket dar care - imi dau si eu cu parerea - probabil prin aceasta unitate de comanda vor avea o limitare a presiunii aerului injectat pana la specificatiile pe care le suporta motorul respectiv, dar cine vrea senzatii tari si eventual scoate limitarea o face pe propriul risc.

post-11620-1212059201_thumb.jpg

post-11620-1212059221_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai important, cand turbina baga aer in motor, motorul de unde stie sa injecteze mai mult combustibil ca sa profite de acel aer in plus?

De treaba asta este respinsabila sonda lambda, mai exact feedback-ul de la aceasta. In cazul unui amestec sarac sonda lambda notifica ecu care suplimenteaza cantitatea de combustibil injectat.

Sincer as merge pe un supercharger mecanic + injectoare marite (de 1.8i sau 2.0i). Ecu ar trebui sa se adapteze singur ( cu ajutorul feedback-ului de la sonda lambda ).

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma indoiesc ca sonda lambda poate compensa pentru cantitatea f mare de aer pe care o introduce o turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Ice_2k are dreptate - in cazul cantitatilor de aer f. mari (presiunilor mari induse) e necesara o resoftare.

In sprijinul afirmatiei vine si recomandarea de pe site-ul lor: "TurbopacTM is an electrically operated air enhancement device and its incorporation into an engine may require modifications to the fuel, ignition and electronic control systems of an engine. Modifications should be done by expert installers".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ceva ani in urma am avut ideea (tampita zic azi :screwy: ) de a monta un supercharger pe un motor pe benzina de 1,3 digifant in scopul evident de a-l transforma in ruda saraca a G40-ului.Si ce altceva era cel mai potrivit decat "g-lader"-ul saracului, adica un ventilator electric cu pretentii de supercharger.Dupa mult timp pierdut si bani aruncati aiurea in principal pe adaptarile mecanice necesare, neajungand la nicio concluzie pozitiva, am trecut la etapa urmatoare: documentarea profunda :D

Si peste ce-am dat:

http://autospeed.com/cms/A_0237/article.html?popularArticle

iar pentru cine vrea sa aprofundeze:

http://www.grapeaperacing.com/tech/

Dupa citirea articolului lui Julian Edgar am pus punct instantaneu si definitiv proiectului.

Nici macar azi, in ciuda pozelor frumoase din linkurile producatorilor, nu cred in eficienta unor "chestii" care sfideaza legile conservarii energiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un compressor mecanic e cam la acelasi pret in state pe la 3-400 de $,e eficient la orice motor aspirat eja se stie ce si cum de ani de zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vreau sa iau si eu un plus si un minus de la motor[seat ibiza benzina] ,dar care sa se intrerupa in momentul intreruperii contactului si sa se alimenteze la punerea contactului,spuneti-mi si mie de unde va rog !!!!

Modificat de spoon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, daca e ca la batrana Dacie, de ce nu il iei direct dupa contact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BORNA 75X din tabloul auxiliar de relee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este ca la vechea DACIE si nici nu am tablou auxiliar cu relee in compartimentul motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa dai jos capacul din spate al blocului de sigurante si sa verifici cu o lampa de control unde ai + doar pe contact. Eu mi-am montat chiar o siguranta suplimentara intr-un loc gol de-acolo. Vezi ceva detalii aici. Poate te ajuta. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul loc cel mai recomandat este cel de pe borna 75X. Asta se afla in masina in spatele tabloului de sigurante unde se afla si cateva relee: pentru faruri ceata , etc. Din compartimentul motor poti lua plus de pe firul de plus ce vine in clacsoane, asta daca la tine contactul merge NUMAI cu contactul pus. De pe instalatia electrica a motorului nu recomand sa iei vreun plus.

P.S.: Daca ziceai si tu pentru ce iti trebuie poate gaseam o solutie mult mai simpla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am luat un ELECTRIC SUPERCHARGER si vreau sa il alimentez de undeva , de pe baterie nu vreau pt ca asta inseamna ca tre sa ii fac un buton de oprire si exista riscul sa il uit pornit , asa ca vreau un plus si un minus care sa se intrerupa la luarea contactului. Sper sa ma descurc din sfaturile voastre va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai nitel si spune-ne cat consuma asa ceva? Daca amperajul maxim specificat pentru produs depaseste jumatate din orice siguranta de pe masina, te risti aiurea. Sfatul meu este sa il alimentezi de pe baterie printr-un releu suficient de mare, comandat insa de un plus prin contact (nu esti limitat de valoarea sigurantei, nu risti sa depasesti consumul maxim acceptat de respectiva siguranta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, despre ce releu e vorba ,unde gasesc si cum leg .

Modificat de xxnelu
Te rog sa nu mai dai QUOTE/REPLY la mesajul anterior. Foloseste Add Reply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Spoon Daca ai reusit sa rezollvi problema conectarii ne poti spune daca se simte ceva cai putere in plus? Face fata presiunii marite injectoarele sau

trebuie schimbate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti poti construi tu singur un releu de alimentare, cel mai simplu ar fi un motaj cu un MOSFET de putere care sa poata duce amperii necesari motorului electric . Asta in cazul in care este vorba de o chestie serioasa care sa consume multi amperi, dupa cum a spus si hbogdan.

De unde ai cumparat electric supercharger-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am citit si eu articolele din link-urile lui Ady2006 si intradevar ... numai o turbina de aspirator ar face fata unui motor sub 1.9, turat sub 5000 rpm numai ca la o turbina de aspirator trebuie sa iei si priza dupa tine!

Cam nashpa! Deshi motoarele astea mai mici nu au nevoie de asa mult aer ca cele mai mari vad ca totusi nu se gasesc solutii de un supercharger mecanic sau electric.

Aici este un supercharger electric cu care se lauda ca pe un test dyno un Opel cu 1.6 16V 101CP stock a avut un plus de 18cp.

http://www.tuningmall.ro/tuning-motor-acce...546-251546.html

Si nu este decat 105 EURO fara TVA ...

Marketingul asta ne omoara ...

Aici cred ca mai sunt ceva compresoare mecanice pt 1.8T ... s-or potrivi la 1.6 MPI 102CP?

http://www.jms-fahrzeugteile.de/Engine-Gea...4424_34426.html

Cineva zicea ca nu rezista motorul, trebuie umblat in electronica (sunt total deacord cu asta). Cu rezistatul motorului cred ca ar trebui facute ceva specificatii si anume ca nu cred ca in condus normal se ajunge foarte des la 5000 rpm. Eu nu prea sar de 4000 - 4500 decat foarte rar. Sau nu rezista in timp motorul?? Adica te tine mult mi putini km decat daca nu i-ai fi pus compresor?

Chestiile astea ajuta la ceva (Intake carbon fiber)?

Link

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-o vreme visam si eu la asa ceva, in special cand mi-am luat masina. Insa cu timpul, mi-am dat seama ca nu merita sa bagi niciun ban intrun motor aspirat. Eu prefer varianta clasica cu injectoare mai mari. La un G1 pe care l-a avut taica-miu, puteam sa-i maresc debitul de motorina de pe pompa de injectie, insa la benzinarul meu n-am vazut asa ceva, ca altfel ii dadeam mai multa benzina de mult timp. Nu stiu ce sa zic cu rezistatul motorului...astea sunt niste temeri nefondate. Logic ca daca reusesti sa adaptezi asa ceva pe motor trebuie trecut la un alt tip de ulei care sa faca fata noilor necesitati de ungere ale acestuia. Motorul meu are in prezent 142.000km si 22-23.000km de cand e pe mana mea, si vede destul de des ture gen 4500, 5500...as fi spus si 6000, dar nu are rost sa astepti pana acolo, cuplul se pierde mai jos. Ma rog, cu toate astea, nu e fumator si nici consumator de ulei. Motorul pare ca poate destul, insa se simte nevoia de ceva in +, el cere si stie ce cere, insa nu ai de unde sa-i dai mai mult aer.

Iar varianta cu filtrul de aer nu mi se pare mare lucru din punct de vedere al performantelor pentru ca el ar putea sa forteze putin aerul sa patrunda doar la viteze de peste 100 km/h si montat in botul masinii. Eu chiar nu trec ca motorul trage mai mult aer din filtrul ala, iar din carcasa originala nu gaseste aceeasi cantitate de aer. Se poate merge o tura si cu filtrul original dat jos pentru a vedea diferenta. Un filtru "sport" poate ajunge MAXIM la "performantele" la care se ajungea cu filtrul original dat jos, dupa parerea mea.

Bafta!

P.S. Cea mai ieftina varianta de a obtine multi cai in plus la motoare ca ale noastre am constatat ca sunt urmatoarele:

Daca masina are valoare sentimentala, stai cu ochii pe dezmembrarile online pana apare o masina la fel echipata cu un benzinar ventilat si iei de-acolo motor+cutie+ecu. Daca nu are valoare sentimentala, o aranjezi frumos, ai grija mare de ea pana strangi niste bani, apoi o vinzi, apoi cu banii de pe ea si diferenta faci o alegere mai buna ca prima data ( asta doresc eu sa fac intr-un viitor mai imbelsugat ). Tot ce am scris e strict parerea mea personala, sunt pareri formate in aproape 1 an de cand am un benzinar aspirat, acumulate din sfaturi ale altor oameni care au avut si-au incercat si-au renuntat. Oricat ar evolua tehnologia, motoarele astea sunt depasite, sunt doar durabile, iar calutii obtinuti in urma unui tuning sunt putini si costisitori.

Sper sa nu ma injure nimeni pentru tot ce am scris si cat am scris!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!