Jump to content

Touareg R5


Operations

Postare recomandată

Nu vreau sa ma laud cu achizitia mea, dar simt nevoia sa imi impartasesc bucuria cu cei care intradevar pot aprecia o astfel de masina.

Asadar, de o luna sunt fericitul posesor al unui Touareg R5, fabricat in 2005. L-am luat de la Weltauto (cel de pe langa PBN), leasingul primului proprietar incheindu-se in aprilie anul curent. Pretul a fost unul apropiat de cel al pietii, dar am preferat sa dau un ban in plus pentru a ma bucura de o masina verificata si cinstita (am pus in miscare niste rotite si m-am asigurat de istoricul ei), dar si de o garantie de 6 luni oferita de vanzator.

Masina este incredibil de comoda si de usor de condus, pentru dimensiunile ei. Trebuie sa recunosc faptul ca am inteles de ce 2,5 TDI 174 CP este cel mai mic motor pus pe aceasta masina. Orice ar fi fost mai mic de atat ar fi insuficient avand in vedere tonajul respectabil (2,3t). Tinand cont de faptul ca sunt familist si de multe ori sunt impreuna cu copilul in masina, ma bucur ca nu poseda veleitati sportive sporite, caci sigur as fi fost tentat sa calc pedala mai apasat. Cu toate astea, sunt multumit de performantele motorului si nu regret decizia luata.

Din punct de vedere al dotarilor masinii, acestea imi satisfac toate nevoile, urcandu-mi clar standardele pe care le voi avea in vedere la cumpararea unei alte masini. O sa listez dotarile asa cum au fost ele prezentate in oferta Weltauto, caci daca ma apucam eu sa le scriu sigur uitam dintre ele:

Cutie tiptronic 6 viteze

Display multifunctional

Dublu climatronic

Tapiterie total piele

Scaune fata reglabile electric & memorie

Sensor ploaie

Sensori presiune pneuri

Sensor lumina

Faruri xenon

Faruri ceata

Instalatie spalare faruri

Duze spalator parbriz incalzite

Tempomat

Volan multifunctional

Volan reglabil pe inaltime si adincime

Volan si schimbator viteze piele

Insertii lemn

Cotiera centrala fata

Macara geam electrica fata & spate

Telecomanda pt. inchidere centralizata

Inchidere centralizata cu siguranta antifurt

Sistem alarma

Carlig remorcare

Jante aliaj

Geamuri laterale spate fumurii

Radio

CD player

Pregatire radio cu 8 incinte acustice

Schimbator CD

Control antiderapare

ESP + ASR

Suspensie pe aer cu reglare automata a nivelului

Servotronic

Diferential autoblocabil

Airbag sofer si pasager fata

Airbag lateral sofer si pasager fata

Airbag cap fata si spate

Oglinda exterioara reglabila din interior incalzit

Oglinda exterioara pliabila electric

Oglinda retrovizoare heliomata

Antena automatica

Bare suport transversale reglabile

Sac schi

Teoretic, ar mai fi avut nevoie de navigatie si trapa pentru a putea fi numita full options (cred :wub: ), dar nu simt lipsa nici uneia din cele 2 optiuni. Navigatia urca semnificativ pretul masinii, fara a aduce o plus-valoare echivalenta, avand in vedere multitudinea de sisteme de navigatie stand-alone existente pe piata in aceast moment. De asemenea, nici trapa nu mi se mai pare atat de tentanta, dupa ce am avut o masina (alta marca) ce poseda asa ceva. Am deshis trapa pentru a ma bucura de ea o singura data, intr-un drum prin Grecia, mergand pe serpentine pe marginea marii. In rest, cel putin la noi in tara, trebuie sa fii usor nebun sa mergi cu trapa deschisa printre multitudinea de TIRuri de pe drumuri care te gazeaza incet dar sigur.

Masina inca reuseste sa ma mai surprinda cu cate o noua functionalitate in fiecare saptamana. De exemplu, am aflat acum o saptamana, faptul ca masina poseda propriul compresor de aer, in cazul in care chiar ai nevoie de asa ceva, avand sub bancheta spate furtunul, iar sub scaunul pasagerului locasul in care acesta se cupleaza. A fost prima masina la care am simtit cu adevarat nevoia sa citesc manualul de utilizare. Dar numai asa mi-am dat seama cat de multe stie masina, dar si cum sa pot folosi toate aceste functii. A fost o intreaga aventura sa umblu prin computerul de bord si sa ma joc cu nesfarsitele optiuni de setare ale luminilor (fie ele ale farurilor, ale celor integrate in oglinzile laterale care iti lumineaza zona de langa usa, ale celor ce lumineaza la picioare atat in fata cat si in spate), ale functiilor de confort etc...

Am avut 2 ani de zile un Passat B5 din 2003, dar trebuie sa recunosc faptul ca Touaregul este mult mai comod si mai pretabil la drum lung. Este singura masina, in afara de un BMW seria 5 pe care l-am mai avut, care mi-a dat sentimentul ca dupa un drum de 800Km sunt pregatit sa il fac imediat in directie opusa fara sa simt oboseala.

Nu stiu acum ce as mai putea spune despre masina... Poate va dati seama ce am ratat si imi spuneti.

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos si multi km fara probleme sau incidente! Poze...cat mai multe poze! :offtopic:

Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos si Etc Etc Etc ... dar vreau sa vad o poza ! ca nu stiu ... R5 :) din 2005. nu e din ala normal ? Eu ma gandeam la asta nou , ala smecher care a aparut de curand. dar vad ca nu e ala. Deci , o poza. pls pls :offtopic:

Link către comentariu
  • Administrator

Felicitari pentru achizitie!

Intradevar, multi spun ca 2.5-ul este cam mic, varianta 3.0 si 224 cai fiind mai apropiata de cerinte... cerinte care sunt ff subiective iar parerea mea este ca pentru utilizarea ta, acest motor isi va face treaba perfect

Cam cat te-a dus? daca nu este confidential, binenteles....

Link către comentariu

@claudiu slatina - revin imediat si cu poze

@Alecu_VW - este sigur R5, sigur 2005 si sigur fara facelift, daca la asta te refereai cu "ala smecher"

@dudu - intradevar, pentru mine e suficienta motorizarea asta. Din punct de vedere al banilor, a fost 22.000 fara TVA (adica 26.000 cu totul). Din dosarul fostului proprietar, pe care Weltauto mi l-a dat, reiese ca valoarea initiala a masinii a fost 44.000 fara TVA, deci exact dublu. Este incredibil cat de mult s-a putut devaloriza in 3 ani. Ma determina sa fiu din ce in ce mai convins ca nu merita sa iti iei masina noua, ci numai second-hand pe care sa o folosesti cat se poate de mult o perioada relativ scurta (2-3 ani) si apoi sa o schimbi cu alta.

Link către comentariu
  • Administrator
R_a_z_v_a_n

Sa te bucuri de ea impreuna cu familia.

Frumoasa descriere, se vede pasiunea.

Mare dreptate ai cu : ma bucur ca nu poseda veleitati sportive sporite, caci sigur as fi fost tentat sa calc pedala mai apasat .

:)

Link către comentariu

Atasez 3 poze facute acum in parcare. Imi cer scuze pentru calitatea lor, dar sunt facute cu telefonul.

post-8489-1211808026_thumb.jpg

post-8489-1211808034_thumb.jpg

post-8489-1211808041_thumb.jpg

Link către comentariu

Superba masina ! Si la ce dotari are , precis la drumurile din Romania iti vor fi de folos :icon_thumright:

Sa o stapanesti sanatos :icon_thumright:

Modificat de c_gabriel
Link către comentariu

frumoasa rau masina,s-o conduci cu placere...spune-mi si mie cate ceva despre suspensia pneumatica..functii/comoditate/avantaje/dezavantaje etc.mersi frumos.sistemul audio cum ti se pare?

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Modulul de comanda a suspensiei are 4 functii:

1. loading mode (asa il denumesc ei) - garda la sol e minima, undeva in jur de 16cm, permitand urcarea mai simpla a persoanelor sau bagajelor in masina

2. auto level - in mod firesc, garda sta undeva la 22cm, dar variaza in functie de cum vrea masina: se lasa inspre 16cm atunci cand rulezi cu viteza (pe autostrada sa zicem) sau urca inspre 26cm daca simte ca ai iesit de pe sosea si ai chef de mozoleala

3. off-road - urca garda la 26cm si ramane acolo

4. Xtra off-road - mai urca 2cm pana la 28, dar e recomandata numai pentru distante foarte scurte (de genul faci offroad si trebuie sa treci peste un obstacol mai mare) si este scris in carte ca trebuie sa te intorci cat mai repede la modul offroad dupa depasirea obstacolului intampinat

Precizez ca s-ar putea sa ma insel la numarul de centimetri, dar sunt cam pe acolo.

Odata cu aceste moduri, masina mai vine cu un selector pentru tipul de suspensie dorita: confort, auto si sport. Dupa ce am cumparat masina, m-am uitat la review-ul facut de TopGear pe acest model de Touareg si in care Jeremy zicea ca suspensiile nu sunt ok si ca, daca iti duci copii la scoala cu masina asta, trebuie sa alegi fie voma pe ceafa (in varianta confort unde s-ar balansa masina prea mult), fie sa iti ramana copii fara dinti in gura (data pui selectorul pe varianta sport). Sincer nu sunt de acord, mai ales ca nu simt o diferenta foarte mare intre optiuni. Am incercat in Bucuresti intre Piata Charles de Gaulle si Ambasada Chinei (cine e din Bucuresti stie cum e piatra cubica pe zona aia) toate variantele. Nu am perceput mare diferenta in calitatea zguduielilor resimtite, dar s-a simtit in schimb ca in modul sport masina sta mult mai ferm in curba. In pozitia Auto ar trebui sa varieze singura intre comfort si sport in functie de cum simte/stie ea, asa ca acolo sta tot timpul din partea mea.

Dezavantajele sunt clare pe partea de intretinere in caz de defectiune. Nu ai un amortizor de schimbat si atat... E ceva mai complicat si cu siguranta mai costisitor.

Sistemul audio e decent din punct de vedere al calitatii auditiei. Nu muta muntii din loc, dar nici nu te face de ras. Ce este ok in varianta mea este faptul ca are atat magazie de 6 CDuri in portbagaj cat si slot de CD in consola. De multe ori mi s-a intamplat la masinile cu magazie sa ascult in mod obsesiv aceleasi 6/10 CDuri, pentru ca imi era lene sau uitam sa le schimb. Asa, am macar posibilitatea sa imi schimb macar un CD din masina, in timp ce acele 6 zac in magazie.

Sper ca te-au multumit raspunsurile. Daca te mai intereseaza ceva, please shoot.

Modificat de Operations
Link către comentariu

Felicitari, arata super, lista de dotari este f. mare, iar ornamentele de lemn dau perfect cu statutul masinii !

Dupa mine, cele mai tari dotari sunt suspensia autoreglabila si diferentialul blocabil. Ai dat un ban corect si-ti doresc sa te bucuri de ea, impreuna cu familia.

Link către comentariu

Hmmm ... Draguta masina !! cand am zis " ala smecher " ma refeream la R50 sau cum se cheama , ala Albastru si e Tunnat asa un pic ... cum e R36 la Passat , dar la Toureag nu stiu cum se cheama , R50 parca. salutari si :)

Link către comentariu

sa o stapinesti sanatos! eu sint de acord ca fuge destul de bine chiar cu putinii cai de sub capota

de pornirea smechera a motorului fara sa dai la cheie ti-au zis? sau nu are optiunea asta ...?

Link către comentariu
andrei_2006

Sa il stapanesti sanatos!

Ai facut o alegere foarte buna, cu masina luata de la Weltauto.

Pretul a fost foarte bun, pentru dotarile pe care le are si pare si ingrijita masina.

Link către comentariu

Multumesc pt imformatii.eram curios sa vad cum e senzationala suspensie din punctul de vedere al unui sofer,nu al unui critic auto sau prin ochii celor de la volkswagen,Va salut

Link către comentariu
...ma refeream la R50 sau cum se cheama , ala Albastru si e Tunnat asa un pic ...

R50-ul este un V10 TDI ceva mai dichisit decat un V10 TDI normal. Cel 'normal' are 313CP si un cuplu de 750Nm, pe cand R50ul are 350CP si 850Nm. E o adevarata bestie, mai ales din punct de vedere al cuplului.

de pornirea smechera a motorului fara sa dai la cheie ti-au zis? sau nu are optiunea asta ...?

Am cheie "normala", asa ca trebuie sa invart de ea. Nu are pornire pe buton, asta fiind disponibila doar la modelele cu facelift. Ce stie ea in mod special totusi este sa porneasca fara ca eu sa invat 3/4, sa astept incalzirea bujiilor si sa dau inca o data pana la capat. Daca invarti de ea dintr-o bucata complet, isi ia singura timpul necesar si porneste in momentul in care stie ca e ok. In felul asta pot trece 2-3 sec (asta acum ca e cald afara) din momentul in care ai invartit cheia pana cand pleaca efectiv motorul.

Link către comentariu
Pretul a fost foarte bun, pentru dotarile pe care le are si pare si ingrijita masina.

Pretul si mie mi s-a parut ok, chiar daca a fost usor peste cel al pietii. Am cochetat o perioada cu aducerea unei masini din afara, dar Germania este plina de Touareguri ieftine numai in varianta V6 3.2L pe benzina, care pe carte consuma 19% in oras (deci probabil inspre un 25 real). Plus ca Germania mai e plina de inca ceva: autohus-uri de turci/arabi si alte natii care nu mai au acelasi respect vis-a-vis de client si masina pe care il gaseai acum ceva ani buni. Asa ca am preferat sa iau masina rulata in Romania, dar fiind in cunostiinta de cauza. Masina este foarte ingrijita pe interior, dar exteriorul este destul de prafuit avand in vedere ca a stat in Bucuresti 3 ani (mai un spoiler sters, mai o portiera doua zgariate, oglinzile ciupite si zgariate) dar nimic grav care sa afecteze dinamica sau performantele masinii... Plus ca sa fim seriosi, astea ti se pot intampla la o masina noua in max o luna de mers prin orasul asta.

eram curios sa vad cum e senzationala suspensie din punctul de vedere al unui sofer,nu al unui critic auto sau prin ochii celor de la volkswagen

Garantez ca cel mai bine dau prin ochii unei femei :icon_thumright: sotia mea este foarte incantata si ma pune sa arat tuturor cum se lasa si se ridica singura masina :lol:

Realist vorbind, se simte cu adevarat numai daca iesi cu ea de pe sosea si vrei sa te urci pe munti, cand cei 4-6 cm s-ar putea sa conteze la un moment dat. Altfel, sunt convins ca se gasesc suficienti oameni care nu sunt dispusi sa dea diferenta de bani pentru aceasta optiune.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!