Jump to content

Vibratie In Volan La 80 Kmh


Jacku
 Share

Postare recomandată

Dupa ce am fost din nou la acelasi service unde am montat jantele si le-am echilibrat din nou dar pe un alt computer mai nou, problema a disparut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Jacku

    9

  • Razvyx

    7

  • c6t9

    5

  • dsf

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ceva asemanator am patit si eu. Pe la 100-120 simteam in volan trepidatii. Asta dupa ce montasem cauciucuri noi pe jantele originale de VW. Am crezut ca poate s-au desprins plumbii lipiti de cei de la vulcanizare, vre-una din roti descentrandu-se, si am revenit asadar la un service de profil.

Surpriza...bataia rotilor venea pe verticala. Cei de la vulcanizare mi-au spus ca e posibil ca noile anvelope sa nu se fi asezat corespunzator pe jante. Ceea ce au facut baietii a fost sa dea cauciucurile jos....si sa le roteasca pe janta. Imediat in urma operatie respective, totul a revenit la normal :icon_thumright:

Asa ca, si un asemenea fenomen poate fi luat in considerare...despre care nici macar nu am stiut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu la mine am descoperit problema. Roata stanga fata s-a tocit mai mult pe exterior si deci trebuie refacuta geometria. Ce nu sunt eu foarte convins este daca e posibil ca vibratia sa apara doar la anumite jante. Adica daca am jante de tabla sa nu existe nicio vibratie si doar la cele de aliaj sa apara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut o vibratie in volan care aparea pe la 90 - 100 km. S-a rezolvat prin roluirea jantelor de aliaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

evident ca si eu am patit cam tot ce sa spus anterior, dar eu o data pe an (de obicei iunie) centrez rotile si totodata fac si geometria la directie, ca deh gropile din romanaia ne ucid masinile.

In ultimi ani la directie convergenta unghiului a variat intre 7 grade si 3 grade deviatie fata de normal, desi anual sunt corectate.

La jante aliaj am ajuns si cu 100 de grame de plumbi per janta, desi cauciucurile au 15ooo de kilometri.Ma intreb dupa asta unde voi ajunge? Pun un kil de plumb la o roata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e o problema generala pe drumurile din romania. La mine s-a rezolvat prin echilibrare desi facusem aceasta operatie cu o saptamana inainte ; baietii de la service mi-au zis ca se intampla frecvent cand se monteaza o anvelopa pe o janta noua si ca e bine sa se faca doua echilibrari la cateva zile diferenta.

@Jacku: ca sa te convingi daca de la echilibrare pleaca problema roaga-i sa verifice roata fara sa ii dea plumbii jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Despre o f usoara vibratie (nu se vede, ci doar se simte f usor in mana, ca un vibromasaj slab) ce puteti sa ziceti? Apare cam de la 110km/h pe autostrada. Parca a aparut de curand. Desi uneroi se vede clar ca e si de la micile denivelari ale autostrazii. Alteori parca dispar... Totusi acum ori sunt mai dese denivelarile, ori am eu ceva problemutze pe inceput.

Acum o sapt am fost pe un drum mai rau de vreo 40km, pietruit. Am mers cat am putut de incet sa menajez masina. Sa fie vreo bucsa ceva la inceput de uzura? sau s-o fi dezechilibrat rotile?

Am si anvelope noi de vreo 500-700 km. Cele de pe spate au doar 60km. Dar dupa ce le-am pus pe cele pe fata nu am simteam nimic in volan, ca si inainte cu cele vechi; doar daca erau ceva crapaturi/denivelari pe autostrada le simteam un pic in volan. Oare trebuie sa fac o reechilibrare si rezolv?

Parca acea usoara vibratie, se simte si cand de la 110km/h accelerez, pana se stabilizeaza viteza si nu mai accelerez. Mai sus de 150 am impresia ca nu se mai simte, sau oricum nu se agraveaza.

Sper sa va dati cu parerea despre "parerile" :angry: mele ca sambata plec in concediu si nu as vrea sa am probleme sau sa ma enervez daca se va amplifica fenomenul.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum , am fost mai atent dupa zeci de chilometri de testare! Si la ce am scris mai sus se adauga si faptul ca daca iau stanga-dreapta de volan ca sa corectez usor directia, in volan simt o smucitura, ca si cum merge un pic usor si apoi se incarca, ca un recul...Nu stiu cum sa explic. Asta chiar ma deranjeaza. Da o senzatie aiurea. Plus ca azi am facut si directia, ieri am echilibrat rotile si sunt ok...Pe standul de ITP nu au iesit probleme la bucse...

Ce sa fie? anomalii janta-anvelopa sau altceva? Eu suspectez sa zicem ceva pivoti, capete de bara, bieleta directie...Nu stiu, pentru ca am impresia ca fenomenul se amplifica cand afara e mai racoare (azi 19 grade C), ca si cum cauciucul se contracta si devine permite joc mai mare. Adica simt vibratiunea aia mica in volan de pe la 80km/h, iar smucitura din volan de pe la 40 km, uneori si pe accelerare sau franare, si chiar si la viteza daca fac un pic de volan.

Volanul nu are joc, directia nu soate sunete, si nici suspensia nu imi scoate sunete pe fata, decat daca dau in gropi urate. Pe care le evit pe cat pot si le abordez eventual cat pot de incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu, ceva asemanator cu ce zici tu mi se intampla si mie, si tare ma tem sa nu aiba vreo legatura cu caseta de directie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu . O sa schimb amortizoarele si flansele. Am citit ca ar fi o varinata din cauza flanselor. Sper sa se rezolve. Va mai anunt. Am gasit pareri pe mai multe topic-uri si o sa vad cum se aplica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema asa ciudata am avut eu la un Golf 3. Jantele erau perfect echilibrate dar intre 80-110 km/h imi vibra volanul.Problema era de la unghiul de cadere al rotilor fatza.Dupa ce am "cracanat" putin rotile nu a mai fost nici o problema.Nu imi explic de ce, dar asa s-a intamplat.De obicei cand treci de la jante mici la unele mai mari, e bine sa verifici si unghiul de cadere al rotilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

cam asa o problema am si eu :blah: sper sa fie una si nu doua.

de pe la 110-120km/h incepe sa vibreze volanul, nu foarte tare dar se simte bn ca un tremur.

cind franez mai tare , brusc iar imi vibreaza volanul in mana dar f tare.

anvelopele sunt acelasi , jantele la fel, am observat fenomenul dupa ce mi-au schimabt astia la sevice rulmentii pe fata.

tot unu de la service a zis ca as avea probleme cu bieleta de directie pe dreapta....culmea e ca inainte de schimbat rulmentii nu vibra volanul chiar daca se auzea cum huruie rulementul(creca era blocat ) acu nu mai am zg dar in schimb vibreaza. pot zice ca sunetul nu ma deraja pe cind vibratul da.

zilele astea am zis sa ma duc sa-mi fac reglejele la unghiuri si echilibrare la roti dar in iasi inca nu am auzit de un centru mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vibratul volanului la franari=discuri frana ovalizate

Incearca sa le schimbi sa vezi daca fenomenul persista :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spunea si colegul mai sus daca vibreaza la franare sunt discurile ovalizate dar daca vibreaza la viteza trebuie echilibrate jantele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi de ce inainte de a schimba rulmentii nu facea masina asa?

e adevarat ca discurile sunt tocite neuniform iar suprafata de contact intre placuta de frana si disc este acum cu 2cm mai mica.

dar masina nu vibra la viteze mari...era f stabila.

un link cum se schimab discurile de frana pe fata are cineva? sau macar ceva util...

cu stima,

florin c.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut-o si eu,imi vibra intre 110-130km/h,plus ca mi s-au ros cauciucurile pe exterior dupa 5000km;s-a rezolvat prin refacerea geometriei rotilor si bineinteles,alte cauciucuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vibratul volanului la franari=discuri frana ovalizate

Incearca sa le schimbi sa vezi daca fenomenul persista :icon_thumright:

Discurile ovalizate duc la o bataie in pedala de frana. Vedeti sa nu le schimbati degeaba. Atentie ca sunt multi nepriceputi la vulcanizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu aveam vibratii in volan de la viteze de 90+, am mers 2-3 mii de km asa, la inceput ma gandeam ca e de la drum (desi pe varianta pitestiului ochiometric e neted) iar prin oras cum nu ating aceasta viteza nu m-a ingrijorat. Am mai facut un drum pe autostrada si iar am simtit vibratia iar daca franam cand vibra, volanul tremura destul de puternic (cam ca wheel pad-urile de calculator) si dupa ce am citit pe aici cu discurile de frana ovalizate m-am cam speriat dar am fost acum cateva zile sa echilibrez rotile (26 de lei m-a costat) si aseara am scos-o la drum intins si vibratia a disparut (sau oricum e foarte finuta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andu911

La mine problema a persistat si dupa ce am echilibrat rotile!

Rezolvarea a venit dupa ce am schimbat discurile

P.S. volanul vibra la franari puternice :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vedeti sa fie montate corect anvelopele. Unele au sens de rotatie si trebuie montate ca atare. Am vazut multi "meseriasi" care pun anvelopele la intamplare si nu tin seama de sensul lor de rotatie. Unde mai pui la socoteala si faptul ca echilibrarea anvelopelor se face diferentiat pentru jante de tabla si pentru cele de magneziu. Trebuie sa se seteze din aparat locul unde se pune plumbul(aplicat sau lipit). Feriti-va de atotstiutori care pun pe o janta de magneziu plumb lipit pe exterior si aplicat pe interior. Pe o janta se pune acelasi tip de plumb si pe interior si pe exterior.

Una dintre cauzele care ar conduce la vibratii in volan la diverse viteze, desi anvelopele sunt noi, este si depozitarea lor. Anvelopele nu trebuie depozitate pe verticala, ci numai orizontal. Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am fost si am echilibrat rotile si aceleasi probleme : peste 110-120 vibreaza volanul in miina , iar cind pun frana mai puternic la fel vibreaza atat volanul cit si pedala de frana.

o sa merg sa fac si unghiurile... sper sa dispara.

daca nu la primavara schimb discurile pe fata si placutele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut aceeasi problema anul trecut cu vibratii in volan de pe la 80km/h; problema am rezolvat-o prin indreptarea jantelor. mentionez ca erau de aliaj si se pare ca de la socuri si-au schimbat "forma" putin; dupa operatie, totul a fost ok si vibratiile au disparut

recomand asadar, in afara de echilibrare si montare corecta a cauciucurilor si verificarea formei jantei

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

scriu tot aici ca sa nu mai deschid alt topic.

acum vreo saptamana am luat o groapa pe centura bucurestiului, cu roata din drepata, fata. aveam aprox. 100 km/h. din acel moment a inceput sa tremure volanul, cat si toata masina, in intervalul 50-100 km/h.

Am fost la o vulcanizare, am echilibrat toate rotile, mi-a indreptat si janta cu care am luat roata (dreapta,fata), insa masina se manifesta la fel. tremura si volanul si se simte ca vibreaza intreaga masina. Nu am facut unghiurile de fuga, pentru ca nu mai aveau timp baietii de acolo (era sambata seara). Oare se poate rezolva cu reglajul unghiurilor de fuga? Sau problema este mai grava?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai indicat ar fi sa incerci sa ii faci o geometrie a rotilor intr-un service ... cine stie poate vreo bascula stramba vreo bieleta de directie...nu te juca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca unghiul de fuga ar fi problema,acesta ar produce uzura neconforma la anv.sau ar tragea intr-o parte,verifica toate bucsele ,sa nu ai joc la roata,si nu-i exclus sa nu-l fi fost centrat bine,si toate cele patru roti,verifica atent anvelopele jantele si doar la urma sa mergi sa-ti verifici unghiul de fuga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!