Jump to content

Huruit Peste 35km/h


doctorul
 Share

Postare recomandată

se da una bucata passat B6, de vechime aproximativ 2 ani, si cu 50000km la bord, echipata cu cauciucuri de iarna Nokian.

la rulare, atata la liber cat si in orice treapta de viteza incepe sa se auda un huruit, asa, ca o rezonanta suparatoare, de la 35-40 km/h in sus.

cred ca la drum lung da dureri de cap daca nu dai muzica tare.

de la ce sa fie?ce sa verific in km astia?e3 posibil sa fie vreun rulment?scutul desprins cumva provoaca niste curenti de are nelalocul lor?

am mentionat marca de cauciucuri pt ca stiu ca pneurile de iarna sunt mai zgomotoase, si aceasta e si cauza sugerata de un service auto pana acum....doar ca NU CRED!! asta, pentru ca am la masina mea(bine, le-am dat jos) fix aceeasi marca de cauciucuri de iarna, cu acelasi profil, si nici vorba de un asemenea zgomot suparator!

sariti cu niste pareri/indrumari, ca as incerca sa rezolv cumva saptamana viitoare, si poate ma ajutati sa imi focalizez atentia!

va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceasi problema am avut-o si eu la masina din semnatura. era dus rulmentul. sus cu ea pe elevator si o sa vezi imediat daca e rulmentul sau nu. multa bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crezi ca se simte joc suficient ca sa il depistezi pe elevator?cati km aveai tu, ca mi se par putini 50000 sa se duca rulmentul la un passat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveam cam 113000. ar trebui insa sa se simta. huruitul il auzi si cand pleci de pe loc?

initial la mine nu se auzea cand plecam de pe loc, dar cam la 3 zile a inceput sa se auda tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se aude nimic la plecarea de pe loc.

masina nu e a mea, si am inteles de la proprietar ca zgomotul e prezent de cel putin 1 luna daca nu 2-3, asta insemnand peste 3000 km!!

m-am uitat dedesubt, cat am putut, si scutul pare a fi la locul dumisale, chit ca e cam harsait!

alte idei/pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ doctorul

Cauzele pot fi:

- unul din rulmentii de la rotile fata/ spate

(mi s-a dat un sfat cum se poate verifica acest lucru - Rulmentii fata se pot verifica foarte simplu in felul urmator: Parcurgi putin serpuit o sosea rectilinie cu vreo 50 km/h. Rotesti foarte putin volanul - doar cat sa transferi alternativ masa masinii de pe o parte pe alta. Daca la maximele de acceleratie laterala apare un huruit, sau daca suna diferit fata de rularea rectilinie, mai mult ca sigur ca ai un rulment dus) ; nu o lua de buna, dar e mai bine decat nimic. Totusi, aceasta este cel mai probabil cauza.

Cel mai probabil acesta este motivul. O explicatie de ce a cedat ar fi ca probabil a dat intr-o groapa cu apa si apa ar fi patruns si afectat rulmentul, lasandu-l fara ungerea necesara (din nou, iti spun ce mi-a spus cineva care stie mai multe decat mine in acest domeniu, dar nu o lua de buna)

- nu sunt rotile echilibrate cum trebuie

De asemenea:

-Dezechilibrul unei roti nu huruie, doar scutura/vibreaza masina la anumite viteze.

-Huruitul vine de la rulment, odata cu cresterea vitezei de deplasare (turatiei rotii) se aude mai pronuntat.

-Zgomotul facut de anvelope pe asfalt nu trebuie sa se auda in masina (decat daca ai vreo gaura pe undeva) si nu seamana deloc cu un un huruit.

si

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=45709

http://vwforum.ro/index.php?showto...6&hl=huruit

Totusi, colegii au dreptate. Acestea sunt doar sfaturi, cel mai bine e sa se duca la service.

Cam cu atat pot sa te ajut.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Poate te ajuta daca iti spun ca aceeasi nemultumire o am si eu cu cauciucurile de iarna, pe care nu mi-am facut timp sa le schimb cu cele de vara :)

Cam la aceeasi viteza incepe sa huruie. Cred ca cel mai potrivit test ar fi, sa incerci sa mergi pe asfalt curat, fara criblura prin el, si sa mergi prin comparatie si pe asfalt cu criblura. Diferenta o sa fie mare. Pe asfalt curat, n-ar trebui sa auzi aproape deloc, iar pe cel cu criblura, o sa te deranjeze foarte tare.

PS:Cred ca la km astia, se exclude din start rulmetul. Oricum, ala huruie urat de tot. Te scoate afara din masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

champ, misto ideea aia cu drumul serpuit.o sa incerc chiar maine, sa vedem de spatiu....prin parcare carrefour m-ar tenta1 :)

cosmine, zgomotu nu ma scoate afara din masina deloc, da eu am mers azi cu masina numa pe super asfalt curat, cam 30 km...problema e ca l-am simtit de cum am dat coltul si am bagat a III a, instantaneu.

cauciucurile mele nu faceau asa nici pe departe, fix acelasi profil cum am zis mai sus.

evident ca raspunsul final va fi la service, da voiam intai sa ma orientez pe aici.

groapa e posibil sa fi luat, stiu ca in genere nu se merge pe drumuri foarte bune cu masina!la echilibrare nu m-am gandit, ca nu pot sa cred ca fara sa tremure nimic si sa traga volanu in nici o parte, rotile sunt asa dezechilibrate ca sa dea zgomote la viteze cumplit de mici!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar, la serpuire zgomotul disparea in anumite momente.

fost la service;rulment dreapta fata!

problema e ca a mai aparut un zgomot, la rotirea volanului pe loc huruie....pareri?sa nu mai deschid alt topic1

p.s. nu-mi mai vand nene masina! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi:

Pivotii ii testezi asa:

- suspenzi roata pe partea respectiva si o apuci cu miinile la ora 6 si la ora 12

- tragi tare de roata, inainte inapoi. Daca ai joc, e nasol

Capetele de bara le testezi asa:

- cu masina pe pamint si rotile drepte, lovesti cu piciorul in partea dinspre usi (la ora 3 pentru roata din stinga si la ora 9 pt roata din dreapta)

- daca auzi zgomote metalice, ai joc la capetele de bara

Amortizoarele le testezi asa:

-pur si simplu te lasi brusc pe partea respectiva, masina se lasa si apoi brusc te ridici. Masina trebuie sa se ridice si apoi sa coboare la normal

-daca "topaie", amortizorul de pe partea respectiva e dus.

Caseta de directie:

-daca simptomele sunt" zgomot metalic la rotirea volanului mai ales spre stanga si pierderea rigiditatii directiei.

Daca nu, nu stiu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

champ, mercic din nou.

unele din astea le mai staim, altele nu!

nu auzisem de dat cu piciorul in roata, cred ca tre sa fie mare de tot jocul sa faca in halul ala!

oricum, cand schimb rulmentul va fi saltata pe elevator, si atunci ma lamuresc mai bine cred....sper sa nu fie foarte grav, masina asta are 1/3 din km pe care ii are masina din semnatura mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
  • 1 year later...

si la mine huruie vagonu....am schimbat bucsele, rulmentii si planetarele sunt ok...urmeaza gumele..:((

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut.

Cam vechi topicul, dar ma bucur ca am dat peste el.

Ma confrunt si eu cu un huruit, care era convins ca vine de la capatul din dreapta al barei de stabilizare care este indoit (probabil fostul proprietar a dat intr-o bordura, bolovan, astceva nu este lovit pe-acolo).

Huruitul apare atunci cand iau curbe la stanga si masina se apleaca mult pe partea dreapta (deci trebuie sa am un pic de viteza sau sa iau foarte strans curba).

De curand am sesizat un huruit si in mers, ceva de genul: huruie o secunda, o secunda nu, si tot asa. Cand se aude huruitul asta se simte si o mica vibratie in podea. Pana acum dadusem vine pe anvelopele de iarna, dar am trecut la cele de vara si tot se aude, si vine din partea dreapta. La ITP mi-a confirmat ca rulmentul de pe dreapta imi face probleme, si acum mi-am dat seama ca huruitul din curbe e foarte posibil sa fie din acelasi motiv.

Masina este Passat B6 2.0 TDI motor BMP. Daca ma puteti indruma spre un magazin de unde sa cumpar rulmentul, ce cod are, ce producator sa caut,.... beau o bere in cinstea voastra.. :) Si daca imi recomandati si un service bun unde sa aiba si alte unelte in afara de baros, dau si-o bere. ;)

PS: Daca schimb rulmentul pe dreapta, trebuie sa-l schimb si pe stanga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cap planetara si/sau rulment (rulmenti).

Daca schimbi un rulment este indicat sa il schimbi si pe celalalt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu n am schimbat niciodata rulmentu pe dreapta finca era bulit ala de pe stanga.

cauta magazine pe forum la topicurile dedicate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu au nici o treaba rulmentii intre ei ,schimbi doar partea care este cu probleme...bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! mie mi se aude un huruit in mers la viteze peste 60km/h. Nu imi pot da seama daca este de la rulment deoarece se aude numai in accelerare, cand roata este in forta, si cand masina este cumva "in aer" (adica atunci cand trece peste o denivelare fina si lunga de pe sosea si o coboara, greutatea masinii diminuandu-se pentru un moment). La mers constant si curbe stanga-dreapta nu se aude nimic. Sa fie rulmentul? Zgomotul se aude de la roata stanga-fata. Este greu de explicat, ca un huruit in care se distinge rotatia rotii...

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile mele de vara bridgestone potenza 225/45/17 (in anul 2008 masina asa a venit din fabrica eu am comandat anvelope pe 16 si pdg si a venit cu cele de 17 si pdg atunci m-am bucurat, dar mi-am dat seama nu sunt pt. romania masina devine foarte, foarte rigida simti orice pietricica, iti rupe coloana si zguduie creieri) s-au tocit pe interior toate mai mult pe fata in forma de dinti de fierastrau pe o portiune de circa 1/3 din suprafata cu care calca, cealalta portiune este foarte putin uzata, pe partea laterala, respectiv pe talonul cauciucului au aparut multe crapaturi de mici dimensiuni si la rularea la viteza mica 30-50km/h huruie foarte urat si mai ales cand ridic piciorul de pe acceleratie, am facut anul trecut unghiurile la avia militari si nu a fost nevoie sa-mi regleze decat foarte putin pe stanga fata si mi-au spus ca nu era asta cauza fara a descoperi care ar putea fi in mod clar, anul acesta am facut unghiurile la augsburg militari la o instalatie 3D si la fel a reglat decat foarte putin tot stanga fata a dat cred o jumatate de tura la un surub ?? (nu stiu care anume) spunandu-mi ca chiar nu era nevoie sa umble la reglaj masina se incadra in norme (la calculator arata totul cu verde), despre rulmenti mi s-a spus ca sunt inregula, dar daca nu schimb cauciucurile s-ar putea sa-i afecteze.

Cu cele de iarna nu ma aceste probleme (Michelin alpin 195/65/15 sunt tocite uniform nu au zgomot la rulare decat foarte putin), testul cu amortizoarele mi-au spus toti mecanici care au mers si umblat la masina ca nu este cazul ca amortizoarele lucreaza si la 65.000 km nu e cazul, iar testul nu chiar asa de concludent spu ne doar procentual ...

Nu stiu ce sa fac or anvelope de vara marca bridgestone slabe ale mele sunt facute in polonia si acum sunt foarte deranjante fac un zgomot destul de puternic la rulare pana la 60 de km/h dupa dispare, am uitat sa spun ca in primi doi ani din cauza grabei pe cele de vara nu le-am echilibrat. Care ar putea fi cauza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.

Si eu am acest huruit la viteze de peste 30 km/h. Am crezut ca e de anvelope, le-am schimbat, dat tot este prezent. Curios este ca dupa 130km/h dispare acest huruit. Eu stiam ca rulmentii huruie odata cu cresterea vitezei (din ce in ce mai tare), iar daca de vina sunt anvelopele, atunci huruitul apare numai intre anumite viteze de deplasare, dar anvelopele le-am schimbat azi.

Ce sa mai verific? Jantele pot da un huruit intre 30 si 130 km/h?

Rulmentii cum se schimba, adica, vin cu senzori de ABS si alte chestii, sau e rulmentul simplu si atat?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

eu am un huruit intre 60-90 km/h am verificat rulmentii si sunt ok. sa fie de la jante? am schimbat 2 randuri de cauciucuri. ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut,

si eu am exact aceeasi problema, cum ai rezolvat problema si ce ai schimbat?

merci,

ionut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am un huruit enervant gen bataie de planetara in vit 3-4-5 cand o calc nu pe liber de la 60-70 kmh in sus . la inceput era doar in linie dreapta acum face si la plecarea de pe loc sau viteza f mica pe viraj dreapta mai mult . am schimbat toate bucsele fata plus verificat rulmenti si capete de planetara . totul e in regula acolo .

am verificat si rotile geometrie + echilibrat . totul ok si acolo

la un service mi-au spus ca e din cutie - rulmentii 8 buc . cost 30 mil

altcineva mecanic la vw ca e axul de la turbina ceea ce nu cred din ce am vb cu cei care se ocupa de turbine .

Modificat de iuly1209
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Am si eu cam aceeasi problema cu huruitul....doar ca la mine se manifesta doar in vit. 1 si putin in vit. 2 si pare a fi pe partea dreapta...e un zgomot de mica intensitate, trebuie sa fiu destul de atent sa il aud...mai mult il simt, e ca o frecare constanta...am fost la service si au dat din umeri!!!

La accelerare nu se mai aude nimic si nici la relanti...ce ar putea fi ??? a mai patit cineva la fel?

Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Desi nu am pretentii sa spun ca am vaste cunostinte in domeniu, imi permit sa-mi dau si eu cu parerea:

-zgomotul produs de anvelopele de iarna (pt. ca astea sunt mai zgomotoase) este prezent intre anumite intervale de viteza, in functie de anvelopa. De ex - incep sa faca zgomot la 40km/h, iar de la 60km/h in sus zgomotul incepe sa se diminueze.

-zgomotul de rulmenti - incepe sa fie sesizat, de regula, de la 30km/h in sus, iar zgomotul creste in intensitate odata cu viteza. Zgomotul este in mare acelasi - indiferent daca accelerezi sau reduci viteza.

-zgomotul din cutia de viteze - La orice masina este prezent acest zgomot intr-o anumita masura in functie de antifonare, uzura rotilor dintate din cutie, nivelului de ulei s.a.m.d. Acest zgomot creste in intensitate in momentul in care acceleram ferm dar constant. De asemenea poate fi auzit cand reducem.(motorul este mai silentios cand reducem iar rotile dintate din cutie sunt in sarcina, de aceea zgomotul poate fi perceput in aceasta situatie ca find mai pronuntat). In cazul in care este prezent la o masina cu rulaj mic se rezolva de obicei prin completarea/schimbarea uleiului din cutia de viteze.(atentie la norma si vascozitatea uleiului - e foarte importanta)

-zgomotul de planetara - este prezent la plecarea de pe loc cu rotile virate.(zgomotul poate fi descris ca un "trosnit"). Nu este prezent in deplasarea la o viteza constanta pe linie dreapta.

-zgomot flansa amortizor - este prezent la virarea rotilor pe loc, dar si la plecarea de pe loc uneori. De asemenea poate fi descris ca un "trosnit".

Sper ca v-am fost de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!