Jump to content

Ce Urmari Are Ruperea Distributiei La Motorul De 1.6 8valve, 102cp?


Student Satisfacut
 Share

Postare recomandată

Student Satisfacut

Salut,

Cunoasteti un caz in care sa i se fi rupt caruiva distributia la motorul pe 8 valve?

Sunt curios deoarece stiu ca sunt multe motoare pe 8 valve care nu sunt afectate de asa ceva. Le schimbi cureaua si ai terminat.

Din cate stiu eu, daca capul pistonului nu ajunge in zona supapelor in cadrul unui ciclu complet, motoru nu pateste absolut nimic in caz de rupere a distributiei. Indiferent de momentul acesteia (rulezi la 5000rpm ...).

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent ca mergi cu 5000 de ture sau 1200 de ture capul pistonului sigur ajunge la supape. Cand opresti motorul, pistonul mai misca in cilindru, nu se opreste brusc. asa ca sigur se pot indoi supapele sau mai rau se sparge pistonul. asta se intampla in toate cazurile indiferent de tipul de motor. Daca s-a rupt cureaua e destul de grav din punct de vedere financiar si chiar din punct de vedere tehnic.

Vrei nu vrei asta-i adevarul. Sorry to disappoint you.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut inclusiv biela rupta la motor 1.6 8v.

Deci, daca a sosit termenul sa schimbi distributia, eu zic sa o faci, nu te juca cu asa ceva. Este printre putinele chestii care pot afecta un motor aspirat 1.6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Student Satisfacut
Publicat (modificat)

@Aerofan: ce descrii tu acolo sigur se intampla unui motor in 16v, cum e si cel care il ai tu. NU neaparat si in cazul motorului in 8v.

Cateva din masinile pe care le stiu eu 100% ca sunt imune la ruperea distributiei: Audi 80(1.6),Renaul Laguna(1.6 8v), Dacia 1310.

La aceste masini pistonul NU ajunge pana la supape , sau supapele in orice stare s-ar afla NU se vor gasi in interiorul cilindului .

Am un prieten caruia i s-a rupt de 2 ori distributia intr-un an (prima din cauza uzurii a doua din cauza unei curele de proasta calitate) la Audi 80 cu motor de 1.6, si defiecare data si-a schimbat singur distributia si atat.

@.:bamse: nu prea stiu eu ce e aia biela, pote s-a rupt din alte motive, in fine nu imi raspunde la intrebare.

Vreau sa stiu daca cunoasteti un caz concret de rupere a distributiei la motorul asta (sau ala de 101cp euro3).

Stiu ca toata lumea are pareri clare despre schimbarea distributiei, nu am de gand sa nu o schimb la timp pentru a salva bani, vreau doar sa stiu: e bai sau nu??

Modificat de Student Satisfacut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dat fiind faptul ca oricum nu intelegi ce-ti spun colegii de aici, iti sugerez sa studiezi si tu un pic principiul de functionare a motoarelor termice, sa vezi ce face efectiv subansamblul distributiei. Eu nu cunosc motoare de generatie noua(din '90 incoace) care sa aibe atat de mult spatiu intre piston si valve incat acestea sa nu se atinga in nici un caz. In caz ca ar exista asa ceva(motor) ar insemna sa aibe o compresie foarte mica datorata spatiului existent intre piston si valve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, atunci iti spun scurt, daca se rupe distributia, 90% iti vei beli motorul (scuze de expresie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cunosc caz concret in care s-a rupt cureaua de distributie si motorul a fost destul de tare afectat , deci daca e cazul sa schimbi distributia ar fi bine sa o faci ca daca nu poti avea surprize neplacute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Student Satisfacut

Titus , din pacate timpul si interesul nu imi permite sa ma dedic mecanicii. Si cu tot cu lapsusurile mele in arhitectura motorului pot sa te contazic:

exista masini din 90 incoace care au suficient de mult spatiu intre supape si piston.

Am vorbit cu proprietarul unui Renault Laguna din 95 cu motor de 1.6 8v , si cu mecanicul ce i-a reparat masina si stiu ce vorbesc.

In fine , mai astept.

@mese_adi: Voi schimba distributia la 120tkm cat scire in cartea tehnica, deci banuiesc ca nu voi avea surprize.

Motorul de care vorbesti e 1.6/8v/102? Pe ce masina? La cati km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva din masinile pe care le stiu eu 100% ca sunt imune la ruperea distributiei: Audi 80(1.6),Renaul Laguna(1.6 8v), Dacia 1310.

In mod sigur dacia e imuna la ruperea curelei de distributie, pt ca nici nu are asa ceva :somnmare:

Stiu caz concret de rupere a curelei (eu l-am remorcat 80 km pana acasa) si nu s-a intamplat absolut nimic, s-a schimbat doar cureaua. Insa e vorba despre o masina de generatie veche, un Golf2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Titus , din pacate timpul si interesul nu imi permite sa ma dedic mecanicii. Si cu tot cu lapsusurile mele in arhitectura motorului pot sa te contazic:

exista masini din 90 incoace care au suficient de mult spatiu intre supape si piston.

Am vorbit cu proprietarul unui Renault Laguna din 95 cu motor de 1.6 8v , si cu mecanicul ce i-a reparat masina si stiu ce vorbesc.

In fine , mai astept.

@mese_adi: Voi schimba distributia la 120tkm cat scire in cartea tehnica, deci banuiesc ca nu voi avea surprize.

Motorul de care vorbesti e 1.6/8v/102? Pe ce masina? La cati km?

masina e un golf 4 an 2001 motor 1.6 , 8 valve , km 140.000 , am fost de fata cand so desfacut motorul si nu aratau foarte bine vreo doua pistoane , plus ceva supape pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

La cati Km ar trebui schimbata distributia la un motor 1.6 102CP?

Am masina din semnatura si ma intereseaza ca am deja vreo 75000Km la bord.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toata lumea are dreptate: unele motoare sint cu interferenta (si atunci se belesc) iar cele fara nu au nici pe dracu': il aduci pe pozitie, pui cureaua si merge ca inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva la cati Km ar trebui sa schimb kitul de distributie?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

haideti sa incercam sa lamurim un pic lucrurile ,in primul rand am vazut ce se vorbeste si de renault acolo sitemul e un pic diferit deorece renault si in prezent foloseste sitemul ,,culbutori,,mai exact un fel de balansuar intre axul cu came si capatul supapei la aceste modele in 90% din cazuri supapele scapa fara avarii din cauza acelui culbutor care e din aluminiu si de rupe sau desprinde

in cazul vagurilor problema e alfel ele sunt dotata cu tacheti hidraulici mai exact axul cu camei bate in tachet care e pus in capatul supapei, cei drept proportia de supape indoite e mult mai mare in cazul vagurilor decat renault de exemplu care pe langa sistemul culbutor foloseste si dublu ax cu came , mai exact 2 axe unu pentru admisie unu pentru evacuare cand se rupe cureaua toate supapele se inchid si motorul scapa neatins ,

oricum revenind la subiectul initial si la vag se intmpla ca in cazul ruperi curelei supapele se scape (personal am patit ,soferul a dat la automat pana a golit bateria dar masina nu are nimica ) in cazul asta ar fi 2 explicatii

1 si cea mai putin plauzibila zic eo :cureaua sa rupt in momentul in care pistonul a inceput ciclu admisie (urca in sus) supapa de admisie nu sa mai deschis si pana cand pistonul a facut cicul copmpet pana la evacuare motorul sa oprit si supapele de evacuare au scapat (de obicei astea raman deschise si se strica )

si 2 ?:capul cilindrului are o forma mai ciudata si permite ca supapa intredeschis sa intre acolo fara sa fie lovita de cilindru banuesc ca de aici apare si acel noroc unele scapa altele nu probabil cele la care supapepe de evacuare se deschid complet nu mai scapa cele care raman intredeschis scapa !

acum cum va e norocul dar .zic sa va mai ganditi in privinta asta caci in cazul ruperi ,eventualele avarii ajung cam cat 3 distributii (ca pret) plus ca chiulasa rectificata nu mai e ca cea de fabrica !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Student Satisfacut

Bun multumim razvan pentru lamuriri.

Cu acestea eu zic ca topicul este lamurit.

OFFtopic: am gasit in TM un loc bine famat in domeniul serviceului de VW-uri unde cu 200 Euro + 250 RON schimbi distributia inclusiv restul chestiilor colaterale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Bun multumim razvan pentru lamuriri.

Cu acestea eu zic ca topicul este lamurit.

OFFtopic: am gasit in TM un loc bine famat in domeniul serviceului de VW-uri unde cu 200 Euro + 250 RON schimbi distributia inclusiv restul chestiilor colaterale.

Nu ne spui si noua unde este acel loc bine famat,si ce firma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cazul ruperii curelei de distributie, se deformeaza orice supapa care este oblica fata de piston, indiferent ca sunt 8 sau 16. nu se deterioreza cele care sunt drepte dar nu cred ca se mai fac chiulase cu supape drepte de ceva ani buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mut topicul la "Performance&Tehnical/Motoare pe benzina" pentru ca priveste un motor disponibil pe mai multe marci si modele ale grupului VAG. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu intrebarea: la cati km se schimba distributia la motorul 1.6/8V/102cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea de service despre motoarele pe benzina in 4 cilindri zice la 180 000 (insa sunt specificate doar motoarele de 2L si ceva cu 5supape/piston)

De 1.6 nu zice nimic (la mine, tot AVU, am impresia ca s'a schimbat prima oara la 61200 - asa am un sticker pe capacul distributiei) si inca o data la 84000 (la asta am si facturi)

Din cate stiu eu, insa, exista si un interval de timp la care e indicata schimbarea distributiei, chiar daca numarul de kilometri nu a fost atins

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Student Satisfacut

Intradevar in carte nu scrie nimica despre acest motor.

Stiu in schimb din surse sigure ca recomandarea este de odata la 120 Tkm pt acest motor .

Pt romikatm: serviceul lui Zoly , se afla pe strada Cercului (perpendiculara pe linia lu 7). Da-mi PM pt telefon.

Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu am acelas motor 1.6 8 V si la cuti automate cureaua se schimba:

1 la 120 mii iar la cele normale la 90 mii

2 la 5 ani vechime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

La masina din avatar daca se rupe cureaua ce se intampla. Daca stie cineva concret si sigur, ca asa de dat cu parerea ,"PARCA.OARE,AM AUZIT EU,STIU UN VECIN",suntem buni toti dar hai sa ne ajutam daca tot suntem aici si nu sa ne contrazicem. MULTUMESC ANTICIPAT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut discutii despre motoare de 1,6 - 2.0 dar despre motoare de 1,2 nimic :)) La masina din semnatura motor de 1,2 distributie pe lant s-ar intampla ceva daca s-ar rupe lantul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar motoarele 1,2 noi care sunt TSI au probleme cu lantul care zornaie, sare, se intinde si poate distruge motorul.( sunt multe cazuri si pe acest forum)

Motorul simplu 1,2 MPI nu are probleme la lant. Daca totusi s-ar rupe, nu stiu ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!