Jump to content

Detector radar


voinea
 Share

Postare recomandată

Cobra 7000 - trecand peste absenta unor optiuni mai mult sau mai putin folositoare, am inteles ca stau destul de prost la sensibilitate. Daca ar trebui sa fie Cobra nu m-as uita decat la noua generatie: 9x30

cosmin, zau ca nu inteleg cum o Cobra mai veche poate face diferenta dintre un radar si o usa automata. In afara de bazaielile in functie de intensitatea semnlului receptionat, nu vad cum cum ar putea sti ca e radar. Si daca e asa destept incat face diferenta, de ce suna la benzinarii? Are vreo optiune gen "suna cand detectezi benzinarie"? Nu vad utilitatea... Din pacate, chestia asta e valabila si la detectoarele f scumpe: STI, valentine1, passport etc. Nu te contrazic, insa si detectoarele enumerate mai inainte dau semnale la greu in apropierea benzinariilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista ceva detectoare de radar care au posibilitatea sa "distinga" mai bine intre un radar real si o alarma falsa. Acest lucru este posibil prin identificarea cat mai exacta a frecventei pe care emite sursa depistata. Radarele folosesc urmatoarele frecvente

- K: 24.05-24.25 GHz

- Ka: aici exista 3 "subgrupe" in functie de anul aparitiei (pe masura ce tehnologia a avansat, o plaja mai mare de frecvente a fost alocata). Ka: 34.3 GHz; Wide-Ka: 34.2 GHz-35.2 GHz; Superwide-Ka: 33.4 GHz-36.0 GHz. Ultima le include si pe celelalte.

- X: 10.5-10.55 GHz

Unele detectoare vor "sti" daca este vorba de o usa sau de un radar, in cazul in care de ex depisteaza 2 surse radar din care una este in afara frecventelor de mai sus. Bel RX65/STi Driver, Escort 8050 X50, sunt capabile de analiza simultana a mai multe surse radar (pana la 9) si pot elimina anumite alerte false.

Evident, aceasta imbunatateste cu mult calitatea unor detectoare dar nu le face infailibile. Nr de alarme false este redus cu mult dar nu eliminat complet. Exista si echipamente (usi, si altele) care pot folosi unele din aceste frecvente in alte scopuri. Dat fiind si erorile posibile existente in orice echipament de masura (deci si in detectoarele radar), exista si alarme false chiar si la aceste detectoare avansate.

Cosmin, ce spune Valentin este perfect adevarat. Un detector de generatie veche nu are posibilitatea tehnologic sa faca diferente intre radarele reale si alarmele false (pt ca nu identifica frecventa pe care emite sursa). Eu am avut Cobra destule in trecut, ce este posibil si specific Cobra, esta ca, frecventele K/Ka si L/VS (Laser/Vehicle Safety) sunt grupate impreuna si aprind acelasi led...DAR...suna pe tonalitati diferite. Cum alarmele false apareau de obicei in banda Ka (care nu e folosita in Romania dar fiind cea mai larga din benzile radar folosite, da si cele mai multe alarme false), iar radarele noastre sunt in banda K, evident ca auzeai majoritatea alarmelor pe o tonalitate (cea a benzii Ka) si radarele pe alta tonalitate (cea a benzii K). Existau probabil si alarme false in K dar mai putine si probabil de asta nu le-ai observat.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat pana la urma Cobra 9330 (ca a spus Valentin ca sunt singurele Cobre bune :Driver: ), nu pot spune nimic inca despre performantele acestuia. Sper sa fie multumitor.

A costat 305 Ron parca.

A meritat? Eu as fi vrut sa am si banda Ku, dar cele care aveau si aceasta banda, erau de la 500 Ron in sus :Driver:

Cam de la ce distanta prinde in linie dreapta si in oras?

Si... ce am apucat pana acum sa observ... cand trec pe langa o masina de politie (fara radar imi beep-uie scurt... de la ce o fi? De la statia radio?)

Am citit in cartea tehnica despre functia S, adica anunta masinile de interventie... pe ce principiu? Ca tare curios sunt?

Si o ultima intrebare... cu ce ma ajuta functia Stroboscope... sau asa ceva...

Merci

Modificat de Golf TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele detectoare vor "sti" daca este vorba de o usa sau de un radar, in cazul in care de ex depisteaza 2 surse radar din care una este in afara frecventelor de mai sus. Bel RX65/STi Driver, Escort 8050 X50, sunt capabile de analiza simultana a mai multe surse radar (pana la 9) si pot elimina anumite alerte false.

rapier, toate detectoarele scaneaza numai intervalul de frecvente pe care l-ai postat tu mai sus. Daca un detector prinde un semnal fals de la o benzinarie poti sa fi sigur ca este in una din benzile amintite mai sus (+ Ku - daca face obiectul).

Nici un detector de pe lume nu poate face diferenta dintre un radar care functioneaza la 24,05 GHz (banda K) si un senzor de benzinarie care foloseste aceeasi frecventa - 24,05 GHz. Atat detectorul mai ieftin cat si cel scump vor indica la fel - alerta in K. Ca Bel sau Escort iti arata si frecventa semnalului sau iti urmareste mai multe surse nu are nici o legatura cu nr de alame false.

Despre alarme false... de la Whistler citire:

What is a false alert?

A number of transmitting devices are also allowed to operate on the same frequencies used by police radar. These are not considered false signals. For example, the automatic door openers commonly used by businesses are low powered X band transmitters. They produce signals that appear legitimate to a radar detector and cause it to alarm. Other sources produce "harmonics" signals, ghosts or look alike K or Ka band radar signals which make a radar detector give a false alert. A better radar detector reduces these types of false alarms.

Golf TDI, eu nu am avut nici o experienta cu vreunul din noile detectoare Cobra. Am spus mai inainte ca doar "am auzit" (forumuri sau alte situri) ca sunt evident mai performante decat ce aveau anterior...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce detectoarele Cobra arata banda Ka atunci cand te intalnesti cu altul care are detectorul radar pornit? Al meu Bel RX65 Pro nu face asa ceva, si nici cel care l-am avut inainte tot de la Beltronics nu arata asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca mai degraba e vorba de alerta VG-2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca mai degraba e vorba de alerta VG-2

Nu, are dreptate omul. Si mie imi arata K sau Ka, nu mai stiu exact, la "intalnirea" altor detectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi arata cateodata K pe langa TIR-uri. Dar se pare ca asta se intampla de cand am dezactivat VG-2; cat timp am avut VG-2 activ, aveam situatii cand trecea in stealth (isi oprea functionarea) la trecerea pe langa alte detectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi-a aratat la fel alerta falsa la ultimul Cobra 9930. Masina din fata, avea detector modular montat in bara (am verificat ulterior cu proprietarul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf_TDI, este vorba de doua functii similare, ce se gasesc in detectorele Cobra de generatie mai noua. "Safety Alert" si "Strobe Alert".

Primul avertizeaza asupra apropierii de anumite vehicole/obstacole/bariere/zone de carosabil cu probleme, care sunt dotate cu un sistem de avertizare dorit a fi implementat ca standard in SUA (nu stiu cat de raspandit este in Europa). Aceste vehicole/obstacole, sunt dotate cu niste emitatoare speciale ale caror emisii sunt receptate de diverse echipamente. Detectoarele Cobra, "vad" aceste semnale si avertizeaza conducatorul auto ca urmeaza intalnirea cu un astfel de vehicol sau cu un "road hazard". Utilitatea acestui sistem/facilitate este ZERO, dat fiind ca acest proiect a incetat inainte de a fi pus in practica. Nu prea se cunoaste pe nicaieri o utilizare de astfel de sisteme la momentul actual asa incat faptul ca un detector "stie" si de asta...e egal cu zero

Al doilea (Strobe Alert), este ceva similar care se refera la un sistem instalat pe anumite masini cu destinatie speciala (Politie, Salvare, Pompieri, etc) care fac ca semafoarele sa comute in "unda verde" la trecerea lor printr-o intersectie. Adica mai pe romaneste, cand o astfel de masina se apropie de o intersectie, se pune verde pentru ea si rosu pentru ceilalti. Asta e valabil numai in tarile in care sistemul este functional, semafoarele trebuind sa fie si ele dotate in mod corespunzator pentru a functiona in acest mod. Si aici detectoarele Cobra, pot sesiza aceste semnale, avertizand soferul in mod corespunzator. Semnalele de acest tip sun optice (spre deosebire de cele de la Safety Alert care sunt pe frecvente radio) si Cobra le depisteaza de obicei cu un senzor optic aflat in zona senzorului LASER

De obicei, genul acesta de avertizari se gaseste la detectoarele Cobra sub simbolul VS (vehicle safety) si este combinat cu L (radarele LIDAR/Laser). Totalitatea insa este diferita si este compusa dintr-un "tril" rapid pe o tonalitate foarte inalta (zici ca-ti gaureste timpanul) care nu se poate confunda cu alte alerte

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In timp ce studiam cartile de la Cobra meu... am gasit ca ar avea Ku... si incer sa il activez... am ramas socat ca merge.

Si pe cutie scrie ca are Ku... dar asta de la magazin NU si NU, ca numai la variantele de la 500 de Ron in sus e... deci am sau nu?

Si in plus pe cartea in engleza scrie ca are 12 benzi si in traducerea in romana scrie ca are 11 :)

Modificat de Golf TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Golf TDI Din cate stiu eu noua generatie de Cobre, 9x30 au si banda KU. Iar din ce am mai gasit pe net cautand detectoare radar, la Cobra XRS 9330 este specificata existenta benzii KU. Deci, felicitari, cartea tehnica e originala, iar traducerea... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am XRS 9330. La detectarea benzii Ku iti afiseaza simultan K si Ka. Nu are pe display Ku, asta e..... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la noi se foloseste aproape exclusiv banda K

In Cluj-Napoca exista un radar fix in banda Ka (doar afiseaza viteza pe care o ai, nu primesti amenda). De asemenea, in Moldova ar mai fi un singur radar in banda X. Cele din urma sunt singurele exceptii pe care le cunosc eu.

In rest sunt doar zvonuri ca s-ar testa si la noi banda Ku. Sunt aprope sigur ca sunt false din moment ce radarele inca nu au fost omologate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa-mi cumpar astazi un detector radar. Ma gandeam la un Whistler XTR-425. Daca are cineva modelul asta, a avut vreo problema cu el si daca este cineva din Iasi sa-mi recomande un magazin unde sa-l gasesc. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai gasesti decat 625. 425 nu se mai fabrica. Eu personal nu prea sant incantat de firma asta. Eu am 520, dar io zic ca e loc de mai bine. Mai asteapta parerile altora. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut zilele trecute in trafic pe cineva care avea pe bord un detector Maruhama, modelul mai scump, de 750 RON. L-am intrebat cum e, daca e multumit. Tipul mi-a spus ca e foarte multumit, ca detecteaza in linie dreapta cam de la 3 km, iar in curba de la 1,5 km, are baterii solare, el il incarca la vreo 2 saptamani, ce sa mai, era incantat. Mai are cineva un astfel de detector ca sa ne confirme cate ceva despre calitatile lui. Am cautat pe Internet si am gasit informatii "de bine" ca sa le zic asa. In viitor as vrea sa-mi schimb detectorul (acum am un Bel 450 sau 445, nu sunt foarte sigur) si ma gandeam la un astfel de Maruhama. Ma incanta mai ales ca e pe baterii, nu mai am treaba cu firele. Dar totusi 750 RON nu e ieftin, si de aceea as vrea sa fiu sigur ca dau banii pe ceva de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suna foarte "no name" maruhama astea!

eu am auzit ca tine putin acumulatorul, a drum ploios te lasa...iarna nu e soare deloc, ce te faci cu el?

era bine sa aiba alimentare duala..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai are duala din cate stiu eu, daca vrei poti sa-l pui si la priza de bricheta a masinii.

Despre iarna, ca nu e soare ... nu trebuie sa fie neaparat un soare care sa incalzeasca. E bun si unul cu dinti. Ideea e sa fie lumina.

Pana la urma m-ar interesa mai mult performantele. Ca in cel mai rau caz pot sa-l cuplez la priza masinii sau sa-mi iau o pereche de acumulatori de rezerva, sa-i am in torpedou just in case.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alxrro, daca motivul pentru care ai alege un detector "wireless" este prezenta deranjanta a firelor, sa stii ca poti face un montaj elegant la orice detector, cu alimentarea directa a acestuia direct din blocul de sigurante... nu ai nici fir vizibil, nici nu blochezi bricheta. Iti pot face montajul singur daca te pricepi cat de cat, sau poti apela la orice firma ce monteaza alarme auto sau audio pe masini. E simplu, trebuie doar identificat cu un aparat de masura/creion de tensiune, firul ce da curent pe contact. Eu asa aveam la Cobrele din trecut iar la Bel mi-am comandat suplimentar un Smart Cord Direct Wire Kit care face acelasi lucru. Diferenta este ca acel cablu e bine sa fie drept nu spiralat ca sa poata fi tras si mascat usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca ulterior schimb masina si vreau sa-mi pastrez detectorul, pot sa-l recuperez fara sa las urme vizibile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum e smart kit-ul asta mai exact, si ce face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alxrro, da, se poate. Eu am scos Cobra de pe Kalos si l-am pus pe Audi. In principiu, dupa identificarea firului de "plus" care este pe contact, se taie usor cu un cutter izolatia (ATENTIE, cu contactul scos sa nu faci vre-un scurt) circular. Dupa aceea, cu unghiile (daca nu ai un cleste special pentru asta) se trage de camasa firului in directii opuse astfel incat sa ai acces la firul propriu zis (nu stiu cum sa ma exprim ca sa ma fac inteles, e mai simplu daca vezi). Acolo legi firul de "plus" al detectorului, iar masa o poti lua din alta parte (de pe masina sau dintr-un loc special pentru asta...sunt ceva suruburi de care se poate lega). Firele se izoleaza cu banda adeziva dupa. Daca vrei sa dai jos detectorul de pe masina ca sa il pui pe o alta, desfaci firul pur si simplu dupa care tragi camasa la loc si pentru siguranta dai de 2-3 ori cu banda izolatoare peste.

doctorul, Bel RX65 (si alte modele Bel), vin cu un Smart Cord Plug care intra la bricheta si are pe el doua led-uri (unul de power si unul de alarma radar) si un buton de "mute". Asta pentru a avea acces mai rapid la mute si pentru a vedea alarmele sau starea detectorului (pornit/oprit) in caz ca display-ul este pe "dark mode" (cand nu afiseaza nimic). OK. Acel Smart Cord Direct...bla, bla, este similar cu cel livrat cu detectorul, dar este cu fir drept nu spiralat si este facut special pentru a lega detectorul "pe direct" nu prin bricheta. Are in loc de mufa de introdus in bricheta niste papuci de prindere si o derivatie de fir care are o mica cutiuta ce contine butonul de mute si cele doua leduri. Cutiuta se poate pune oriunde pe bord sau langa, pentru a avea acces rapid la ea. Asta costa aprox 30$. Mai exista un kit de alimentare directa de 10$, dar asta nu e "smart", adica nu mai are cutiuta cu ledurile si butonul de mute. Kit-ul se potriveste la mai multe tiuri de detectoare Bel. Un link gasesti AICI. Ultimul din lista e cel "smart", penultimul este cel normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!