Jump to content

Probleme la motorul 1.6 16v


Quicki
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

 

Am citit cu o parte din discutiile puratate pe marginea acestui subiect, si multumesc celor care au oferit informatii.

Interesul meu fata de acest subiect este legat de o problema asemantoare pe care o am cu Skoda.

Am achizitionat in 2010 o skoda octavia tour 1.6 benzina , 1595 cmc cu 75 kw tip motor BFQ, ultimul lot al acestui model.

Primul an am facut revizia la cei care am cuparat-o schimb ulei marca mobil 1 esp formula 5w-30, acest ulei l-am folosit pana in 2013, ulterior am schimbat uleiul cu castrol profesional magnetic OE 5W-40, ultimul schimb ianuarie 2015.

In urma cu o luna m-am deplasat in provincie viteza de deplasare 130km/h  ( autostrada ) apropate de destinatie, se aprinde in bord martorul de ulei culoarea galbena, reduc viteaza la 80km turatia 3500. ajung la destinatie, verific joja dupa ce se raceste mororul, ulei lipsa  sub nivel. Fac completare  cu 250 de grame ( cel lasat de baietii de la service ), ajung la nivel zona B joja, masina merge,  martorul se stinge. Dupa 30 zile, iar un drum lung, aceasi poveste,  chiar 140 km pe ora, turatii 4100, aproape de destinatie, se aprinde iar martorul, aceeasi culoare, verific joja, ulei lispa, compleze.

Am concluzionat trebuie sa sun la service, este o problema mai grava decat o simpla completare de ulei, fac programare, si cei d eservice in comunica este posibil nevoie de segmentare, motor, un pret 7000 piese originale.

Le-am comunicat ca masina este aproape ca noua nu am decat 72.000 de km, cum sa schimb segmentii ?

Le spun ca vreau sa fac un test de compresie, primul cindru Ok, 10 bari, al doilea 5 bari !! ( aici este problema imi spune mecanicul), nu mai mergem mai departe

In aceasta situatie nu stiu ce sa fac, ma poate ajuta cineva cu un sfat util.

Mi se pare absurd ca dupa 72.000 sa faci segmentarea motorului.

Am incercat sa gasesc explicatii logice; ulei , prost, schim de ulei pe jumatate, nu a schimbat filtrul de ulei, a pus uleiul la schimb aproape de nivelul minim.

Mentionez ca reviziile le-am facut in service autorizate marca Skoda, in termen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O explicatie ar fi daca "l ai incins" odata(apa peste 90º), atunci segmentii se decalesc si ajung "ca niste sarme" moi.

Un asemenea caz am avut acum 2 saptam.cu un logan dci care a fost incalzit odata.

La demontare segmentii de ungere pur si simplu i am intins fara sa se rupa.

NU spun ca si la tine/tu te afli in aceiasi situatie.

Lipsa de compresie poate sa fie de la segmenti/supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns, incerc sa fac legaturile  cu tot ce am facut la masina in acel service.

Am schimbat tampoanele radior fata scartaia cand se incingea apa, dupa aceasta operatiune , aveam pierdere pe la termostat,  ( cred ca nu l-a stans suficiet ca dupa o vizita ulterioara la strans si nu mai pierdea ), dar mi-a aprins martorul in bord ca nu am suficient lichid de racire si am completat cu antigel pana la nivel.

Temperatura din bord din martor, acul sta fix la 90 de grade, nu a trecut niciodata peste.

Solutia sa inteleg ca nu este decat demontare si verificare segmentilor si a supapelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate !!! Dar incepe cu un test de compresie.

Aceeasi pierdere pe la termostat a avut o si cel cu loganul si...se jura ca nu a crescut temp. apei niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Stelian, la tine tind sa cred ca e doar din supape. Operaţia e puţin costisitoare dar da chiulasa jos verifica daca supapele se închid cum trebuie sau daca vreuna e arsă (crăpată). Este prea puţin probabil ca sa fie segmentii la o maşina cu 70 k km fie ea şi odată încinsă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna ziua , pentru un motor 1.4 16v  cod axp care ar fi valorile de compresie , ma refer la valorile minime si maxime ? Am eu o banuiala de scapare compresie in baie , am scos furtunul care vine de la epuratorul de gaze si care intra in filtrul de aer , am astupat furtunul cu degetul si am observat ca se creaza oarecare presiune . Logic , acea presiune provine din baia de ulei deci acolo ajunge numai datorita unor segmenti de compresie uzati . Deci , revenind , as vrea sa fac un test de compresie , dar in modul fizic , cu manometru manual nu chestii de diagnoza si as dori sa tiu ce valori sunt admine ( minim si maxim ) . Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici este ce te intereseaza...

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am un VW Bora 1.6 16V 105CP Motorizare BCB 2002. Dupa primii 15KM, masina se opreste cand incerc sa trec intr-o alta viteza sau cand vreau sa opresc,dupa care nu mai porneste timp de 15-20 de minute. Am fost cu ea la service si dupa trei zile de teste, mi-a spus ca este senzorul MAP. Mi l-au schimbat si problema a reaparut. In bord nu am nici o eroare(martor aprins) si nici pe tester. Va rog mult sa ma ajutati cu o sugestie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Bună seara, știe cineva dacă motoarele 1.6 benzina 105 cai cod motor BTS Euro 4 care se regăsesc pe Ibiza 6J(2008-2010) sunt cumva motoare FSI?Au probleme cu consumul de ulei sau cu distribuția?
Din ce am găsit ar avea distribuția pe lanț....
Nu as fi prea mulțumit dacă sunt FSI pt ca as vrea sa o pun pe GPL și GPL cu injecție directa am înțeles ca are prețul destul de mare la instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu este fsi, e motor clasic aspirat. Nu cred că s-a pus fsi pe Ibiza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/6/2021 at 11:49 PM, aysmen said:

Din ce am găsit ar avea distribuția pe lanț

Da, este pe lanţ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu pe fabia. E motor aspirat, merge GPL pus,  distributie pe lant. Din cate stiu eu intra si motorul asta in randul celor la care trebuie schimbat lantul peste 200.000km.

 

La mine nu consuma ulei inca, aprox 130.000 km in bord dar cine stie cati sunt reali. Mi se pare putin zgomotos motorul peste 3000 rpm. De tras, trage bine chiar si pe turatie mica , are cama de admisie variabila. Consum: 9-10 pe oras , 5.5-6 pe exterior pana in 100km/h, acum vara

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!