Jump to content

Probleme la motorul 1.6 16v


Quicki
 Share

Postare recomandată

Buna,

Scurt si la obiect: motorul tremura la relanti si lucrul acesta se simte un picutz in caroserie. E stresant.

VAG imi spune ca rateuri cilindrul 4. Am facut test de compresie, si rezultatul este: cilindrul 1 = 8bar, la cil 2=12, cil 3=10, cilindrul 4=4 bar.

Masina trage se comporta bine la drum, nu intrerupe.

Ce trebuie facut? Sau ce ar putea fi? O vand ...n-o vand....m-am cam saturat sa-si dea toti agaricii cu parerea.

La service mi s-a zis ca se desface motoru pt a se vedea de unde vine.

Trebuie sa ajung intr-acolo incat sa ii dau lu nenea 800 de ron manopera + ulei + altele?

Voi ce ziceti?

Merci

Dragos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-ash face probleme in locul tau daca sunt reale masuratorile. 8 bari cu 4 bari inseamna ca e gata motorul. Trebuie segmentat. Cati km are? Cu cati km ai luat-o tu?

In carte, sper sa nu ma insel, scrie ca, compresia normala este intre 9 si 12,5 bari. sub 9 trebuie segmentat. Sa ma corecteze cineva daca gresesc ca nu am cartea sa verific acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca temerile mele se adeveresc. Am inteles ca sunt cam 100 de euro segmentii + ce o mai fi manopera, vreo 8 mil. Sunt bun de plata :) Mashina are 120 de mii de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ti-au scos ei 12bari pe cilidrul 2? Producatorul spune ca are o compresie de 11 pe fiecare cilindru.......(conform autodata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nea' "Stefan" ala, mecanicu asa mi-a zis, ca n-am stat eu acolo sa ma uit, eu dadeam la automat si el se uita...ma rog...se pare ca, e posibil, sa am o supapa lasata "pe strada" sau trebuie segmentat. Intrebarea pe care mi-o pun acum e alta. Fac si efortul asta financiar, ca mi-e draga mashinuta, o segmentez si schimb supapa. Dupa interventie va mai merge ca la inceput? Merita...nu merita....sunt total dezamagit. :icon_cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca va mai merge. Sa stii ca ai dreptate, poate sa fie de la supapa sa nu-ti mai inchida bine. Se poate sa fie si din cauza ca ai multa calamina pe supape. Poate scapi doar cu garnitura de chiulasa si cu o curatare. In primul rand trebuie desfacut sa se vada exact ce este acolo. Daca tot dai jos chiulasa, recomand sa schimbi pompa de apa si distributia cu role si tot tacamul sa nu mai ai treaba. Un pret aproximativ...... fara 500 de euro cel putin nu scapi. daca vrei sa o vinzi asa nu o dai la pret bun daca cumparatorul vrea sa faca teste la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerofan, merci. Parca mi-a mai venit inima la loc. Mi-e draga si n-as da-o. Am schimbat tot ce se poate schimba, distributie, pompa de apa, bujii, fise, tampoane la motor, sonda lambda. De asta eram dezamagit rau....Asta vroiam sa stiu...segmentez, schimb supapa (ceea ce sper sa fie), dar sa stiu ca merge...adica sa nu mai tremure. De fapt asta ma enerveaza...ca in rest, cum am bagat piciorul in ea....fuge, trage, toarce dar eu pun raul inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sa inteleg ca segmentarea la un motor pe benzina la g4 e doar 800 ron ? totusi daca masina merge bine nu inteleg de ce trebuie sa o segmentezi ? ce ai de pierdut ? pana vezi ca tremura destul de tare si nu mai trage motorul atunci ar trebui sa o segmentezi pana atunci nu stiu de iti bati capu cu niste masuratori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
Buna,

Scurt si la obiect: motorul tremura la relanti si lucrul acesta se simte un picutz in caroserie. E stresant.

VAG imi spune ca rateuri cilindrul 4. Am facut test de compresie, si rezultatul este: cilindrul 1 = 8bar, la cil 2=12, cil 3=10, cilindrul 4=4 bar.

Masina trage se comporta bine la drum, nu intrerupe.

Ce trebuie facut? Sau ce ar putea fi? O vand ...n-o vand....m-am cam saturat sa-si dea toti agaricii cu parerea.

La service mi s-a zis ca se desface motoru pt a se vedea de unde vine.

Trebuie sa ajung intr-acolo incat sa ii dau lu nenea 800 de ron manopera + ulei + altele?

Voi ce ziceti?

Merci

Dragos

incearca sa schimbi bobinele de inductie,eu am reusit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian20 - in primul rand, vezi cand a avut omul problema; ma indoiesc ca ar fi asteptat sfatul tau(din mai si pana acum), sfat care, ar fi bine sa-l pastrezi pentru tine....daca ai sa citesti mai atent problema. Scade compresia din cauza bobinei(lor) cand o zbura porcul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in prima faza da chiulasa jos si verifica supapele si scaunele supapelor. daca sunt ok schimba segmentii. daca tot desfaci motoru pune si simeringuri noi peste tot inclusiv la supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine tremura dimineata la relanti, iar astazi dimineata a pornit din prima, insa dupa doua ore n-a mai vrut sa porneasca - incerca sa porneasca dar nu se accelera astfel incat a trebuit sa accelerez eu ca s-o ia. Ma duc sa o puna pe tester si revin cu amanunte. Ceva sfaturi? Ce ar putea sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut

E posibil sa imi gaseasca cei de la service la motorul din semnatura compresia peste 15 pe fiecare cilindru???? eu din carte stiu ca e 11

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este posibil si inseamna ca ai o compresie buna. Nu confunda presiunea din cilindru cu raportul de compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am si eu o problema asemanatoare cu unu motor 1.6, 16V, tip Aus, 120 000 Km in bord, in sensul ca imi papa ulei (aprox 1L la 1000Km). Am fost la un service mi-au masurat compresia si aveam pe cilindrul 1 = 16 bar, cil. 2 = 16 bar, cil. 3 = 16 bar, cil. 4 = 9 bar (e drept cu motorul cald). Cei de acolo mi-au spus ca e un piston defect. Tin sa precizez ca motorul merge foarte bine (nici nu se aude la relanti) iar in mers nu simt vreo diferenta de putere. Ce ma sfatuiti sa fac? Quicki cum ai rezolvat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

aceasi problema o am si eu ,pe cil 1 =11 bar,cil 2= 17 bar,cil 3 =10,5 bar,cil 4 =17 bar acealsi motor 1600cmc ,16v ,AUS,ulei nu papa ,,dar imi tremura la pornirea la rece oscileaza intre 1100 si 900 turatii c-am 1 minut,apoi dupa ce se incalzeste un pic merge normal,iar check engine`ul ramane aprins,la prima diagnoza imi spunea ca am probleme la cilindrul 3,dupa ce am schimbat bujiile si curatat clapeta de acceleratie pe pozitie,adica nu s-a scos mufa are aceleasi simptome dar putin mai scurte oarecum,urmeaza sa merg sa setez clapeta de acceleratie,

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pentru a face un test de compresie, trebuie sa ai tempratura motorului la 90, bateria incarcata si ai nevoie de inca un nene care sa te ajute. Evident, iti mai trebuie si un aparat special pentru testul asta, care iti va indica raportul de compresie. Bun, dupa ce ai indeplinit toate astea, trebuie sa deconectezi bobinele de inductie(oricum trebuie sa le scoti, ca trebuie scoase pe rand si bujiile, dar trebuie deconectate de la mufe obligatoriu),dar mai intai trebuie sa depresurizezi sistemul de admisie(scoti releul pompei de benzina sau siguranta pompei, dai la automat aprox 10 secunde, timp in care motorul poate sa porneasca, dar pana la urma moare ). Apoi infiletezi in locul bujiei de la cilindrul 1(cel din stanga cum te uiti la motor) testerul, dai la automat cat sa se invarta motorul de 2-3 ori si nenea care ajuta noteaza raportul cel mai ridicat indicat de tester. Procedezi la fel pentru toate pistoanele(evident, bujiile se scot pe rand in asa fel incat tot timpul sa ai 3 bujii montate cand pui testerul-la motoare in 4 cilindri), iar la final trebuie sa constati ca ai cam aceeasi compresie pe toti cilindri. Daca la unul din ei, la prima rotire a motorului ai compresie mica si apoi urca treptat, in timp ce dai la automat, inseamna ca segmentii pistonului in cauza sunt praf-tandari. Daca la prima rotire ai compresie mica si se pastreaza pe parcurs, inseamna ca ai o problema la valve, care nu inchid bine (au depozite ce necesita curatare sau alte cauze) sau e putin ciupita(arsa) garnitura de chiulasa.

Daca pe un cilindru ai compresie la limita minima, faci in felul urmator- pui o lingura de ulei auto curat in cilindrul respectiv, pui testerul inapoi si te apuci de dat la automat, in timp ce nenea care te ajuta noteaza datele obtinute. Daca nu se imbunatrateste cu nimic compresia, inseamna ca ori o valva nu inchide bine ori e garnitura putin ciupita. Daca se obtine o imbunatatire temporara, inseamna ca ar putea sa fie segmentii pistonului de vina. Daca se obtine o compresie mica la doi cilindri apropiati, e clar de vina garnitura de chiulasa. In cazul in care obtii o compresie mai mare decat trebuie, inseamna ca exista depuneri de carbon pe capul pistonului, care necesita curatare. Mult succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Distinsi posesori de VW

Cu disperare, va rog in mod respectuos sa binevoiti a va da cu parerea cu privire la problema mea:

Subsemnatul sunt fericitul nefericit al unui VOLKSWAGEN, Tip 3BG/STALZX01/PASSAT an fabricaţie 2001, 1.6 benzina 101 cai, aproximativ 200.000 km reali, pe care l-am achizitionat acum exact 1 an.

De la inceput am observat ca scadea lichidul de racire din vasul de compresie dar fara a fi presiune in vas. Am crezut ca undeva pe circuitul de racire pierd antigel asa ca am inceput investigatiile. Am fost de nenumarate ori la service, au fost sudate doua fisuri din radiator, am schimbat vreo doua furtune, si in final inclusiv vasul pt antigel. Problema persista si am inceput sa observ ca se acumuleaza presiune in vasul de antigel. Practic lichidul de racire scadea cu 2-3 cm sub nivelul minim (nu totdeauna - scadea mai ales cand urcam pante sau mergeam constant cu peste 3000 turatii, nu facea bulbuci in borcan) si apoi nu se mai modifica.

Sfatuit fiind de mecanici am facut un drum de Austria si la intoarcere am constatat ca masinuta mea consuma ulei, si era destul de flamanda - cam 1 litru la 1000 km.Dupa ce am ajuns acasa am constatat ca pe joja era o spuma galbuie ca si spuma de la o cafea cu lapte. Am mers repede la service si banuiala mi-a fost confirmata - apa in ulei.

Doar atunci s-au gandit ca e prajita garnitura de chiulasa si au desfacut motorul. Surpriza, garnitura de chiulasa dusa, dar si chiulasa ovalizata 2,5 zecimi(daca bine tin minte). Alti specialisti au rectificat chiulasa, au montat o garnitura de chiulasa noua, au schimbat uleiul si filtrele, mi-au laudat motorul (cica se vedeau seriile marcate pe pistoane, ca nu era uzat, etc). Fac mentiunea ca uleiul pe care l-am pus initial era Castrol Magnatec 5w-40 iar la schimb mecanicii mi-au recomandat tot Castrol dar semisintetic 10w-40 A3/B4.

Fericit ca in sfarsit problema mea s-a rezolvat si nu mai trebuie sa imi constitui depozite de antigel, am pornit la un drum de vreo 500 km si aproape de destinatie, surpriza din nou, s-a aprins martorul de la ulei. La intoarcere a papat cam 1 litru ulei. Fac mentiunea ca motorul trage foarte bine.

Ajuns acasa am mers la acelasi service. Au verificat compresia, injectoare si mi-au spus ca nu au nici o explicatie deoarece motorul functioneaza in parametri normali. Totusi mi-au spus ca bujia de la cilindrul 4 este imbaxita (am schimbat tot setul) si ca au observat cu o sonda cu camera video introdusa ca in cilindrul 4 sunt depuneri de ulei, ca atunci cand se facea presiune in vasul de compresie a intrat antigel in cilindrul 3 si 4 pe timpul cat masina era oprita dar era presiune pe instalatia de racire. Au spus ca nu papa tot timpul ulei ci numai la turatii de peste 3000, mi-au recomandat sa pun aditiv Dura Lube pt ulei si daca nu scap asa trebuie sa segmentez motorul.

Aceasta ar fi povestea mea. Va rog sa imi spuneti daca poate avea un happy-end sau nu. Nu inteleg de ce ar trebui sa segmentez motorul daca compresie e ok, inclusiv pe cilindrul 4...

Astept cu interes opiniile si sfaturile dumneavoastra - in afara de sfatul de a schimba service-ul - de asta m-am convins deja singur...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca saintre ulei in camera de ardere nu poate intra decat pe la segmenti sau pe la ghiduri de supape, semeringuri de supape. Cand au desfacut motorul au verificat ovalitatea blocului motor pe fiecare piston? Daca blocul motor este ovalizat o simpla segmentare nu rezolva pb deoarece uleiul continua sa intre pe langa segmenti. Mai este posibilitatea sa intre uleiul cum spuneam pe sus si anume pe la semeringuri de supape si sau ghiduri de supape.

P.S. nu prea mie clar de ce vorbesti de depuneri de ulei "in cilindrul 4 sunt depuneri de ulei,ca atunci cand se facea presiune in vasul de compresie a intrat antigel in cilindrul 3 si 4 pe timpul cat masina era oprita dar era presiune pe instalatia de racire." Ce legatura are uleiul cu antigelul?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi mi-au spus ca bujia de la cilindrul 4 este imbaxita (am schimbat tot setul) si ca au observat cu o sonda cu camera video introdusa ca in cilindrul 4 sunt depuneri de ulei, ca atunci cand se facea presiune in vasul de compresie a intrat antigel in cilindrul 3 si 4 pe timpul cat masina era oprita dar era presiune pe instalatia de racire. Au spus ca nu papa tot timpul ulei ci numai la turatii de peste 3000, mi-au recomandat sa pun aditiv Dura Lube pt ulei si daca nu scap asa trebuie sa segmentez motorul.

Explicatiile de aici, ca si divinewind, nu prea le inteleg. In fine...ca idee, pt. tine, acela este vasul de expansiune (nu de compresie) si presiune exista in instalatia de racire chiar si dupa ce opresti motorul...pana la racire. In final, nu am inteles; dupa schimbarea garniturii de chiulasa, tot ajunge lichid de racire in cilindri? Consumul de ulei, poate fi din cauza (cum spune si divinewind) simeringurilor de supape sau, din cauza segmentilor. Faza cu Dura Lube...mai bine uit-o. Dupa Duralube nu este suficienta segmentarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca vrea sa spuna ca nu mai are luciu metalic ''camasa'' pistonului ci un fel de broboane de ulei+apa(condens).Un pic offtopic...de ce nu mai e suficienta segmentarea dupa duralube?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duralube este o solutie discutabila iar daca o aplici "universal" poate sa produca mult mai mult rau decat bine. Nu exista minuni cu privire la compresie decat repararea motorului. Orice alta solutie "minune" sunt cel mult ineficiente daca nu periculoase.

http://vwforum.vwfor...post__p__773174

"Duralube sau produsele similare contin aditivi care ar putea neutraliza anumiti aditivi din uleiul introdus in motor. Daca folosesti ulei sintetic as zice sa nu bagi duralube. Eu am avut o experienta placuta cu Duralube insa intr-un motor in care am bagat doar mineral.

Un alt efect negativ posibil se datoreaza depunerilor de teflon cauzate de duralube. Producatorul zice ca sunt benefice pt ca frecarea nu mai este metal pe metal, deci protejeaza insa in aceeasi ordine de idei aceste depuneri pot ingusta - bloca canale de ungere in bloc sau in filtrul de ulei."

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"aceste depuneri pot ingusta - bloca canale de ungere in bloc sau in filtrul de ulei." -asta banuiesc ca se poate intampla doar daca adaugam aditiv la fiecare schimb de ulei....Eu am avut parte de o experienta placuta cu duralube,am folosit pe un opel astra g 2,0 diesel si vreau sa va spun ca nu a fost nici macar cea mai mica problema.....daca la 70-100 tkm se adauga un flacon in schimbul de ulei nu cred sa fie problema....Insa vreau sa va intreb daca ati folosit duralube pt. sistemul de alimentare?e bun de ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus eu in rezervor de 2 ierni incoace....nimic rau...parca un pic mai vanoasa...poate...Hai ca o dam in offtopic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu la ce zice divinewind cu obturarea canalelor sistemului de ungere al motorului.

Compresia este o presiune de fapt. Compresia reprezinta de asemenea al doilea timp al motorului, atunci cand combustibilul este in capul pistonului si toate supapele sunt inchise.

Compresia poate "scapa" fie pe langa segmenti daca acestia sunt prea uzati, fie pe langa supape-logic. Daca supapele inchid cum trebuie si nu scapa nimic pe-acolo, inseamna ca s-au uzat segmentii din diferite motive, cel mai obisnuit fiind rulajul mare al motorului. In acest caz, cum poate compensa Duralube lipsa de compresie? Nu poate, ca n-are cum la ce forte sunt in interiorul cilindrului. Daca vreti sa protejati compresia, trebuie s-o faceti atunci cand ea e buna, pentru ca odata fiind slaba, nu prea mai e cale de intors decat daca sunt supapele de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!