Jump to content

Sfat Achizitionare Octavia 1


liwiu11evo
 Share

Postare recomandată

Salutare! Sunt nou pe acest forum si am sa incerc sa-mi fac sederea cat mai placuta. :D Am si eu o problema, mai de graba nelamurire. Tatalui meu ii place foarte mult Skoda Octavia 1 si a intrat in plna achizitionara uneia. Afara(Germania), normal, sunt mai ieftine, dar cu drumul si banii platitici celui cu care se duce, ajunge cam la acelasi pret fara ~500E. :lol:

Dotarile "de baza" pe care ar trebui sa le aiba masina, ar fi ABS-ul, geamurile electrice, oglinzile electrice, un radio cd si sa fie de dupa 2000(nu mai mult de 140.000KM. Tata ar vrea un diesel(de preferat 1.9), chit ca motorina e mai scumpa, consuma mai putin, dar pana acum n-a mai condus diesel decat la serviciu. Nu este de lasat nici 1.6 benzina de 100 si ceva de cai, dar consumul este mai maricel. :P

Intrebarile mele sunt urmatoarele:

-din ce an s-a pus Euro4 pe motoarele diesel la Octavia?(in special 1.9);

-ce consum mediu "testat" are acest motor si cel de 2.0;

-probleme deosebite au aparut la motoare(stiu ca sunt din VAG, dar cine stie?);

-din ce an s-a pus Euro4 pe motoarele pe benzina la Octavia?(in special 1.6);

-ce consum mediu "testat" are acest motor?;

-probleme deosebite au aparut la motor?;

-in general masina este fiabila?;

-care este pretul pieselor in comparatie cu alte marci?;

-la ce ar trebui sa ne uitam cand cumparam o Octavia?(puncte slabe in procesul de fabricatie sau urme de accidente).

Pentru un moment, atat. Va multumesc si sper sa ma ajutati sa fac o alegere at mai buna. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mare parte a intrebarilor tale nu prea stiu sa-ti raspund,adica din ce an s-a pus Euro 4 pe fiecare motor,dar totusi nu prea ai sanse sa-ti iei cu 7000 motor Euro 4,fie el si pe benzina!

1.Cu 7000 euro nu cred sa iei Octavia cu maxim 140.000 km;

2.Motorul de 1.9 TDI 90 cp s-a dovedit a fi in timp unul dintre cele mai fiabile din grupul Vag;

3.Motorul de 1.6 mpi 102 cp e destul de bun,dar sa nu te astepti la foarte mari performante de la el sau la consumuri foarte mici;

4.Masina este foarte fiabila,dovada fiind ca inca se comercializeaza si are o cerere foarte mare,cu toate ca a aparut Octavia 2 de mai multi ani.

Pentru restul intrebarilor sau completari ii las pe colegii mai documentati sa te lamureasca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc pentru raspuns. Pe mobile.de, insa, am gasit destule anunturi pana in 7000E, insa mai mult de 2/3 sunt pe benzina si din ce raman mai mult de jumate sunt Combi. In romania majoritatea se invart in jurul sumei de 8000E, si am vazut unele chiar frumoase pana in 8000E(de la 90 si ceva de mii pana pe la 120.000, insa in germania majoritatea se invart la 90-143K), asa ca mi-e greu sa cred ca romanii nostrii pun doar 100E la masina dupa ce scad transportul si cheltuielile.

Cred ca m-am decis, 90% va fi motorul 1.9 diesel, ca nu vreau sa-i puna gaz :) .

Astept si alte pareri :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfaturi pentru achizitie diesel 1.9 tdi

- la motoarele diesel 1,9 tdi(octavia 1) pana in noiembrie 2006 sunt euro 3,euro 4 sunt cele de 101 cp motor pd care au aparut pe Octavia Tour dupa 2007.

- motorul de 2.0 tdi este numai la Octavia 2 si este motor pd.

- sa fie echipat cu climatronic,abs,asr,airbag

- verifica cartea de service,stiu masini care arata 90 mii km insa in realiate au peste 200 mii km ,faza cu km intre 90 mii km si 120 mii km este ca au pret mai bun daca nu depasesc 150 mii km .

- incerca sa gasesti modelul Octavia Tour are cam tot ce vrei tu din fabricatie si daca se poate sa fie combi.

- consum la motor ALH 1,9 tdi 90 cp. in oras ~ 6,5% cu ac pornit in afara daca mergi pana in 120 km/h ~ 5 % ,daca mergi mai tare pe la 160-180 km/h ~ 6,3 % - 6,5 %

- motoarele de la octavia tour pana in noiembrie 2006 sunt non pd avantaj nu sunt pretentioase la motorina dezavanataj dupa 3000 de ture galagiaose insa nu deranjant la drum lung.

- incerca sa gasesti model care are turbina cu geometrie variabila

- spatiul intre scaunele din fata si bancheta din spate destul de mic, pentru persoane mai mari locurile din spate sunt destul de incomode .

- probleme in general sunt cu ambreajul,(haionul spate,si "greierasi " pe la portiere spate care se simt abia pe drumurile din romania ,insa se pot regla)

Sfatul meu este sa cauti modelul de Octavi Tour fabricat in perioada iunie 2005 - noiembrie 2006 (sunt ultimele modele non pd insa sunt euro 3 )

La 8000 de euro nu te astepta sa fie totul ok sigur mai are ceva bube ascunse care o sa le afli abia dupa ce mergi cu masina mai mult timp.

Urme de accidente la o masina care a fost reparata de profesionisti nu cred ca ai sa vezi insa uitate la culoarea masini sa aiba aceiasi nuanta peste tot.

Mare atentie daca cumperi modelul diesel vezi la calcule de rentabiliate daca faci peste 25000 km pe an merita diesel daca mergi ~15 000 pe an cumpara una pe benzina.

Daca ai 8000 de euro si vrei una pe benzina mai bine imprumuti inca 4000 de euro si cumperi una pe benzina 1,6 mpi noua din Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 TDI ALH (motor cu pompa VE si geometrie variabila) consuma la mine cam 7.3% in oras (20% AC) dar....eu plec la 6:50 spre servici iar pe la 4-5 scap. Deci nu merg prin cea mai mare aglomeratie. Altfel....te astepti la un 8.5-9.5%.

Nu iti fa probleme daca motorul are mult peste 200.000km, mai bine sa stii ce ai cumparat si sa o intretii corect decat sa iei una cu 120.000km pe bord dar cu 200.000km si sa nu stii cum a fost intretinuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Euro 4 este orice motor pe benzina de 1.6 si 2.0 FABRICAT din 2001(nu inmatriculat), gasesti chiar si pe finalul lui 2000 (cod AVU sau AQY).

Diesel doar dupa 2005.

In legatura cu pretul. Nu compara pretul din Romania cu pretul masinii de pe mobile.de + transport.

Ecuatia sta altfel. Luat din Germania o masina diesel la 220.000km+ la pretul ei corect, care sa fie estetic ok. Aranjat km undeva intre 120-145k km (curios, asta indiferent de an... fie ca e din 1995 sau 2005, km. sunt ~ aceiasi. Si romanii se lauda cu inteligenta lor fata de americani). Cost operatiune 50 euro, si mai ieftin daca e clilent fidel. Deci ai o masina cu 135k km la bord, gata adusa in tara la un pret mai mic decat una cu 135k km in Germania.

Nu este problema ca masina nu se poate folosi dupa ce trece de 200k km. Mergi si 4-500.000 in realitate. Problema este ca platesti o masina de 220.000 km mai mult decat face.

Ok, ati putea spune ca ofertele de pe mobile se vand rapid, si raman masinile mai scumpe. Ba unii cumpara de la privat si fac afaceri mai bune, deci poti sa iei masina buna ieftina... si asa e... dar oamenii aia care aduc mai si vor sa castige undeva intre 600-2000 de euro la o masina. Poti sa prinzi o ocazie mai ieftina, sau una cu ceva defecte la motor/cutie/anexe pe care sa le faci relativ ieftin in tara dar nimeni nu va vinde masina sub pretul pietei, ci mai degraba isi va mari profitul. Pt. ca, ipotetic vorbind, daca azi am prins o ocazie reala in Germania un Golf 4 TDI in stare super buna cu 4000 acolo, dotari, an, rulaj, culoare, aspect super OK, chiar daca la un pret de vanzare la 6000 ar fi castigul ok, mai ales ca s-ar vinde instant, nimeni nu o sa o vanda. Pentru ca se strica piata... pe urma toti cauta masini la pretul ala, ori in Germania nu prinzi ocazii zilnic, si iti faci tie rau, care traiesti din vanzarea de masini.

Am adus din 2003 destule masini din (Germania, Franta, Danemarca, Luxemburg) pentru mine, prieteni sau pur si simplu de vanzare, mai aduc, cunosc destule masini care sunt aduse in tara si nu vorbesc doar asa din auzite. Stiu ca multi se cramponeaza de pragul psihologic de 200.000km, si intr-un fel daca asta vrea clientul, asta li se serveste. Am un Mondeo cu 206.000km cu care circul. Si cand spun rulajul, vad cum se ofilesc potentialii clienti, desi masina e in stare perfecta :lol:). Cumpara o cazatura cu 350.000 reali de pe care pica totul doar ca are in bord ceva cu 1 in fata :(.

Asa ca puteti linistiti sa va uitati la preturile reale pe siteurile de profil din strainatate cand va faceti calculele.

Sunt si masini diesel cu rulaj de 10-15k km pe an. Dar sunt la un pret care le face neatractiv pentru revanzare.

In Franta, Italia si Spania rulajul e mai mic dar estetic masinile arata in general jalnic.

Benzinarele pot sa aiba un rulaj injumatatit fata de diesel si in Germania. O benzina cu 12-15k km pe an este destul de lejer de gasit la un pret mic datorat anului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefan.adam

octavia 1 a fost facuta pe platforma de bora asa ca iti pot spune si eu parerea mea....motor 1.9TDI 90CP ALH euro 3...super boon...consum in oras 6.5-7...in afara 4.5-5(100-110 KM/H), 6-6.5(140-160km/h)...la 200 cam 9.5....e ceva mai silentios decat benzina in mers ai demaraj destul de boon in rest e ffff ok....tu ai avantaj fata de mine cu vreo 150 km...deci fuge mai bine....cat despre intretinere e acceptabil ( la 90.000 am facut distributia si m-a costat cam 2000 RON)

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ca cu un motor de 90 cp te apropii doar in vise de 200km/h. sper camacar datele despre consum sa fie reale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor pentru ca m-ati ajutat si mi-ati raspuns. Acum ma confrunt cu realitatea dureroasa: taxa de inmatriculare pentru Octavia 1 1.9 diesel de 6-7 ani vechime este de 4,879 Lei. Daca ar fi Euro4 taxa ar fi de "doar"

1,626 Lei, insa pe benzina, 1.6 taxa e 822 Lei. Mult mai rentabil, as putea spune.

Pe Wikipedia am gasit motorizarile puse pe Octavia 1(sper sa fie corecte):

Petrol:

1.4L I4 44 kW (59 hp)

1.4L I4 55 kW (74 hp) 16V

1.6L I4 55 kW (74 hp)

1.6L I4 74 kW (99 hp)

1.6L I4 75 kW (101 hp)

1.8L I4 92 kW (123 hp) 20V

1.8L I4 110 kW (148 hp) 20V Turbo

1.8L I4 132 kW (177 hp) 20V Turbo

2.0L I4 85 kW (114 hp)

Diesel:

1.9L I4 50 kW (67 hp) SDI

1.9L I4 66 kW (89 hp) TDI

1.9L I4 74 kW (99 hp) TDI

1.9L I4 81 kW (109 hp) TDI

1.9L I4 96 kW (129 hp) TDI

Pe mine m-ar interesa astea:

1.4L I4 55 kW (74 hp) 16V

1.6L I4 55 kW (74 hp)

1.6L I4 74 kW (99 hp)

1.6L I4 75 kW (101 hp)

Motorul de 1.6 101CP nu este cumva 16V?

Am sa caut mai tarziu sa vad ce motoare as gasi in banii astia. Majoritatea Octaviilor aduse pe care le-am vazut aveau motorul de 1.6 101Cp. Probabil din cauza taxei, caci daca as vedea o Octavia frumoasa, ingrijita de 1.9 Euro3 si mi-ar zice ca taxa e 5.000RON l-as intreba daca e nebun. :D

Va multumesc inca o data pentru sfaturi(nu speram sa ma ajutati in numar asa mare) si in functie de ce-mi va rezulta, familiei mele i se va adauga un nou membru(ma rog, nou pentru noi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar ca cu un motor de 90 cp te apropii doar in vise de 200km/h. sper camacar datele despre consum sa fie reale

Nu vreau sa fac polemici cu cine e cel mai tare in viteza si ca are cea mai tare masina,insa pot sa-ti spun ca chiar saptamana trecuta am mers intre buzau si ramnicul sarat cu 196 km/h pe gps dar numai pentru cateva secunde deci poate insa este turat destul de tare ~ 4400 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tata nu prea-l intereseaza viteza maxima. Daca atinge 160 deja e prea mult. :D Nu stiu daca a mers vreodata cu mai mult de 140. E genul "economic", de aceea dorea motorul diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tata nu prea-l intereseaza viteza maxima. Daca atinge 160 deja e prea mult. :D Nu stiu daca a mers vreodata cu mai mult de 140. E genul "economic", de aceea dorea motorul diesel.

Motorul diesel este rentabil si economic numai daca faci km cel putin 25 000 km pe an. Dieselu este mai scump la intretinere si o masina diesel costa cu ~ 1000 euro mai mult decat una pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimate liwiu11evo

Parerea mea:

Daca ai banii in buzunar, cu putina rabdare si tutun gasest in tara un O1 TDI cu motor ASV, de 110CP din 2002, pe la 8.000- 8.200 Euro.

Motorul acesta cred ca este putin mai economic decat cel ALH de 90CP, are un cuplu de 240Nm fata de 210 de la ALH, si este foarte placut de condus,

mai placut decat motoarele E4.

Am avut unul sub fund un O1 ASV, si in 220K km a consumat in medie 5.6%. Condus mai batraneste, sau chiar forjat, dar cu drumul liber, sa poti mentine viteza constanta, consuma sub 5%.

O1 aparute din 2002 sunt foarte bine puse la punct dpdv tehnic, nu au mici defecte de fabricatie ( ex. la O Tour: probleme la

caseta de directie), caroserie foarte solida, probleme electrice zero.

In tara vei gasii mai greu masina de vanzare de 5-6 ani cu kilometrii pana in 140K, dar gasesti.

Daca vrei sa achizitionez una: sa te uiti un pic la volan, se cam uzeaza plasticul dupa 180K,

tapiterie te fura: este extrem de rezistenta si se poate curatii usor, de arata ca noua, indiferent de km.

Verifica si discurile de frana, daca au uzura de 4-5 mm masina are foarte multi kilometrii.

La O1 TDI sa te astepti ca se va inlocuii la fiecare 30k o piesa numita arc secundar spate, un manson din cauciuc deasupra amortizorului spate ( circa 300ron cu tot cu manopera), eventual bucsele de cauciuc de la arcul de torsiune fata, si poate-poate cate o bieleta de directie si rulmentul dreapta fata. Cauta urme de antigel ( culoare roz-violet) pe la furtune, vezi daca la motorul cald furtunele sunt moi. Daca achizitionez un O1 TDI din tara, indiferent de km de pe bord, inlocuieste setul de distributie, cu tot cu pompa de apa ( cel putin 2000RON). Mai repede sau mai tarziu vei avea probleme "limp-mode", dar se poate remedia relativ simplu si ieftin. Daca masina achizitionata a stat o vreme neutilizata, curata orificiile de scurgerea a apei din caroserie de sub parbriz, ca se infunda si intra apa in habitaclu, exact linga cutia cu sigurante. Pachet drumul grele este binevenit la O1 si este nitel gurman la cauciucuri, mai ales alea mai ieftine.

La O1 pe care am avut-o am calculat costurile de exploatare pe km (220K km facuti in 5 ani, masina cumparata de noua, calcul fara casco si alte taxe conexe), care se prezinta astfel:

Pierdere de valoare: 0.054 Euro/km

Service, piese, cauciucuri: 0.027 Euro/km

Combustibil: 0.056 Euro/km

Total cost fara pierdere de valoare:30 bani/km

Total cost cu pierdere de valoare: 47 bani/km

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@srudolf, daca as gasi ce ai spus, dar inmatriculata e perfect. insa pana atunci still searching :rolleyes: . Pana atunci as vrea sama informez si despre motoarele pe benzina, caci am calculat km facuti pe an si am iesi onorabil si cu o benzinara. motoarele de 1.4-1.6 de la VAG cam cat consuma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Consumul la motorul 1.4 este aproape similar cu cel de 1.6 si are mai putina putere. Daca trebuie sa alegi unul dintre cele doua motoare, sfatul meu e sa optezi pt cel de 1.6. Ca sa-ti faci o idee despre valorile consumului citeste topicul Cat bea Skoda voastra.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit. Astept sa posteze cineva cu un motor de 1.4-1.6, caci majoritatea erau diesel sau turbo. Am vazut ca cineva spunea ca si-a pus gaz. Merita? Adica din punctul de vedere al consumului, da, dar parca mi-e mila sa-i pun gaz pe o frumusete de masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cat ai da pe o instalatie de gaz, 800E?

.. Ti-ai "recupera" investitia in 10.000 km. Fa si tu un calcul si vezi in cat timp faci acesti km.

1. Daca ajungi la 2 ani, eu nu cred ca se mai merita sa faci aceasta modificare;

2. Cred ca vei avea destule probleme cu functionare motorului / reglajul gazului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de Skoda diesel, aveam un renault pe gaz si pot spune ca mergeam gratis.

Imi plange inima si acum dupa el.

4 ani nu am avut nici un fel de probleme cu gazul, sau reglaje.

Si cand faci plinul, mammmaaaaaa ce se cunoaste !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:vaidecapulmeu:

Inainte de Octavia am avut un Gof 2 pe gaz la care faceam plinul saptamanal (trafic de bucuresti :P ). Nu-mi consuma deloc putin, asa ca ma minteam cu pretul mic..

Depinde foarte mult pe unde si cat mergi cu masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Motorul de 1.6 101CP nu este cumva 16V?

motorul de 101 cai de pe octavia e in 8v, in 16v s-a pus pe golf IV si bora si are 105cp.

Oricum, e o masina decenta, fiabila, benzinar gasesti cu km putini pentru ca cine isi ia benzina in germania nu are in plan mai mult de 10-15 mii pe an. Are "v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu am dat pe a mea 7100E, adusa din germania

Skoda Octavia Ambiente 2002 1.9TDI ASV 110cp (81kW), Argintie, 127.000 Km reali

Dotari: ABS pe toate 4 rotile (discuri spate), ASR (sistem anti-patinare), 4 Airbag-uri (frontale si laterale), Aer Conditionat, Computer de Bord, Proiectoare Ceata, Carlig pt. remorca, Geamuri Electrice fata-spate, Oglinzi electrice si incalzite.

Avea cateva defecte optice, care s-au rezolvat prin polish.

Ca sa fiu sigur, am schimbat distributia, toate filtrele si un rulment la alternator (nu incarca bine).

Cu toate astea + taxa de atunci de 1628E si alte cheltuieli am ajuns cu ea la 10.000E.

Sunt foarte multumit. ^_^

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+ Imobilizator ... scuze :D

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate la 7000 de euro (chiar si fara taxa de inmatriculare) nu gasesti o masina foarte ok. De ex, eu am dat zilele astea o Octavia 1 din 2003 Classic, adica doar AC si in rest cam nimic, dar era 1.9 tdi si avea 'doar' 60k de km...

Daca se poate iti recomand sa dai avans cei 7000 si rate pt una noua. Merita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Eu pot sa spun ca am fost mai norocos.

Am luat din Spania o O1 Elegance din martie 2002, argintie 114500 km la bord (nu stiu daca sunt reali), 1.9TDI, motor ASV 110cp (81kw).

Cu: ABS , ASR, 2 Airbag-uri, Climatronic, Computer de bord, Proiectoare ceata, 4 Geamuri electrice, Oglinzi electrice si incalzite, Volan si scaune reglabile manual, are cateva mici zgarieturi, nerezolvate inca, altfel masina este in stare foarte buna, merge foarte bine, am adus-o personal din Spania (3100km).

Am dat pe ea in Spania 5500 euro, negociati de la 5900. Cu drum dus cu avionul, adus masina , transportul prin Spania (un prieten cu masina lui, care lucreaza acolo), schimbul uleiului si filtrul de ulei, doua cauciucuri noi pe fata, taxele RAR si toate taxele pentru inmatriculare (MAI PUTIN TAXA DE PRIMA INMATRICULARE), m-au dus pana la 6500 euro.

Asta in martie 2008.

In 16 dec 2008 am inmatriculat masina FARA SA PLATESC TAXA DE PRIMA INMATRICULARE, deoarece am deschis proces, pe care l-am castigat, fara avocat, toata cheltuiala fiind de max. 1.5mil. vechi !!!!! (a trebuit sa refac certificatul de autenticitate RAR cam 800.000 vechi, deoarece primul certificat expirase, plus taxele pentru proces)

Am ajuns la un total de putin peste 6500 euro si sunt foarte multumit. Masina am cautat-o eu pe internet, (coches.net, un site spaniol), initial am ales una din Valencia, care s-a dat, ramanand la varianta de rezerva, dar care a fost poate mai buna decat cea initiala.

Modificat de covacs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te felicit ca ai sfidat taxa tariceanu'....cum ai reusit?

...sa ai noroc de masina!

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!