Jump to content

2.0tdi 140cp 8v Vs 2.0 Tdi 140cp 16v


Acidutzul
 Share

Postare recomandată

BMN-ul daca nu ma insel s-a pus doar pe masinile cu motor transversal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista vreun cod motor care se poate pune si altcumva, decat fie transversal, fie longitudinal ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la vw Golf, A3 si passat B6 e numai transversal (au aceiasi platforma) la audi A4,A6 longitudinal

exista injectoare piezo si pe motoare 2.0 tdi de 140

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea mea era mai mult retorica

ma refeream la un anumit cod motor

BMN nu poate fi de exemplu decat transversal (iirc)

pe ce 2.0 140 sunt montate piezo?

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De notat ca motoarele de 2L pt piata americana sunt exclusiv cu 8V, nu cu 16V. Motivele par legate de fiabilitate si de usurinta in intretinere (VAG a avut probleme mari cu intretinerea in US).

Am mai vazut un test de anduranta (100K Km) facut in EU de Est si la ciulasa se vedeau fisuri in jurul scaunelor supapelor - pana la scaunul injectorului si cel al bujiei. Cei de la AutoBild au contactat fabrica, iar raspunsul a fost - ok, fisuri sunt, dar nu sunt probleme tehnice.

Parerea mea e ca motorul cu 8V e ceva mai robust, insa fara indoiala cel cu 16V e avantajos - pozitia centrala a injectorului permite o ardere mai buna. De asemenea, cred ca prinderea in 2 brate a injectorului ajuta in timp - sunt multe cazuri in care injectorul se misca in locas la 1.9 si distruge chiulasa.

Cam asta ar fi. Cred ca diferentele de eficienta se pot compensa lejer cu soft (oricum cred ca diferenta e de sub 10%), insa ambele motoare sunt relativ depasite de CR-uri, dpv tehnologic.

Adaptarea de injectoare piezo nu e posibila nici macar electric, ce sa mai vorbim mecanic. Piezo au nevoie de comanda in tensiune (160V parca) pe cand cele magnetice in curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce motor au observat cei de la Autobild fisuri in jurul scaunelor supapelor? 16V sau 8V 2.0TDI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta ar fi. Cred ca diferentele de eficienta se pot compensa lejer cu soft (oricum cred ca diferenta e de sub 10%), insa ambele motoare sunt relativ depasite de CR-uri, dpv tehnologic.

de ce spui asta? Principalul motiv pt care se renunta la PD este costul. PD are de partea sa cuplu mai mare la turatii mai mici si implicit putere mai mare si consum mai scazut cu dezavantajul zgomotului, vibratiilor mai mari,probleme ecologie mai mari si fireste costul. Nu am condus CR care sa se compare la "zvac" cu PD (la puteri similare); fireste unora nu le place explozia de putere si spun ca e "nerafinat" si zgomotos ......mofturi.

pe ce 2.0 140 sunt montate piezo?

La passat B6 2.0 140 PD toate motoarele cu injectoare Siemens, adica marea majoritate mai putin BMP si inca unul sau doua. La CR toate sunt piezo Bosh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan_B, multumesc pentru precizarile foarte la obiect. Discutia despre injectoare este si ea interesanta, dar in privina asta sunt resemnat, in sensul ca stiu ca nu se poate migra de la un tip la altul :) .

Revin cu ceva constatari personale fata de ceea ce stiam la deschiderea topicului. Masina are acum peste 37000 km din care peste 20000 facuti cu soft TCM (safe, estimat pe la 175 CP, max. 400 NM). Din ce am mai citit intre timp si am observat si eu, DPF-ul nu are nicio legatura cu decizia de a face motoarele 2.0 TDI cu doar 8 valve. Ratiunile au fost banuiesc doar cele precizate de catre Stefan_B: fiabilitate si intretinere usoara, in conditiile unor diferente de performanta insesizabile pentru multi. Precizez ca, dupa 20000 km mersi cu soft si sportiv, nu am completat niciun gram de ulei.. scaderea nivelului pe joja la 15k km mersi este greu sesizabila! Diferentele de performanta fata de un BKD as fi curios sa le aflu, dar sunt greu de creat conditii de testare identice din punct de vedere al tuturor factorilor, mai putin motorul ce ar face obiectul comparatiei.

DPF-ul nu pare nici el o limitare pana acum. Nu mi s-a aprins absolut niciodata vreun martor, nu am avut nicio alta problema, iar tipsurile evacuarii pot fi testate cu degetul pe interior, iar acesta va ramane curat. Probabil peste pragul de 170 ar exista probleme (vreun BMN resoftat p-aici ?? :P ), dar si pentru asta exista solutii. Miltek au scos un DPF bypass, care in tandem cu un soft custom elimina filtrul din ecuatie.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as face o mica precizare.din cite sti eu motorul AZV are 136 cp.sper sa nu gresesc eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul 2TDI CR DPF 140CP de pe Golf6 are acelasi cod cu similarul(ca si caracteristici tehnice) de pe Passat si Jetta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce motor au observat cei de la Autobild fisuri in jurul scaunelor supapelor? 16V sau 8V 2.0TDI?

2.0L 16V...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul 2TDI CR DPF 140CP de pe Golf6 are acelasi cod cu similarul(ca si caracteristici tehnice) de pe Passat si Jetta?

DA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

ma refeream la piezo pe PDurile de 140

BKP, Siemens PiezoPD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

a avut cineva probleme cu intinzatorul de curea de la accesori?al meu face zgomot si trepideaza rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Fac si eu aici o intrebare :icon_redface: ,ca nou posesor de Golf cod motor BMM .Ce motor are masina asta ? TDI-PD, sau commonrail ? si inca ceva ...ce ulei se recomanda pt masina asta ? habar n-am,in urma cu ceva ani am mai avut un Golf BKC din 2004 ,dar aia e cam altceva fata de BMM-ul asta din 2008 ...Multumesc,Calin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMM este TDI-PD, cu filtru de particule (DPF). Datorita DPF-ului, este obligatoriu ulei ce satisface norma 507.00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In concluzie care e diferenta practica intre BKD si BMM ? Doar de constructie diferita?? In rest trag la fel, se aud la fel, consuma la fel ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BKD are turbina ceva mai mare (1749) fata de BMM (1646). BMM raspunde un pic mai prompt jos, dar BKD trage ceva mai consistent dupa 3500 si e mai usor de upgradat (solutii turbo si IC bolt-on, DPF nu e o problema).

Ca decibeli se aud la fel, cu un plus pentru BMM la tonalitate in habitaclu (ceva mai grav si sportiv... parerea mea).

Consumul de motorina e similar, usor avantaj pentru BMM (e greu de comparat totusi). BKD-ul e foarte posibil sa ceara ulei intre revizii, BMM-ul este foarte posibil sa nu ceara. Pe de alta parte, BMM cere ulei 507.00 (mai scump) iar BKD accepta mai ieftinul 505.01.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am BKD si niciodata nu a trebuit completat intre revizii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu 3 prieteni cu BKD si 2 completeaza intre fiecare revizie. BKD este unul din motoarele care au creat faima 2.0 TDi-ului VW mancator de ulei. Pe mine nu m-ar fi deranjat chestia asta si oricum variaza datele de la motor la motor si de la sofer la sofer (conteaza si stilul de mers foarte mult). Ce am scris eu mai sus sunt constatari personale generale bazate pe date empirice, incercand sa-ti raspund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am BKD si cam 2 litri completez la schimb la schimb (15.000km) si nu conduc sportiv. MAnanca...dar merita :)

Practic schimb jumate din ulei intre schimburi :)

Modificat de YoYo_man
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

naspa...eu am BKD si 220000 km si nu maninca nimic intre schimburi. Insa am DSG pe masina.... cu siguranta conteaza si asta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!