Jump to content

2.0tdi 140cp 8v Vs 2.0 Tdi 140cp 16v


Acidutzul
 Share

Postare recomandată

Astazi am aflat cu stupoare si parere de rau ca al meu motor 2.0 TDI 140 cod BMM cu DPF (filtru de particule) nu are 16 valve cum credeam ci doar 8 si implicit doar o axa cu came. Motivul se pare ca este chiar existenta acestui filtru de particule. Citez dintr-o brosura pt. Golf 5:

2.0 litre/140 PS 1 (103 kW) diesel engine: four cylinder in-line engine, cast iron cylinder block, four valves per cylinder, (two valves per cylinder with DPF engine) (...)

Interesant este totusi ca intr-o brosura mai veche, desi se face referire la filtru de particule, nu se pomeneste nimic de doar 2 valve/cilindru. Si mai interesant este ca la motorul de 2.0 TDI 170cp cod BMN cu DPF avem 4 valve/cilindru. Am tras o fuga si pe wikipedia unde informatiile se confirma:

- 2.0 TDI BKD I4 DOHC 16V TDI with unit injectors 2L (1968 cc) 140 PS (138 hp/103 kW) 320 N

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce chestie..eu cu BKD si cutie mai scurta cum zic unii ca ar fi pe leon nu am reusit sub 9 sec 0-100km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu

esti sigur ca nu e o greseala pe wiki?

uite tot acolo la Leon Mk II tot motor BMM e trecut DOHC 16 V:

http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_Le%C3%B3n

P.S. timpii dati de producator sunt relativi; eu pot scoate 8.5 (si am 1370 kg) iar in carte scrie 9.6 (standard)....

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa cred. Eu am gasit BMM 8v pe wiki aici.. Brosura in care am citit precizarea despre BMM o puteti lua de aici. (eu am luat-o pe cea de golf, vezi technology page 1).

Ma gandesc ca initial a fost DOHC cu DPF si ulterior l-au scos SOHC. E o posibilitate, dar totusi, sa fi pastrat acelasi cod motor? Imi vine greu sa cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu

trimite-le o epistola in .de ca sa te lamureasca cei de la VW

as inclina mai mult spre un printing fault

sau treci pe la o reprezentanta - magazin de piese si te lamuresc ei (le zici ca vrei o curea de distributie de BMM....:( )

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FABIAn RuSu

doar daca nu e vorba de asa ceva:

Configuration

inline 4 cylinder 1968 cm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cunostintele mele motorul BMM este dezvoltat din "vechile" 1.9TDi-PD iar iar cel de de 170CP (BNM sau BMN, imi scapa acum dar nu e relevant) este dezvoltat din 2.0 TDi-PD cu 2 axe cu came. De aici diferentele. In ceea ce priveste resoftarea, motorul tine linistit insa nu stiu in ce masura se va mai incadra cu nivelul noxelor si aici poate fi o mare problema datorata existentei DPF-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa ce mi-am luat masina imi aduc aminte ca si eu am cauta pe niste site-uri sa vad tipul de motor. Am folosit VIN -ul si atunci m-am linistit cind am aflat ca e BKD (aplicatia care mi-a dat detalii complete nu mai e disponibila la adresa http://www.oilshop.ro/catalog/vagvin.php ).

Pe urma am mai gasit un site in engleza cu specificatii de motor http://www.carfolio.com/specifications/models/?man=6483 cu modele si tipuri de motorizari. Nu este complet dar mi-am facut o idee (motorul BKD a fost mai intii pe Turan).

Intrebare, nu cumva al tau este Common Rail?

Inca o intrebare pentru profesionisti: Ce tip de injectoare sunt pe BKD si ce tip pe BMM/BMN? Masinile cu BMM vin din fabrica cu 170 CP si ma gindesc ca vin deja cu injectoare piezoelectrice (Sper ca am fost on topic!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod sigur BMM are 8V iar BKD are 16V.

Injectoarele sunt diferite intre motoarele de mai sus.

Aceleasi injectoare de la BMM sunt si la BMP (140CP doar pe Passat si Superb)

post-314-1212550976_thumb.jpg

Aceleasi injectoare de la BKD sunt si la: AZV(136CP), BNA(136CP), BLB(140CP), BRE(140CP), BRF(136CP), BVF(126CP) si BVG (121CP)

post-314-1212550954_thumb.jpg

Si la turbo e aceeasi treaba, adica nu se potrivesc intre BMM si BKD.

Acelasi turbo ca la BMM este si la BMP(140CP).

post-314-1212552570_thumb.jpg

Acelasi turbo ca la BKD este si la AZV(140CP), BMA(136CP), BKP(140CP), BVE(120CP), BWV(115CP)

post-314-1212553177_thumb.jpg

PS: Pentru curiosi! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin offtopic:

Andy, cred ca le-ai inversat: primele sunt injectoare de BKD pentru ca au 2 prinderi iar urmatoarele posibil sa fie injectoare de BMM lafel de bine cum ar putea fi si de 1.9.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. timpii dati de producator sunt relativi; eu pot scoate 8.5 (si am 1370 kg) iar in carte scrie 9.6 (standard)....

Timpii dati de producator nu sunt relativi pentru ca incercarile se fac in anumite conditii si parametrii ( reglarea presiunii din pneuri, umplerea completa cu lichid a tuturor rezervoarelor, si autovehiculul incarcat cu 1/2 din sarcina utila, astea ar fi cateva condititii ). timpii masurati de fiecare dintre noi sunt relativi. filtru de particule n-are nici o treba cu numarul arborilor cu came, tine doar de normele de poluare atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin offtopic:

Andy, cred ca le-ai inversat: primele sunt injectoare de BKD pentru ca au 2 prinderi iar urmatoarele posibil sa fie injectoare de BMM lafel de bine cum ar putea fi si de 1.9.

Cheers!

Ce ochi frate! :)

Ai dreptate cand am inserat linkurile le-am incurcat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica BMM are turbo garret si bkd facut la bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate motoarele (sper sa nu ma insel) de 2 litri TDi au turbosuflanta coonceptie Garret Honeywell, facute, intr-adevar, la Bucuresti. Cele de 1,9 au conceptie Borgwarner facute in Ungaria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndyG Injectoarele de BKD sau BMM sunt piezoelectrice? Daca nu, pot fi acestea inlocuite cu injectoare piezoelectrice la BKD? (am inteles ca acest tip de injectoare fac motorul sa fie mai putin zgomotos si ofera un randament de pina la 10% +.

Scuze daca sunt un pic OFF TOPIC :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu doar BMN-ul de 170CP are piezo. Restul sunt clasice. Si ma gandesc ca difera constructia/prinderea de la BKD (de exemplu) si BMN (care are cu totul alta chiulasa). Deci chiar daca s-ar putea d.p.d.v. electric, nu poti sa le montezi mecanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult AndyG pentru precizari. Confirm si eu informatia ca doar pe BMN sunt injectoare piezo.

Si daca tot am stabilit ca avem de-a face cu 8V in cazul BMM-ului, imi permit sa relansez versus-ul si intrebarile initiale, pentru a nu devia de la subiectul topicului si pentru a obtine eventual informatiile atat de necesare pentru posesorii de BMM care vor mai mult de la el (vezi sfarsitul postului :D )

Mersi.

(...)

Si acum vin intrebarile. De ce 8v pe BMM? Care este legatura cu DPF-ul? Daca aparitia DPF-ului a impus o singura axa cu came si doar 2 valve/cilindru, de ce la BMN avem 16v (de ce nu mai e DPF-ul un inconvenient)?

Si ca sa lansez versus-ul din titlu, cu ce este superior BKD-ul BMM-ului? Cunosc avantajele teoretice a 2 valve pt admisie si 2 pt evacuare per cilindru. Asta s-ar traduce in management optim al fluxului de aer in motor, randament imbunatatit si posibilitate de crestere a turatiilor si implicit a puterii in zona de sus. Dar, din cate tin minte, curbele de cuplu si putere pentru BKD si BMM sunt foarte asemanatoare, daca nu identice. Personal sunt foarte multumit de performantele dinamice ale BMM-ului meu. Si daca BMM-ul se misca bine, de ce inca o axa cu came si 8 valve in plus, deci mase mai mari in motor si eventual fiabilitate mai scazuta? De ce nu a fost BKD-ul dintodeauna un SOHC?

Admitand ca pentru 170 cai au fost absolut necesare 16 valve, sa ma astept la probleme sau limitari in caz ca voi remapa si eu BMM-ul la 170 cai (facem abstractie aici de eventualele probleme cu DPF-ul :P)? Astept feedback de la cei cu BMM chipuit :huh:. Mersi anticipat.

(...)

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Putin offtopic:

Andy, cred ca le-ai inversat: primele sunt injectoare de BKD pentru ca au 2 prinderi iar urmatoarele posibil sa fie injectoare de BMM lafel de bine cum ar putea fi si de 1.9.

Cheers!

Am inversat eu pozele acum . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Foarte interesant topic-ul! Pacat ca nu s-a mai aprofundat discutia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am A4, 170 CP, cod motor BRD ....

Asta cu ce difera BKD ? Are 16 valve si DPF.. tind sa cred ca si injectoare piezo..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cumva posibil pe ultimile bkd montate pe golf repectiv in vara 2008 sa fii pus injectoare piezzo???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am BMM,nu stiu alte amanunte dar rar am vazut un motor sa mearga asa frumos ca asta(180tkm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!