Jump to content

Schimbatorul De Viteze


Wizard84
 Share

Postare recomandată

Salut,

Stie cineva de ce atunci cand scot pe liber, shimbatorul de viteze nu se trage singur in pozitia vitezelor 3-4.

Adica, daca scot din treapta 1, pe liber, ramane in pozitia aia... Normal se tragea singur in dreapta, de parca ar fi fost tras de un arc.

Exista vreun arc care sa il traga in pozitia aia?

Am scos husa de la schimbator si in mecanismul din consola nu am gasit decat arcul de presiune de la "mers inapoi", m-am uitat si sub capota sa vad ce sistem are pana la axul selector al cutiei de viteze, si nu are nici o tija/parghie etc. ... este direct "fierul" care vine dinspre schimbator legat de axul selector.

Mentionez ca acum ceva vreme maneta se tragea singura in dreapta, am observat ca nu mai face asa de doua zile.

Cu schimbatul treptelor nu am probleme, se schimba bine orice treapta, are putin joc maneta dar nu ma deranjeaza.

Astept orice parere! Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

imi cer scuze moderatorilor pt bump, dar nu gasesc solutie la pb asta! am intrebat in stanga si'n dreapta, am postat pe vwvortex.. nimeni, nimic...

poate vede cineva care s-a lovit de situatie si ma ajuta si pe mine.

arcul care trebuia sa traga maneta, se afla in cutia de viteze sau la mecanismul din burduful schimbatorului? Sau daca stie cineva ce face maneta sa revina in dreptul vit. 3-4 cand e pe liber ca m-am uitat prin carti la scheme cu pozitia pieselor si nu am vazut nici un arc sau mecanism care sa traga maneta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu sa fie nici un arc la schimbatorul de viteze. La mine cel putin la G3-ul vechi aceasta miscare se facea din cutie. Nu mai stiu daca la tine este o tija sau 2 spre cutia de viteza. Daca e o tija, atunci s-ar putea sa fie guma de cauciuc care face legatura intre tija de la schimbator si tija ce intra in cutia de viteza. In prima poza este schema la ceea ce ma refer. In a doua este schema schimbatorului in care eu vad doar un arc, cel de presiune atunci cand bagi in marsarriere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este din cutie. Am desfacut azi tot mecanismu de la maneta de schimbator, am incercat sa il mai reglez din "excentricul de ajustare"(piesa20)... singura diferenta este ca am reusit sa mai scot din jocul manetei, in rest nu am putut sa-mi rezolv problema.

Apropo, stie cineva cum se scoate maneta schimbatorului din locasul ei ? Se scoate pe deasupra sau pe sub masina ? Ca pe deasupra nu merge din cauza carligului (piesa de sub piesa 20 ca nu e numerotata) care se blocheaza in inelul ala de fier (piesa 24).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva ce rol are cablul din imaginea de mai jos,vreau sa dau cutia jos ca am probleme cu viteza v-a si nu stiu ce e cu cablul ala,vad ca iese din cutie si intra undeva in motor,am cautat prin acest forum dar nu am gasit nimic si am postat aici ca sa nu mai deschid alt topic.

post-24154-1212390559_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa vb prostii, acelasi "cablu" l-am avut si eu. nu este un cablu, este un furtunas care cred eu are rolul de a lasa aerul din cutie cand se face presiune in ea sa nu aibe efect asupra simeringurilor. Adika in cutia se face presiune cand se merge cu masina si prin furtunasul ala iese din presiune afara astfel incat sa nu iti impinga simeringurile de la loc si astfel sa curga ulei. Asa cred eu, n-am avut curiozitatea sa aflu ce este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa vb prostii, acelasi "cablu" l-am avut si eu. nu este un cablu, este un furtunas care cred eu are rolul de a lasa aerul din cutie cand se face presiune in ea sa nu aibe efect asupra simeringurilor. Adika in cutia se face presiune cand se merge cu masina si prin furtunasul ala iese din presiune afara astfel incat sa nu iti impinga simeringurile de la loc si astfel sa curga ulei. Asa cred eu, n-am avut curiozitatea sa aflu ce este.

Nu prea arata a furtunas,e destul de rigid si cred ca are si insertie metalica prin el,si totusi de ce intra in motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

salutare stie careva de bucsa aceea din cauciuc prin care trece tija de la schimbator,daca da aveti idee de vreun cod sau denumire ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca este un topic pe subaria DIY.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

da am gasit topicu..,dar nu e aceiasi bucsa de care zic io,asta pe care o caut io vine putzin mai in fata spre cutie..inaintea cautatorului :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate te ajuta asta

post-53719-0-58069700-1370454649_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna tuturor. De curand am intrat intr-o bordura mai violent si am prins pompa de servo si am rupt tamponii spate de la motor (poveste lunga). Am facut tot ceea ce nu merge, in treapta 1 si marsarier intra destul de greu trebuie fortat ca sa intre, restul vitezelor merg perfect. Ce credeti ca ar pute fi, so fi dereglat timoneria, ulei putin in caseta desi nu cred (nu a fost schimbat niciodata, am masina de 5 ani si 100000 km)? Cum as putea regla timoneria daca e deacolo? Mentinez ca si inainte de incident imi intra greu doar in treapta 1, dar in mod aleeatoriu si destul de rar, o rezolvam mai apasam odata pe ambreiaj si intra usorCe ulei imi trebuie pentru transmisie ca parca las schimba, cat imi intra in cutie si cu hexagon de cat trebuie desfacut busonul? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică şi ulei dar nu cred că este de acolo. Probabil şi timoneria este puţin dereglată sau are ceva bucşe uzate dar cel mai probabil s-a schimbat poziţia motorului ceea ce este echivalent cu timonerie dereglată. vezi că este pe aici pe arie pe undeva un tutorial cu schimbarea timoneriei făcut de paul_ral

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu tutorialul ala, numai ca eu am timoneri pe cabluri. Iar in manual am gasit cum se face si mi-ar trebui 2 "lere" sabloane care se folosesc la schimbator petru a regla bine timoneria. Daca ar sti cineva o alta metoda cum sa reglez sau dimensiunile exacte ca sa pot sa mi le fabric eu din ceva. Sunt deschis la orice sugestie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, din păcate este ca la mine şi trebuie lera aia vw-3192, nu îi ştiu dimensiunile, ce am găsit pe net sunt cele de la lera pentru benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai idee cat e un reglaj de timonerie si unde as putea merge ca nu cred ca au toti mecanicii lera respectiva si vad ca esti din bv :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper să nu am nevoie de aşa ceva că nici eu nu ştiu unde m-aş putea duce. Dacă ştiam îţi ziceam din prima :D . verifică toţi suporţii motorului. În principiu să stea motorul perfect drept, mai ales când te uiţi din faţă să fie perfect drept (iei reper o linie orizontală a caroseriei şi vezi dacă linia motorului este paralelă cu acesta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sta bine pe suport e drept are doar o pozitie de prindere a motorului. Suportul din fata si cel din dreapta sunt fixi doar cel de pe caseta un pic joc stanga dreaptaca sa poti prinde in supotul drept. Deci nam reglaje la pozitia motorului :) . Mersi de interes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema. Am slabit surubul de la cablul care este semnalizat si in poza din lincul asta http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/shifter-adjust-VW-Audi.htm , am mutat 2 mm mai inspre peretele de foc, am gresat un pic pe unde culiseaza si acum intra perfect in viteza 1 si marsariel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!