Jump to content

Rodaj la TDI


yan
 Share

Postare recomandată

@Agopteam: multumesc nenea de urari si de sfaturi...astept sa ne intalnim sa o vezi.... :)

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandare pt rodaj 1.9 TDI 105. in primii 1000 sa nu o accelerezi brusc cand este sub temperatura de 90grade si sa nu treci nici batut de 3000 rpm, si este bine sa mergi cu ea la drum intins de ex: la mare sa megi cu ea in 2500rpm dus intors, daca faci asta este nemaipomenit 1800km adica de 3 ori, cu 400 de lei ii faci cel mai bun rodaj si sa nu uitati sa va luati la voi o sticla de 1l de ulei codul 50700 castrol (0w-30) cam asa ceva

cand mi-am luat masina am intrebat cu ce ulei sa completez si raspunsul a fost "cu niciun ulei", cat e in garantie daca scade nivelul sa merg la ei (probabil ca sa completeze ei sau sa cerceteze cauza consumului).

am implinit 1000 de km si am verificat nivelul... e tot la max.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In ce priveste "pasuitul" segmentilor, se tot revine la teoria cum ca e bine sa-i dai talpa la greu ca sa se pasuiasca repede. Analogia e cu o pila care trebuie sa elimine negerularitatile cat mai repede (in teoria de care ziceam mai sus). Oricine a folosit o pila stie ca daca vrea o viteza mare de aschiere (adica sa mearga repede) atunci trebuie apasat tare pe pila. Daca insa vrei calitate buna a piesei prelucrate, apesi usor (cand apesi tare, piesa e zgariata, cand apesi usor, piesa iese mult mai fina).

S-a mai discutat si tot se mai discuta. Cartea masinii recomanda invers si e mai logic cum se recomanda in carte, si zic eu mai corect. Situatia e mai complexa in realitate decat o simpla analogie cu o pila... dar lucrurile sunt clare: Rodajul recomandat de profesionisti si mai ales de proiectanti este prin menajarea utilajului la inceput, iar cresterea de sarcina se face treptat.

Cu privire la recomandarea unui mers variat, explicatia e simpla - rodajul se doreste a fi si pt cutie si pt trenul de rulare, etc. Cutia trebuie sa vada turatii si trepte diferite ca sa se "aseze". Motorul are anumite turatii la care apare rezonanta (nu ca la instrumente muzicale, ci mult mai slab) - exista niste frecvente proprii pt ansamblurile in miscare iar la multiplii acestor frecvente apar rezonante. De asta se recomanda sa fie variata turatia - ca sa nu pici pe un varf de rezonanta. Mai e o teorie (aberanta zic eu) care cere turatii mari pt a nu crea un umar pe cilindru...

Din experienta personala, rodajul ar trebui sa menajeze intreg ansamblul, sa foloseasca toate treptele de viteza si sa fie facut la drum lung. Pana acum, 3 masini pe care l-am avut pe mana au fost OK dupa 50-80K Km, fara consum de ulei ce sa necesite completarea intre schimburi.

Problema mare la rodaj este ca efectele acestuia sunt:

1. Foarte greu de cuantificat

2. Vizibile numai pe termen lung... iar cand sunt vizibile te intrebi daca sunt datorate rodajului de 1000Km sau celorlalti 80K Km de exploatare corecta...

Concluzia mea e: In primii 2500Km mergeti usor cu ea, din de in ce mai tare intre 1500 si 2500. Dupa aceea, exploatare dupa nevoi. Sunt motoare solide, ce rezista in timp. Si daca se strica, se repara. Numai voi si cei dragi voua sa nu pateasca nimic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!