Jump to content

Nu mai porneste


tlc
 Share

Postare recomandată

Ieri seara am mers cu masina la cumparaturi iar dupa 1 ora cand dau sa pornesc motorul surpriza: demarorul invarte dar exact cand sa porneasca motorul "pe cont propriu" se aude numai bendixul cum invarte in gol. Fenomenul este urmatorul: imediat dupa ce termina de invartit demarorul (pana aici sunetul fiind normal si specific) se aude un scartait ca de curea care merge in gol (sunet ce creste in intensitate cu cat tin mai mult demarorul actionat) dar nu se simte deloc acea vibratie caracteristica momentului pornirii motorului.

Am incercat de 15-20 de ori consecutiv sa pornesc masina, dar fara succes - exact aceleasi simptome de fiecare data.

Nu a pornit nici impinsa/trasa.

Cauza zic eu ca nu este de natura electrica pt. ca demarorul invarte fara exceptie iar bateria nu a dat nici o clipa semne de oboseala. De asemenea nu a fost generat nici un DTC pe nici un modul.

Problema s-a mai manifestat inca o data acum vreo 3 saptamani dar dupa 3 incercari nereusite a pornit. Atunci nu am acordat importanta problemei, iar masina a pornit la sfert de cheie de atunci pana ieri seara.

Pe la finele lui decembrie am schimbat distributia. Spuneti-mi va rog daca acest lucru poate avea vreo legatura cu fenomenul descris.

Astept cu interes parerile/sfaturile voastre...

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba eu cred ca exact de natura electrica e problema. Inafara de demaror mai sunt si alte chestii electrice care trebuie sa mearga ca motorul sa porneasca. Incepe prin a verifica releul 109 si daca SIGUR nu e el atunci vezi daca ai sau nu alarma din fabrica sau probleme cu alarma montata ulterior (daca e cazul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti dau un sfat auxiliar.. nu mai incerca sa pornesti o astfel de masina impinsa/trasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa de motorina?iti vine motorina?

Sa nu se supere cineva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost aseara cu un prieten (care era sigur ca si andREI ca problema este electrica si ca provine de la un releu) si am verificat urmatoarele:

- valva care comanda oprirea alimentarii cu motorina la oprirea motorului functioneaza (adica nu este blocata pe "inchis");

- motorina pare ca vine - se vede prin furtunul transparent de dupa filtru;

- sigurantele sint ok.

In schimb nu am gasit blocul de relee. Azi m-am uitat 1/2 ore prin Bentley Repair Manual dar tot nu m-am prins cum ajung acolo... Daca stie cineva, va rog nu va sfiiti sa postati.

Am reusit sa descarc din telefon inregistrarea sunetului motorului la 3 incercari succesive de pornire si cu al 5-lea soft descarcat de pe net am putut in final sa-l si convertesc din *.amr in *.mp3. Sper sa ne ajute sa eliminam o parte din posibilitati - astept din nou parerile voastre:

<sunet_pornire_motor_nereusita_x3>

Sper sa reusesc sa detectez problema (cu ajutorul vostru :) ) inainte de a chema un mecanic

@thheo: stiam ca nu e bine sa impingi masina, dar... am sperat si eu ca o ia (nu de alta dar m-a lasat balta in parcarea unui hypermarket...)

10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca clapeta care obtureaza admisia nu este "agatata" inchis.

Este clapeta care este actionata de o parghie neagra de plastic si se afla in ansamblul EGR-ului. Trebuie sa se miste liber cu mana.

Daca este "intepenita" nu mai primeste motorul aer, si nu mai intampina rezistenta la compresie, de asta se invarte mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujiile le-ai verificat?stiu ca sunt incandescente si se verifica usor

fisele?

intr-adevar la tine nu are loc arderea ;ci doar pornirea electrica

Modificat de crash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca clapeta care obtureaza admisia nu este "agatata" inchis.

Este clapeta care este actionata de o parghie neagra de plastic si se afla in ansamblul EGR-ului. Trebuie sa se miste liber cu mana.

Daca este "intepenita" nu mai primeste motorul aer, si nu mai intampina rezistenta la compresie, de asta se invarte mai usor.

<{POST_SNAPBACK}>

Am rezolvat problema in 10 secunde !!! ;)

Este vorba exact de clapeta care obtureaza admisia de aer. Ramasese intepenita pe "inchis". Am facut o poza si un mic filmulet:

<clapeta_admisie_poza>

<clapeta_admisie_film>

(pentru a vizualiza filmul va trebuie Nokia Multimedia Player (din pachetul Nokia PC Suite). Nu am reusit sa-l convertesc si sa-l comprim in acelasi timp. Il am si in format Raw AVI (uncompressed) dar are 4.5 MB si nu prea mi-l hosteaza nimeni la asa dimensiuni...

Din filmulet se observa cursa pe care o are parghia care actioneaza clapeta. La momentul "filmarii" dez-agatasem deja parghia, deci veti vedea cum revine la pozitia "deschis" (trasa probabil de un arc) dupa ce o actionez si o eliberez.

Ca solutie temporara (pana voi desface actuatorul acestei parghii si il voi curata) am fortat putin cursa actuatorului a.i. sa isi faca loc in capat si sa nu mai agate. Oricum daca mai ramane blocat, nu va dura mai mult de 2 minute rezolvarea problemei (cu tot cu datul capacului de pe motor jos)

Multam Andi ;) !

Multam si celorlalti colegi pt. sfaturile date

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(cu tot cu datul capacului de pe motor jos)

<{POST_SNAPBACK}>

Se poate accesa parghia in cauza si fara demontarea capacului protector de deasupra motorului. Locatia: stanga-sus (fata de acest capac)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pot vedea poza imi da ca eroare forbidden

alt link?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudat - eu pot accesa poza din primul link...

incercati aici:

clapetaadmisie7va.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

am avut exact aceeasi problema si cu acelasi zgomot la motor.

La mine se manifesta insa numai daca porneam masina la rece si mergeam pe distante scurte, sub un km, fenomenul aparand la repornire.

Rezolvarea a fost aceeasi.

Mersi pentru idee.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut,

mi-a stat motorul. Pur si simplu. M-am urcat, am dat cheie, elecromotorul se auzea ok, motorul invartea bine, nici un bec aprins, pur si simplu nu a mai vrut. Si nici un semn inainte.

cateva date: 2005, 1.9TDI, 38.500km, reviziile la timp (15k), motorina E5 OMV.

omul de la tractare m-a indrumat in timpul convorbirii telefonice sa verific piesa care apare mai sus in poza. N-a fost ea. Acum e la Avia in service si sper ca maine aflu un raspuns.

doua intrebari :

1. vreo banuiala sau intamplare similara ?

2. daca se dovedeste ca a fost defect de fabricatie, dealerul (Avia) plateste tractarea ?

Multumiri in avans

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am primit si raspunsul de la Avia: computerul motorului a murit si acum ei verifica toate cablajele. Asta a fost raspunsul si cu adaugarea ca mai dureaza inca 3-4 zile. Vi se pare plauzibil sau...... Intreb pentru ca, din cate am inteles, e o defectiune rara si nu vreau sa se dea vina pe ea numai pentru ca n-au vreme sa se uite si sa constate ca e ceva minor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Sa traiasca Andi TDI si forumul.

Aceiasi problema la un Bora 1,9 TDI.

Rezolvata datorita lui Andi TDI si forumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

:D Si eu patesc la fel cu motorul , doar daca iau vreo balta mare sau daca spal ceva componente din capota. Ieri am curatat cu Winnies injectoarele si mi a curs putina solutie pe linga motor si putea ca alceva. Am luat o galeata de apa calda + det vase am aruncat peste si canci pornire. Intradevar am alarma pe masina si power box. Ma gandeam daca intra apa la alarma sau p box teoretic nu mai porneste ma duc acuma sa verific ^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca vreti sa evitati astfel de probleme pe viitor si multe altele legate de probleme la instalatia electrica nu mai spalati niciodata motorul. Acesta doar se sterge cu o carpa curata, se poate folosi si un spray special pentru curatat elemente din plastic si cam atat. Oricum nu avem capota de sticla sa fie tot timpul motorul glanz, si daca ar fi sa aleg intre un motor super curat si unul plin de praf, dar care merge fara probleme, l-as alege oricand pe ultimul.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dupa spalarea motorului nu mai porneste, clar e o problema de etanseitate undeva. In mod normal nu trebuie sa se intample nimic la TDI-urile pe masinile VAG. Eu spal motorul cam o data la 6 luni si nu am nici cea mai mica problema.

E posibil si din cauza unor instalatii aftermarket montate pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

La multi ani!

Oameni buni, care ma ajutati va rog cu un sfat.

Azi am fost la manastirea Agnota in Horezu, undeva pe un drum foarte anevoios si cu multe serpentine si gheata si la plecare de acolo, nu a mai pornit masina.

Nu-mi scrie nimic si se comporta ca si cum nu ar veni combustibil.

Sa fie dop de gheata ? sa fie bujie ? pompa de combustibil ? sigurante ? ce-mi ziceti ?

Am dat la cheie pana am omorat bateria. Sa ma remorcheze cineva pana in oras nu stiu daca e bine si mi-e si frica pe serpentinele alea.

Azi e 1 ian, maine duminica, ce ma sfatuiti sa fac ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi este Duminica si este 2 Ianuarie :P

Daca iti este frica sa fi tractat cu stanga iti ramane varianta platformei (cred ca va fi mai scump...)

Daca nu a aparut nici o eroare pe bord posibil sa fie pompa de motorina (nu stiu unde este acesta la masina ta dar presupun ca tot cam pe unde este si la alte VW - vezi sub bancheta spate dreapta) insa daca nu pompa este de vina (posibil si siguranta) atunci as miza pe dop de gheata cu toate ca nu stiu de unde ai obiceiul sa alimentezi.

Modificat de janos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

Daca stii unde e filtrul de motorina scoate furtunul de tur si pune contactul. Ar trebui sa aduca motorina. Daca nu aduce cand pune cineva contactul dute la rezervor si asculta ca ar trebui sa faca zgomot pompa. Daca ambele sunt ok atunci vezi sa nu cumva sa ai siguranta de la bujii arsa desi ma indoiesc. Pe frigurile astea si la ce motorina avem in Romanica eu banuiesc dop de gheata. In cazul asta singura solutie ar fi incalzirea masinii intr-un garaj ceva

PS: masina cu pricina e cea din semnatura?

PS2: azi e 2 ian, duminica, decl in cel mai rau caz maine poti apela la asistenta rutiera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da este un touareg V6. am cautat in tot Horezu si nu am gasit un garaj incalzit. cineva zice dop de gheata, altcineva releu sau siguranta de la pompa.

stiu ca e duminica iar anuntul scria asa ca l-am postat ieri pe alt topic si azi i-am dat copy. oricum ms. o sa incerc sa aflu pe unde e pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am o problema, nu stiu daca se pricepe careva....nu mai trage motorul asa cum tragea acum 2-3 luni.....poate sa fie calitatea proasta a motorinei, sau sa fie altceva.....1.9 tdi 120 cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!