Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Eu azi mi-am comandat asta:

Shell Helix Ultra 5w40 5Ltr

Shell Helix Ultra 5W-40 is a premium, fully synthetic motor oil scientifically formulated with ultimate active cleansing technology. It works harder to protect than conventional motors oils continuously preventing dirt and sludge build-up. For better responsiveness and improved performance, enabling your engine to operate at its full potantial right up to the next oil change. Shell Helix Ultra minimises engine noise, and conditions and protects engines from the extra stresses of driving in modern start-stop traffic conditions. Shell Helix Ultra is for performance motoring, and it rejuvenates and refreshes your engine. Shell Helix Ultra is the only motor oil recommend by Ferrari.

  • Meets the Specifications Of:
  • ACEA A3,B4
  • API CF,SM
  • VW502.00/503.01/505.00
  • MB229.5
  • BMW-LL-01
  • PORSCHE APPROVED
  • FERRARI APPROVED
  • RENAULT RN0700
  • FIAT 9.55535-Z2

As vrea pareri despre ulei si poate gasesc membri care l-au folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, acum 2 zile am fost la service pentru un schimb de ulei ,am cumparat Mobil1Super 3000 5w40 pe care il folosesc de 3 ani.De la schimbul anterior si pana acum au trecut 9.xxx km (mai mult de 10.000 km nu il las ) si schimbul anterior sa facut in 22.12.2010 (nu am gresit) dupa ce a dat drumul la ulei mecanicul mi-a spus ca uleiul e foarte slab si se simte si la mana ca nu mai are nici o proprietate :sly: , ba chiar mi-a recomandat sa bag 10w 40 -eu citisem pe internet ca acest ulei este mai vascos si se foloseste la masinile care consuma ulei sau ceva de genul pe cand a mea nu consuma deloc pentru ca nu a vazut turatii mai mari de 4000.Masina pana acum a fost condusa de tata care facea putini km pentru ca are masina de la firma,voi ce imi recomandati ? Sa folosesc acest ulei mobil1super 3000 5w40 in continuare ? Poate ca uleiul si-a pierdut din proprietati cum zice mecanicul ca a stat in motor 1 an si 8 luni (acum ca am preluat-o eu nu se va mai intampla ),sau sa trec pe 10w40 chiar daca nu consuma masina deloc ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi pe ce spune cartea,norma pe care o da fabricantul,nu pe ce spune Nea mecanicul.Este f.bun Mobilul care l-ai folosit pana acum,dar sa-l schimbi la un an chiar daca nu faci km multi ca se depreciaza in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Renunta la acea porcarie de Mobil, trece-o pe un ulei bun, si nu "umbla" la vascozitate. Uleiul acela e prost de cand e "nou" in bidon (pe raft, la supermarket, spre exemplu...).

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicat este sa sa pastreze acelasi tip de ulei cu care s-a obisnuit masina. Daca acel ulei nu a cauzat nici un fel de probleme, nu are sens sa schimbi marca sau vascozitatea. In 1.2 HTP-uri nu are ce sa caute 10w40! La reviziile de la reprezentante se pune chiar 5w30 in prezent, insa din pct meu de vedere optim pt ele e 5w40. Iar Mobil 1 5w40 este un ulei cu care aceste motoare se impaca foarte bine. Un singur aspect ar fi de tinut cont aici: daca nu ma insel, pt AZQ iti trebuie ulei de norma Vw 502.00. Cauta ca Mobil-ul pe care-l pui sa indeplineasca aceasta norma.

P.S.: Ce ma distreaza pe mine mecanicii astia care fac ei analiza uleiului "la mana"...Zici ca ar avea testere in degete :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de aceeasi parere a colegului Cawboy ,un mecanic cu cap ar recomanda norma de ulei cerut de fabricant nu ce simte el intre degete.Este normal ca un ulei uzat sa fi subtiat si mai putin unsuros decat unul nou.La noi fiecare mecanic are teoria lui diferita, oare pe ce se bazeaza cand schimba norma asa ca are masina nu stiu cati km.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe caietul de service al masinii, pe prima pagina acolo unde este lipita eticheta aia mare cu diverse serii, in dreapta jos trebuie sa iti apara QG0 (interval fix), sau QG1 (interval flexibil) Am atasat o poza cu respectiva specificatie. Daca ai QG1, teoretic (pt ca in Romania doar teoretic se poate aplica asta) poti sa schimbi la 30.000. daca ai QG0 schimbi la maxim 15.000km. O masina care are QG0 poate sa foloseasca si ea la fel de bine un ulei Long Life cu mentiunea ca este indicat a fi schimbat in intervalul 10.000-15.000km. Invers nu merge..

Am verificat si am QG1, iar pe CB imi arata urmatoare revizie in 260zile sau 12.000km iar ultima revizie am facut-o in noiembrie => se face o data la doi ani/30000km. De ce zici ca doar teoretic se poate aplica asta? La filtre inteleg ca trebuie anual, dar la ulei daca este LL iar masina a venit cu specificatia asta de ce nu merge?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LL este in special pt masinile care merg predominant pe autostrada la viteze constante, nu pentru noi. Se va uza mai repede si nu va tine 30.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine de stiut :icon_thumleft:

Ideea e ca nu am facut nici 8000 cu noul ulei, iar per total in 2 ani eu nu trec de 20k km. Nu merg in turatii mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate ti-am citi topicul mergi predominant in oras daca vrei sa il tii neaparat 2 ani, eu in locul tau l-as tine maxim 15.000 sau 2 ani care vine primul. Dar la ce temperaturi au fost vara asta zic ca e mai safe un 5w40.

Modificat de dizy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. O sa investigez problema la reprezentanta sa vad concret in ce consta diferenta QG1 si QG0, de ce unul se preteaza la LL si 2ani altul nu, chiar daca s-ar pune acelasi ulei si cum recomanda ei sa procedez.

Dilema anul trecut a fost intre 40 sau 30. Eu avand revizia in noiembrie au considerat ca mai sanatos este 5w30 in sezonul rece si spre surprinderea mea nici nu a mancat ulei excesiv vara asta (daca am mai completat eu 100ml doar pentru a fi la max inainte de a pleca la drum in august).

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strict legat de motor, diferenta intre QG1 si QG0 o da pana la urma tolerantele din motor, tratamentul folosit la diversele componente a motorului, de aici si compatibilitatea motorului cu standardul de service long life.

Chiar daca se foloseste acelasi ulei in ambele motoare, ma gandesc ca si uleiul respectiv ofera protectie long life doar in anumite conditii constructive in primul rand, apoi intervenind desigur si modul de exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De pe interiorul copertii cartii de service despre care facea referire Cowboy pot afla ce norma trebuie pt motorul meu? Ma tot gandesc ce sa pun, 5-30 sau 5-40 pentru ca nu stiu ce norma am. Pana acum am folosit 5w-40. Are 100.000 km si nu "papa" ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma nu se refera la 5w30 sau 40, ci la 505.01 502.00 sau 505.00.

30 sau 40 se refera la vascozitate, mai vascos fiind recomandat vara, la mers in turatii mai mari si mai fluid iarna.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca e bine sa schimb vascozitatea de 2 ori pe an ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este mare diferenta intre norme,dar 5w30 este full sintetic este mai stabil in timp si ajuta mai mult pe timp rece la pornire.Este bine sa mergi pe una singura si pe acelasi producator,cea care este recomandata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w-30 e mai degraba stabil, "full sintetic" ar trebui sa fie cele 0w-30 si 0w-40. asa stiam, dar in ziua de azi cine mai e sigur.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, masinile ce vin setate din fabrica pe interval de service flexibil nu au in plus decat o sonda (sau senzor) suplimentara in baia de ulei pentru monitorizarea uleiului, sonda care la momentul la care uleiul si-a cam terminat "viata", incepe sa semnaleze in bord necesitatea schimbarii. Am citit tot pe forum ca unii colegi ce au masinile setate la QG1 au incercat sa mearga 30.000km cu uleiul log life iar pe la 22.-23.000km masina deja cerea schimb. Dovada ca in Romania nu prea merge schimbul ala la 30.000..Altfel, sa existe alte diferente mecanice intre 2 motoare identice unul setat pe QG0 si altul pe QG1, eu unul nu stiu sa existe. Sa ma corecteze cineva daca gresesc. Eu stiu ca totul tine de acea sonda de care spuneam si de setarile de interval din soft. (si evident de obligativitatea folosirii unui ulei LL in cazul intervalelor flexibile)Mai departe..o masina care e setata pe interval fix, nu va avea nici o greata sa mearga si cu ulei long life; doar invers e o problema. Eu desi am QG0, de 3 schimburi merg pe long life ca asta mi-au bagat in service la revizie. Masina se pare ca e multumita de ulei..Se comporta ok si vara si iarna (mai ales iarna diferenta e notabila fata de un 5W40) Schimbul il fac la maxim 15.000

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare corect ce ai zis.

A mea a venit din fabrica setata pe interval variabil; cand am luat masina imi aparea 30.000Km pana la schimbul de ulei iar pe la 10.000km imi aparea ca mai am doar 11.000km pana la schimbul de ulei (probabil datorita faptului ca am mers mult in oras).

Eu primul schimb de ulei l-am facut la 1 an si respectiv 12.000Km utiliand Castrol Edge 5W30 (care se pare ca e ulei LL). Masina a ramas setata pe interval variabil dar uleiul eu il schimb la 1 an sau 15.000Km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru acelasi tip de motor, diferenta intre Qg0 si QG1 se face din soft.

Acel senzor de calitate a uleiului, sincer eu nu stiu sa existe.

Vorbesc cel putin din punctul de vedere al senzorului existent in motorul QG1 al golfului4 pe benzina, unde acel senzor este de fapt un switch si el avertizeaza cand nivelul scade sub un anumit nivel.

Restul, e software si daca va atentioneaza asupra schibului mai devreme de 30.000 km, este datorita faptului ca se monitorizeaza si felul de explotare, respectiv viteza medie smdp.

Intevalul de service extins stiu ca se poate seta doar cu vag com-ul, cel normal putand fi inlaturat din butoanele de pe IC.

De aceea, se poate folosi fara pbme ulei long life, insa daca nu se exploateaza conform recomandarilor producatorului pt folosirea long life se recomanda schimbul uleiului ca unul obisnuit.

Tolerantele din motor ce dau diferenta intre un motor QG1 si QG0 la care faceam referire intr-un post anterior sunt strict cele intalnite la introducerea acestei norme qg1, si aici pot da exemplu motoraele 1.6 16v ATN, AUS de pe golf 4 ce nu sunt long life vs 1.6 16v AZD si BCB ce sunt long life.

Insa, nu cred sa mai fine motoare noi, intalnite pe modelele actuale care sa nu fie conforme cu norma QG1.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa citisem si eu de senzor, dar dupa ceva cautari nu am gasit decat la Exeo si ar fi vorba de un sensor pentru calitatea uleiului. Pentru Golf inca nu am gasit mai multe informatii.

Martor separat in bord nu am vazut sa existe, apare pe bc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, apare STOP si propbabil te atentioneaza supra nivelului scazut de nivel. Nu am patit-o, insa asa am auzit ca se manifesta atentionarea.

Daca nu aveti bc, nu stiu cum se manifesta, e posibil sa apara o pictograma in IC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut ! Am achizitionat de curand un Audi A6 Allroad 2.5 TDI V6 cod motor AKE. Ca orice pasionat, am schimbat deja ulei + filtre + alte maruntisuri...: Masina are in prezent 210.000km (100% reali). Uleiul este 0w40 de la Castrol, la indemnul unui amic pentru protectia axelor cu came... Dupa ce l-am schimbat, am avut mai multe discutii cu persoane de specialitate care mi-au spus ca l-am cam gresit si ca 5w40 poate chiar 10w40 era indicat.....

Aici vine intrebarea mea: Am gresit atat de mult cu 0w40? Sa fac un efort sa il schimb deja (nici 200km facuti)? Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul este in regula, un 0w-30 sau 5w-30 poate ar fi fost prea subtiri la cald. AKE oricum e afectat de problema axelor cu came, deci as recomanda o investigare la axele cu came, preventiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ati alege intre Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 si Ravenol Vollsynthetic VSI 5W40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!